Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1851. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
70.299
Cevap
511
Favori
4.415.106
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 18491850185118521853
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bigtiger1 B kullanıcısına yanıt
    Benim yazlıklar standart Luxury jantları, kodunu şimdi hatırlayamadım.

    Ben alırken 18' sport line jantları ile arada kalmıştım ama zaten bir 18 jantlı aracım olduğu için, oyumu biraz daha fazla konfor yönünde kullandım. Pişman değilim, 393 jantlarım genel anlamda beğeniliyor, hatta Luxury jantlardan daha fazla beğeni alıyor diyebilirim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Benim yazlıklar standart Luxury jantları, kodunu şimdi hatırlayamadım.

    Ben alırken 18' sport line jantları ile arada kalmıştım ama zaten bir 18 jantlı aracım olduğu için, oyumu biraz daha fazla konfor yönünde kullandım. Pişman değilim, 393 jantlarım genel anlamda beğeniliyor, hatta Luxury jantlardan daha fazla beğeni alıyor diyebilirim...

    Alacagim zaman 1150TL farka kiyabilirsem kesin 397, kiyamazsam seninkiler :), gerci siyah janti da gormek isterim, tipini sevmesem de mineral gri'de guzel olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bigtiger1 -- 12 Ekim 2015; 16:53:04 >
  • bigtiger1 B kullanıcısına yanıt
    Zevkler tartışılmaz ama bence 18' alacaksan 397, siyahı ben gözümle görüp, beğenmedim. Bu alternatifler arasında da 17 alacaksan zaten 393 bence, halen bu tercihler geçerli...

    Şaşırtıcı olansa bu sene 393'ü hem Bridgestone hem Dunlop alternatifi ile sunuyorlar gibi görünüyor. Geçen sene sadece Bridgestone Blizzak LM32 vardı.

    Hangisini seçersen seç, hayırlı olsun, güzel günlerde kullan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Zevkler tartışılmaz ama bence 18' alacaksan 397, siyahı ben gözümle görüp, beğenmedim. Bu alternatifler arasında da 17 alacaksan zaten 393 bence, halen bu tercihler geçerli...

    Şaşırtıcı olansa bu sene 393'ü hem Bridgestone hem Dunlop alternatifi ile sunuyorlar gibi görünüyor. Geçen sene sadece Bridgestone Blizzak LM32 vardı.

    Hangisini seçersen seç, hayırlı olsun, güzel günlerde kullan.

    Siyahtan kastim 17' 413tu 18' siyaha bakmayacagim bile. Bastan beri secme sansi verseler m janti yerine 397 tercih ederdim oyuzden muhtemelen 397 alicam..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizcede cok pahali degil mi bu jant lastikler? Gecen seneye gore muazzam bir zam gelmis oldu euro artisi yuzunden ama masallah borusanda hic indirim yapmamis...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siyah renge siyah jant çok yakışıyor. Yani ben çok beğeniyorum. Bir kaç resim atayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feriterk -- 12 Ekim 2015; 22:22:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr.trust

    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    Selam herkese,
    Son zamanlarda kafama takılan bir kknu olmaya başladı... Direct injection olan tüm araçlarda benzinli/dizel farketmiyor ve tüm markalarda görülen Carbon birikme sorunu...

    Bilgisi olmayanlar için kısa bir açıklama yapmak isterim, çünkü internette baya bir araştırdım ve youtubeda 10larca video izledim...

    Emme manifoldu ( air intake manifold), EGR valfi ( exhaust gas recirculation valve), yakıt enjektörleri ( fuel injectors )... Buralar araçtan araca ve kullanımdan kullanıma değişmekle beraber zamanla etrafında katman olarak yanmayayan yağ yakıt buharı vb elementleri karbonlaşarak biriktiği, aynen soba borularındaki gibi kurum ve zift şeklinde yapıştığı bölgeler...

