Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3426. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: Salvatuon , TM01
2 Kayıtlı Üye (2 Mobil) ve 10 Misafir - 10 Masaüstü2 Mobil1 iOS
5 sn
70.297
Cevap
511
Favori
4.414.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
28. Sırada  bugün en iyi #11
Sayfa: önceki 34243425342634273428
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • muhlisnlc M kullanıcısına yanıt
    Dogrudur hocam bende camda bisey olmadigi icin sorun olmadi.
  • Tinúviel kullanıcısına yanıt
    Malesef çözüm bulamadım ve araç değiştirdim. Sizin araç f20, aynı direksiyon kutusu sorunu olmaması lazım, ayrıca sorun lastik değiştirdikten sonra başladı demişsiniz. Bilmiyorum lastikleri sağ/sol, ön/arka ya da çapraz değiştirip denediniz mi ama önce bunu bir deneyin ayrıca 3 şekilde denediğiniz halde de düzelme olmassa bir de yazlık lastikler ile denemenizi öneririm, çok ilginç ama kışlık lastikler ile her kombinasyonda çekme yapan bir aracın yazlık lastikler ile ok gibi gittiğine şahit oldum.

    Benim f30 daki sorun lastik, jant farketmeksizin olan bir durumdu. Ve ayrıca direksiyon tam merkezdeyken hafif sağ hafif sol yaptığınızda sağa daha rahat hareket ediyordu. Sizin aracınızda da bunu kontrol edin ama dediğim gibi f20 de bu kronik sorun yok diye biliyorum, yanılmıyorumdur inşallah.

    Ekstra olarak eğer yakın zamanda disk ya da balata değiştirdiyseniz (değiştirmeseniz de dikkate alın) sağ ön ya da sağ arka fren kaliperinin sıkışıyor olma ihitmali var. Bunu test etmek için bir kızılötesi termometre kullabilirsiniz ya da basitçe normal bir sürüşten sonra aracı durdurduğunuzda hemen 4 jantın sıcaklığını elle kontrol edebilirsiniz (diske elinizi dokunmayın). Eğer bir tarafın balatası tam bırakmıyorsa o taraf daha sıcak olacaktır. Genelde yanlış fren işçiliğinde bu tür sorunlar olabilse de bazen nadir de olsa kendiliğinden de olabiliyor.

    Söylediğim gibi f20 de f30 daki kronik sorunun olduğunu sanmıyorum. Sizin sorununuz muhtemelen çok daha basit bir şey. Ve ayrıca sakın aracı şaseci diye geçen bir yere götürmeyin, asla çekme, germe, açma gibi isimlendirilen işlemlere yaklaşmayın. Şasede bir problem varsa hunter rot cihazında çıkar zaten onda çıkmazsa büyük yetkili servislerdeki rot cihazında (kds idi ismi galiba) kesinliklr çıkar ve çözümü parça değiştirmektir, tabla için, amortisör için şaseye işlem yapılmaz.

    Ayrıca yaşadığım bu tatsız tecrübeyle ilgili başka bilgi lazım olursa pm den ulaşabiliriniz de.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • nightblueist kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Ben de SWF öneriyorum ancak son aldığımdan çok memnun kalmadım. Hiç iz bırakmasa da ses yapıyor maalesef. Cam suyuna sadece su değil camsil de kattığım halde bu şekilde.

    Yağmur kaydırıcı ile desteklendiğinde çok iyi sonuçlar alınabileceğini düşünüyorum. Henüz denemedim.

    Alalı birkaç ay oldu. Biraz daha kullandıktan sonra bulabilirsem sadece silecek lastiklerini değiştirmeyi düşünüyorum. Yine SWF ile.

    Ayrıca silecek memnunuyetinde cam kondisyonu da önemli etken olabilir. Benim camımda çatlak var. Taş izi vb. gibi şeyler lastiği çabuk yıpratabilir.
  • Silecek konusunda yorum yapip cevap veren arkadaslara ayri ayri tesekkur ederim. Sanirim bu is deneme yanilma cok arastirmaya gerek yok :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • STRYKERRRR S kullanıcısına yanıt
    Bu çıkma, orjinal dediğiniz parçalar, niye çıkıyor ki araçlardan, herkes küçüğünü çıkarıp büyük taktırmak isterken ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightblueist

    Silecek tavsiyesi var mı arkadaşlar , bosh aoretwinler nasıl acaba eski kalitesi yok diyorlar ama emin olamadım.

