Şimdi Ara

BMW 5 SERİSİ F10 (224. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
5.549
Cevap
111
Favori
725.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 222223224225226
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başına gelen var mı bilmiyorum ancak pazar günü şöyle bir olayla karşılaştım;

    Bolu Gölcüğe tırmandım kendi aracımla (compact suv) önümde bi bmw 520i yaz lastiği ile karın üstünde takılı kaldı.

    indim yardım etmeye, espyi kapat dedim adam ise kapalı dedi.

    ancak gaza basıyor, motor devirleniyor (ses geliyo) yine de teker dönmüyordu. hem de hiç...

    böyle bir olay yaşayan oldu mu? teker dönmeli, patinaja kalmalı ve dtc (esp) frenleme yapmalıydı dönen tekere (velev ki esp devrede. ki adam devrede değil dedi....)

    sonra arkasına geçip arabayı ittim bu sefer tekerler dönmeye başladı ve araç doğal olarak yan verdi.

    sebebi nedir sizce?

    araç f10 520i
  • guvenxoca kullanıcısına yanıt
    araç ihtiyacım olsa 200.000 verirdim.

    muadillerine 200-225.000 arası fiyat çekiyorlar ama aylardır arayan soran yok

    velhasıl kelam, 225.000'den kapı açın 190.000'e bırakın (tabi gerçek executive ise)

    confortlar 160bin civarı, premiumlar 170bin civarı el değiştiriyor anladığım kadarıyla

    bir de insanlar dövizde bekliyor... nasıl olsa 2 ay sonra bozdurup alırım üstüne bir de para kalır mantığında olan bi kesim var.

    nereden mi biliyorum? emlakçıyım, maalesef müşteriler ağız birliği etmişcesine böyle konuşuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak

    2 aydır ilanda olan aracıma henüz arayan yok.Fiyat muadil model km donanım seviyesindeki ilanların en altında.1 tane çek dolandırıcısı arkadaş mesaj atmış sağolsun
    valla üstat benim araç 6 aydır ilanda. pek arayan soran olmadı. 15 gün önce fiyatımı 214 bine kadar düşürünce bayağı alıcı çıktı. gerçi onlarda pazarlık yapıyor. günün piyasa koşullarına ve araca göre bir rakam var galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karotcuabi

    araç ihtiyacım olsa 200.000 verirdim.

    muadillerine 200-225.000 arası fiyat çekiyorlar ama aylardır arayan soran yok

    velhasıl kelam, 225.000'den kapı açın 190.000'e bırakın (tabi gerçek executive ise)

    confortlar 160bin civarı, premiumlar 170bin civarı el değiştiriyor anladığım kadarıyla

    bir de insanlar dövizde bekliyor... nasıl olsa 2 ay sonra bozdurup alırım üstüne bir de para kalır mantığında olan bi kesim var.

    nereden mi biliyorum? emlakçıyım, maalesef müşteriler ağız birliği etmişcesine böyle konuşuyor
    Dövizde beklemek güzel de neyi beklediğini bilmek lazım. Papaz salındığında (ekimin 2. haftası) dolar 6 liraydı. O gün elinde diyelim dolar vardı. 3 ay oldu, aylık %1.5 net faiz kaybettin, yani faiz ile kafa kafaya gelmen için (ki faiz de kar sayılmaz sonuçta, garanti para) doların 6.25'i geçmesi lazım şu anda, her ay da buna 9 kuruş daha ekleyeceksin. Mükemmel bir hamle ile yazın 6.50'den satıp da bir aydır 5.30'dan toplayan varsa da saygı duyarım ama oranı pek fazla değildir. Ki bankada duran paranın da sana bir hayrı yok, fiziksel bir şeye çevirmen lazım ki (ev,araba, gezme tozma her neyse) hayatına bir katkısı olsun.

    Sonuçta parası olan bu fiyatlara bu aracı alır keyfini sürer, bunun daha üstü araca (konfor ve prestij olarak) anca bunun 2 katı paraya binersin (yine 2. el söylüyorum). Ama işte fiyatlar böyle düştükçe, araçlar da hesap-kitapçı tayfaya geçtikçe, bu sefer de 2 litre az yaktı 3 litre çok yaktı oluyor. Kimse alınmasın gücenmesin, kimseyi eleştirmek için değil, durum tespiti bu. Ayda 500 lira yakıt farkı beni gerer diyorsanız zaten yanlış yerdesiniz demektir.

    Sonuç olarak bu araçlara anca çok meraklısının binme devri geldi artık, son 5-6 sene gibi olmayacak. Gerçekten keyfine bu parayı harcayabilen, bu maliyeti dert etmeyenler binecek. Ben o paraya şunu yaparım, bunu ederim, böyle gezerim kafasında olanlar zaten almayacak, almıyorlar da şu an. Ama ömür de geçiyor, vakit durmuyor, Herkesin kendi kararı.

