Şimdi Ara

BMW 3 SERİSİ E90 (428. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
15.713
Cevap
105
Favori
1.276.350
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 426427428429430
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Bugün Göztepe galericileri gezdim bol miktarda 2012 model 3.20d vardı
    Kendi aracım son kasa Accord
    3.20d bana çok boş ve dar geldi, koltukları bile sürgülu, aynalar elek. katlanır değil
    Ses sistemi çok zayifti, koltukların kalitesini de beğenmedim
    Açıkcası accord'dan 3.20d geçersem mutsuz olacakmışım gibi hissedyirm

    Son kasa 3.20d kere baktım, daha kaliteli ve geniş bir hacme sahip, donanım olarak da olmadı gerekenleri koymuşlar

    5.20 vardı bir önceki kasa 2010 model olanı beğendim

    Açıkcası iyice kararsız kaldım 100.000 tl verip mutsuz olmak istemiyorum, önerilerinizde yardımcı olursanız sevinirm

    Siz f30'u begenmissiniz, o yuzden tavsiye almak icin e90 basligi pek dogru biyer degil. Ama sunu anlamadim, yeni kasada olmasi gerekenleri koymuslar demissiniz, diger baktiklariniz eger 2012 e90'lar ise muhtemelen agzina kadar doludur(plus paketler) bos demissiniz. Bu kismi anlayamadim. Ilgilendiginiz araclarla ilgili detayli bilgi verirseniz yardimci olmaya calisalim.

    Merhaba

    öncelikle alakanız için teşekkür ederim.

    Spor paketli bir model görmedim, baktıklarımın tümü 2012 model ve ekranlı araçlardı, niyetim E90 almak nedenine gelince ise 100,000 TL kadar bir bütçem var ve bu rakama son F30 alamıyorum, daha önce E90 binmedim ve kullanmadım, bugün bindim sadece, sürüş dinamikleri ve şansıman ve motora bir şey demiyorum, ancak bu etikete sahip bir arabada bir çok donanımın standart olarak gelmesi gerektiğini düşündüm

    * sunroof
    * bi-xenon
    * içerden katlanır aynalar
    * hafızalı-elektronik ayarlanabilir koltuk
    * Kalite müzik sistemi
    * Çelik jant :)
    * Deri koltuk - koltuk ısıtma



    Her neyse konunun dağılmasını istemiyorum E90 forumuna yazmamdaki asıl amaç önceliğimin bu kasada olmasındadır, yukarıda beklentilerimi yazdım. Muhtemelen bunlar ya bir paketle ya da bir line le alınıyordur, halihazırda Accord kullanıyorum ve bunların tümü standart olarak aracımda var, içine binince kalite hissini yaşatıyor. Tek eksiği yakıt ve performans diyebilirim.

    Şimdi 3.20D hangi paketleri hangi modelllere bakmalıyım ki istediğime yakın bir araç bulabileyim,.

    Bütçem : 100,000 TL

    Size tavsiyem 2012 model plus paketlere bakmaniz. Yani navili bi xenon farli sunroof katlanir ayna 17'' jant vs vs. bu araclarda bulamayacaginiz ozellikler hafizali ve isitmali koltuk ayrica sizin bahsettiginiz kaliteli muzik sistemi. Ki standart muzik sisteminin accorddan pek farkli oldugunu sanmiyorum. Harman kardon pahali bir opsiyon ve nadir bulunuyor.

    Ayrica 100bin tl butce ile bu donanimda e90 bulmaniz da zor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Güncel tüketim bilgileri , Cayoote arkadaşımızdan . Sınırları zorlamış




    Bugun antalya-denizli yaptim. 105 km ortalama hiz 5 lt/100km tuketim yakaladim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Bugün Göztepe galericileri gezdim bol miktarda 2012 model 3.20d vardı
    Kendi aracım son kasa Accord
    3.20d bana çok boş ve dar geldi, koltukları bile sürgülu, aynalar elek. katlanır değil
    Ses sistemi çok zayifti, koltukların kalitesini de beğenmedim
    Açıkcası accord'dan 3.20d geçersem mutsuz olacakmışım gibi hissedyirm

    Son kasa 3.20d kere baktım, daha kaliteli ve geniş bir hacme sahip, donanım olarak da olmadı gerekenleri koymuşlar

    5.20 vardı bir önceki kasa 2010 model olanı beğendim

    Açıkcası iyice kararsız kaldım 100.000 tl verip mutsuz olmak istemiyorum, önerilerinizde yardımcı olursanız sevinirm

    Siz f30'u begenmissiniz, o yuzden tavsiye almak icin e90 basligi pek dogru biyer degil. Ama sunu anlamadim, yeni kasada olmasi gerekenleri koymuslar demissiniz, diger baktiklariniz eger 2012 e90'lar ise muhtemelen agzina kadar doludur(plus paketler) bos demissiniz. Bu kismi anlayamadim. Ilgilendiginiz araclarla ilgili detayli bilgi verirseniz yardimci olmaya calisalim.

    Merhaba

    öncelikle alakanız için teşekkür ederim.

