Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
13 Misafir (8 Mobil) - 5 Masaüstü8 Mobil
5 sn
68.894
Cevap
509
Favori
4.017.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 2607
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 14
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 7 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 7
  • Favoriye Eklediklerim 509
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • helpgod (1163 mesaj) jonywayt (1132 mesaj) erciftci (1036 mesaj) kkurt2002 (997 mesaj) JN008 (979 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (21626 mesaj) Mobil (23967 mesaj) Tablet (4511 mesaj) (10 mesaj) Mini (960 mesaj) Uygulama (1198 mesaj)
  • @
25 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Bmw >> BMW 3 serisi (F30)
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    630 Mesaj
    Merhabalar arkadaşlar. İstanbul Avrupa yakasında BMW 3.20 ied (F30) konusunda uzman usta tavsiyesi rica edeceğim. Motor tahrik hatası alıyorum. Benzin rolesi veya benzin pompası yüksek ihtimalle sorun. Maslak Talha Usta veya Maslak BMW Hüsamettin Usta derseniz bu ikisi arasında kimi tavsiye edersiniz onuda öğrenmek isterim.
    Saygılarımla.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Binbaşı
    1313 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: acegod

    açıkcası sonucu merakla bekliyorum umarım istediğiniz fiyattan servis hizmeti alabilirsiniz.

    pazartesi randevu var hocam buradan paylasırım yine gelismeleri

    |
    |
  • Yüzbaşı
    777 Mesaj
    400 lü rakamlara çıkacaksanız makyajlı tiguana da bakabilirsiniz @Canefew



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tica -- 9 Ekim 2020; 19:57:49 >
  • Çavuş
    75 Mesaj

    Selam tiguan iyi bir alternatif fakat çok düz, sade ve ruhsuz gibi geliyor bana. Makyajla da çok değişen birşey bence olmaz. Sanırım değişiklik yapamayacağım ben, en iyisi kış lastiği bakmaya devam edeyim ben😊



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    tica kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    345 Mesaj
    Rutin bakımı malzemeleri kendim alarak ankara şimşek bmw’de yaptırdım yine. Fikir vermesi için paylaşıyorum:

    Liqui moly top tec 4200 5w-30 yağ: 280 tl (hepsiburada)
    Mann yağ, hava, kabin filtreleri: 340 tl (filtremarketim)
    Şimşek bmw işçilik: 150 tl
    Toplam: 770 tl.

    Çalışanların ilgisi alakası oldukça iyi, servisin sahibi ustanın tavırları da öyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkem_gorkem -- 10 Ekim 2020; 11:27:18 >
  • Çavuş
    91 Mesaj

    Hocam tahrik arizasinin pek çok sebebi olabilir. Forumda aratirsaniz bulursunuz. Selenoid valf, turbo valfi, bobin, buji, yakit filtresi vs. Tek bir soruna bağli kalmayin. Güncel bir diagnoz makinesine bağlayip net tespiti yapabilirsiniz. İstanbul’daki arkadaşlar usta tavsiye edeceklerdir.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    fctmerkezi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    59 Mesaj

    Şimşek Bmw çok doğru tercih olmuş. Orijinal olarak aldığım malzemeleri bosch şaşmaz servisinde işcilik bedeli ile taktırdım, servisten çıkar çıkmaz Continental marka V-kayışı ne hikmetse koptu. Servis arkasında durmadı ürün sahte dedi. Aracı direk şimşek Bmw'ye çektim sağolsunlar kopan kayışın parçalarını temizleyip kayışın zarar verdiği keçeyi de orijinal parça bedeli +150 tl işcilik ile tamir ettiler. İşinin arkasında duran Şimşek Bmw gibi esnaflara bu ülkede destek çıkmak gerektiğini düşünüyorum. Premium algısı altında baştan savma iş yapanlara değil ....

    |
    |
    gorkem_gorkem kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1989 Mesaj

    Merhaba hocam, Hüsamettin usta gayet iyidir ben de ona götürüyorum.

