Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (1595. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
11 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
70.290
Cevap
511
Favori
4.413.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15931594159515961597
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce yazmıştım çoğunu ama kimi sayfalar kimi aylar önceydi, kısaca tekrar edeyim.

    F30 gibi çok beğenilen ve satışları da iyi giden otomobillerde BMW genellikle pek hissedilemeyen makyajlar yapıyor. Burada da beklendiği gibi oldu ve hatta beklediğimden de daha hafif oldu diyebilirim.

    LED farlar opsiyonel olacak, standart yine bi-xenon. LED farların aydınlatma kabiliyeti Xenon'dan iyi iken, Xenon daha iyi görünüyor, bu kesin. Bu opsiyon meselesi iyi oldu, kim hangisini beğeniyorsa alabilecek. Mesela Mercedes C sınıfında ya halojen ya LED, xenon opsiyonu yok.

    Arka farların LED olması zaten bir gereklilikti günümüz şartlarında. Ama LED'lerin şekillerini beğenmedim. 3 serisi D sınıfı bir otomobil. 20-70 yaş arası müşteri potansiyeli var, bu sebeple de en çok satan model.
    Forumda 20 yaşında M pakete binen de var, benim gibi 46 yaşında Luxury kullanan da... Yeni arka stoplardaki LED şekil olarak gençlerin hoşuna gider. 1 serisine de çok uygun olabilir ama 3 serisinde mevcut farlardaki aynı hatlar sadece LED yapılsaydı daha iyi olurdu, aracın ağırlığı korunurdu.
    Yeni farlar gündüz fena değilken, geceleri biraz hafif görünecek gibi...

    3.20i ed motor için endişeler var. Bu motor zaten daha önce de Avrupa'da kullanılmıyordu ki. Bu sebeple Avrupa için yayınlanan motor listelerinde olmaması doğal. PSA ile bu motorun gelişimi üzerine çalışma anlaşması bitti. Ticari olarak tedarik edilme ve kullanılma anlaşması değil.
    Bu motor mevcut F20 ve F30 kasalar bitene kadar kullanılır diye tahmin ediyorum. 1 serisinde 177 hp olduysa, 3 serisi için de 177 hp olacaktır.

    Vites kolu önündeki sürpriz düzenlemeyi ben de sevmedim. O kadar küçük bir eşya/bardaklık gözü için sürgülü kapak pek hoş durmamış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aHusky

    Bahsettiğiniz uyarı işitsel mi görsel mi?

    Görsel var da işitsel'ini hatırlayamadım şimdi. Bir ara video falan çeker koyarım buraya..
  • BMW şuan gördüğümüz kadarıyla tüm modellerde ağır aksak bir geçiş dönemi yaşıyor motorlar açısından. Şu motor ve isimlendirme olayını gerçekten standarta sokamadı BMW küçük hacimde.

    Madem her modelde benzer motorun üç farklı güç çıkışı müşteriye sunuluyor olması gereken (son kullanıcı olarak atıp tutma modunu açıyorum);

    1500 cc 3 silindir benzinli 136 beygir (116i-316i-516i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 177 beygir (118i-318i-518i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 200 beygir (veya üstü) (120i-320i-520i)

    1500 cc 3 silindir dizel 116 beygir (116d-316d-516d)
    1500 cc 3 silindir dizel 150 beygir (118d-318d-518d) (5 serisinde kullanılması düşünülen)
    2000 cc 4 silindir dizel 190 beygir (veya üstü) (120d-320d-520d)


    ve tüm bu motorlar aynı isimlendirmeye sahip olmalıydı her modelde. Atıyorum 118 diyip 3 serisinde 320i ed olmamalıydı. Bu konuda çok bocaladılar ve kafa karıştırdılar açıkçası. Halen Bmwdeki kodları motor hacmiyle ilişkilendiren bir dünya insan var.



    Bu 3 silindir Bmw motorlarını da biran önce tüm modellere uygulamalılardı bana kalırsa. Mesela makyajlı Bmw 520i (1600cc) ve makyajlı 1.18i bu motor için biçilmiş kaftandı. 177 beygiri bu 3 silindirden alsalardı bir şekilde şuan Bmw 3 serisinde de 1.500cc 3 silindir 177 beygirlik modeli görüyor olacaktık.

