Arkadaslar merhaba sanzimanda devir dalgalanmasi oluyor dusuk hizlarda da sallanti basina boyle bir durum gelen var mi,bazi yerlerde turbun problemi yazmışlar,zf sancaktepe ye gotursem sizce ne maliyet cikar tecrube edinmis biri varsa bana yardimci olabilirse cok sevinirim < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
BMW 3 SERİSİ E90 (784. sayfa)
-
-
yaratılanlar yaratamaz sadece sebep Olurlar. Başka kelime bulmalıyız. şarj dinamosu sıkıntı yaratamaz sıkıntıya sebep olur. Akü konusunu araştırırken gördüm 7 yıl sonra cevap yazdınız demezsiniz umarım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2012 270 binde 320d alinir mi. Kazasiz full servis bakimli ama zincir degismemis…
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İNŞÂALLAH!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bmw 3 Serisi E90 Kasa Ön Sağ Üst Salıncak Teknorot Marka almayı düşünüyorum fiyatı uygun diye. Bu Teknorot marka nasıldır kullandınız mı veya tavsiye edebiliceğiniz marka var mı
-
Konuyu hem uplamış olalım hem de bir şey sorayım dedim. Belki biraz google'lasam bulurum da sizden doğrudan öğrenmek istedim.
Farlardaki sarı halka hangi işlemle eklendi acaba?
-
MAŞAALLAH!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VALLAHİ Valla Değil!
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba farlar bi xenon orjinal her hangi bir eklenme yapılmadı. araç 10 yıldır bende bugünlerde satacağım, 2023 50.yıl 3.20i nasip oldu :)
-
Merhabalar aracım 2005 benzinli E90 otomatik.
Dediğiniz gibi gazdan ayağımı çekmediğim de araç yüksek devirlere çıkıyor ve vites atmıyor ancak daha yumuşak kullandığımda vites geçişlerinde hiçbir sorun yok tıkır tıkır geçiyor. Yüksek devre çıktığında ise ayağımı gazdan çekip tekrar bastığımda hemen bir üst vitese geçiyor bu bir sorun mu değil mi ben anlayamadım yoksa bu şanzımanın özelliği mi yanıtlarsanız sevinirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba forumdaşlar, konuyu hortlatmak ve yaptığım ağır bakımın maaliyetini sizlere açıklamak adına bir paylaşım yapmak istedim.
Haziran ayında aracımı satıp 2012 model bir e90 184 lük 320d satın aldım. Araç 191 bindeydi ve daha önce hiç zincir değiştirilmemişti.
Ben de rahat rahat binmek adına büyük bir bakıma soktum aracı.
kalem kalem malzemelerin fiyatlarını bilmiyorum ancak 50k parçalar ve 20k işçilik(yağ, klima gazı partikül temizliği vs dahil) tuttu.
Değişen parçaları yazıyorum.
Alt takım zincir seti
Üst takım zincir seti
yağ pompası zinciri
Yağ pompası
Emme klape
Su flanşı
Yağ kütük conta seti
Yağ kütüğü
Arka krank keçesi
Ön krank keçesi
Krank kasnağı
Balans millerinin önlerindeki tapalar
Yağ filtresi
Karşı basınç sensörü
Sol rot kolu
Aksesuar kayışı
Partikul filtre kelepçesi
Kol yatak seti
Kol yatak saplamaları
Enjektör pulları
Sol rot kolu
Hatırlayabildiklerim bu kadar, işçilik dahil 70.000₺ tuttu.
Hazır buraya yazıyorken e90 ve bu motor hakkında öğrendiklerimi sizlere anlatayım.
Zincir konusunu biliyorsunuz, zincir ömürlük değil, değişmesi gerekiyor. Ben olsam 100.000 de değiştirirdim kanaatimce 100.000 sonrası tehlikeli.
n47d20tu da kopan zincir yakıt pompasına giden yani ortadaki zincir sanırım.
egzantrik zinciri de yakıt pompasının dişlisinden tahrik aldığı için o zincir kopunca egzantrik de dönmeyi durduruyor pistonlar sübaplara çarpıyor.