    Yaklaşık 40k mile (65k km) ile 70k mile (110k km) arasında birikiyor... Doğal olarak yakıt tüketimini arttırma ve performansta düşme yaşanmasına yol açıyor... Motor yeterli havayı alamıyor, yanma verimsizleşiyor...

    Asıl sorun şu ki internette ayrı 2 görüş var... Temizlenmesi gerektiği ve tamamen gereksiz olduğu... Çünkü temizleme işlemi sırasında yararlı kurumşarın da temizlenndiğini ve kılcal çatlakların daha da büyüdüğünü, daha fazla yağ yakma be enjektörlerde işeme yapmasına sebep olduğu ile ilgili görüşler mevcut...

    Temizlenmesi gerektiğini düşünenler ise yine kendi içlerinde fikir ayrılığına düşmüş durumdalar... Bazıları bu parçaların tamamen sökülerek manual yöntem dedikleri, direk kurumun temizlenerek fırça ve bazı kimyasallarla parça parça temizlenmesi gerektiğini savunuyor... Bazıları ise carbon clean cihazları ya da yakıt deposuna konuşan kuvvetli temizleyicilerle temizlemeyi öneriyor... Ama mantık olarak carbon clean cihazları veya yakıt deposuna konulan yakıt ilavelerinde sorun şu... Siz hiç bir parçayı sökmüyorsunuz bu kimyasallar bu kurumları carbon artıklarını çözüyor, peki bunlar nereden atılıyor sizce ??? Tabiki eksozdan... Zaten 10 larca uygulama videosunda eksozdan beyaz bir duman halinde atıldığı ve bunun normal olduğu anlatılıyor... Peki eksozdan çıkmadan önce nerelerde geçiyor??? DPF ( dizel partikül filtresi) diesel particule filter ve katalitik konvertör ( catalitic converter) bu sefer de buralardan geçerken buralarda tıkanma yapması olası ve bu sefer katalitik konvertörde sorun yapma olasılığından bahsediliyor ki, katalitik konvertör çok pahallı deniliyor... Ya da bozulmadan önce bı sefer de dpf ve katalitik konvertörün de temizlenmesi gibi ekstra bir işlem çıkıyor karşımıza...

    Lütfen fikri ve bilgisi olan otomobil severler bu konudaki tecrübe ve bilgilerini paylaşırlarsa çok sevinirim...

    Özellikle tecrübe ve bilgisine güvendiğim mtutun hocam sizden yorumlar bekliyorum.

    Herkese saygılar...

    Edit : Değinmeyi unuttuğum 2 husus... Birincisi sökülmeden yapılan temizlemede ayrıca kurumların turbo içine de karışarak turboda da sorun yarattığı ki turbo da eklenince çıkan masrafı düşünün...

    İkincisi ise sakin ve düşük devirde araba kullananlarda bu carbon birikme probleminin daha erken olması, daha düşük kilometrelerde görülmesi... Yapılan sökümlerde incelemelerde görülmüş ki GTI olan araçlarda bunları kullanan kullanıcılar daha performanslı kullandıkları için daha geç birikme olmuş ama her türlü oluyor yani kaçınılmaz...

    çok güzel sorular...
    daha dün bi würth enjektör temizleyici uygulaması yaptım.
    bence kimyasallarla temizlik ve devirli kullanmanın motora katkısı var.

    yapışma dediğiniz şeyin gerçekleşebilmesi için partiküllerin marjinasyonu (çepere yaklaşması gerekir) akışkanlar mekaniği alan arkadaşlar daha iyi bilir ama benim bildiğim kadarıyla ne kadar hızlı akarsa bu marjinasyon o kadar az olur.

    yine de oluşan hafif kalıntıların, kimyasallarla temizlenmesi sorunu çözer.