    Sahibi olduğum 520i de dahil X3ün de sahip olduğu 1600cc Bmw üretimi 170 beygirlik motor ise ayrı bir muamma. Neden PSA motorunu kullanmadılar (aynı güç çıkışına sahip iki motor) neden kendileri 2000cclik motordan bizim motoru devşirdiler tek sorun 5 serisi ve X3ün ağırlığı mıydı halen belli değil. Madem PSAdan kurtulunmaya çalışılıyor madem 1500cc 3 silindir motorun gücü halen 136 beygirde (177 beygire çıkarılmadı) ozaman çak tüm modellere 5 serisindeki 1600cc (170 beyigr) kendi üretimin olan motoru millet standarta kavuşsun.

    Gerçekten anlamsız bir karmaşa var şuan Bmwde küçük hacimde. Hemen hemen aynı güçleri üreten farklı karakterlere sahip bir dünya motor varyasyonu var şuanda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onders

    quote:

    Orijinalden alıntı: SEZzZER_TR

    320iedyi kaybettik üstüne rahmet yağsın

    BEnde göremedim valla yabancı sitelerde 320ied'ye dair bişi. Bu üretimeyecekmi demek oluyor acaba?


    @SEZzZer nasilsin aldinmi BMW yi, epey aktif gordum seni kirsehirde havalar nasil ?

    Altin yumurtlayan tavugu kesmezler, 3.20ied motor ilk 1 serisinde cikmisti, aynisi olacak , yani makyajli 3.20i ed 177 ps devam eder tabii ki tartismaya gerek yok.

    3.16i de 3.18i olacak , 1 serisi liste ve motorlara bakin yeterli, Avrupa ve USA deki motorlari makyajli diye TR ve Rusya pazarina illa uygulayacak diye bir sey yok.

    Selamlar,


    İyilik hocam ne olsun ic guc ugrasiyoruz valla havalar surekli yagmur burda izmir havasina dondu resmen :))

    Siz nasilsiniz 320ied keyfine devam mi?

    Ben malesef daha alamadim nisan mayis gibi lazim olacakti sizle yazistigimiz donemde sonra isler devlet yuzunden uzadi, ikinci bir arabaya ihtiyacim agustos eylul ayina ertelendi bunun uzerine makyaj kasa muhabbeti de eklenince beklemeye karar verdim

    Sonuc olarak burada takiliyoruz iste, daha almadan arabanin herseyini su gibi ogrendim

    177 hp konusun da da dediginz gibi olur insallah 1 serisine konulup da buna konulmamasi sacma olur cidden ama resmi yayinlanan pdflerde (www.bmw-pictures.de) 320iedye dair bisi yok bakalim ne olacak bende merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Saylam06 kullanıcısına yanıt
    görsel nasıl var hocam bende yok, normalde göstergelerin ortasındaki yol bilgisayarında açık olan kapıları göstermesi lazım bencede ama bende yok yada bir ayarı mı var?
  • 2.89 kur hadi hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    BMW şuan gördüğümüz kadarıyla tüm modellerde ağır aksak bir geçiş dönemi yaşıyor motorlar açısından. Şu motor ve isimlendirme olayını gerçekten standarta sokamadı BMW küçük hacimde.

    Madem her modelde benzer motorun üç farklı güç çıkışı müşteriye sunuluyor olması gereken (son kullanıcı olarak atıp tutma modunu açıyorum);

    1500 cc 3 silindir benzinli 136 beygir (116i-316i-516i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 177 beygir (118i-318i-518i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 200 beygir (veya üstü) (120i-320i-520i)

    1500 cc 3 silindir dizel 116 beygir (116d-316d-516d)
    1500 cc 3 silindir dizel 150 beygir (118d-318d-518d) (5 serisinde kullanılması düşünülen)
    2000 cc 4 silindir dizel 190 beygir (veya üstü) (120d-320d-520d)


    ve tüm bu motorlar aynı isimlendirmeye sahip olmalıydı her modelde. Atıyorum 118 diyip 3 serisinde 320i ed olmamalıydı. Bu konuda çok bocaladılar ve kafa karıştırdılar açıkçası. Halen Bmwdeki kodları motor hacmiyle ilişkilendiren bir dünya insan var.



    Bu 3 silindir Bmw motorlarını da biran önce tüm modellere uygulamalılardı bana kalırsa. Mesela makyajlı Bmw 520i (1600cc) ve makyajlı 1.18i bu motor için biçilmiş kaftandı. 177 beygiri bu 3 silindirden alsalardı bir şekilde şuan Bmw 3 serisinde de 1.500cc 3 silindir 177 beygirlik modeli görüyor olacaktık.