    Geçen yıl eylül ayında aerotwin aldım. maalesef hiç memnun değilim hem ses yapıyor hem de iyi silmiyor. Bende arayıştayım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Malesef çözüm bulamadım ve araç değiştirdim. Sizin araç f20, aynı direksiyon kutusu sorunu olmaması lazım, ayrıca sorun lastik değiştirdikten sonra başladı demişsiniz. Bilmiyorum lastikleri sağ/sol, ön/arka ya da çapraz değiştirip denediniz mi ama önce bunu bir deneyin ayrıca 3 şekilde denediğiniz halde de düzelme olmassa bir de yazlık lastikler ile denemenizi öneririm, çok ilginç ama kışlık lastikler ile her kombinasyonda çekme yapan bir aracın yazlık lastikler ile ok gibi gittiğine şahit oldum.

    Benim f30 daki sorun lastik, jant farketmeksizin olan bir durumdu. Ve ayrıca direksiyon tam merkezdeyken hafif sağ hafif sol yaptığınızda sağa daha rahat hareket ediyordu. Sizin aracınızda da bunu kontrol edin ama dediğim gibi f20 de bu kronik sorun yok diye biliyorum, yanılmıyorumdur inşallah.

    Ekstra olarak eğer yakın zamanda disk ya da balata değiştirdiyseniz (değiştirmeseniz de dikkate alın) sağ ön ya da sağ arka fren kaliperinin sıkışıyor olma ihitmali var. Bunu test etmek için bir kızılötesi termometre kullabilirsiniz ya da basitçe normal bir sürüşten sonra aracı durdurduğunuzda hemen 4 jantın sıcaklığını elle kontrol edebilirsiniz (diske elinizi dokunmayın). Eğer bir tarafın balatası tam bırakmıyorsa o taraf daha sıcak olacaktır. Genelde yanlış fren işçiliğinde bu tür sorunlar olabilse de bazen nadir de olsa kendiliğinden de olabiliyor.

    Söylediğim gibi f20 de f30 daki kronik sorunun olduğunu sanmıyorum. Sizin sorununuz muhtemelen çok daha basit bir şey. Ve ayrıca sakın aracı şaseci diye geçen bir yere götürmeyin, asla çekme, germe, açma gibi isimlendirilen işlemlere yaklaşmayın. Şasede bir problem varsa hunter rot cihazında çıkar zaten onda çıkmazsa büyük yetkili servislerdeki rot cihazında (kds idi ismi galiba) kesinliklr çıkar ve çözümü parça değiştirmektir, tabla için, amortisör için şaseye işlem yapılmaz.

    Ayrıca yaşadığım bu tatsız tecrübeyle ilgili başka bilgi lazım olursa pm den ulaşabiliriniz de.

    Yazlıkların zaten ön arka boyutu farklı onlarda da yapıyor. Araç 28binde frenlere veya rutin yağ bakımı dışında herhangi birşeye müdahele edilmedi ama kontrol edeceğim. F20 ile F30'da baya bir ortak parça var direksiyon kutusu belki birebir aynı değildir ama F30 da kronikse F20'de de yapması çok olasılık dışı değil. Bakalım bu kış sezonundan sonra tekrar yazlıklara geçtiğimde daha detaylı bir araştırma yapacağım.





  • Tinúviel kullanıcısına yanıt
    Hocam F30 ve F20 nin rotmili-rotbaşları yani steering parçaları birebir aynı. Sizin bahsettiğiniz problem de aracın bu söylediğim parçalarından kaynaklanıyo olabilir. Bunlarıın kontrolünü yaptırabileceğiniz güvendiğiniz bir özel servis var iste göstermenizi tavsiye ederim. Biraz teknik olacak ama resimde 4 numara ile gösterilen birbirine geçen 2 parça var bunda bir deformasyon söz konusu olursa araç sağa veya sola çekme yapabilir.

