Şimdi Ara

BMW 5 SERİSİ F10 (254. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.550
Cevap
111
Favori
725.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 252253254255256
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • smartcard kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de bu donanım işini çözebilmiş değilim, karman çorman.

    Mesela bende Mornline var, bakıyorum Executive Luxury'ye çok benziyor ama onda olan bazı şeyler bende yok, ben de olan bazı şeylet Executive Luxury'de yok.

    Başka Modernline'lara bakıyorum onlar da aynı değil tamamen diğer Modernline'lar ile keza diğer line'lar da öyle.

    Şu işin aslında net bir şekilde anlatabilecek bir üstad yok mu?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ö1f1 kullanıcısına yanıt
    Borusan’ın getirdiği araçlar dönemsel olarak değişen donanım paketlerine sahip. O yüzden genel bir cevap vermek çok zor.

    Almayı düşündüğünüz aracın şaşi numarasının son 7 hanesini satıcıdan talep edin.

    http://bimmer.work/ sitesine girip VIN alanına 7 haneli kodu yazın. Aracın tüm fabrika çıkışlı donanımı listelenecektir.

    En garanti yöntem bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamlar arkadaslar..
    2014 msport 5.20i aracim yolda giderken saga veya sola cekiyor rot balans ustasina gosterdim, salincak burclarinin eskiyip bosluk yaptigini aracin bu yuzden gezdigini soyledi..komple salincak yerine lemforder/febi olmak kaydi ile sadece burclari degitirsem duzelirmi diye sordum, rot balansci komple butun salincaklarin yenilenmesi gerektigini soyluyor..
    Arkadaslar ne diyorsunuz kaliteli burclar ile sonuc alamazmiyim?
    Tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • erdknt E kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, ben de öyle yapıyorum artık. BimmerWork çok güzel bir hizmet, aracın temsili görüntüsünü dahi gösteriyor. Keşke diğer markalar için de olsaydı. Örneğin geçen bir Ford için VIN sorgusu yapacaktım site para istiyor hem de az değil yani 20 EUR mu ne bir sorgu için tam komedi
  • arkadaşlar merhaba artık bende 5 serisi sahibi olarak aranıza katıldım. aracım f10 520i bu araç için hangi motor yağını önerirsiniz daha önce dizel aracım vardı ll04 kodlu yağları kullanıyordum. aynı durum benzinlilerde de mi var tam hatırlayamıyorum. hangi kodlu hangi yağı almalıyım ? bu arada ankara'da yaşıyorum. herkese iyi forumlar

    EDİT: kendi kendimi cevaplayım bari Biraz araştırdım kendimce benzinli ve dizel farketmiyor 5w30 mu 0w40 mı tartışmasıda bayaca var bu arada kafamda hala sorun var ll-04 avrupa içinmiş ll-01 usa için yakıt farklarından kaynaklıymış bu amerikada yakıtlardaki sülfür oranı fazlaymış ve araca zarar veriyomuş o yüzden ll-01 kullanılıyor türkiyedeki yakıtların sülfür oranına ulaşamadım bende avrupa standardı olan ll-04 kullanmaya karar verdim. alacağım yağda liqui moly TOP TEC 4200 5W-30 motul da iyi bir seçenek biraz daha ucuz ama motulda çok farklı yağ çeşitleri var hangisini kullanacağımı bilemedim x-clean x-max fe efe veya hiçbiri yazmayan yağ modelleri var motulun kendi sitesi x-max 0w40 ll-01 önerdi bu arada oda kafamı karıştırdı neyse belki bilen birileri daha aydınlatıcı şeylerde yazabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cucu87 -- 12 Aralık 2019; 14:46:3 >




  • Merhaba.2011-2012 f10 5.20 d comfort ile premium arasinda ne gibi farklar vardir.hangisine baktiysam hepsi ayni ozelliklerde sanki.ic donanim olarak ayni gibi sanki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omozomoz

    Merhaba, run flat lastik kullananlara bir sorum olacak. Yaz/kış lastik değişimini sıradan bir lastikçi yapabilir mi? Yoksa muhakkak yetkili serviste mi yapilmali? Daha once run flat kullanmadım.

    Bir de alarm taktıranlar nerede yaklaşık ne kadar maliyete bunu yaptırdı? Yönlendirebilirseniz ben de taktırmayı düşünüyorum.

