Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (3390. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
70.299
Cevap
511
Favori
4.415.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 33883389339033913392
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Do It Yourself D kullanıcısına yanıt
    Bunu ogrendigim iyi oldu silip geri yukleyebilirim ozaman



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icecube_fb -- 22 Haziran 2020; 22:42:7 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REM

    daha önce şanzıman yağını değiştirip daha kötü olanları duyunca korktum biraz, o nedenle ZF bin yetkili yerinde değiştirdim
    yeri gelmişken özetle sormak gerekirse, bu şanzıman yağı ne kadar da bir değiştirilmeli ve fren hidroliği ile eş zamanlı mı değiştirilmeli.

    xdrive X3 için şu an 208.000 km de araç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insane1907

    yeri gelmişken özetle sormak gerekirse, bu şanzıman yağı ne kadar da bir değiştirilmeli ve fren hidroliği ile eş zamanlı mı değiştirilmeli.

    xdrive X3 için şu an 208.000 km de araç..

    Alıntıları Göster
    ZF 100000 km öneriyor. Bmw gerek yok diyor. Fren hidroliği ile ilgisi yok.
  • insane1907 kullanıcısına yanıt
    istanbul sıkışık trafikte kullanıyorsanız bence değiştirmenizde fayda var
  • Merhaba,

    2015 model F30 Sportline Plus aracımda halen fabrika çıkışı gelen Bridgestone Potenza RFT lastikleri kullanıyorum. Bu yaz lastiklerin son yazı olacak, o nedenle şimdiden alternatif araştırmaya başladım.

    RFT/non-RFT'den bağımsız olarak standart 225/50R17 olan lastikler yerine 225/45R17 kullanan var mı aramızda? 50 yanak ile 45 yanak lastikler arasında bazı markalarda %50'ye varan fiyat farkları var. Örneğin:

    Michelin Pilot Sport 4 225/45R17 94Y XL: 668TL
    Michelin Pilot Sport 4 225/50ZR17 98W XL: 950

    Lastiklerin boyut farkları aşağıdaki gibi:

     BMW 3 serisi (F30)

    Fiyat farkı bir yana örneğin Michelin PS4'ün 225/50 yanaklı RFT lastiği yok. Böyle bir dönüşüm için yorumlarınız ne olur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frosch

    Merhaba,

    2015 model F30 Sportline Plus aracımda halen fabrika çıkışı gelen Bridgestone Potenza RFT lastikleri kullanıyorum. Bu yaz lastiklerin son yazı olacak, o nedenle şimdiden alternatif araştırmaya başladım.

    RFT/non-RFT'den bağımsız olarak standart 225/50R17 olan lastikler yerine 225/45R17 kullanan var mı aramızda? 50 yanak ile 45 yanak lastikler arasında bazı markalarda %50'ye varan fiyat farkları var. Örneğin:

    Michelin Pilot Sport 4 225/45R17 94Y XL: 668TL
    Michelin Pilot Sport 4 225/50ZR17 98W XL: 950

    Lastiklerin boyut farkları aşağıdaki gibi:



    Fiyat farkı bir yana örneğin Michelin PS4'ün 225/50 yanaklı RFT lastiği yok. Böyle bir dönüşüm için yorumlarınız ne olur?
    Lastik çapının +-%3 den fazla değiştirilmesi genel olarak önerilmez. Sebebi ise kullandığımız güvenlik donanımlı araçlarda esp, abs gibi güvenlik ekipmanları çalışırken teker çapını da hesaplamaya katar.

    Yazlık 18m jantlardan kışlık 16 jantlara geçtiğim zaman bile Ista ile kontrol ettiğimde ecu önce teker çapı hatalı uarısı veriyor. Ardından teker çapı öğrenme moduna geçip bir süre sonra yeni teker çapını hesaplayıp kaydı siliyor. Yani sadece %-1.2 değişimi bile farkedip hesaplamasını buna göre değiştirebiliyor. %3.5 gibi bir farkı kabul edemeyip hata verme ihtimali de var yani. Kaldı ki arıza vermese bile esp, ve absnin potansiyelinin altında çalışması demek risk almak demek. Aradaki fiyat farkı bu riske değiyor mu iyi hesaplamak lazım.