    Spor paketli bir model görmedim, baktıklarımın tümü 2012 model ve ekranlı araçlardı, niyetim E90 almak nedenine gelince ise 100,000 TL kadar bir bütçem var ve bu rakama son F30 alamıyorum, daha önce E90 binmedim ve kullanmadım, bugün bindim sadece, sürüş dinamikleri ve şansıman ve motora bir şey demiyorum, ancak bu etikete sahip bir arabada bir çok donanımın standart olarak gelmesi gerektiğini düşündüm

    * sunroof
    * bi-xenon
    * içerden katlanır aynalar
    * hafızalı-elektronik ayarlanabilir koltuk
    * Kalite müzik sistemi
    * Çelik jant :)
    * Deri koltuk - koltuk ısıtma



    Her neyse konunun dağılmasını istemiyorum E90 forumuna yazmamdaki asıl amaç önceliğimin bu kasada olmasındadır, yukarıda beklentilerimi yazdım. Muhtemelen bunlar ya bir paketle ya da bir line le alınıyordur, halihazırda Accord kullanıyorum ve bunların tümü standart olarak aracımda var, içine binince kalite hissini yaşatıyor. Tek eksiği yakıt ve performans diyebilirim.

    Şimdi 3.20D hangi paketleri hangi modelllere bakmalıyım ki istediğime yakın bir araç bulabileyim,.

    Bütçem : 100,000 TL

    Araç alırken önceliklerinize göre karar vermelisiniz.
    Dediğiniz dolulukta bir araç bmw ve mercedes'te fiyatı çok yükseltir, ama donanıma önem verip
    motor-şanzıman konusunda geride kalmış firmalarda çok daha uygun araçlar olur.
    Yani siz konfor istiyorsanız, sürüş ve hız çok önemli değil diyorsanız, iç hacim istiyorsanız, E90 doğru adres değil.

    320d'nin piyasadaki rakiplerine göre üstünlüğü, yol tutuşu ve gücüdür.
    Diğer markalarda 2000 dizel aldığınızda düşük tüketim yakalarsınız gene, ama yukarıdaki 2 özelliği yakalayamazsınız.
    Onlar da yolda sizi yakalayamaz

    Accord'dan sonra, sert ve yolda rahatsız ediyor bile diyebilirsiniz, almadan önce mutlaka kullanın.

    Bana kalırsa navigasyonlu comfort plus sizin işinizi görebilir, ama tekrar yazıyorum almadan mutlaka kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Bugün Göztepe galericileri gezdim bol miktarda 2012 model 3.20d vardı
    Kendi aracım son kasa Accord
    3.20d bana çok boş ve dar geldi, koltukları bile sürgülu, aynalar elek. katlanır değil
    Ses sistemi çok zayifti, koltukların kalitesini de beğenmedim
    Açıkcası accord'dan 3.20d geçersem mutsuz olacakmışım gibi hissedyirm

    Son kasa 3.20d kere baktım, daha kaliteli ve geniş bir hacme sahip, donanım olarak da olmadı gerekenleri koymuşlar

    5.20 vardı bir önceki kasa 2010 model olanı beğendim

    Açıkcası iyice kararsız kaldım 100.000 tl verip mutsuz olmak istemiyorum, önerilerinizde yardımcı olursanız sevinirm

    Siz f30'u begenmissiniz, o yuzden tavsiye almak icin e90 basligi pek dogru biyer degil. Ama sunu anlamadim, yeni kasada olmasi gerekenleri koymuslar demissiniz, diger baktiklariniz eger 2012 e90'lar ise muhtemelen agzina kadar doludur(plus paketler) bos demissiniz. Bu kismi anlayamadim. Ilgilendiginiz araclarla ilgili detayli bilgi verirseniz yardimci olmaya calisalim.

    Merhaba

    öncelikle alakanız için teşekkür ederim.

    Spor paketli bir model görmedim, baktıklarımın tümü 2012 model ve ekranlı araçlardı, niyetim E90 almak nedenine gelince ise 100,000 TL kadar bir bütçem var ve bu rakama son F30 alamıyorum, daha önce E90 binmedim ve kullanmadım, bugün bindim sadece, sürüş dinamikleri ve şansıman ve motora bir şey demiyorum, ancak bu etikete sahip bir arabada bir çok donanımın standart olarak gelmesi gerektiğini düşündüm

    * sunroof
    * bi-xenon
    * içerden katlanır aynalar
    * hafızalı-elektronik ayarlanabilir koltuk
    * Kalite müzik sistemi
    * Çelik jant :)
    * Deri koltuk - koltuk ısıtma



    Her neyse konunun dağılmasını istemiyorum E90 forumuna yazmamdaki asıl amaç önceliğimin bu kasada olmasındadır, yukarıda beklentilerimi yazdım. Muhtemelen bunlar ya bir paketle ya da bir line le alınıyordur, halihazırda Accord kullanıyorum ve bunların tümü standart olarak aracımda var, içine binince kalite hissini yaşatıyor. Tek eksiği yakıt ve performans diyebilirim.

    Şimdi 3.20D hangi paketleri hangi modelllere bakmalıyım ki istediğime yakın bir araç bulabileyim,.