    Teşekkürler
    normal lastikçide değiştirdim
  • ~Onur~ kullanıcısına yanıt
    istanbul da yaşıyorum , burada da güzel kar görsem Nokian Hakkapeliitta 9 tercih ederdim , sınıfında yeterince başarılı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cucu87

    arkadaşlar merhaba artık bende 5 serisi sahibi olarak aranıza katıldım. aracım f10 520i bu araç için hangi motor yağını önerirsiniz daha önce dizel aracım vardı ll04 kodlu yağları kullanıyordum. aynı durum benzinlilerde de mi var tam hatırlayamıyorum. hangi kodlu hangi yağı almalıyım ? bu arada ankara'da yaşıyorum. herkese iyi forumlar

    EDİT: kendi kendimi cevaplayım bari Biraz araştırdım kendimce benzinli ve dizel farketmiyor 5w30 mu 0w40 mı tartışmasıda bayaca var bu arada kafamda hala sorun var ll-04 avrupa içinmiş ll-01 usa için yakıt farklarından kaynaklıymış bu amerikada yakıtlardaki sülfür oranı fazlaymış ve araca zarar veriyomuş o yüzden ll-01 kullanılıyor türkiyedeki yakıtların sülfür oranına ulaşamadım bende avrupa standardı olan ll-04 kullanmaya karar verdim. alacağım yağda liqui moly TOP TEC 4200 5W-30 motul da iyi bir seçenek biraz daha ucuz ama motulda çok farklı yağ çeşitleri var hangisini kullanacağımı bilemedim x-clean x-max fe efe veya hiçbiri yazmayan yağ modelleri var motulun kendi sitesi x-max 0w40 ll-01 önerdi bu arada oda kafamı karıştırdı neyse belki bilen birileri daha aydınlatıcı şeylerde yazabilir.
    90.000kmdir Castrol 5.30 Edge kullanıyorum 5 litre alıyor. Sıkıntı görmedim. Her 10.000kmde bakıma sokuyorum. Aracımda racechip de mevcut. Filtre setini internetten alıp ustama değiştirtiyorum. En ekonomik bu şekilde yapabilirsiniz. İki bakımda bir polen filtresi değişiyor.

    Senelerdir Atv kullanıyorum. Şuanda da Cfmoto Cf550 sahibiyim. Eskiden Motuldan başka yağ kullanmazdım. Atvye de 2 senedir Castrol 10.50 4t yağ koyuyorum. Onda da hiçbir fark hissetmiyorum. Atvlerimizi baya zorluyoruz arkadaşlarla motul kullananlarla castrol kullananlar arasında en ufak ses titreşim çalışma düzenine dair fark hissetmiyoruz. Sadece difransiyellerde Liqui Moly 80.90 yağ kullanıyorum difransiyellerde gerçekten çok iyi iş çıkarıyor.



    Aramızda şanzıman yağını değiştiren oldu mu 520ide. Benim araç da 92.000kmye geldi şanzıman yağını değiştireyim diyorum artık. Hangi yağı kullandılar şanzıman için arkadaşlar merak ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutu07 -- 23 Aralık 2019; 16:53:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şanzıman yağı değişim gereksinimini servisin bize sorması lazım değil mi ? Benim araç 183K’da ve şanzıman muhabbeti hiç yapılmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar tekrar merhaba

    benim de yag degisim zamanim geldi aracim 2016 model benzinli

    goruyorum ki aslinda cok konusulmus ama tam cevaplanmamis bir konu motor yagi degisimi

    ben bartinda oturuyorum en yakin borusan servisi icin ankaraya gitmem lazim (3saatlik yol)az once gorustum pers ve cuma %40 indirimle yaklasik 1100tl fiyat cikardilar.

    sizce normal bir serviste castrol edge 5w30-LL alarak kendim mi halletmeliyim, yoksa o yolu git parayi da ver mi dersiniz, bartinda bmw ozel servisi de yok bildigim kadari ile, ilk firsatta degistirmem lazim yagi
  • Zabit86 Z kullanıcısına yanıt
    Hocam hiç gerek yok , al uygun yağı ve filtreyi değiştirt orda sanayide iyi ustaya.
    Git gel sana 1600 ₺ ye mal olacak inan değmez

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Şanzıman yağı değişim gereksinimini servisin bize sorması lazım değil mi ? Benim araç 183K’da ve şanzıman muhabbeti hiç yapılmadı.
    Hocam çoğu yetkili servis siz uyarmazsanız şanzıman yağını değiştirmemekte. Ben birkaç marka hariç şanzıman yağı değiştiren duymadım hatta zamanı gelince. Buyüzden tüketicinin uyanık olması lazım.

    Tam otomatik şanzımanların yağı da belli bir kmye gelince değiştirilmeli. Bu km çoğu kullanıcı için 80-100.000km arası yurtdışında. Youtubeda çoğu mekanikçinin incelemesine göre eğer aracın kmsi çok fazla ise şanzıman yağı değiştirmek sıkıntılara yol açabiliyor.

    Bmw yağ değişimi yok demekte.
    Zf şanzıman için 100.000mil yani 160.000kmde bir demekte.
    Kullanıcılar 60.000mil yani 100.000km gibi veya 4 yılda bir değişim demekte.