    Sahibi olduğum 520i de dahil X3ün de sahip olduğu 1600cc Bmw üretimi 170 beygirlik motor ise ayrı bir muamma. Neden PSA motorunu kullanmadılar (aynı güç çıkışına sahip iki motor) neden kendileri 2000cclik motordan bizim motoru devşirdiler tek sorun 5 serisi ve X3ün ağırlığı mıydı halen belli değil. Madem PSAdan kurtulunmaya çalışılıyor madem 1500cc 3 silindir motorun gücü halen 136 beygirde (177 beygire çıkarılmadı) ozaman çak tüm modellere 5 serisindeki 1600cc (170 beyigr) kendi üretimin olan motoru millet standarta kavuşsun.

    Gerçekten anlamsız bir karmaşa var şuan Bmwde küçük hacimde. Hemen hemen aynı güçleri üreten farklı karakterlere sahip bir dünya motor varyasyonu var şuanda.

    Katılıyorum +SONSUZ.


    520i 1.6 arabası olan adam arabasını 2.0 benzin zannediyor varmı böyle bişey? sondaki 20i yazısından.
    Nasıl bir bilinçsizlikse bilmiyor adam arabasının 1.6 olduğunu. BMW iyice batırdı model numaralarını.




  • munsal81 M kullanıcısına yanıt
    Kurla birlikte iskonto miktarları da artar, yine aynı hesaba gelecektir diye tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    BMW şuan gördüğümüz kadarıyla tüm modellerde ağır aksak bir geçiş dönemi yaşıyor motorlar açısından. Şu motor ve isimlendirme olayını gerçekten standarta sokamadı BMW küçük hacimde.

    Madem her modelde benzer motorun üç farklı güç çıkışı müşteriye sunuluyor olması gereken (son kullanıcı olarak atıp tutma modunu açıyorum);

    1500 cc 3 silindir benzinli 136 beygir (116i-316i-516i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 177 beygir (118i-318i-518i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 200 beygir (veya üstü) (120i-320i-520i)

    1500 cc 3 silindir dizel 116 beygir (116d-316d-516d)
    1500 cc 3 silindir dizel 150 beygir (118d-318d-518d) (5 serisinde kullanılması düşünülen)
    2000 cc 4 silindir dizel 190 beygir (veya üstü) (120d-320d-520d)


    ve tüm bu motorlar aynı isimlendirmeye sahip olmalıydı her modelde. Atıyorum 118 diyip 3 serisinde 320i ed olmamalıydı. Bu konuda çok bocaladılar ve kafa karıştırdılar açıkçası. Halen Bmwdeki kodları motor hacmiyle ilişkilendiren bir dünya insan var.



    Bu 3 silindir Bmw motorlarını da biran önce tüm modellere uygulamalılardı bana kalırsa. Mesela makyajlı Bmw 520i (1600cc) ve makyajlı 1.18i bu motor için biçilmiş kaftandı. 177 beygiri bu 3 silindirden alsalardı bir şekilde şuan Bmw 3 serisinde de 1.500cc 3 silindir 177 beygirlik modeli görüyor olacaktık.

    Sahibi olduğum 520i de dahil X3ün de sahip olduğu 1600cc Bmw üretimi 170 beygirlik motor ise ayrı bir muamma. Neden PSA motorunu kullanmadılar (aynı güç çıkışına sahip iki motor) neden kendileri 2000cclik motordan bizim motoru devşirdiler tek sorun 5 serisi ve X3ün ağırlığı mıydı halen belli değil. Madem PSAdan kurtulunmaya çalışılıyor madem 1500cc 3 silindir motorun gücü halen 136 beygirde (177 beygire çıkarılmadı) ozaman çak tüm modellere 5 serisindeki 1600cc (170 beyigr) kendi üretimin olan motoru millet standarta kavuşsun.

    Gerçekten anlamsız bir karmaşa var şuan Bmwde küçük hacimde. Hemen hemen aynı güçleri üreten farklı karakterlere sahip bir dünya motor varyasyonu var şuanda.

    Katılıyorum +SONSUZ.


    520i 1.6 arabası olan adam arabasını 2.0 benzin zannediyor varmı böyle bişey? sondaki 20i yazısından.
    Nasıl bir bilinçsizlikse bilmiyor adam arabasının 1.6 olduğunu. BMW iyice batırdı model numaralarını.