    Bütçem : 100,000 TL

    İstediğin donanımın tam karşılığını yazıyorum:

    2012 model e90 kasa Sport Plus paket.. + Sentatec Deri döşeme + Cruze Control + Elektrikli koltuklar + Harman Kardon ses sistemi..

    Tam olarak istediğin donanımın BMW'de karşılığı budur..

    Ancak; Bu donanımda araç bulabileceğini sanmıyorum.. Senin en kolay bulabileceğin donanım aşağıdadır:

    2012 model e90 kasa Sport Plus paket + Sentatec Deri döşeme % Cruze Control


    Net ve kesin şekilde senin istediğin araç üstte kalın puntolarla yazdığım araç ama piyasada bulabileceğin ise malesef aşağıdaki 2. yazdığım araçlardır..

    2012 model aşağıdaki donanımdaki bir araç için 105.000 TL fiyat bedavadır, piyasası 110.000 TL 'dir.. 115.000 TL 'ye kadar verilebilir araç çok temiz ve boyasızsa.. Daha fazla verilmez..



    Not: Accorddan inip BMW 'de mutsuz olabilirsiniz eğer; şöför koltuğuna oturduğunuzda koltuk ayarını en alçak pozisyona alan biri değilseniz.. Ben her araçta şöför koltuğunu en dibe getiren adamım, bu yüzden sadece BMW veya Mercedes sürersem mutlu olabiliyorum, diğer markalar yeterince alçak sürüş pozisyonu veremiyor.. Siz tam bunun aksi biriyseniz, yani yüksek oturma pozisyonu seven biriyseniz , araç size dar ve küçükmüş gibi gelecektir.. Bu da sizi zamanla rahatsız edebilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samclient

    yine fizik dersine donecek burası, surtunme, birim alan ağırlık vs..

    benim şahsi düşüncem;

    kalın lastik: %90 kozmetik, %5 tutunma (viraj performansı), %5 rolling de dezavantaj.

    bu dezavantaj sadece birim alana dusen alana baglı degildir. surtunmeyi de azaltmak daha cabuk hızla daha fazla son surat demektir. (bizim araclarımızda cok da farketmez.)

    F1 araçlarında surtunme cogalsın araclar daha da hızlı gitmesin diye (eskiden dumduz olan lastiklere) her sene bir centik daha atıyorlar.

    V6-V8 araçları yolda tutmanın baska yolu olsaydı eminim ki bisiklet lastigi kadar olurdu tum lastikler. ne kadar az temas alanı, o kadar az surtunme (karsı koyma kuvveti)

    bi de emniyet kemeri takarsak hep, araçlarımız 400 yapıyormus. hep takalım.

    Dostlar geri sarmak gibi olmasın ama lastik meselesinde bir-iki şey eklemek istiyorum:

    Geniş arka lastikler (staggered setup) artıları: Çekiş (güç gerektirecek düzeydeyse), estetik görünüm, O AKSTA artan viraj tutunması
    eksileri: maliyet, azalan konfor (yanak kesiti değiştiği için), artan sürtünme ve kayıp, EĞER ARACIN KALANI AYNI KALIYORSA araçta artan understeer eğilimi (bence en önemli eksi)

    Düzenli pist günlerine giden vs. sürücüler genelde hem lastik ömrü (rotasyon olanağı), hem de minimal understeer için ön arka aynı ebatta lastik kullanırlar. Eğer standart şasili bir E90'a geniş arka lastik takarsanız understeer eğilimi artacak, sürüş keyfi düşecektir. Dengelemek için arka süspansiyonu ya da viraj demirlerini sertleştirmeniz gerekir.

    Normalde mod pek sevmeyen biriyim ama kafamda ön arka ultra hafif 17x8,5 jantlar alarak lastikleri 235/45/17 yapmak var. Aracın viraj performansı daha da artar diye düşünüyorum. Aslında viraj demirlerini değiştirmek de harika olabilir ama E90'larda epey zahmetli bir işlem (arka alt salıncak iniyor vs.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz

    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Bugün Göztepe galericileri gezdim bol miktarda 2012 model 3.20d vardı
    Kendi aracım son kasa Accord
    3.20d bana çok boş ve dar geldi, koltukları bile sürgülu, aynalar elek. katlanır değil
    Ses sistemi çok zayifti, koltukların kalitesini de beğenmedim
    Açıkcası accord'dan 3.20d geçersem mutsuz olacakmışım gibi hissedyirm

    Son kasa 3.20d kere baktım, daha kaliteli ve geniş bir hacme sahip, donanım olarak da olmadı gerekenleri koymuşlar

    5.20 vardı bir önceki kasa 2010 model olanı beğendim

    Açıkcası iyice kararsız kaldım 100.000 tl verip mutsuz olmak istemiyorum, önerilerinizde yardımcı olursanız sevinirm

    Siz f30'u begenmissiniz, o yuzden tavsiye almak icin e90 basligi pek dogru biyer degil. Ama sunu anlamadim, yeni kasada olmasi gerekenleri koymuslar demissiniz, diger baktiklariniz eger 2012 e90'lar ise muhtemelen agzina kadar doludur(plus paketler) bos demissiniz. Bu kismi anlayamadim. Ilgilendiginiz araclarla ilgili detayli bilgi verirseniz yardimci olmaya calisalim.