    Son olarak rft alacaksanız:
    1.bridgestone driveguard 225/50r17 rft
    2.bridgestone turanza t005 225/50r17 rft

    Rft almayacaksanız:
    1.Bridgestone turanza t005 225/50r17 xl

    Rft olarak ikisini de söyledim çünkü bildiğim kadarıyla ikisinden birisinin üretimi durmuş olabilir (ya da hiç üretilmemiş de olabilir) ama ben 3 farklı araçta driveguarda geçtim 2 si rft den rftye id ve sanki rft den normal lastiğe geçmiş gibi hissettirdi. Michelin hakkında tecrübem yok ama kolay balon yaptığını bir çok kez duydum. Pirelli pzero da benim gözümde hem ürün hem marka olarak çöp, 2 hafta ve 100km olmadan 2 lastik durduğu yerde balon yaptı ve kullanıcı hatası dendi. Continental eşimin f20 sinde vardı ve 2 yıllık lastik taban deseni parçalanmaya başlamıştı, bir çok kez kazanın eşiğine getirdi bizi. Driveguardları takınca araba arkayı atmaz oldu. Contilerle kuru asfaltta spin atıyordu.

    Deneyimlerimi paylaştım ama kimse yanlış anlamasın, şu kesinlikte kötüdür şu iyidir demiyorım, diyemem de. Ben çok severim ama kimiside potenza s001 e çöp diyebilir saygı duyarım. Benim için lastiğin performansı (güvenliği) ömrü boyunca aşırı azalmamalı ve kolay yıpranmamalı. Yoksa pzerolar muazzam yol tutuyordu, özellikle de ıslakta ama çöpe giden lastik yol tutsa nolur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 24 Haziran 2020; 21:2:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba, F30 320i ed 170 PS kullanıp default olarak Launch Controlü olan ya da Launch Control ü sonradan açtırarak kullanan bir arkadaşımız var mıdır?
  • gianni333 G kullanıcısına yanıt
    Motor 2000 altında ise olmuyor diye biliyorum.
    320d olup açan vardır da 320i ed(1600) olup açan ben duymadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar 2017 3.18i edition m sport mu daha dolu oluyor, 40.yıl mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SacredDivinity kullanıcısına yanıt
    40. Yillarin bazılarında apple carplay var.
    318i de hayalet var. Diğer özellikler aynı benim bildiğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikags

    40. Yillarin bazılarında apple carplay var.
    318i de hayalet var. Diğer özellikler aynı benim bildiğim.
    İkisi de 3.18i hocam

    Biri edition m sport
    Diğeri 40.yıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SacredDivinity kullanıcısına yanıt
    40. Yılda sürüş asistanı yok. Edition m de var.
    Çarpışma öncesi fren yardımı ve şeritten çıkma uyarısı yani.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikags -- 29 Haziran 2020; 14:6:45 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikags

    40. Yılda sürüş asistanı yok. Edition m de var.
    Çarpışma öncesi fren yardımı ve şeritten çıkma uyarısı yani.
    Tek farkları bu yani? Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SacredDivinity kullanıcısına yanıt
    Hocam bende 318i edition m executive var. Sahibinden e baktığımda benimki ile aynı araçları 40. Yıl diye girmişler ilana. Yanlış yönlendirmek istemem ama 1 sene araştırıp öyle almıştım zamanında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bende de 40.yıl var da, edition m sport mu üst benimki mi, bilemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Lastik çapının +-%3 den fazla değiştirilmesi genel olarak önerilmez. Sebebi ise kullandığımız güvenlik donanımlı araçlarda esp, abs gibi güvenlik ekipmanları çalışırken teker çapını da hesaplamaya katar.

    Yazlık 18m jantlardan kışlık 16 jantlara geçtiğim zaman bile Ista ile kontrol ettiğimde ecu önce teker çapı hatalı uarısı veriyor. Ardından teker çapı öğrenme moduna geçip bir süre sonra yeni teker çapını hesaplayıp kaydı siliyor. Yani sadece %-1.2 değişimi bile farkedip hesaplamasını buna göre değiştirebiliyor. %3.5 gibi bir farkı kabul edemeyip hata verme ihtimali de var yani. Kaldı ki arıza vermese bile esp, ve absnin potansiyelinin altında çalışması demek risk almak demek. Aradaki fiyat farkı bu riske değiyor mu iyi hesaplamak lazım.

