Şimdi Ara

BMW 3 serisi (G20)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.101
Cevap
82
Favori
324.588
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2131 Mesaj

    Tam doğru noktaya değinmişsiniz. Motor 2.0 dan destroke.
    Üzerindeki türbo benzin enjektörü bloğu herşeyi 2.0 . O yüzden ki Alt devirlerde yeterli turbo basıncına ulaşılamıyor.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    erciftci kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3777 Mesaj

    merak ettigim icin soruyorum

    evet piston kolu kisaltilmis 2.0 motor bu

    320 ed orneginden gitmek istiyorum. 320 ed alt devirlerde yeterli turbo basincina ulasabiliyor mu?
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yarbay
    2131 Mesaj

    Tabiki, motor üzerinde daha küçük kapasiteli turbo var. Haliyle en alt denilecek 1250 dd gibi max Torku veriyordu. Ama bunu hissetmek o devirlerde hiçbirşey ifade etmiyor.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3777 Mesaj

    benim anlamadigim kisim da burasi

    o halde 0-100 verileri nasil ayni oluyor bu 2 aracin?

    7.6 vs 7.7
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yarbay
    2131 Mesaj

    Daha önce dedim ya, 1250 dd da gelen torkun hızlanmaya etkisi yok. Burada max güç çıkışı hangi devirde ona bakmak lazım. Tork esnekliği arttırır bunda hemfikirizdir. Ama hız tamamen beygirle, şanzıman oranlarıyla, aerodinamik yapıyla ve ağırlıkla alakalı. Araçların her ikisi de 170 ps. Bu yüzden birbiri ile 0,1 sn fark oluşmuş.

    Birde burada iki motorun ne hissettirdiği değil, ne verdiği önemli. G20 deki 2000 dd ya kadar olan hissizlik var doğru, ama yine de araba güç üretiyor, sonrasında da agresif devirleniyor. İşte bu anda motorun hacimli versiyondan kırpıldığı belli oluyor.

    Aynı durumu f10 g30 özelinde de yaşıyorum. Her iki motor da destroke 1.6 aslında. Ama f10 daha ağır olduğu için g30 dan daha hantal kalıyor. G30 daha atletik hissettiriyor. Oysa f10 da aynı güçte, g30 2000/4700 arası max tork verirken, f10 1500-4700 dd max tork veriyor. Her iki motor tipi de 5000-6000 dd aralığında 170 ps veriyor. Ancak en büyük farkı ağırlık ve aerodinamik yapı açıyor. G30 da airpanel, ön çamurluklarda hava çıkışı, altının daha düz olması, arka bagajın eğiminin daha iyi ayarlanması, ve hafif olması onu daha hızlı yapıyor.
    Birde f10 motorun sıkıştırma oranı 11.1 ilken, g30 motoru 8,9.1 oranlarına sahip. Buradan bile motorların çalışma stresleri belli aslında. Anlaşıldığı üzere b serisi motorlar daha az sıcaklık üretebilen, daha az vuruntulu, daha pürüzsüz bir motor. Buna karşılık diğer tüm etmenlerde gelişen teknolojik yenilikler bu açığı kapatıyor, hatta f10 dan daha başarılı yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 038poyraz -- 10 Aralık 2019; 5:21:11 >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Binbaşı
    1017 Mesaj
    Şimdi farklı bir soru oluştu kafamda. Bu araçları Türkiye de 0-100 test edenler nedense 7.7 sn yi tutturamadıklarını söylüyorlar. Acaba bunun sebebi kullandığımız 95 oktan benzinden olabilir mi? Oktan arttırıcı kullanmalı mıyız? Fark yaratır mı?
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    322 Mesaj

    Dostum dediklerinin bir kısmına katılıyorum, bir kısmına da katılmıyorum. Hız beygirle, şanzıman oranlarıyla, aerodinamik yapıyla ve ağırlıkla olduğu kadar torkla da alakalıdır. Tork ne kadar erken devreye girerse esneklik ve çekiş gücü artacağından bu da hem hıza hemde yakıt tüketimine olumlu yansıyacaktır.
    Yine şöyle demişsin; Birde burada iki motorun ne hissettirdiği değil, ne verdiği önemli. Tamamen yanlış bir tez. Motorun verdiği de önemlidir, hissettirdiği de çok önemlidir. Hissettirdiği önemli olmasa hiç kimse 320d 400 torkluk bi makinaya normalinin 2-3 katı vergi Ve alım esnasında fazladan para ödemezdi değilmi. Ama o motorun hissettirdiği haz bambaşka birşey. Yani histe çok önemli.
    Ben açıkçası yeni aerodinamik yapısından ötürü G20den daha iyi bir 0-100 değeri bekliyordum. Ama max. Torkun 2000 dd olması ve gaz tepkimesi gecikmesi ve de motor farklılığı gibi etkenlerden ötürü bu aracı F30 dan kağıt üzerinde daha iyi olmasını engellemiş. Oysaki f30 320d 0-100 değeri 7,2 iken G20 0-100 değeri 6,8. G20 170 HP de 7,4-7,5 sn olabilirdi. Söylediklerim yanlış anlaşılmasın, benim g20 nin üzerindeki motora lafım yok, sadece daha iyi olmalıydı diyorum. Yakıt tüketimi de 1-2 litre daha fazla olacaktır 320i ed den özellikle şehir içi. Nedeni ise torkun devreye daha geç girmesi ve buna mukabil aracın kalkışlarda çok daha zorlanması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selcuk_3277 -- 10 Aralık 2019; 10:58:1 >
    |
    |
    038poyraz kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    3777 Mesaj

    g20 daha hafif degil ki
    f30 dan 30 kilo daha agir
    |
    |
    selcuk_3277 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yüzbaşı
    322 Mesaj