    Yaklaşık 10 sene önce galeride bir bey ile karşılaşmıştım, 50 küsür yaşındaydı, o zaman x3 3.0sd kullanıyordu 286 beygir. Sonra aynı galeride birkaç kez daha karşılaştık onunla, tanıştık sohbet muhabbet. Dedim maşallah siz de güzel araçlar alıyorsunuz hep. Dedi ki "evet öyle ama artık dikkat falan kalmadı, gençken zehir gibiydim, şimdi 2 dakika basıyorum, dikkatım dağılıyor, korkuyorum" dedi. Bir de işlerin böyle bir yönü var.




  • 520i ler ikinci eldeki fiyat/performans anlamında çok üstün araçlar. Gerçek anlamda çok rahat , konforlu , sağlam ve prestijli. Bir arkadaşın da yazdığı gibi orta -üst gelir grubundaki kişiler için ulaşılabilir ve çok iyi bir seçenekti , görece uygun rakamlara satıldı. Hele ki bitmeye yakın 180-190 liralara sıfır km navili , nappa derili çok dolu arabaları vermişlerdi.

    Fakat gelinen noktada ekonominin sıkışması doğrudan bu tür yürütme maliyeti yüksek araçları vuruyor. Parası olan zaten yeni kasasını alıp geçiyor, hatta o kısımda dahi sorun var , zira adamlar bırakın kredili satmayı , şimdi al krediye 6 ay sonra başka gibi işlerin açılma ümidini satmaya başladılar. İkinci elde ise şu an 2013 yılından yeni 1722 adet satılık 520i var. Bu aşırı yüksek bir rakam.

    Fiyatlara baktığımızda bırakın E segment ve premium markaları , sıfır dolu megane veya bmw ile benzer model yıllarında benzer km lerdeki passatlar bile aynı fiyat veya passatlar daha pahalı. Sebebi ise sadece yakıt maliyeti değil de total yürütme maliyeti aslında. Kasko , sigorta özellikle bakım maliyetleri de orjinalde oldukça yüksektir. Daha doğrusu aracın ikinci eldeki satın alma fiyatına oranladığımız zaman bakımları yüksek kaçıyor. Yoksa Erciftci'nin dediği gibi aylık 400-500 lira fazla maliyet yüzünden bu kadar güzel bir araba tercih listesinden çıkmamalı , veya çıkıyorsa da zaten yanlış arabaya bakıyorsunuz demektir.

    Son olarak piyasanın da kendi dinamikleri var , çok tercih edilen araçların, piyasada tutulan araçların ikinci elde satışı da kolay oluyor. Bu nedenle parayı bağlayacak kişiler de parasını mümkün mertebe garanti işe oynamayı tercih ediyorlar. 520i bu anlamda özellikle yakıt konusu nedeni ile kötü bir üne sahip ikinci elde maalesef. İlk sahip olanların umursamadığı , dert etmediği maliyetler , ikinci eldeki alıcıların kafa yorduğu kısımlar.

    Bana göre ikinci elde passatın 520i den pahalı olması veya eşdeğer olmasının başka izahı yok.




  • Muhakkak. Her şeyi paraya bağlamamak , hayata karşı pinti olmamak lazım. Hayatta en değerli şey zaman.
  • erciftci E kullanıcısına yanıt
    sizinle eskiden tanışıyoruz hocam. tatsız bir olay yüzünden yeni hesap açmak zorunda kaldım.

    e90 başlığından beri muhabbetimiz var sizinle... keza sizden sonra yazan arkadaşla da öyle...

    ***

    "Sonuç olarak bu araçlara anca çok meraklısının binme devri geldi artık, son 5-6 sene gibi olmayacak."

    imzamı atıyorum. selamlar sevgiler
  • Yeni kasasının yok denecek kadar az satışı varken f10ların daha etkili olacağını değerleneceğini düşünüyordum malesef tam tersi oldu. Aracım hala ilanda arayan yok fiyat düşürdüm ama zerre umudum yok.