    Merhaba

    öncelikle alakanız için teşekkür ederim.

    Spor paketli bir model görmedim, baktıklarımın tümü 2012 model ve ekranlı araçlardı, niyetim E90 almak nedenine gelince ise 100,000 TL kadar bir bütçem var ve bu rakama son F30 alamıyorum, daha önce E90 binmedim ve kullanmadım, bugün bindim sadece, sürüş dinamikleri ve şansıman ve motora bir şey demiyorum, ancak bu etikete sahip bir arabada bir çok donanımın standart olarak gelmesi gerektiğini düşündüm

    * sunroof
    * bi-xenon
    * içerden katlanır aynalar
    * hafızalı-elektronik ayarlanabilir koltuk
    * Kalite müzik sistemi
    * Çelik jant :)
    * Deri koltuk - koltuk ısıtma



    Her neyse konunun dağılmasını istemiyorum E90 forumuna yazmamdaki asıl amaç önceliğimin bu kasada olmasındadır, yukarıda beklentilerimi yazdım. Muhtemelen bunlar ya bir paketle ya da bir line le alınıyordur, halihazırda Accord kullanıyorum ve bunların tümü standart olarak aracımda var, içine binince kalite hissini yaşatıyor. Tek eksiği yakıt ve performans diyebilirim.

    Şimdi 3.20D hangi paketleri hangi modelllere bakmalıyım ki istediğime yakın bir araç bulabileyim,.

    Bütçem : 100,000 TL

    İstediğin donanımın tam karşılığını yazıyorum:

    2012 model e90 kasa Sport Plus paket.. + Sentatec Deri döşeme + Cruze Control + Elektrikli koltuklar + Harman Kardon ses sistemi..

    Tam olarak istediğin donanımın BMW'de karşılığı budur..

    Ancak; Bu donanımda araç bulabileceğini sanmıyorum.. Senin en kolay bulabileceğin donanım aşağıdadır:

    2012 model e90 kasa Sport Plus paket + Sentatec Deri döşeme % Cruze Control


    Net ve kesin şekilde senin istediğin araç üstte kalın puntolarla yazdığım araç ama piyasada bulabileceğin ise malesef aşağıdaki 2. yazdığım araçlardır..

    2012 model aşağıdaki donanımdaki bir araç için 105.000 TL fiyat bedavadır, piyasası 110.000 TL 'dir.. 115.000 TL 'ye kadar verilebilir araç çok temiz ve boyasızsa.. Daha fazla verilmez..



    Not: Accorddan inip BMW 'de mutsuz olabilirsiniz eğer; şöför koltuğuna oturduğunuzda koltuk ayarını en alçak pozisyona alan biri değilseniz.. Ben her araçta şöför koltuğunu en dibe getiren adamım, bu yüzden sadece BMW veya Mercedes sürersem mutlu olabiliyorum, diğer markalar yeterince alçak sürüş pozisyonu veremiyor.. Siz tam bunun aksi biriyseniz, yani yüksek oturma pozisyonu seven biriyseniz , araç size dar ve küçükmüş gibi gelecektir.. Bu da sizi zamanla rahatsız edebilir..

    Merhaba

    yardımlarınız için teşekkürler, koltuk olayını dün farkettim, ben bayağı yüksek kullanıyormuşum, dün BMW binince resmen içerde yere oturmuş gibi hissettim :)
    Sanırım alçak pozisyon fazla sevmiyorum, E220 vardı ona baktım, o da alçak duruyordu ama alışabilirim sanırım. Konforu seviyorum ama hızı da seviyorum, araba atik olmalı ne yazık ki Accord'da konfor fazlasıyla varken hız ve atiklik istediğim seviyede değil, son hızı 220 civarlarında ayrıca 0-100 değerleri de vasat, tabiki bu segmentteki bir araba hem konforlu hem de hızlı olamaz, bunun dışında yakıtta benim için önemli, yılda 25,000+km civarı yapıyorum.
    Acaba biraz daha bekleyip F30 mu alsak :) , galeride bikaç tane vardı, uzunluk ve genişlik olarak E90'a göre daha ferah ama onunda ekranı dandik olmuş :)
    5.20 gibi yapsalar süper olurmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44


    quote:

    Orijinalden alıntı: corail


    quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44

    @ridleyscott ve coyoote
    Arkadaşlar ama harbiden taciz ediyorsunuz yani, kalkıcam geleceğim şimdi İzmir'e ve Çeşme otobanında yanınınzdan 262 ile geçicem o virajıda 230 ile dönücem
    Sonrada Dalyan'da barbun ve kalamarımı yiyip döneceğim yani o biçim gaza getirdiniz

    @kutta44
    Bekleriz her zaman :)
    Ben mavişehir tarafındayım,işyerim de AOSB de evim de mavişehir'e 5-6 dk mesafede :)
    Sanki size yemek borcum da vardı diye hatırlıyorum eskiden? :)
    Performans konusunda şu an için size çok iştirak edemem stock 116i ile ama elimden geleni yaparım :)