    |
    |
    fctmerkezi kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    630 Mesaj
    Bende hafta sonu Hüsamettin ustaya götürdüm çok ilgili ve çok düzgün biri. Hemen hallettiler sagolsunlar. Fiyatlarda Borusana göre çok çok uygun. Saygılarımla.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Er
    1 Mesaj

    Merhaba
    Bu sorununuza bir çare bulabildiniz mi?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Do It Yourself kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1313 Mesaj
    Bugun otomol merter de fren hidroligi degisti.380₺ tuttu.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yüzbaşı
    656 Mesaj

    Malesef, aracı sattım.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Soldier31 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    333 Mesaj

    Merhabalar;


    320i ED (2013) 120k km aracımda el freni tam bırakmama sorunu vardı ufaktan tutuyordu sürtünme sesi de yapıyordu.


    Ön-arka disk ve balata değişimi yapılırken el freni balatasının bir tanesinin çatlak olduğunu fark ettik ve el fren balatalarını da değiştirdik.


    Ön-arka disk ve balatalar ate el freni balatası ferodo takıldı. Kendi tercihim malzemeleri ben aldım.


    Fakat el frenim değişimden sonra tutmaya başladı değişim yapan usta alışması lazım dedi newtis.info dan servis dökümanına baktığımda da bedding(alıştırma)-400m ve 40 km/h hızı geçmemek koşuluyla- işlemi yapılacabileceği yazıyordu. 3 defa tekrarlardım bu esnada el freni çekme mesafemde uzadı 12 tık civarı. Sonra tekrar ayar için gittim maksimum 6 tık gibi oldu. Eskisine göre daha iyi oldu fakat hala dik rampalarda sonuna kadar çeksem de ufaktan kaydırıyor.


    Bir usta da ferodo taktıysan el freni bu kadar tutar dedi. Sorun el freni balatalarında mı yoksa yapabileceğim başka birşey var mı görüşlerinizi almak istiyorum. Bu arada perşembe günü muayene var geçemem diye düşünüyorum.


    Şimdiden teşekkür ederim.


    @Do It Yourself görüşünüzü merak ediyorum hocam.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyber_warrior -- 12 Ekim 2020; 22:14:31 >




  • Çavuş
    74 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar. Araç bakımı için izmir Bornova’da usta önerisi alabilir miyim?



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Çavuş
    98 Mesaj

    Ben Çözdüm ve Yaptırdım.

    |
    |
    Soldier31 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    656 Mesaj

    Merhaba, doğru yolda ilerlemişsiniz, bedding işlemi şarttır kampanalı el freninde çünkü normal sürüşte kendiliğinden olamaz.

    Bu bedding işlemini tekrarlayabilirsiniz 8-10 kez yapabilirsiniz. Ama altın kural her bir kaç seferden sonra balatanın soğumasına izin verin ve duracağınız zaman soğumuş olsunlar, yani 5-10 dakika gezin. 40 km yi ve 400 m yi aşmamak da önemlidir, balataları yakabilir yoksa.

    Beddingden sonra tekrar ayar gerekir. Ayar yapılacağı zaman el freni balataları soğuk olmalıdır. Ve newtis de de söylendiği gibi 8 tık tan fazla sıkılmamalıdır ayar civatası. (Ben 6-7 çıt yapıyorum bazen ama güvenlik için 8 demişler). 8 çıt geri alındığı zaman ayar civatası el freni 5-6 tıkta ortalama rampada durur. Ben 6 çıt yaptığımda da 4 tıkda en dik rapada duruyor, düzlükte 3 yeterli oluyor zaten 6 tık çekilemiyor. Tabi ben böylr sevdiğim için yapıyorum önermem. Normali 6 da en dik rapada tutması 8 den fazla çekilememesi.