    Son olarak rft alacaksanız:
    1.bridgestone driveguard 225/50r17 rft
    2.bridgestone turanza t005 225/50r17 rft

    Rft almayacaksanız:
    1.Bridgestone turanza t005 225/50r17 xl

    Rft olarak ikisini de söyledim çünkü bildiğim kadarıyla ikisinden birisinin üretimi durmuş olabilir (ya da hiç üretilmemiş de olabilir) ama ben 3 farklı araçta driveguarda geçtim 2 si rft den rftye id ve sanki rft den normal lastiğe geçmiş gibi hissettirdi. Michelin hakkında tecrübem yok ama kolay balon yaptığını bir çok kez duydum. Pirelli pzero da benim gözümde hem ürün hem marka olarak çöp, 2 hafta ve 100km olmadan 2 lastik durduğu yerde balon yaptı ve kullanıcı hatası dendi. Continental eşimin f20 sinde vardı ve 2 yıllık lastik taban deseni parçalanmaya başlamıştı, bir çok kez kazanın eşiğine getirdi bizi. Driveguardları takınca araba arkayı atmaz oldu. Contilerle kuru asfaltta spin atıyordu.

    Deneyimlerimi paylaştım ama kimse yanlış anlamasın, şu kesinlikte kötüdür şu iyidir demiyorım, diyemem de. Ben çok severim ama kimiside potenza s001 e çöp diyebilir saygı duyarım. Benim için lastiğin performansı (güvenliği) ömrü boyunca aşırı azalmamalı ve kolay yıpranmamalı. Yoksa pzerolar muazzam yol tutuyordu, özellikle de ıslakta ama çöpe giden lastik yol tutsa nolur.

    Alıntıları Göster
    Detaylı cevabınız için teşekkür ederim, ölçüyü değiştirmemek en sağlıklı karar olacak belirttiğiniz gibi




  • Arkadaşlar video yüklemeyi bilmiyorum ama aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa yazmak istedim..direksiyon saga sola cevrildiginde plastik surtme sesi geliyordu..forumlardan ve youtube dan buldugum tum cozum yollari boşa cikti..servis direksiyon kutusunun degismesi gerektigini soyledi..ortalama 10-12 bin tl masraf cikiyordu..iyi bir usta buldum ve kutunun icinde yarilmis bir plastik parcayi degistirdi ve bakim yapti...zor bir iscilik 3-4 saat surdu ama toplam 500 tl gibi bir fiyata hallettim...direksiyonda gırç gırç sesi gelen arkadaslar kesinlikle tamir ediliyor servise bir dünya para toslamayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kürşad58 -- 1 Temmuz 2020; 14:5:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürşad58

    Arkadaşlar video yüklemeyi bilmiyorum ama aynı sorunu yaşayan arkadaşlar varsa yazmak istedim..direksiyon saga sola cevrildiginde plastik surtme sesi geliyordu..forumlardan ve youtube dan buldugum tum cozum yollari boşa cikti..servis direksiyon kutusunun degismesi gerektigini soyledi..ortalama 10-12 bin tl masraf cikiyordu..iyi bir usta buldum ve kutunun icinde yarilmis bir plastik parcayi degistirdi ve bakim yapti...zor bir iscilik 3-4 saat surdu ama toplam 500 tl gibi bir fiyata hallettim...direksiyonda gırç gırç sesi gelen arkadaslar kesinlikle tamir ediliyor servise bir dünya para toslamayın
    Değişen parçanın adı veya fotografını paylaşabilir misin? Bir de nerede hangi serviste yaptırdın acaba?
  • Hocam yuvarlak kucuk bir parca...fotografini cekmedim inan ama ici biraz pas tutmustu..plastik parca..birebir aynisini bulmazsiniz belki..ben Sivas'ta rotbalans ustasi ayni zamanda alt takimci birini yaptirdim..zaten baska anlayan yok burada..o parcaya benzer bir parca bulup oraya uydurup yakistirdi bir sekilde..neredyese orjinali gibi oldu..parca ismine direksiyon kecesi dedi..hocam elektrikli direksiyon oldugu icin yapacak kisinin cok dikkatli ve isten anlayan birisi olmasi lazim..kutuya zarar verirse 10bin tl den asagi yaptiramazsin..Sivas'ta olan yada yolu dusen arkadaslar olursa ustamin adresi veririm yardimci olur..buraya video yuklenebiliyorsa tamirattan once sesi atabilirim ama nasil yuklendigini bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kürşad58 -- 1 Temmuz 2020; 15:10:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin olmak için aradım sordum direksiyon keçesiymiş hocam..ayrıca cikan sesi you tube yukledim..bmw 3.20 ied direksiyon gırc gırc sesi yazarsanüz cıkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kürşad58 -- 1 Temmuz 2020; 15:41:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 33883389339033913392
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.