    Hahaha evet ya corail arkadaşımızın yemek borcu vardı. Neyse dostum hesap kalın gelir şimdi sana yeni aracın hayırlı olsun. Sana 3 serisi aldırmayan borusan ve vergi zamları
    Bu arada şu jeep compass 85000 tl yarısı şimdi yarısı 2013 ekim. Araç hakkında bilgisi olan varmı. 2.0 benzinli otm. Deri koltuk CC doluda yani. Alınırmı...

    crash testlerden geçemişti 1 mi 2 mi yıldız aldı kaza durumunda vahim artı 2.eli yok hele benzinli olduğu için satarken çok değer kaybettirir sırf jip diye alınmaz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    M sport plus E90 aracıma kış lastikleri için çözüm arıyordum.. 6500 km de ve üzerinde 255x40x17 RFT çift kollu M sport vardı..orjinal RFT kar lastiği+yeni jant için BMW den 4000 tl ye yakın paket fiyatı almıştım.. geçen hafta 2. el 16 inch orjinal BMW jant alarak önceki arabamdan kalan 215x55x16 nexen marka kar lastiklerini taktırdım..aracın sportif ve yırtıcı görüntüsü gitti yerine sakin efendi uslu görünümlü bir araba geldi..beğenmedim...kasislerde ve irili ufaklı tümseklerde araç çok yumuşadı daha da önemlisi direksiyon çok rahatladı ve yumuşadı ilk bindiğimde direksiyonun bu kadar sert olmasını garipsemiştim..arka kaymaları çok azaldı..beğendim..doğru mu değilmi bilmiyorum sadece hsilerimle konuşuyorum ama bana göre aracın ivmelenmesi-kısa mesafedeki süratlenmesi azaldı yada değişti..beğenmedim...lastik değişimi sonrası eşim arabayla bir yere gitti geldi ilk kullanmadan sonraki yorumu"araba çok değişmiş çok daha rahat kullandım kasislerde daha yumuşak" şeklinde idi..lastik jant konusunda yardımları için serengineer arkadaşıma teşekkür ederim..

    Hocam kışlıkları takmışsın, ben daha taktırmadım ama haftaya aklımda. Araç 16'ya düşünce ister istemez yumuşuyor ve daha rahat oluyor. Orjinal olan çıkma jantları mı aldınız? Kazasız belasız iyi sürüşler....

    Not: Teşekküre değecek kadar bi yardım değildi, bi ara tanışalım...

    orjinal çıkma jant aldım ama bir arkadaş aracılığı ile başka bir lastikçide bulduk..size bahsettiğim adam hiç fiyatta indirim yapmadı rahatsız oldum..öbür taraf tam isabet odu..kışlıkları azıcık erken taktım ama tekrar uğraşmaya vaktim olmaz dite düşündüm nitekim bu hafta sonu soğuklar geliyor..yardımınız oldu..vakit bulunca sizi arıyacağım tabii sizi kayseride bulabilirsek..:)
    tekrar teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi velociraptor -- 30 Ekim 2012; 20:51:45 >




  • beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    M sport plus E90 aracıma kış lastikleri için çözüm arıyordum.. 6500 km de ve üzerinde 255x40x17 RFT çift kollu M sport vardı..orjinal RFT kar lastiği+yeni jant için BMW den 4000 tl ye yakın paket fiyatı almıştım.. geçen hafta 2. el 16 inch orjinal BMW jant alarak önceki arabamdan kalan 215x55x16 nexen marka kar lastiklerini taktırdım..aracın sportif ve yırtıcı görüntüsü gitti yerine sakin efendi uslu görünümlü bir araba geldi..beğenmedim...kasislerde ve irili ufaklı tümseklerde araç çok yumuşadı daha da önemlisi direksiyon çok rahatladı ve yumuşadı ilk bindiğimde direksiyonun bu kadar sert olmasını garipsemiştim..arka kaymaları çok azaldı..beğendim..doğru mu değilmi bilmiyorum sadece hsilerimle konuşuyorum ama bana göre aracın ivmelenmesi-kısa mesafedeki süratlenmesi azaldı yada değişti..beğenmedim...lastik değişimi sonrası eşim arabayla bir yere gitti geldi ilk kullanmadan sonraki yorumu"araba çok değişmiş çok daha rahat kullandım kasislerde daha yumuşak" şeklinde idi..lastik jant konusunda yardımları için serengineer arkadaşıma teşekkür ederim..

    Hocam kışlıkları takmışsın, ben daha taktırmadım ama haftaya aklımda. Araç 16'ya düşünce ister istemez yumuşuyor ve daha rahat oluyor. Orjinal olan çıkma jantları mı aldınız? Kazasız belasız iyi sürüşler....

    Not: Teşekküre değecek kadar bi yardım değildi, bi ara tanışalım...

    orjinal çıkma jant aldım ama bir arkadaş aracılığı ile başka bir lastikçide bulduk..size bahsettiğim adam hiç fiyatta indirim yapmadı rahatsız oldum..öbür taraf tam isabet odu..kışlıkları azıcık erken taktım ama tekrar uğraşmaya vaktim olmaz dite düşündüm nitekim bu hafta sonu soğuklar geliyor..yardımınız oldu..vakit bulunca sizi arıyacağım tabii sizi kayseride bulabilirsek..:)
    tekrar teşekkürler..

