Şimdi Ara

BMW 5 SERİSİ F10 (273. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.550
Cevap
111
Favori
725.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 271272273274275
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mtiraka M kullanıcısına yanıt

    Evet 5.25d xdrive. Benim zincir öncesi böyle bir durumum yoktu, onu belirtmek istemiştim.

  • Merhabalar. Soğutma suyu hortumlarında rapro marka kullanan varmı? Radyator üst hortum damlatıyor. Servis 95 euro fiyat verdi. Dışarıda rapro marka var 330 tl. Bunu kullanan varmı? Yada tavsiye edeceğiniz kaliteli marka? Araç benzinli. Parça numarası 17127619684

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar dikkatli kullansam da yakit tuketim degerini 11,5lt altina dusuremiyordum. Yol bilgisayari hep ayni mertebede rakamlar veriyordu. Ben de bikac uzun yol ve sehir ici kullanim denemesi yaptim.

    Depoyu fulleyip tekrar full depo arasinda yaptigim km’ye gore yakit tuketimini olcup yol bilgisyarari ile kiyasladim. Kullanidigim arac 2015 5.20i 40.000km’de bakimlari yetkili serviste duzenli yapiliyor.

    Istanbul Sehir Ici-Dusuk Trafik
    Yol bilgisayari: 11,5lt/100km
    Kendi olcumum: 9,8lt/100km

    Ankara Istanbul otobani-uzun yol (inis cikisli) ortalama hiz 135km/saat
    Yol bilgisayari: 8,4t/100km
    Kendi olcumum: 7,6lt/100km

    Test yaptikca bu kosullari cesitlendirebilirim. Ama gorunen o ki yol bilgisayarinin soyledigi kadar cok yakit tuketmiyor sanki.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 520i makyajlı araçlarda


    Standart paket üzerine

    comfort paket

    comfort plus paket eklenince hangi donanımlar geliyor ?

  • borae B kullanıcısına yanıt

    Bora Bey, Paylaşımınız için çok teşekkürler.

    Benim aracımda ARAÇ BİLGİSAYARI yakıt tüketim değerlerini %14 DAHA FAZLA gösteriyor.

    Detayları şöyle:


    Araç 2014 model 520i, 180bin km, düzenli yetkili servis bakımlı. 1 yıldır kullanıyorum, öncesinde çok yakın arkadaşım gayet temiz ve özenle kullandı, bildiğim araçtı, ondan devir aldım. Aldığımda hemen yağ/filtre bakımlarını kendim yaptırdım. Son 1 yıllık tüketimini her yakıt alımında düzenli takip ettim: Toplam 28 kez yakıt almışım, en az 7-8 saat kullanım sonrası, tam depo dolum, pompa lt değerlerini ve araç bilgisayarından aldığım ortalama hız ve katedilen km değerlerini kullanarak ekli tüketim vs. ortalama hız grafiği oluşturdum.

    Sonuç:

    Şehirlerarası, tam depo ile (en az 7-8 saatlik uzun yol sürüşü, gayet sakin iddaasız kullanım ile)

    • 73km/saat ortalama hızda 8.3lt/100km
    • 89km/saat ortalama hızda 9.4lt/100km

    Şehiriçi, (ortalama hız düştükçe tüketim ciddi artıyor)

    • 17km/saat ortalama hızda 16.0lt/100km
    • 50km/saat ortalama hızda 9.5lt/100km


    Bence araç uzun yolda olması gerekenden %5-6 fazla yakıyor. O nedenle bu hafta yıllık filtre bakımlarını yaptırdım ve bujiler de yenilendi. Yeni bujiler sonrası motor daha da rahatladı, şimdi daha da akıcı. Bu yaz aylarında 4-5binkm kadar yol yapmayı planlıyorum, uzun yol değerlerinde iyileşme ile 8lt/100km altına düşeceğini ümid ediyorum. İlgilenirseniz yaz sonu güncellenmiş tabloyu tekrar paylaşabilirim.