    Hocam yazınıza katılıyorum ama asıl sorunum şu;

    Ben de siizin gibi Würth markası bir de MotorVac diye bir marka var bu markalar üzerinde çok yoğunlaştım... Bu markalar güzel yorumlar alan ve işini yapan markalar... Ama asıl problem bu yöntemle yakıtın içine konan bu solventlerle ilgili yerlerdeki kurumları ve carbon birikmelerini çözüyorsunuz ama bu çözdüğünüz partiküller motordan atılırken bir kısmı DPF ve katalitik kkonvertörde birikiyor ve bı sefer de buraları tıkıyor, bir kısmı da malesef turbonun içine karışıyor turboda ciddi problemler yaratıyor diye biliyorum...

    Eğer bu konularda da bilginiz varsa lütfen paylaşırsanız çok sevinirim... Bir de kaç km de iken ilk bu işlemi uyguladınız ve kaç bin km de bir bu Würth tarzı ürünleri kullanıyorsunuz ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazınıza emeğinize klavyenize ve ellerinize sağlık, bahsettiğiniz konularda yaptığım araştırmalar sonucunda bazı konularda bilgim vardı eksik olan kısımları da sizin yazınızla tamamladım...

    Söylediğiniz ve bahsettiğiniz şeyleri aynen uygulayarak aracı kullanan birisiyim... Zaten edindiğim bilgiye göre bu carbon birikim olayını tamamen engellemek mümkün değil ama motora bakılabildiği kadar iyi bakılıp geciktirmek mümkün...

    Ve sanıyorum ki km çok ilerlediği zaman carbon clean yaptırmak yanlış olacak, eğer yapılacaksa 50bin km civarlarında yapılması, yani çok fazla birikme yokken, daha az seviyedeyken temizlenmesi motorun diğer kısımlarının zarar görme riskini azaltacaktır...

    Tekrar yazılarınız ve emekleriniz için telekkürler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: bigtiger1

    quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Benim kışlıklar bunlar. Geçen sene jant/lastik seti olarak Kosifler'den almıştım. Orjinalde resimlerden daha güzel duruyor, kış aylarında aracı sport line havasına sokuyor...


    Bu sene bu janta kampanya yapmamislar gibi gorunuyor, ellerinde kalan modernline jantini satiyorlar gibi. Modern linein 17'sinden daha iyi bence bunlar.
    Sizin yazliklar hangisi 400'mu?

    Servisten liste geldi simdi, senin jant da var 1100 + KDV

    413'e modernline janti demistim fakat baya simsiyahmis bu ben karartma filan var sanmistim, bunun gercegini gormek lazim.
    f30 jantlarini asagida ekledim.




    Gecen sene 397'den bir takım almıştım. Aracın görüntüsünü cok değiştiriyor. 1-2 sene sonra yazlık lastik alıp bunlara takacağım. Yazın kullandığım 16" olanlara da Kışlık alıp devam edeceğim...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • havacivaci kullanıcısına yanıt
    Emin olmamakla birlikte cok buyuk ihtimal bozulur. Cunku aracta hem donanimsal hem yazilimsal degisiklik olcak ve bu yetkisi olmayan kisilerce yapilacak. Bu sebeple garanti sorunu olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cruise kontrolden kaynaklı bir sorun olmadığı sürece servisteki kimsenin dikkatini çekmeyecektir. O yüzden çok sıkıntı olmaz cc haricindeki arızalar için diye düşünüyorum. Tabi yinede bilenlerin aydınlatması daha doğru olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Turbo için durunca hemen motoru kapatmamak gerekeri başkasından da duydum ama madem zararlı üretici neden start stopu devre dışı bırakmıyor. Ben bir süre kullandıktan sonra park edince veya durunca araç otomatik stop ediyor halbuki bilgisayar herşeyi biliyor gerektiğinde start stopu devre dışı bırakabiliyor ama uzun kullanım sonrası motoru rölantide dinlendirmeye gerek duymuyor.
  • MrCoopan M kullanıcısına yanıt
    dediğiniz doğru, bazı mitler efsaneleşmiş durumda, kapatma olayını bekletmek gerekli bişey değil, start stoplu araba zaten trafikte dursa yine kendi kendini kapatıyor, hepsi de turbolu chargerli, başlatırken de rölantiden öte belli bi sure mumkunse devirsiz turboyu devreye almayacak sekilde gidilmesi önerilir, bununla beraber bazı sehir efsanelerinde farklı mantıklar da çakışabiliyor, depoyu hep dolu kullanmayı tavsiye edenler olduğu gibi bu durumun da uzun vadede altta pisliğin daha fazla yoğunlaşmasına sebep olacağını söyleyenler de duydum
  • yeniserdar Y kullanıcısına yanıt
    M paket dis gorunumle dakota deri bence kro bi kombinasyon. Sahsi fikrim. Adam elegance mi sport mu karar verememis gibi.. Kaldi ki m direksiyon da yoksa daha da vahim.