    Bundan sonra sürekli Kayserideyim, görüşürüz inşallah...:D

    Bu arada bugün ben de taktırdım kışlıkları ama bazı sıkıntılar var. Benim kışlıklar daha bir sezon kullanılmış durumda ve ben aracı alırken üstündeydi. Lastikçinin dediğine göre lastikler arızalı imiş. yani yolda giderken böyle sallıyo arabayı, balans falan değil dedi lastikçi bu dedi lastik arızası. 120 falan olunca bayağı sallıyor. Bilemedim yani nasıl yapsam...


    aceba yeni lastik falan mı alsam yoksa çıkma falan baksam mı, yoksabi sezon daaha böyle devam mı etsem????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor

    M sport plus E90 aracıma kış lastikleri için çözüm arıyordum.. 6500 km de ve üzerinde 255x40x17 RFT çift kollu M sport vardı..orjinal RFT kar lastiği+yeni jant için BMW den 4000 tl ye yakın paket fiyatı almıştım.. geçen hafta 2. el 16 inch orjinal BMW jant alarak önceki arabamdan kalan 215x55x16 nexen marka kar lastiklerini taktırdım..aracın sportif ve yırtıcı görüntüsü gitti yerine sakin efendi uslu görünümlü bir araba geldi..beğenmedim...kasislerde ve irili ufaklı tümseklerde araç çok yumuşadı daha da önemlisi direksiyon çok rahatladı ve yumuşadı ilk bindiğimde direksiyonun bu kadar sert olmasını garipsemiştim..arka kaymaları çok azaldı..beğendim..doğru mu değilmi bilmiyorum sadece hsilerimle konuşuyorum ama bana göre aracın ivmelenmesi-kısa mesafedeki süratlenmesi azaldı yada değişti..beğenmedim...lastik değişimi sonrası eşim arabayla bir yere gitti geldi ilk kullanmadan sonraki yorumu"araba çok değişmiş çok daha rahat kullandım kasislerde daha yumuşak" şeklinde idi..lastik jant konusunda yardımları için serengineer arkadaşıma teşekkür ederim..

    Hocam kışlıkları takmışsın, ben daha taktırmadım ama haftaya aklımda. Araç 16'ya düşünce ister istemez yumuşuyor ve daha rahat oluyor. Orjinal olan çıkma jantları mı aldınız? Kazasız belasız iyi sürüşler....

    Not: Teşekküre değecek kadar bi yardım değildi, bi ara tanışalım...

    orjinal çıkma jant aldım ama bir arkadaş aracılığı ile başka bir lastikçide bulduk..size bahsettiğim adam hiç fiyatta indirim yapmadı rahatsız oldum..öbür taraf tam isabet odu..kışlıkları azıcık erken taktım ama tekrar uğraşmaya vaktim olmaz dite düşündüm nitekim bu hafta sonu soğuklar geliyor..yardımınız oldu..vakit bulunca sizi arıyacağım tabii sizi kayseride bulabilirsek..:)
    tekrar teşekkürler..

    Bundan sonra sürekli Kayserideyim, görüşürüz inşallah...:D

    Bu arada bugün ben de taktırdım kışlıkları ama bazı sıkıntılar var. Benim kışlıklar daha bir sezon kullanılmış durumda ve ben aracı alırken üstündeydi. Lastikçinin dediğine göre lastikler arızalı imiş. yani yolda giderken böyle sallıyo arabayı, balans falan değil dedi lastikçi bu dedi lastik arızası. 120 falan olunca bayağı sallıyor. Bilemedim yani nasıl yapsam...


    aceba yeni lastik falan mı alsam yoksa çıkma falan baksam mı, yoksabi sezon daaha böyle devam mı etsem????

    aracı değiştirmeyi düşünmüyorsanız bence lastiklerle arabayı sallamayın...bir sürü risk ve komplikasyon beraberinde gelecek..kısa yoldan lastikleri değiştirin..birde sizin dağ yolculuğunuz oluyor o da ayrı bir konu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.

    Hocam simdi bu standart bakim. Borusan'in 750-900 arasi aldigi bakim yani. Bunu disarda yaptirinca bakim periyodunuz nasil oluyor? Yani sormak istedigim koyduklari yag, taktiklari filtreler 30bin km dayaniyor mu? Bmw'nin kullandigi motor yagi castrolun bmw'ye ozel urettigi bir yag diye biseyler duymustum. Sanki ozel servisler siradan 5-30 diZel yagi mi koyuyor acaba diye merak ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.