    Örnek 200.000kmde bir aracın şanzıman yağı hiç değişmedi ise komple yağ değişimi yerine 1-2 litrelik bir yağ boşaltımı ardından yine 1-2 litrelik bir yeni yağ dolumu öneriliyor.

    Zira 200.000kmdeki aracın şanzımanında ister istemez kılcal hasarlar oluşuyor zamanla. Eskiyen yağ bu kılcal hasarları tıkıyor. Siz bu eskiyen yağı komple değiştirip yeni yağ koyduğunuzda yeni yağ bu kılcal hasarları temizlediği ve yeniden ortaya çıkardığı için şanzımanda vuruntulu çalışma vites geçişlerinde sıkıntılar oluşabiliyor.

    Her 100.000kmde bir en geç tam değişim yapılmalı
    Km çok yüksek ise ya hiç değiştirilmemeli bir sorun yok ise veya 1-2 litrelik bir değişim yapılmalı. Aşağıdaki vidyoda bu konu güzelce anlatılmakta.

    https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc&feature=youtu.be

    Tam yağ değişiminde bile 5-6 litrelik bir değişim gerçekleşiyor geri kalanı torkkonvertörünün içinde kalıyor (3litre gibi). Youtubeda Zf8hp Oil Change yazarsanız bir çok vidyo mevcut.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkese iyi akşamlar Kayınpedere 2014 model 5.25 x drive araç aldık.Bu araçlarda servis aralık zaman veya km lerini nereden görebiliriz acaba? Şimdiden teşekkürler.
  • arkadaşlar şanzıman yağını sakın değiştirmeyin...
    Şanzıman rektifiyeye girene kadar elletmeyin.
    Vuruntu takılma garanti yaşarsınız
    Zaten hepsi değişmiyor yağın yarısı yeni yarısı eski yağ iyice bozuluyor daha sıkıntı
    Daha önce bende böyle forumdakilerin ve youtube videolarının gazına geldim.
    Lagunam vardı 80 binde yağ değiştirdim sonra şanzımanı elime aldım
    Sorunsuz çalışan vites yağ değişiminden sonra vuruntu , takılma yapmaya başladı.
    Ben şahsen önermiyorum
    Ama seçim sizin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fazla km.'li F10 dizel veya belki de benzinli için servisler (özel/yetkili pek farketmiyor) nedense araca saatli bomba muamelesi yapıyor. Bakıma gidiyorsun, bir süre sonra muhabbet, aracın satılması gerektiği konusuna dönüyor. Aracı sıradışı zorlamasan, neden potansiyel risk konuşuluyor pek anlamıyorum. Km. çok olduğundan yakında karter patlayacakmış, sonra turbo gidecekmiş, zincir kopacakmış, sıvıların geçtiği borular çatlayacakmış, potansiyel arıza yapacak parçaların muhabbeti bir türlü bitmiyor. Farklı marka/model 300, 400bin km.'leri gören her araç her yıl 5.000 - 10.000'lerce TL masraf mı çıkarıyor ? Yağını, suyunu, periyodik bakımını eksik bırakmayan ve çoook uzun km.lere gelmiş araçlar her yerde iken BMW'de neden bu korku var (periyodikleri kesinlikle aksatmasakta) ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tk152 -- 28 Aralık 2019; 9:41:46 >
  • Merhabalar. 2015 5.20 i model premium paket bir araç aldım. Araç henüz 104 binde ve 95 bine kadar teknik oto yetkili servis bakımlı. Araçta yap filtre kütüğünden yap kaçağı var. Biraz youtubeda incelediğimde bunun n20 de kronik olduğunu gördüm. Musluoğlu 2 conta değişimine 1700 tl dedi ki çok fazla bence. Dışarıda ise 350-700 arası.Daha önce bunu yaşayan varmı? Dışarıda yaptırmanın farkı olurmu?
    Aracın sağ koltuğunda emniyet kemeri uyarısı yokmu? (Daha önce mercedes kullandım vardır)
    Bu motorlar soğuk iken baya seslimi çalışıyor? Isınıncada sesli ama sabah ilk çalıştırmada baya sesli.
    Ustaya zincir sesi falan değil dimi diye sordum serviste bunlar zincirden problem yapmaz dedi.
    Bujileri bosch kullansam uygun olurmu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arslanadige A kullanıcısına yanıt
    Servis aralığını öğrenmek için “https://bimmercat.com/bmw/tr/vin/decoder” adresinden Bmw Vın Dekoder yazan kutucuğa (üstten 3. Kutucuk) şasenin son 7 hanesi (yani VIN) yazarsanız aracın tüm donanımları listelenir, bu dınanımlar arasında “ S8KMA Yağ bakım aralığı 12.000 km/12 Ay” tarzında bir donanım (servis aralığı) görürsünüz. Sizin aracınızda farklı olabilir.