     BMW 3 serisi (F30)




  • arkadaşlar merhaba, 2016 model 3.20i sport plus aracım 72000km'de bakım için ilk defa geçen gün sanayii de bir ustaya götürdüm rutin filtre ve yağ değişimi yaptırdım. Bu bakımdan sonra kalorifer klima kapalı ve motor yeterli sıcaklığa ulaştıktan sonra bile eskisine nazaran soğuk üflüyor ama ısıyı arttırınca üfleme sıcaklığı da artıyor. diğeri bir sorun ise arabanın içine ara ara böyle plastik gibi yağ gibi bir koku geliyor bugün araçtan inerken farkettim dışarıya da aynı kokuyu veriyor. ne yapmamı tavsiye edersiniz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Archi33tect kullanıcısına yanıt
    Normalde pert olmuş araçların parçaları satılabiliyor. Ama bence nbt ekranların büyük kısmı çalıntı
  • Tahmin ediyorum, zaten benim de amacım buna dikkat çekmeye çalışmaktı, gerçekte suçlu çoğunlukla biziz, alırken ödemekten kaçınıp -ki yüksek fiyatlar nedeniyle aslında haklıyız- sonradan yarı fiyatına aynı şeyi yaptırtmamın peşine düşüyoruz, nasıl olabiliyor diye hiç sorgulamadan !..
    Sonra bizimki çalındığında veryansın ediyoruz, unutmamak gerekir ki; girme başkasının bahçesine, girerler senin bahçene...
    İyi günler dilerim ...
  • BuMé®@NG kullanıcısına yanıt
    Merhaba, aracınıza takılan polen filtresi kalorifer ve klima performansını etkilemiş olabilir. Orijinal ürün mü kullanıldı? Bazı yan sanayi polen filtrelerinde bu tip sıkıntıların olabildiğini duymuştum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • EKE58 kullanıcısına yanıt

    orjinal ürün olduğunu zannetmiyorum hocam. ki usta da polen filtresindendir demişti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar, 40.yıl aracımın ön disk ve balatasını yetkili serviste dün değiştirdik. Araç 60bin km. Fikir vermesi açısından merak eden arkadaşlar için fiyat paylaşıyorum. Balata servisi 1250₺, disk servisi 1400₺ tutmuş. (şimdi bazı arkadaşlar yok şöyle yapsaydın yok böyle yapsaydın diyebilir. Benim bilerek tercihimdir yetkili servise gitmek.)
    Kendisi yapan veya sanayide yaptıran arkadaşların da ne kadar tasarruf ettiğini hesaplayabilmeleri için güncel fiyatlar bu şekilde.
  • torice T kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun, hangi servisi tercih ettiğinizi ve memnuniyet derecenizi de paylaşırsanız gitmeyi düşünenler için güzel bir örnek olur

  • acegod kullanıcısına yanıt
    Saolun. İzmir olduğu için yazmadım. İzmirlilerin çok alternatifi yok zaten :)
  • CrazyLeshRaC kullanıcısına yanıt

    hocam bu modulu yetkili serviste mi taktirdiniz ? Ne kadar ucret talep edildi ? son olarak carplay ozelligini kullanabilmek icin telefonum araca kablo ile mi bagli kalmasi gerekiyor yoksa bluetooth baglantisi ile kullanabiliyor muyuz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torice T kullanıcısına yanıt

    60 Bİn Km'de Yeni sayılır Aracınız için Servis Tercihinize Saygı duyarım.


    Özel Servise Göre Haliyle Yüklü bir Fİyat.(Tercihinize Saygı Duyuyorum :) İşçilik Dahil mi Bu Fiyata ?

  • STRYKERRRR S kullanıcısına yanıt
    Evet işçilik dahil fiyat ama KDV hariç sanırım. Kontrol eder teyit eder tekrar yazarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi torice -- 8 Şubat 2021; 0:58:36 >
  • gjem kullanıcısına yanıt

    Yok hocam serviste değil dışarda taktırdım. Forumda da konusu vardı. Carplay için kabloya gerek yok bluetooth ile bağlanıyor

  • 
Sayfa: önceki 34243425342634273428
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.