    Sondaki 20i 16i takintisini hic anlamiyorum nedense :) eskilerden kalma luzumsuz bir aliskanlik galiba ama mutu07 nin bahsettigi gibi duzen acisindan dusunulurse hak veriyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEZzZER_TR


    quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    quote:

    Orijinalden alıntı: mutu07

    BMW şuan gördüğümüz kadarıyla tüm modellerde ağır aksak bir geçiş dönemi yaşıyor motorlar açısından. Şu motor ve isimlendirme olayını gerçekten standarta sokamadı BMW küçük hacimde.

    Madem her modelde benzer motorun üç farklı güç çıkışı müşteriye sunuluyor olması gereken (son kullanıcı olarak atıp tutma modunu açıyorum);

    1500 cc 3 silindir benzinli 136 beygir (116i-316i-516i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 177 beygir (118i-318i-518i)
    1500 cc 3 silindir benzinli 200 beygir (veya üstü) (120i-320i-520i)

    1500 cc 3 silindir dizel 116 beygir (116d-316d-516d)
    1500 cc 3 silindir dizel 150 beygir (118d-318d-518d) (5 serisinde kullanılması düşünülen)
    2000 cc 4 silindir dizel 190 beygir (veya üstü) (120d-320d-520d)


    ve tüm bu motorlar aynı isimlendirmeye sahip olmalıydı her modelde. Atıyorum 118 diyip 3 serisinde 320i ed olmamalıydı. Bu konuda çok bocaladılar ve kafa karıştırdılar açıkçası. Halen Bmwdeki kodları motor hacmiyle ilişkilendiren bir dünya insan var.



    Bu 3 silindir Bmw motorlarını da biran önce tüm modellere uygulamalılardı bana kalırsa. Mesela makyajlı Bmw 520i (1600cc) ve makyajlı 1.18i bu motor için biçilmiş kaftandı. 177 beygiri bu 3 silindirden alsalardı bir şekilde şuan Bmw 3 serisinde de 1.500cc 3 silindir 177 beygirlik modeli görüyor olacaktık.

    Sahibi olduğum 520i de dahil X3ün de sahip olduğu 1600cc Bmw üretimi 170 beygirlik motor ise ayrı bir muamma. Neden PSA motorunu kullanmadılar (aynı güç çıkışına sahip iki motor) neden kendileri 2000cclik motordan bizim motoru devşirdiler tek sorun 5 serisi ve X3ün ağırlığı mıydı halen belli değil. Madem PSAdan kurtulunmaya çalışılıyor madem 1500cc 3 silindir motorun gücü halen 136 beygirde (177 beygire çıkarılmadı) ozaman çak tüm modellere 5 serisindeki 1600cc (170 beyigr) kendi üretimin olan motoru millet standarta kavuşsun.

    Gerçekten anlamsız bir karmaşa var şuan Bmwde küçük hacimde. Hemen hemen aynı güçleri üreten farklı karakterlere sahip bir dünya motor varyasyonu var şuanda.

    Katılıyorum +SONSUZ.


    520i 1.6 arabası olan adam arabasını 2.0 benzin zannediyor varmı böyle bişey? sondaki 20i yazısından.
    Nasıl bir bilinçsizlikse bilmiyor adam arabasının 1.6 olduğunu. BMW iyice batırdı model numaralarını.

    Sondaki 20i 16i takintisini hic anlamiyorum nedense :) eskilerden kalma luzumsuz bir aliskanlik galiba ama mutu07 nin bahsettigi gibi duzen acisindan dusunulurse hak veriyorum

    Takıntı değil hocam dediğiniz gibi düzen açısından
    Ben model numarası iptalı taraftarıyım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elmanders -- 8 Mayıs 2015; 16:00:53 >




  • Şu anda borusan ile yaptığım görüşme neticesinde 170 betgirlik ied seçeneğinin makyajdan sonrada devam edeceğinin teyitini aldım ilgilenenlere bildireyim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aHusky kullanıcısına yanıt
    iskonto 3.16İ m JOY En son verdikleri rakam 141Bin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Daha önce yazmıştım çoğunu ama kimi sayfalar kimi aylar önceydi, kısaca tekrar edeyim.

    F30 gibi çok beğenilen ve satışları da iyi giden otomobillerde BMW genellikle pek hissedilemeyen makyajlar yapıyor. Burada da beklendiği gibi oldu ve hatta beklediğimden de daha hafif oldu diyebilirim.

    LED farlar opsiyonel olacak, standart yine bi-xenon. LED farların aydınlatma kabiliyeti Xenon'dan iyi iken, Xenon daha iyi görünüyor, bu kesin. Bu opsiyon meselesi iyi oldu, kim hangisini beğeniyorsa alabilecek. Mesela Mercedes C sınıfında ya halojen ya LED, xenon opsiyonu yok.