    40. Yil yerine m sport alip H/K eklemek bana gore daha mantikli bi hareket. Ustelik m koltuklar deriden bence daha iyi (sahsi fikrim). Hem hic terletmiyor hem de daha konforlu.

    Saygilar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    kişisel tercihinizi sorgulamak açısından değil de araclarla meraklı olduğunuzu bildiğimden bişey sormak istiyorum,

    yazılarınızdan okuduğum kadarıyla f30 3 sahibiydiniz, ve son olarak da haftasonu aracı için c180 coupe tercih ettiniz, yani makul normal tercihler tabi ama sizin gibi araclarla çok ilgili birinin zevk için aldığı haftasonu aracında da f30 un nerdeyse aynı sınıfı bir aracı, hatta coupe spor formatlı olmasına karşın f30 dan da daha yavas bir aracı tercih etmesine biraz sasırdım, bunu mazdalardan tutun da subarulara kadar detaylıca incelediğinizi söylediğiniz için soruyorum, çünkü hiç inceleme yapmayan sıradan bi tüketici de işte coupe havalı olsun, gitmesi çok önemli değil mercedes iyidir, az da değer kaybeder diye gayet yönelebilir. c180 coupe un genel alıcı kitlesi de benzer beklentilereki normal tuketiciler, havalı olsun, az değer kaybetsin guvensiz olmasın, prestij vb..

    c180 in coupe u da şık bi arac, hayırlı olun, ama halihazırda 3 varken sizin gibi araçlara meraklı ve her marka konusunda geniş tavsiyeler veren birisinden açıkçası en azından bütçeniz 2. araca el verince daha hobisel, farklı tercihler bekleyebilirdim, sonuçta araçlarla çok ilgili olduğunu söyleyenlerden ve sürüş zevki arayanların çok takdir ettikleri bir format değil 150 beygirlik coupe sporlar. bu şekilde araçları gerçekten hobi yapmış kişiler ise gözlediğim günlük araçları varsa diğer tercihlerini ikinciel m5 ten tutun, klasik araçlara, guclu ama uygun japonlara kadar çok farklı tercihlerde bulunabiliyorlar, sizin tercihlerinizi ne etkiledi acaba, 3 ve c gerçekten benzer karakterde araçlar, her araç konusunda mazdadan subaruya bmwye kadar detaylı tavsiyeler yazmayı seven birisinden açıkçası daha şaşırtan bi tercih beklerdim




  • Kontak kapatmayın konusu benim bildiğim kadarı ile arabayı zorladıktan sonraki kısa süre için geçerli.

    Yani uzun yolda 500 km boyunca 90 sabit gidip durduğunuz anda kontağı kapatmanın bir zararı olacağını sanmıyorum çünkü turbo palleri zaten hızlı dönmüyorlar o km lerde.

    Ama otobana çıktın 200-220 gittin, sonra da otobandan çıkar çıkmaz kapatırsan turbo palleri ultra yüksek devirde dönmeye ve hava basmaya devam ettiği için ve havayı kullanacak motor durdurulduğu için zamanla araçta sorun yaratabileceği tezinden ortaya çıkan bir Söylem.