Herkes zinciri biliyor ancak benim öğrendiğim bu motorlar krank da kırıyormuş. Hatta kol yataklarından kırıyormuş ki ben de kol yataklarını değiştirdim.
Çok zorlamaya gelmeyen bir motor olduğunu anladım. Aracı ilk aldığımda ufaktan yüklenince zaten soğutma sisteminde plastik bir boruyu kırmıştı ve suyu boşaltmıştı.
Bunun yanında külbütör kapağının motor bloğunun arkada kalan kısmında oluşan yağ kaçakları partikül filtresi üzerine damlayarak yangına sebebiyet veriyor. Bu da dikkat edilmesi gereken bir konu.
Aynı zamanda enjektör pullarının da bakım zamanı değişmesi faydalı olacaktır.
Yabancı bir kaynaktan öğrendiğim kadarıyla kızdırma bujileri de problemliymiş, çıkarırken blok içerisinde kırılıyormuş. Ben değiştirmedim ancak bir sonraji bakımımda bu konuya da bakacağım.
Kızdırma bujilerini çalıştıran modül de arızalanıyormuş. Değiştirmenin faydalı olacağı söyleniyordu.
Ayrıca zincirin değiştiği motor bloğu arkasında bulunan zincir gergisinin başının boyutundan anlaşılıyormuş.
Yangına sebebiyet verebilecek bir başka durum da egr soğutucusuymuş. Bu soğutucu zaten f10ların yanmasının büyük sebeplerinden biriymiş.
Hatta bildiğim kadarıyla belirli araçları BMW geri çağırarak bu soğutucuyu değiştirmiş. Ben henüz BMW ile bu konu hakkında iletişime geçmedim.
Araca gelecek olursak, ilk BMW tecrübem olduğu için bazı tecrübelerimi paylaşmak istiyorum. Bundan önce 2006 model corolla aracım vardı ve direksiyonu e90 kadar sertti dolayısıyla e90ın direksiyonu beni hiç rahatsız etmedi gayet güzel bir hissiyatı var. Ben ekranlı olan bir araç aldım ve haritayı son sürüme güncelledim. Yanlış hatırlamıyorsan 2021 haritaya güncellemiştim ve okuduğuma göre artık daha güncelleme gelmeyecekmiş.
Ekranın görüntüsü güzel fakat fonksiyonel olarak çok fazla bir artısı olduğunu söyleyemeyeceğim.
Bu konuda geçmişte w204 c kasa ile bu aracın karşılaştırıldığını ve 204ün malzeme kalitesinin daha kötü olduğunu yazmışlar. Cidden pes, 3 yıl makyajlı c180k sahibiydim. Malzeme kalitesi gerçekten ayrı bir klasmandaydı. e90 ın malzeme kalitesinin iyi olduğunu kesinlikle düşünmüyorum.
Kapı kolları malum eriyerek yapışkan bir hale geliyor. Değiştirmek istediğinizde ise plastik kapı kolları satılıyor ve tanesi yaklaşık 450₺.
Yine aklıma gelen başka bir konu şanzuman problemi, seyir halinde motorun devrinde dalgalanma görüyorsanız muhtemelen şanzuman revizyonu gerekiyor. Bunun maaliyeti iste 60.000₺ Bu fiyatı gördükten sonra benim aracımda da dalgalanma olmasına rağmen revizyon işini ertelemeye karar verdim. ZF sancaktepeden bu fiyatı alırken aynı zamanda şanzuman yağ ve filtre değişimini sordum. O da 10.500₺ idi yanlış hatırlamıyorsam.
Uzun bir mesaj yazdığım için lütfen kusuruma bakmayın. Bildiklerimi sizlere aktarmak istedim. Daha yazabileceğim çok şey var ancak çok da fazla uzatmak istemiyorum.
Herkese iyi forumlar dilerim.
-
Hızlıca bir konuya daha değinmek istiyorum, motor toplarken bazı ustalar balans millerini senteye getirmeyi beceremedikleri için iptal ediyorlar. Sakın bu tuzağa düşmeyin. Balans milleri sayesinde motorunuz titreşimsiz çalışıyor. Motor yaptırırken krank sökülecekse balans millerinin senteye getirilmesi gerekir.