    Ayrıca aşağıdaki bağlantıya, bilgisayardan girerek şase numaranızı yazarsanız aracın geçmiş servis kayıtlarını (kaç km de serviste ne işlem yapılmış) öğrenebilirsiniz. Mobil olarak çalışmıyor malesef. Site rusça olduğu için google translate çevrilmiş link attım, eğer türkçeye çevirmek isterseniz ya da link çalışmaz ise “https://bmw-rem.ru/bmw-info/” şu linki kendiniz de translate den çevirebilirsiniz. Günde 2 kez sorgulamaya izin veriyor. Ve bu siteyi bilen sayısı çok azdır.

    https://translate.google.com/translate?sl=ru&tl=en&u=https%3A%2F%2Fbmw-rem.ru%2Fbmw-info%2F

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • mtiraka M kullanıcısına yanıt
    Dışarıda yaptıracaksanız bence parçaları orijinal olarak servisten almayı düşünebilirsiniz, bazı parçalar serviste dışarıdan bile ucuza bulunabiliyor.

    Servisten almayacaksanız bile orijinal almaya dikkat edin, çünkü oring, conta tarzı parçalarda oe ile oem arasında bile çok ciddi kalite farkı var.

    Bmw’de yolcu kemer uyarısı opsiyonel olarak sunuluyor. Yani araç siparişinde istenmemişse yoktur.

    Cold starta 60 saniye kadar sesli çalışmasının sebebi katalitik konvertör ısıtması işlemidir. (emisyon düşürmek için). Zincir sesi genelde motor ısınınca daha belirgin duyulur. Sesli çalışmadan kastınız “tik tik tik” tarzında ise eğer piezo enjektörler çalışma prensibi gereği bu tip ses çıkarırlar (özellikle soğuk motorda). Rölantide gaza biraz basınca bu tik tik tik hızlanır belli bir devri geçince kesilir.

    Buji olarak marka önermek istemiyorum içinize sineni kıllanın ama minimum platinium kullanın, biraz daha iyisi iridiumdur, ömrü uzun olur, yakıt tüketimi teorik olarak az olur (ömürden dolayı) ve yüksek performansta daha kararlıdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Dışarıda yaptıracaksanız bence parçaları orijinal olarak servisten almayı düşünebilirsiniz, bazı parçalar serviste dışarıdan bile ucuza bulunabiliyor.

    Servisten almayacaksanız bile orijinal almaya dikkat edin, çünkü oring, conta tarzı parçalarda oe ile oem arasında bile çok ciddi kalite farkı var.

    Bmw’de yolcu kemer uyarısı opsiyonel olarak sunuluyor. Yani araç siparişinde istenmemişse yoktur.

    Cold starta 60 saniye kadar sesli çalışmasının sebebi katalitik konvertör ısıtması işlemidir. (emisyon düşürmek için). Zincir sesi genelde motor ısınınca daha belirgin duyulur. Sesli çalışmadan kastınız “tik tik tik” tarzında ise eğer piezo enjektörler çalışma prensibi gereği bu tip ses çıkarırlar (özellikle soğuk motorda). Rölantide gaza biraz basınca bu tik tik tik hızlanır belli bir devri geçince kesilir.

    Buji olarak marka önermek istemiyorum içinize sineni kıllanın ama minimum platinium kullanın, biraz daha iyisi iridiumdur, ömrü uzun olur, yakıt tüketimi teorik olarak az olur (ömürden dolayı) ve yüksek performansta daha kararlıdır.
    Dışarıda yaptırdım. Contaları iyisinden aldık. Usta değiştirdi. Değişim sırasında 2-3 litre kadar su boşaldı. Yerine 2 litre castrol radiocool eklendi. Üzerinede biraz su. Bujiler bosc platinum ile değişti. Aracın cihaza bağlanarak sudaki havası alındı. (Bunuda ilk defa gördüm mercedeste böyle birşey yoktu kendi alırdı havasını)
    Aracımda zaten antifiriz vardı. Boşalan suyun yerine 2 litre antifiriz kondu.bu 2 litre fazla gelmezmi? Antifiriz fazla gelirse problem olurmu? Eskiden suyun rengi şeffaf gibiydi şuan yeşil gibi. Fazla geldiyse antifiriz su pompasını falan yormazmı?
    Yağ kaçağı olan yerler güzelce temizlendi. Bakalım başka yerden kaçak varmı takip edeceğiz. Bukadar bakımlı ve iyi kullanılmış bir araçta buşekilde yağ kaçağı olması beni şaşırttı. Hep duyardım bmw de yağ kaçağından kurtulamadım sattım diyenleride inanamazdım.galiba doğruymuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 252253254255256
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.