    Doğrudur. Ben teknik verilerle alakalı yorum yaptım çoğunlukla. Düzeltiyorum o vakit



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3777 Mesaj
    bu ara bekar oldugum icin dun gece tantuni gommeye gittim :)

    1.4 tsi 122 dsg golf ile

    @erciftcinin mesaji geldi aklima. 1500, 1700, 1300 gibi devirlerde denedim araci. O da bekliyor cok kisa

    bana normal geliyor bu beklemeler
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yüzbaşı
    334 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    g_cakirhan



    0-100 hızlanmasında araç ilk kalkış hariç düşük devirlere hiç inmediği için, alt devirlerdeki düşük tork etkisi hissedilmez.

    ne zaman hissedilir peki? şehir içinde, ekonomik sürüşler sırasında hızlanma ihtiyacı olduğu anlarda.

    f30 3.20ied max torku 1500 devirde verdiği için, düşük devirde ilerlerken bile hızlanma talebine daha hızlı karşılık verir.
    g20 3.20i'nin aynı tepkiyi verebilmesi için motorun 2000 devre ulaşması gerekir.

    f30 kullananlar bilirler, araç şehir içi kullanımda oldukça düşük devirlerde ilerliyor hızlanma ihtiyacı olmadıkça. bu da yakıt ekonomisi sağlıyor. g20 3.20i'nin yakıt tüketiminin bu sebeple daha yüksek olmasını beklerim mesela (max torku daha yüksek devirde verdiği için)

    dizel araçlarda da benzer bir durum vardır. max torku düşük devirde ve kısa bir aralıkta verir. o yüzden dizel araçlarda hızlanmalar patlama şeklinde çok ani olur ama kısa sürede vites değişimi gerektirir. f30 3.20ied ile f30 3.20d'nin de 0-100 değerleri aynı olmasına rağmen, insanlar 3.20d'nin daha atik olduğunu düşünür ve haklılardır da. az öncekiyle benzer bir durum bu da.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkem_gorkem -- 10 Aralık 2019; 11:43:27 >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    From each according to his ability; to each according to his need.




  • Yarbay
    2874 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    bu ara bekar oldugum icin dun gece tantuni gommeye gittim :)

    1.4 tsi 122 dsg golf ile

    @erciftcinin mesaji geldi aklima. 1500, 1700, 1300 gibi devirlerde denedim araci. O da bekliyor cok kisa

    bana normal geliyor bu beklemeler
    Afiyet olsun

    Küçük turbo olunca az da olsa daha çabuk topluyor kendini, ama max güç de kısıtlı kalıyor
    _____________________________
  • Yarbay
    3777 Mesaj
    320 ed yakit: 7.3 sici-4.4 sdisi-5.4 karma
    g20 320: 7.6 sici-5.2 sdisi-6.1 karma


    bu arada elinde g20 tork egrisi olan var mi? yani max tork tam olarak 2000 devirde mi? yoksa tahmini mi konusuyoruz?
    |
    |
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yarbay
    3777 Mesaj

    sagol. anadolu yakasindaysan gel gotureyim bigun. sahanedir

    sen 1.4 tsi bekleme yapmaz diye denedim. aynisi onda da var. onun icin normal gibi sanki bu kisa beklemeler.

    yani anlatilanlar civic rs 182 bg deki bekleme gibiydi. cvt yuzunden baya bekliyor honda. bu kesinlikle oyle degil. devir vites ayarliyor araba.

    zaten yoldaki sollamalar, ara patlamalar da 2000 alti olmaz genelde. o yuzden cok sorun gormuyorum sahsen
    |
    |
    erciftci kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Yarbay
    13133 Mesaj

    Subap yakarsın o zaman da yanlış bilmiyorsam
    |
    |
    Yelken85 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    https://www.mahfiegilmez.com/
  • Yarbay
    2874 Mesaj

    Uzun süre İstanbulda yaşadım ama şu an orada değilim maalesef. Teşekkürler



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3777 Mesaj
    _____________________________
    G20...Dravit
  • Binbaşı
    1017 Mesaj

    Nedense trafikte şimdiye kadar 3 tane gördüm aldığımdan beri :)



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    cseyfe kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3777 Mesaj

    alanlarin cogu aralik son hafta/ocak ilk hafta teslim
    |
    |
    Yelken85 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    G20...Dravit
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
Canlı Tv izle
Media Sözlük
bankalar.org
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,156
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.