    Arka farların LED olması zaten bir gereklilikti günümüz şartlarında. Ama LED'lerin şekillerini beğenmedim. 3 serisi D sınıfı bir otomobil. 20-70 yaş arası müşteri potansiyeli var, bu sebeple de en çok satan model.
    Forumda 20 yaşında M pakete binen de var, benim gibi 46 yaşında Luxury kullanan da... Yeni arka stoplardaki LED şekil olarak gençlerin hoşuna gider. 1 serisine de çok uygun olabilir ama 3 serisinde mevcut farlardaki aynı hatlar sadece LED yapılsaydı daha iyi olurdu, aracın ağırlığı korunurdu.
    Yeni farlar gündüz fena değilken, geceleri biraz hafif görünecek gibi...

    3.20i ed motor için endişeler var. Bu motor zaten daha önce de Avrupa'da kullanılmıyordu ki. Bu sebeple Avrupa için yayınlanan motor listelerinde olmaması doğal. PSA ile bu motorun gelişimi üzerine çalışma anlaşması bitti. Ticari olarak tedarik edilme ve kullanılma anlaşması değil.
    Bu motor mevcut F20 ve F30 kasalar bitene kadar kullanılır diye tahmin ediyorum. 1 serisinde 177 hp olduysa, 3 serisi için de 177 hp olacaktır.

    Vites kolu önündeki sürpriz düzenlemeyi ben de sevmedim. O kadar küçük bir eşya/bardaklık gözü için sürgülü kapak pek hoş durmamış.

    LED farlar opsiyonel olacak, standart yine bi-xenon.

    Standart bi-xenon olacağından emin misiniz hocam ?




  • Kur 2.89 oldu. Buna rağmen bir kuruş indirime iskontoya gitmediler. Gören de sanacak altın. Ben de siparişimi iptal ettim. Şimdiye kadar hayatımda bmw mi vardı? Yok. Bmw olmayınca hayatımda bir eksiklik mi oldu? Hayır. Bmw'ye mecbur muyum? Hayır. O halde iptal kararım doğru oldu. Aracını alanlara ve alacak olanlara Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canary53

    Arklar sonunda bnde aracima kavustum:)
    3.20i m 40.yıl paketli; kırmızı dakato deri aldım.
    Zevk meselesi tabiki ama ilk izlenimim kırmızi derri aracı cok degistirmiş havası başka gibi gerckten☺️


    hayırlı olsun. Kazasız belasız güle güle binin:))




  • rhye R kullanıcısına yanıt
    Evet. İngiltere sitesinden bugün baktım, LED farlar ve hatta LED sis farları bile opsiyonel. Standart sisler halojen.

    Borusan Türkiye'ye özel bunları standart yapmaz, sanmıyorum. Belki Luxury, 40.yıl gibi özel paketlere devam ederlerse bunlarda standart olabilir.
  • muin M kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun. İleride bakarsınız gidişata. Ben de sizile aynı kafaya geldim doğrusu. Luxury aracımı 40.yıl veya 5.20i special edition ile değişsem mi düşüncesine girmiştim. Bayiye mail attım, daha önce araç satın aldığım kişiye, cevap bile vermedi.

    Daha sonra kalktım, gittim. Teklif aldık, ne arayan var ne soran! Halbuki biraz ilgi ile en azından bir 40.yıl satarlardı, ben kendimi pişirmiştim zaten.

    Sonra dedim bari şu mevcut aracı 18' jantlar, orijinal geniş ekran ile yetkili serviste biraz geliştirsek nasıl olur? Bu işe 15 ve belki de daha fazla ödemeye razıyım. 2 kere mail attım, teklif veya cevap dahi alamadım.

    Sattığım C180 Coupe aracımın daha donanımlısını almak için param, her şeyim hazır. Çalıştığım bayiye mesaj attım, cevap yok. Kalktım kendim gittim, teklif aldım, ciddiyetimi bildirdim. Bana verilen teklif liste fiyatı. Dedim ki, ben liste fiyatını ne yapayım? Bu zaten internette var, bana sözlü olarak bildirdiğiniz iskonto oranlarını da yazın. Çünkü aracım özel sipariş olacak standart araçtan 35 bin TL daha pahalı olacak ve 3 ay sonra gelecek. Bugün ile o tarih arasındaki zamlara razıyım, sorun yok, işin doğası bu. Sadece iskontoları teklifte görmek istiyorum. Ne mümkün???