    (Not: Grafikte paylaştığım tüm değerler anlık hız ve tüketim değerleri DEĞİLDİR... Şehirlerarası en az 7-8 saat, şehiriçi 10-15 saat sürüş sonrası, depo tam dolum litre ve yol bilgisayarındaki ortalama hız değerleridir. Her dolum sonrası araç bilgisayarını resetliyorum).





  • mtiraka M kullanıcısına yanıt

    @mtiraka, Musluoğlu Tamer Bey bana da aynı bilgiyi paylaştı. Zaten benim araçta (2014 520i 180bin km) gözlemim motor soğukken yağ kapağını açıp zinciri elle kontrol ettiğimde kemik gibi, hiç gevşeme hissedilmiyor, ya da ben anlayamıyorum. Olumlu taraf araç hep sakin ve eco / normal modlarda kullanılmış, hiç sport modda kullanılmamış.

  • mtiraka M kullanıcısına yanıt

    @mtiraka, Benim aracımda (2014 520i 180bin km) gözlemlediğim ve takip ettiğim sorunlar şunlar:

    (not: Tecrübeli usta ve kullanıcılardan anladığım, bunların hepsi "yaş ve yüksek km dolayı görülen normal sorunlar"mış:

    1. MOTOR KULAK TAKOZLARI çok incelmiş, ama henüz ilk çalışmada herhangi anormal bir titreşim sorunu vermiyor... takip ediyorum. Yetkili servis fiyat verdi €270.- karşılığı maalesef ! Sorun olursa büyük ihtimal özelde güvendiğim bir mekanik ustam var, orada değiştiririm.
    2. MOTOR YAĞ FİLTRE BLOK ALTINDAN YAĞ KAÇAĞI - 10bin km'de 0.5lt eksiltiyor, AMA altındaki V-kayışını ıslatıyor. Yetkili servisten teklif aldım, tüm contalar, v-kayış, işçilik dahil 245€ karşılığı TL fiyat verdi - Önümüzdeki ay sonu yetkili serviste yaptırmaya niyetleniyorum. Not: bu motor için 100bin km sonrası sık görülen bir sorunmuş.
    3. DİFERANSİYEL ŞAFT GİRİŞ KEÇEsinde YAĞ TERLEMESİ var, 10bin km kontrollerde diferansiyel yağ seviyesi normal. Takip ediyorum, aracı düzenli park ettiğim yerde sabahları yağ kaçağı görürsem hemen yaptıracağım, ama işçilik yoğun bir işlem ve sadece çok iyi bir mekanik ustaya yaptırırım.
    4. BAGAJ KAPAK AMORTİSÖRLER artık özelliğini kaybetmiş, kapak açılırken ani ve çok sert vuruyor, yay-amortisör birlikte değişiyor, işçilik dahil fiyat aldım €107.- karşılığı. Not: bu kasa için kullanıma göre sık görülen bir sorunmuş, sadece konforu etkilediği için bekletiyorum.
    5. DİFFERANSİYEL ARKA TAKOZ yıpranmış, 4 bağlantıdan 1'i yırtılmış, 2.'de yırtılır ve/veya kalkışta vuruntu başlarsa değiştireceğim. Yetkili servisten teklif aldım €173.- karşılığı. Sorun çıktığında büyük ihtimal daha ekonomik olması için güvendiğim dışarıda iyi bir mekanik ustam var, parçayı orijinal alıp özelde yaptıracağım.
    6. ÖN SALINCAK BURÇLARI biraz yıpranmış ama henüz direksiyonda herhangi bir vuruntu yok, sadece takip ediyorum.
    7. ÖN FARLARIN plastik dış koruyucuları artık çok çizilmiş, ilk fırsatımda pasta cila sırasında bakım yaptıracağım.




  • Arkadaşlar merhaba, bir süre f10 dan uzak kaldım 2016 benzinli f10 aracımı satıp vag grubuna geçmiştim fakat tekrar bmw 5.25d xdrive düşünüyorum. Bu araç bakarken tavsiye edebileceğiniz birşey var mı dikkat etmem gereken? Ve eğer sahip olupta günlük hayatta kullananlar yakıt ve kronik arızası varsa söyleyebilir misiniz? Teşekkürler 🙏

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ozan387 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    2015-16 benzinliye bakmanızı öneririm. Evet xdrive ve dizel güzel seçenek ancak artık masraftan başınızı kaldıramaz duruma düşeceksiniz.