    Az çok trade takip eden biri olarak parasını dolarda tutanlar sıra dışı zarar ediyorlar ve dolar 4.9 ları görünce bozdurmak için yer arayacaklar sonrasında tekrar 5,5 den alıp 5 leri gördüklerinde ağlayacaklar. Dolar tahminlerim yatırım tavsiyesi değildir
  • Bugün aracımı Adana borusan otoya bıraktım cam değişimi için yerine 2018 luxury line verdiler, frenleri çok beğendim f10 a göre çok yumuşak ve sanki performansı daha da iyi motor vites uyumu daha iyi geldi bana, ama yakıt konusu Adana-adıyaman arası 9,7 lt ortalama ile geldim, benim aracım 8 lt civarı yakardı.koltukları daha rahat direksiyon yumuşak geri görüş kamerası daha net

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımı ön cam değişimi için Adana Borusan a bıraktım 2018 model luxury line g30 verdiler öncelikle frenleri çok beğendim çok yumuşak direksiyon da öyle, performans daha iyi sanki motor şanzıman uyumu daha güzel, ancak ikame araç olduğundan mıdır bilmiyorum Adana adıyaman arası 120-130 km hızla 9.7 yaktı benim araç 8 lt civarı yakardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla f10 u olup satmak isteyeni anlamıyorum. Ben 0 km 2016 modelini aldım executive ve kesinlikle satmak istemiyorum. Satıp ne yapacağım? Araçla avrupa dahil avusturya bulgaristan sırbistan gitmediğim yer kalmadı. Mükemmel konforlu bir araç. Mtv sini de ödedim 1.6 diliminden daha nolsun varsın 9.6 litre benzin yaksın. Kış ayında düğmeye basıyorum gidiyorum ne dizel sesi ne motor rolantiai bilmem ne araba hemen ısınıyor idrive navi vs satmak isteyenlere şaşırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    Valla f10 u olup satmak isteyeni anlamıyorum. Ben 0 km 2016 modelini aldım executive ve kesinlikle satmak istemiyorum. Satıp ne yapacağım? Araçla avrupa dahil avusturya bulgaristan sırbistan gitmediğim yer kalmadı. Mükemmel konforlu bir araç. Mtv sini de ödedim 1.6 diliminden daha nolsun varsın 9.6 litre benzin yaksın. Kış ayında düğmeye basıyorum gidiyorum ne dizel sesi ne motor rolantiai bilmem ne araba hemen ısınıyor idrive navi vs satmak isteyenlere şaşırıyorum.
     BMW 5 SERİSİ F10

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cancan_burak kullanıcısına yanıt
    Sonrasinda almayi dusundugunuz arac nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attorney58

    Valla f10 u olup satmak isteyeni anlamıyorum. Ben 0 km 2016 modelini aldım executive ve kesinlikle satmak istemiyorum. Satıp ne yapacağım? Araçla avrupa dahil avusturya bulgaristan sırbistan gitmediğim yer kalmadı. Mükemmel konforlu bir araç. Mtv sini de ödedim 1.6 diliminden daha nolsun varsın 9.6 litre benzin yaksın. Kış ayında düğmeye basıyorum gidiyorum ne dizel sesi ne motor rolantiai bilmem ne araba hemen ısınıyor idrive navi vs satmak isteyenlere şaşırıyorum.
    Ben de 2016 kasımda executive modelinden almıştım. Daha önce 3 serisinin güncel 2 modelini kullandıktan sonra almıştım. Bu araba bana daha gerek konfor, gerek verdiği güven, gerekse de sürüş karakteri olarak olumlu yönde farklı geliyor. Yeni çıkan G30 kasada da bana göre marjinal bir değişim olmaması nedeniyle eğer para vb nedenlerle ihtiyacım olmazsa uzun bir süre bu arabayı kullanmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Mutluthegreat M kullanıcısına yanıt
    Bmw markası olmayacağı kesin. Muhtemelen 50-60 civarı fransız d segment dizel alırım.
  • cancan_burak kullanıcısına yanıt
    Bu markadan uzaklaşma isteği, satın alım sonrası oluşan maliyetler mi (servis, yakıt vb.) ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sea_wolf kullanıcısına yanıt
    aynı fikirdeyim bu arabaları satmanın hiç anlamı yok araçlar 10-12 yıl götürür o derece kaliteli yapılmışlar f10 lar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tk152

    Bu markadan uzaklaşma isteği, satın alım sonrası oluşan maliyetler mi (servis, yakıt vb.) ?
    İkinci bmw aracım ilki f30 du. Malzeme kalitesizliği,trim sesleri akla zarardı.Piyasa algısı vs geçtim.Bmw aracını apaçi görebilirler ancak sürüş keyfi bir başkaydı.Sürüş keyfi için çekilir mi dedim.F30 benzinli dizel fark etmez kronik sıkıntıları motor yiyor.Son tahlilde sattım kurtuldum. Bir üst segmente geçelim bmw apaçi algısı gider, konfor malzeme kalitesi gelir dedim. Arkadaş arabayı kapının önüne koyamaz olduk her yer hırsız kaynıyor.Sağlam bmw bırakmadılar. Ya en boşunu alacaksınız yada kapalı garajınız olacak. Gerçi adam gündüz avmde alış veriş yapıyor dönüşte patlamış arabasıyla karşılaşıyor. Kapı kulpları kararmayan kaç f10 var

    Facebook bmw sayfalarını çoğunuz takip etmiyordur. Arabaları su almaya başladı.Gülebilirsiniz evet her hafta birkaç kişi resim atıyor arabamın arka tabanında su var diyor. bmw rain water leak şeklinde aratabilirsiniz. Tam bir rezalet ve tüm bmwler bu sorunu yaşayacak. Kapı için yalıtım malzemesi kendini bırakıyor.Kapı döşemesini söküp yalıtımı yaptırmanız gerekiyor. f10 f20 f30 hepsinde var bu.