    Bence rakam harika. Bunu yetkili servis 750-850 civarı yapıyor diye biliyorum

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim 3500 km kaldı bakıma, göreceğiz bakalım kaça patlayacak. Aracı alırken servis elemanı tanıdık çıkmıştı. Bakımı 400 euro civarıymış
    dediğimde abi sana 500-550 tl ye yaparız demişti. Ama arkadaş başka şehire taşındı bizim araç bakımı gelene kadar
    Bakalım tanıdığın tanıdığı ile 600 ede razı olurum Sizede yazarım 1-2 ay kadar sonra.
    Not: 1 yıl sınırı yokmu bizim araçlarda sadece sistemin verdiği km ye göremi baz alacağız bakım aralığını bilen varmı?
  • @qwerrty
    Sağol bilgi için. Ucuzluğu ve jeep markası dikkat çekici ama bencede fantazi olur yani. Ha ikinci elini alırım dersek fiyatı dahada cazip olur.
    Eşime ikinci bir araç alsammı diye düşünüyorum bazende. Sonrada çift yakıt-vergi-kasko-bakım salla canım diyorum. Değmez... Birde ticari araç var zaten.
    Ben eşime 3.16 dan çakma 3.28 i alacağım Hadi anlasa biraz araba işlerinden 3.28 in ne demek olduğunu bilse yani etkili olurda o sadece 3 kasasını anlar
    Geçenlerde pompaya yanaşmış beni arıyor hangi yakıtı koyduracağım diye bende katkısız dizel koydur euro dizel filan dedim oda nasıl yani bu araba dizel mi dedi...
    Kullanışı bayanlara göre çok iyi ama işte bu işlere kafa yormamış hiç. Ona göre erkek işi bunlar. Bluetooth olmadığını biliyor ama kerata..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44

    @qwerrty
    Sağol bilgi için. Ucuzluğu ve jeep markası dikkat çekici ama bencede fantazi olur yani. Ha ikinci elini alırım dersek fiyatı dahada cazip olur.
    Eşime ikinci bir araç alsammı diye düşünüyorum bazende. Sonrada çift yakıt-vergi-kasko-bakım salla canım diyorum. Değmez... Birde ticari araç var zaten.
    Ben eşime 3.16 dan çakma 3.28 i alacağım Hadi anlasa biraz araba işlerinden 3.28 in ne demek olduğunu bilse yani etkili olurda o sadece 3 kasasını anlar
    Geçenlerde pompaya yanaşmış beni arıyor hangi yakıtı koyduracağım diye bende katkısız dizel koydur euro dizel filan dedim oda nasıl yani bu araba dizel mi dedi...
    Kullanışı bayanlara göre çok iyi ama işte bu işlere kafa yormamış hiç. Ona göre erkek işi bunlar. Bluetooth olmadığını biliyor ama kerata..

    Keyifle okudum mesajınızı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.

    Hocam simdi bu standart bakim. Borusan'in 750-900 arasi aldigi bakim yani. Bunu disarda yaptirinca bakim periyodunuz nasil oluyor? Yani sormak istedigim koyduklari yag, taktiklari filtreler 30bin km dayaniyor mu? Bmw'nin kullandigi motor yagi castrolun bmw'ye ozel urettigi bir yag diye biseyler duymustum. Sanki ozel servisler siradan 5-30 diZel yagi mi koyuyor acaba diye merak ediyorum.

    Hocam bizim yağlar castrol 5-40 genelde ama tam sentetik olanı. 4 lt 130 TL civarı. Ama benim usta mnobil koydu. Sebep olarak ise bugüne kadar sürekli servise giden 3 kasa 2009 model bir aracın motor içi parçalarındaki kurumu gösterdi. Hakkaten ben de baktım parçalara ve kurum kaplıydı, sahibiyle de konuştum, adam sürekli servise gitmiş. Bir diğer konu da 30000 km. Bizim ustaya göre o kadar beklemek mantıklı değil. Çünkü bizim yollar falan tozlu ve kasis dolu. Ben şahsen son yağı 25000 kmde değiştirdim. Zaten sık sık kendim de yağı kontrol ediyorum, kıvamını,viskozitesini falan.... Bakalım bu nasıl olacak... Diğer parçalar da daha önceden değiştiren arkadaşların söylediğine göre aynı. Yağ filtresi hariç diğer parçalar yan sanayi takıldı ve herhangi bir sıkıntı yok gibi görünüyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.

    Hocam simdi bu standart bakim. Borusan'in 750-900 arasi aldigi bakim yani. Bunu disarda yaptirinca bakim periyodunuz nasil oluyor? Yani sormak istedigim koyduklari yag, taktiklari filtreler 30bin km dayaniyor mu? Bmw'nin kullandigi motor yagi castrolun bmw'ye ozel urettigi bir yag diye biseyler duymustum. Sanki ozel servisler siradan 5-30 diZel yagi mi koyuyor acaba diye merak ediyorum.

    Hocam bizim yağlar castrol 5-40 genelde ama tam sentetik olanı. 4 lt 130 TL civarı. Ama benim usta mnobil koydu. Sebep olarak ise bugüne kadar sürekli servise giden 3 kasa 2009 model bir aracın motor içi parçalarındaki kurumu gösterdi. Hakkaten ben de baktım parçalara ve kurum kaplıydı, sahibiyle de konuştum, adam sürekli servise gitmiş. Bir diğer konu da 30000 km. Bizim ustaya göre o kadar beklemek mantıklı değil. Çünkü bizim yollar falan tozlu ve kasis dolu. Ben şahsen son yağı 25000 kmde değiştirdim. Zaten sık sık kendim de yağı kontrol ediyorum, kıvamını,viskozitesini falan.... Bakalım bu nasıl olacak... Diğer parçalar da daha önceden değiştiren arkadaşların söylediğine göre aynı. Yağ filtresi hariç diğer parçalar yan sanayi takıldı ve herhangi bir sıkıntı yok gibi görünüyor...