    Yine de daha doğru bilen aydınlatsın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: koleksiyoner

    dediğiniz doğru, bazı mitler efsaneleşmiş durumda, kapatma olayını bekletmek gerekli bişey değil, start stoplu araba zaten trafikte dursa yine kendi kendini kapatıyor, hepsi de turbolu chargerli, başlatırken de rölantiden öte belli bi sure mumkunse devirsiz turboyu devreye almayacak sekilde gidilmesi önerilir, bununla beraber bazı sehir efsanelerinde farklı mantıklar da çakışabiliyor, depoyu hep dolu kullanmayı tavsiye edenler olduğu gibi bu durumun da uzun vadede altta pisliğin daha fazla yoğunlaşmasına sebep olacağını söyleyenler de duydum

    ilk çalıştırma konusunda rölantide beklenmesine gerek yok,motor ısınana kadar alt devirlerde zorlanmadan kullanılabilir ancak dururken bir süre boşta çalıştırmak konusunun yanlış değerlendirildiğini düşünüyorum. diyelim evinize veya işyerinize geldiniz otoparka girdiniz park ettiniz derken zaten araç çok düşük devirde 30 saniyeden hatta birkaç dakikadan bile fazla çalışmış olacağı için turbonun devri de düşmüş olur. Sakınılması gereken diyelim otobanda yüksek hızda giderken aniden frenleyip benzin istasyonuna girip stop etmek gibi durumlardır. veya tatile gidiyorsunuz dip gaz giderken yol kenarında kavun karpuz satan satıcıyı gördünüz ve kenara çekip beklemeksizin stop ettiniz. Benim bildiğim bu şekilde yapılmaması yönünde. Zaten subaru impreza sti gibi araçlarda turbo timer olmasının amacı da bu gibi durumlarda siz anahtarı kontaktan çekseniz bile araç hemen motoru susturmuyor.




  • buraikidoka B kullanıcısına yanıt
    Biliyorum tabiki ama araci aldigim gun 9bin km bakim gosteriyordu. Diger bakimlardan ciktiginda da ayni sekilde devam etti.

    Ayrica cok sakin bi surucuyumdur.

    320i sahibi olan arkadasim cok daha agresif surmesine ragmen kmsi inmedi ve ilk bakima 15binde girdi.

    Arkadaslae 3.20d sahibi olup da benden baska 9-10bin kmde bir bakima gideniniz var mi?!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feriterk

    siyah renge siyah jant çok yakışıyor. Yani ben çok beğeniyorum. Bir kaç resim atayım.


    karlarda yuvarlanan kara panter gibi olmuş aracınız, kazasız günler dilerim. sizin jantlar çok güzel ve nadir gördüğüm jantlardan. birkaç ay önce bir e92 de görüp bayılmıştım ferric gray olanı. siyah renk bir başka durmuş jantta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 13 Ekim 2015; 0:50:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrCoopan

    Turbo için durunca hemen motoru kapatmamak gerekeri başkasından da duydum ama madem zararlı üretici neden start stopu devre dışı bırakmıyor. Ben bir süre kullandıktan sonra park edince veya durunca araç otomatik stop ediyor halbuki bilgisayar herşeyi biliyor gerektiğinde start stopu devre dışı bırakabiliyor ama uzun kullanım sonrası motoru rölantide dinlendirmeye gerek duymuyor.

    Start stop sistemleri birçok veriyi kontrol edip fonksiyon eder. Her zaman çalışmayacağı gibi, bazı durumlarda durduktan bir süre sonra da devreye girebilir. Zaten bu sistemler çok büyük oranda dur/kalk trafiğinde çalışıyor. Yani turbonun sıkıştırılmadığı, aşırı ısınmadığı dönemlerde. Ama ben motoru devirli kullandığım sürüşlerde start stop' u kapalı tutuyorum.

    Otomobil sizin sonuçta, nasıl kullandığınıza da siz karar vereceksiniz doğal olarak. Bizim yazdıklarımız tavsiye bazında bilgiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 13 Ekim 2015; 6:23:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 18491850185118521853
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.