    Bunların dışında prim yapmaması, satılmaması, apaçi algısını saymıyorum bile. Şuanda 190 a 2016 exclusive almak çok çok çok avantajlı katılıyorum ama 60 bin km gelmeden elden çıkarırsanız ancak avantajını korur. Benim için bmw defteri kapanmıştır. Ben mi arabaya biniyorum o mu bana biniyor anlayamadım. F10 5.20i mekanik olarak hiçbir sorunu olmayan bir araç hakkını vermek gerekiyor.Dizellerde ki kronik sıkıntıları zaten söylemiyorum.

    Yeni g serisi bmw ya ancak çok üst düzenli gelir seviyesindeki insanlar binebilir yada uzun dönem kiralama olur. Bunlar son ele ayağa düşecek bmwlerdi.Bundan sonra hiçbir bmw kolay kolay ele ayağa düşmeyecek.

    Bu fikre sahip olmamda yakıt maliyetlerini en ufak etkisi olmamıştır. Servis desen işi bilen araştıran doğru ustayı bulan için normal araca 4lt motor yapı alıyorsunuz buna 5lt .Bilmeyen insanlar bu araçlara çok masraflı servisleri pahalı vs diye binmiyorlar ama asıl olması gereken neden aldığınız risk. Kronik arızları olan ve 2 araba parası vermenizi hak edecek bir şey değil. Cep telefonu gibi düşünün 12 bin lira edecek ne vaad ediyor iphonelar. Ama lüks hissine alıyoruz. Sonrasında maliyetleri tüm telefonlarla aynı ama riskini düşününce iphone camı 1500 lira ortalama bir telefon camı 500 tl

    Araçlarımız güzel ama ömürlük araç olduğunu düşünmüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancan_burak -- 27 Ocak 2019; 12:34:41 >




  •  BMW 5 SERİSİ F10

    Az önce Mall of İstanbul otoparkında tam avm girişinde aydınlık ve ortalık yere aracımı bıraktım. Geldiğimde kesless go kapı kolunu kırık olarak buldum. Aracımda korna ile birlikte calan alarm var. Sanırım alarm calınca kactılar. Fakat kapı kolunun hem ön hem arka ayagını kırmışlar. Bu kapı kollarının orjinal sıfırı 3bin tl diye duymuştum. Avm otoparkında nasıl boyle hırsızlıga kalkısıyorlar ilginç. Ayrıca aracta nbt ve hayalet de vardı. Onların gitmediğine sukrettim. Acaba baska birinin basına geldi mi? Mall of İstanbulu aradım “emniyetten yazı getirirseniz guvenlik kamerası kayıtlarına bakabilirsiniz “dediler. Valla ugrasmak zor geldi. Goruntuye baksam da adamın yuzu gorunse de ya ceza almayacak yada benim magduriyetim gitmeyecek. Vaktime yazık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemal178



    Az önce Mall of İstanbul otoparkında tam avm girişinde aydınlık ve ortalık yere aracımı bıraktım. Geldiğimde kesless go kapı kolunu kırık olarak buldum. Aracımda korna ile birlikte calan alarm var. Sanırım alarm calınca kactılar. Fakat kapı kolunun hem ön hem arka ayagını kırmışlar. Bu kapı kollarının orjinal sıfırı 3bin tl diye duymuştum. Avm otoparkında nasıl boyle hırsızlıga kalkısıyorlar ilginç. Ayrıca aracta nbt ve hayalet de vardı. Onların gitmediğine sukrettim. Acaba baska birinin basına geldi mi? Mall of İstanbulu aradım “emniyetten yazı getirirseniz guvenlik kamerası kayıtlarına bakabilirsiniz “dediler. Valla ugrasmak zor geldi. Goruntuye baksam da adamın yuzu gorunse de ya ceza almayacak yada benim magduriyetim gitmeyecek. Vaktime yazık
    renk koduna uygun çıkma bulmak şans işi ama çıkma orjinal kollar var alıp boyatırsınız. 500 civarına alırsınız.Hırsızlar kelebek camını kırıyorlar.Çünkü araçlarımızda alarm yok.Bunu da biliyorlar




  • 
Sayfa: önceki 222223224225226
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.