    Hocam ben gecen serviste sordum 5-30 dediler yaga. Benim merak ettigim konu borusanin koydugu yag castrolun bmw icin urettigi yag oldugundan mi bakim periyodlari 30bin? Yoksa sanayide hava filtresi orjinal takilmaz, yag istedigini koyar, problem de olmaz ama yag degisim araligi kafama takildi benim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgnday

    quote:

    Orijinalden alıntı: KUTTA44

    @qwerrty
    Sağol bilgi için. Ucuzluğu ve jeep markası dikkat çekici ama bencede fantazi olur yani. Ha ikinci elini alırım dersek fiyatı dahada cazip olur.
    Eşime ikinci bir araç alsammı diye düşünüyorum bazende. Sonrada çift yakıt-vergi-kasko-bakım salla canım diyorum. Değmez... Birde ticari araç var zaten.
    Ben eşime 3.16 dan çakma 3.28 i alacağım Hadi anlasa biraz araba işlerinden 3.28 in ne demek olduğunu bilse yani etkili olurda o sadece 3 kasasını anlar
    Geçenlerde pompaya yanaşmış beni arıyor hangi yakıtı koyduracağım diye bende katkısız dizel koydur euro dizel filan dedim oda nasıl yani bu araba dizel mi dedi...
    Kullanışı bayanlara göre çok iyi ama işte bu işlere kafa yormamış hiç. Ona göre erkek işi bunlar. Bluetooth olmadığını biliyor ama kerata..

    Keyifle okudum mesajınızı


    Bende keyiflendim yazımı okuyunca. Başka yazılarımda var keyfe değer Takılın isterseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    quote:

    Orijinalden alıntı: serengineer

    beyler merhaba,
    bazılarınızın bildiği üzere benim aracın garantisi yok ve bugün bakım yaptırdım. servise gitmedim kendi ustama götürdüm. Yapılanlar;

    - yağ değişimi
    - yağ fltresi
    - hava filtresi
    - polen filtresi
    - mazot filtresi

    Toplam rakam işçilik dahil 360 TL.

    Hocam simdi bu standart bakim. Borusan'in 750-900 arasi aldigi bakim yani. Bunu disarda yaptirinca bakim periyodunuz nasil oluyor? Yani sormak istedigim koyduklari yag, taktiklari filtreler 30bin km dayaniyor mu? Bmw'nin kullandigi motor yagi castrolun bmw'ye ozel urettigi bir yag diye biseyler duymustum. Sanki ozel servisler siradan 5-30 diZel yagi mi koyuyor acaba diye merak ediyorum.

    Hocam bizim yağlar castrol 5-40 genelde ama tam sentetik olanı. 4 lt 130 TL civarı. Ama benim usta mnobil koydu. Sebep olarak ise bugüne kadar sürekli servise giden 3 kasa 2009 model bir aracın motor içi parçalarındaki kurumu gösterdi. Hakkaten ben de baktım parçalara ve kurum kaplıydı, sahibiyle de konuştum, adam sürekli servise gitmiş. Bir diğer konu da 30000 km. Bizim ustaya göre o kadar beklemek mantıklı değil. Çünkü bizim yollar falan tozlu ve kasis dolu. Ben şahsen son yağı 25000 kmde değiştirdim. Zaten sık sık kendim de yağı kontrol ediyorum, kıvamını,viskozitesini falan.... Bakalım bu nasıl olacak... Diğer parçalar da daha önceden değiştiren arkadaşların söylediğine göre aynı. Yağ filtresi hariç diğer parçalar yan sanayi takıldı ve herhangi bir sıkıntı yok gibi görünüyor...

    Hocam ben gecen serviste sordum 5-30 dediler yaga. Benim merak ettigim konu borusanin koydugu yag castrolun bmw icin urettigi yag oldugundan mi bakim periyodlari 30bin? Yoksa sanayide hava filtresi orjinal takilmaz, yag istedigini koyar, problem de olmaz ama yag degisim araligi kafama takildi benim.

    Yok o yağ sadece bmw değil üst sınıf araçlar için. Zaten her yerde var, hatta migrosta bile. Tam sentetik ve üst sınıf araçlar için diye. Yağ bizim burada 5-30 daha kuzeyde falan 5-40 gibi değişiyor. 30000 km tam sentetik yağ için. Castrol değil ne olursa olsun o aynı. Hatta yurt dışında küçük bir atölyeden yağı değiştim sonrasında ben sıfırladım. o zaman ben de şaşırmıştım 30000 kmye ama oradakilerin söylediği eğer 2 yıl olursa 30000 olmasa bile değiştirin. Hatta daha iyisi 25000 değiştirin daha faydalı dediler...




  • 
Sayfa: önceki 426427428429430
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.