  • M_K_B kullanıcısına yanıt
    +1
    Ben de bir önceki mesajlarımda 520i benzinli için yakıt tüketim ve 180bin+ km’lerde çıkabilecek arıza detaylarını paylaşmıştım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba, 2014 5.20i sahibiyim. Ambiyans aydınlatmaları zayıf yanıyor sizde de durum aynı mı ?

  • limitor L kullanıcısına yanıt

    Hocam iç arka aydınlatma seviyesi ayarı yüksekte mi?

  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Aydınlatma ayarları en yüksekte, ama ön arka ayrı ayarlanmıyor diye biliyorum.

  • Arka derken arabanın arka kısmını kastetmedim hocam panel arkasını kastetmiştim. Eğer arabayı yeni aldıysanız eski sahibi panel arka aydınlatma seviyesi ile ambiyans aydınlatma ayarını kodlama ile birbirinden bağımsız hale getirmiş olabilir. Ekrandan araba ayarları kısmından aydınlatma bölümüne girip bir bakın isterseniz orada da seviye ayarı var, ne durumda acaba.

  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Evet, Ayarlar en yüksekte. ama kronik bir problemmiş diye duydum. Kapı içindeki cam tüpü de kontrol ettirdim kırık görülmüyordu. Merak ettiğim diğer arkadaşlarda da durum böyle mi ?

  • limitor L kullanıcısına yanıt

    Keşke yardımcı olabilseydim hocam.

  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim.

  • ozan387 kullanıcısına yanıt

    Hocam selam, ben 2016 benzinliden 2013 5.25d’ye geçmiştim. 3,5 yılda 30K masraf yaptım (külbütor, şaft takozu, SCR enjeksiyon motoru, lastikler, hava kelebekleri, sağ ön aks, sol rot mili, körüğü vs…).


    5.20i’ çok yeniydi (10K km.’de almıştım), NBT’li executive olan idi. Ancak 5.25d’yi aldığımda 5.20i’nin genelde bahsedildiği gibi BMW’nin en performanssız aracı olduğuna ben de kanaat getirdim. Tork, güç anlatılacak veya kıyaslanacak gibi değil. 5.20i’nin artısı ise yüksek hızlarda ivme daha iyi, atmosferik motor alıp başını giderek daha hızlı tırmanışa geçiyor. Ancak 5.25d düşük hızlarda dizelin tork farkını fazlasıyla ön plana koyuyor.


    5.20i gaza biraz fazla basmadan zor giden bir araç idi , şehir içi kısa mesafe olan işyerim sebebiyle 16-18 lt. arası geziyor ve benzincilerden pek çıkamıyordum.


    5.20i olsa idi elbettte 2.ek değeri çok çok daha iyi artacaktı ama o farkı performansa yükledim ben.


    Masraf olayı da biraz kısmet işi diyelim. Her araçta bazen çok yüksek maliyetli sorunlar çıkıyor. Bir arkadaşın 5.20i’si 50.000’de çok masraf çıkardı. Benim araç 209K’da bu arada :))) . 200+ hızlarda maalesef kullanmayı seviyorum. Gidiyor makina :)))




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk158 -- 12 Temmuz 2022; 15:31:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tk158 T kullanıcısına yanıt
    Hocam müsaadenizle yakalamışken bir iki soru sormak istiyorum.

    Yakıt ortalamanız ne durumda?

    Maalesef dizellerde, benzinliler kadar donanımlı araç yok sanıyorum, donanım düşüşü yaşadınız mı hocam?

    Artmış yaş ve km'den ötürü 5.20i'ye göre kalite düşüşü hissettiniz mi?

    Xdrive sebebiyle 5.20d'ye (varsayalım) kıyasla olumsuz bir maliyet çıktı mı size hocam, her ne kadar değişen parçalarda gözükmese de.