    Ferodonun tutmayacağını söyleyen de şunu düşünerek söylemiştir. Balataların bir sertlik derecesi olur kimi zaman üzerinde yazar kimi zaman yazmaz, ferodo muhtemelen sert bir balata ve alışma süreci yumuşak balataya göre çok daha uzun olur, bedding işlemi yapılmassa hiç alışamayabilir bile, beddingin amacında zaten balata yüzeyi ve kampana iç yüzeyinin birbirne tam olurması, temas yüzeyinin artması.

    Beddinge rağmen hala tutmuyorsa balata markası değiştirilip, sistemi komple gözden geçirmek gerekebilir, bir arıza var mı diye. Halatlar, yaylar, otomatik gergi mekanizması vb.

    Ama benim deneyimime göre doğru beddingden sonra tutuyor. Yetkili serviste komple disk, balata, el freni balatası, halat değişen ve hala tutmayan bir aracın doğru bedding yaptıktan sonra tuttuğunu deneyimledim.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    cyber_warrior kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yüzbaşı
    333 Mesaj

    Detaylı yanıtınız için çok teşekkür ederim. O zaman biraz daha bedding işlemi yapayım.


    Aslında bahsetmediğim bir konu daha var bildiğiniz üzere servis dökümanında ayar yapmadan önce el freni kolunun altındaki yayı tornavida yardımıyla ittirip kilitlemek gerekiyor ki benim anladığım halatlardaki gerilimi almak ve daha düzgün ayar yapmak için.


    2-3 defa farklı zamanlarda denememe rağmen malesef yayı kilitleyecek olan mekanizma yayı ne kadar itersem iteyim gözükmüyor. Ustalara bundan bahsettiğim zaman birşey demiyorlar.


    Tam olarak tutmasında bunun da bir rolü olabilir mi acaba ?

    |
    |
    Do It Yourself kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    656 Mesaj

    O halatı boşa çıkartan mekanizma biraz sert bir yaya sahip. Ciddi kuvvet uyhulamak gerekiyor kilitlemek için. Kilitledikten sonra da tekrar açma kısmı tornavida ile biraz zor. Ben iki tane uzun düz tornavida ile yapabiliyorum fakat tavsiye etmem. Eğer kaçırıp da yay bir anda bola çıkarsa hasar görebilir mekanizma. Onun özel bir aleti var ve yavaşça salınması gerekiyor.


    Ayrıca el freni ayarı yaparken onu kullanmaya çoğu zaman gerek yok. Sadece şu durumda gerek olur; ayar yaptıktan sonra el frenini çekince 6-7 çıttan fazla çekiliyorsa mekanizmayı boşaltıp yapmak gerekir. Yetkili serviste bile prosedürü uygulayıp yapmıyorlar zaten bu işlemi, ne işe yaradığını bile bilmiyor bazı çalışanlar.


    Yani mekanizmanın tutmada rolü yok sadece el freni kolunun kaç çıt çekileceğini otomatik ayarlar.


    not: yayı kilitlemeyi el freni çekiliyken denediyseniz o yüzden de yapamamış olabilirsiniz. El freni tamamen inikken kilitlenebiliyor yay sadece.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 14 Ekim 2020; 3:51:21 >
    |
    |
    cyber_warrior kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Er
    6 Mesaj

    Arkadaşlar selamlar

    Buraya kayıt oldum fakat onay alamadım onay almanın bir yolu var mıdır? Amacım bakım manual indirmek.


    https://aos.bmwgroup.com/web/oss/start/

  • Yüzbaşı
    333 Mesaj

    Çekiliyken denemedim inikken denemiştim tek tornavida ile yayı sonuna kadar itebildiğimi düşünüyordum ama demek ki yapamıyormuşum.


    Ayardan sonra 6 çıt oluyor o zaman gerek yok.


    Bilgi ve tecrübeleriniz için teşekkürler. Biraz daha bedding olmazsa el freni balatası değişimi.

    |
    |
    Do It Yourself kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Reklamlar
Masal Oku
Ekonomi
Radyo Dinle
En ucuz kedi maması fiyatları
ankara gülüş tasarımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,953
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.