    Ve hatta arayıp, soran da yok. Ne yaptınız? Karar verdiniz mi? diye...

    Bundan 10 yıl önce bu markaların satıcıları bizlerin peşinde koşardı, ben takipten bunalırdım. Şimdi artık müşterinin onları takip etmesini, lütfen bana otomobil satma lütfunda bulunur musunuz? gibi diyaloglar bekliyorlar herhalde.

    Ben günlük BMW aracımla 6 ayda 3.000 km yapmışım. İkinci Coupe aracımla da yılda 2.500-3.000 km yapıyorum. Yani ben araç kullanmasam ne olur? İhtiyacım yok, sadece hobi ve sahip olma keyfi için bu kadar para vereceğim ve neredeyse yalvaracağım araç alırken, aksesuar alırken???

    Bu markaların araç arzı, talebin altında olduğu ve sıra ile sattıkları sürece ne Premium satış hizmeti, ne de Premium satış sonrası hizmeti beklemek bizim ülkemiz şartlarında mümkün değil sanırım.

    Eşimin aracı Mazda CX-5. Çok küçük, az satılan bir marka. Servisine gittiğimde krallar gibi ağırlanıyorum.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Hocam peki , Bi-xenon'ların bakış şu ankinden farkı olacak mı, makyajlının resimlerde bakış corona ring denilen yarım halka böbreğe doğru uzatılmış şekilde gözüküyor.
    Kafam karıştı açıkcası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtutun

    Hayırlı olsun. İleride bakarsınız gidişata. Ben de sizile aynı kafaya geldim doğrusu. Luxury aracımı 40.yıl veya 5.20i special edition ile değişsem mi düşüncesine girmiştim. Bayiye mail attım, daha önce araç satın aldığım kişiye, cevap bile vermedi.

    Daha sonra kalktım, gittim. Teklif aldık, ne arayan var ne soran! Halbuki biraz ilgi ile en azından bir 40.yıl satarlardı, ben kendimi pişirmiştim zaten.

    Sonra dedim bari şu mevcut aracı 18' jantlar, orijinal geniş ekran ile yetkili serviste biraz geliştirsek nasıl olur? Bu işe 15 ve belki de daha fazla ödemeye razıyım. 2 kere mail attım, teklif veya cevap dahi alamadım.

    Sattığım C180 Coupe aracımın daha donanımlısını almak için param, her şeyim hazır. Çalıştığım bayiye mesaj attım, cevap yok. Kalktım kendim gittim, teklif aldım, ciddiyetimi bildirdim. Bana verilen teklif liste fiyatı. Dedim ki, ben liste fiyatını ne yapayım? Bu zaten internette var, bana sözlü olarak bildirdiğiniz iskonto oranlarını da yazın. Çünkü aracım özel sipariş olacak standart araçtan 35 bin TL daha pahalı olacak ve 3 ay sonra gelecek. Bugün ile o tarih arasındaki zamlara razıyım, sorun yok, işin doğası bu. Sadece iskontoları teklifte görmek istiyorum. Ne mümkün???

    Ve hatta arayıp, soran da yok. Ne yaptınız? Karar verdiniz mi? diye...

    Bundan 10 yıl önce bu markaların satıcıları bizlerin peşinde koşardı, ben takipten bunalırdım. Şimdi artık müşterinin onları takip etmesini, lütfen bana otomobil satma lütfunda bulunur musunuz? gibi diyaloglar bekliyorlar herhalde.

    Ben günlük BMW aracımla 6 ayda 3.000 km yapmışım. İkinci Coupe aracımla da yılda 2.500-3.000 km yapıyorum. Yani ben araç kullanmasam ne olur? İhtiyacım yok, sadece hobi ve sahip olma keyfi için bu kadar para vereceğim ve neredeyse yalvaracağım araç alırken, aksesuar alırken???

    Bu markaların araç arzı, talebin altında olduğu ve sıra ile sattıkları sürece ne Premium satış hizmeti, ne de Premium satış sonrası hizmeti beklemek bizim ülkemiz şartlarında mümkün değil sanırım.

    Eşimin aracı Mazda CX-5. Çok küçük, az satılan bir marka. Servisine gittiğimde krallar gibi ağırlanıyorum.



    söylediklerinizde çok haklısınız
    ve ayrıca mazda cx 5 müthiş bir araçtır bir çok bakımdan premium 3 lüden iyidir.




  • 
Sayfa: önceki 15931594159515961597
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.