    Açıkçası BMW aslında f10'lardaki N20 ile G30 ve G20'deki B48 motoru 170 beygir olarak değil de 220-230 beygir olarak satışa sunsa şu problemler olmazdı. Yakıt yine problem olacaktı ama zaten tüm benzinliler çok yakıyor. 1.5 TSI Passat'lar 5.20i'lerden çok az mı yakıyor hayır, en fazla 1-1.5 litre fark eder. Zaten benzinli motor içtikçe içiyor, ha 1 litre eksik ha bir litre fazla.

    Amma bir daha kafamı kesseler benzinli almam dizel alternatifi varken o ayrı. İnsanın arabaya binesi gelmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 13 Temmuz 2022; 20:16:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam,


    Yakıt ortalamanız ne durumda?

    - şehiriçi/dışı karışık 7.1-7.3 civarı, ancak İstanbul full şehiriçi 10-11 lt, şehirlerarası 5.5-6.0 arası gibi. Birkaç yerde şehirlerarası 5.1, şehiriçi 7.1 falan yazmışlar. Ya ben araca az yaktırmayı beceremiyorum, ya da benim arabam bozuk. 4 çeker, 2 ton ağırlığa yakın araca, berbat trafikte 7 yaktırabiliyorlarsa helal olsun (herhalde bu arkadaşlar mahalle aralarına ve trafiğe hiç girmeden, ışıklarda hiç durmadan A noktasından B noktasına zırt diye ulaşıyorlar :)))))))


    Maalesef dizellerde, benzinliler kadar donanımlı araç yok sanıyorum, donanım düşüşü yaşadınız mı hocam?

    -Bendeki araçtan TR'de sadece 23 adet varmış. Modernline bej direksiyon/konsol. Düşüşü NBT konusunda yaşadım. Onu da Android üniteyi kendim alıp takarak hallettim. Geniş ekranda tüm android uygulamalarını cep telinden internete bağlayarak kullanıyorum. 5.20i'deki NBT'yi aratmıyor, fazlası var:) Mevcut teyp ünitesi anlık yakıt tüketimini göstermiyordu, onu da çıkma bir üst versiyon ile hallettim (NBT'den önceki ünite). Onu da kendim taktım, anlık tüketim ve spor göstergeler gibi özellikler geldi. Zaten araçta vakumlu kapı, elektrikli arka perde, hayalet gösterge vardı. 5.20i'de sevdiğim bu özelliklerden feragat etmedim.


    Artmış yaş ve km'den ötürü 5.20i'ye göre kalite düşüşü hissettiniz mi?

    -Evet, sonuçta 2016 model 10K'daki bir aracın iç diriliği, deri koltukların durumu vs. 2013 modele kıyasla elbette fark oluşturuyordu. Ama aldığım araç için de temiz diyebilirim. Km.'nin fazlalığı da tabi eksi. Ancak bu olumsuzlukları, aracın abartı hissedilen perfomans farkı ile bertaraf ediyorum :))


    Xdrive sebebiyle 5.20d'ye (varsayalım) kıyasla olumsuz bir maliyet çıktı mı size hocam, her ne kadar değişen parçalarda gözükmese de.

    - Ön sağ aks ve arka şaft takozu değişti, 3500 + 1200 TL (orijinal parçalar). Bunun dışında toplamda lastik hariç 25K civarı masraf yaptım ama xdrive ile alakalı olmayan konular idi. SCR, külbütor kapağı, EGR valfi (EGR'yi BMW çağırdı, ücretsiz değiştirdi).


    Araç işi biraz kısmet işi diyeyim. 50K'da külbütor değiştiren benzinli f10 var tanıdığım.


    Bir de bu araçlarda çift turbo var. Ona dikkat etmek lazım diyorlar, uzun yolda sürat yapıyorum, bazen aracı iyi de sıkıştırıyorum. Belki çok uzun süre zorlamamak lazım, zaten benim gittiğim hiçbir yol dakikalarca tam gaz imkanı vermediğinden çok sorun olacağını sanmıyorum. Bu konudan anlayan arkadaşların yorumlarını almak lazım.





  • 
Sayfa: önceki 271272273274275
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.