Bu konuya dikkat edin...
Yanlış bir şey söylediysem düzeltin lütfen... Herkese iyi forumlar.
-
W204 ün rakibi direk E90 dır ve dediklerinize katılıyorum.
Makyajlı w204 mercedesin c de yaptığı zirve ve nadir klastaki aracıdır. Makyajlı w204 malzeme kalitesi olarak kesinlikle makyajlı e90 ı ikiye katlayıp cebinden çıkarır. Bende w204 makyajıyı seviyorum tank gibi arabadır.
e90 o dönemin rakipleri w204 ve B8 kasadan malzeme kalitesi olarak biraz geride kaldı bu doğru. Kadran genişliği bile w204 ve b8 arasından en küçüğü e90 dadır. A3 sedan ile aynı kadran genişliğine sahip e90
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevabınız için teşekkür ederim. W204 bir efsanedir, gerçekten çok seviyordum o arabayı, fakat performans konusunda c180k 320d nin yanından bile geçemez. Sürüş hissiyatına gelince AMG paket w204 ün biraz daha uzun yolu seven bir araba olduğunu düşünüyorum. e90 sevmiyor demiyorum ancak AMG w204 raylarda gidiyor gibiydi. Tabi benim e90 ım boş paket, sadece ekran var msport paketlerinde süspansiyon değişiyorsa hissiyat da değişecektir.
-
Çok temiz 2010 bir e90imiz var 184bg lik versiyon 170 kusur binde olmasi lazim, emekli ogretmene oglu hediye etmisti, biz de babamıza hediye etmistik. 128binde aldık ilk sahibinden şimdi satalım diyoruz.
Kendisi artık bakım vs ugrasamayacak bendeki Corollayı verecegim kendisine. Dusunen olursa buradaki arkadaşlara 900bin son fiyat olarak verebiliriz.
Trameri sadece tampona tıklatma trameri. Ön arka tampon boyalı sadece çok temiz harici degisen boya yok.
Boyle kondisyonsa araç zor. Zincir vb keyfekeder bir bakım yaptırıp ömürlük kullanabilirsiniz dusunen pm atabilir arac istanbulda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şanzımandan kaynaklanan devir dalgalanma problemi bende de mevcut.
Acaba cruise control aktifken bu dalgalanma oluyor mu, cok merak ediyorum. Benim aracta cruise control olmadigi icin deneyimleyemedim.
Bu arada ZF, 60 bin liraya komple revizyon yapiyor diye biliyorum. Bazi ustalar sadece tork konvertorunde islem yapip gunu kurtariyor ve dolayisiyla pek uzun ömürlü olmuyor diyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba 2011 185000 kmde aracımı sattım. Sattıktan 15 gün sonra yatak sardığı söylendi vsvs.
Satıştan 1 hafta önce 10bin bakımı yapıldı ve expere girdi problem çıkmadı.
Bu tarz durum yaşayan var mı?
5yıldır kullandığım sağlam araç nasıl yatak sarabilir?
Kullanıcı hatası ne kadar etkili?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba,Kesin bir şey söyleyemem ama yağı kontrol etmek lazım. Bir çok yatak sarması sahte yağ yüzünden oluyor. Malum sahteciliğin caydırıcı bi cezası olmadığı için piyasada çokça sahte yağ var. Eğer sebebini arıyorsanız alıcı aldıktan sonra yağ değişimi yaptıysa o yoksa siz yağın alındığı yeri bir sorgulayın. İşin hukuki yönünü bilmiyorum ama elbet birisi fikir verecektir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Cruise kontrol açıkkende oluyor , 1 ay önce 35b tl ye torkkonvektörü revizyonu ve komple şanzıman revizyonu yaptırdım . Şanzıman yağını da değiştiler. En önemlisi şanzıman yağı , aracında sorun olmayan arkadaşların periyot dahilinde yağı değişmeleri gerekiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Anladim hocam, revizyonu nerede yaptirdiniz acaba? Memnun kaldiniz mi? Garanti veriyorlar mi? Sikinti tamamen cozuldu mu?
Ben de ilerleyen zamanlarda yaptirmayi düşünüyorum da.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X