Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara

BMW 1 SERİSİ F20

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: vetera Daha Az
1 Kayıtlı Üye, 2 Misafir Kullanıcı
39.179
Cevap
307
Favori
2.259.224
Tıklama
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      25 Mesaj
      05 Nisan 2017 12:09:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: kyokushin
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      CIN SITESINDEKILERI DIYORSAN F20 ICIN YOKTU 3 AY OLDU HERHALDE BAKMISTIM SON Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: kyokushin





      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      CIN SITESINDEKILERI DIYORSAN F20 ICIN YOKTU 3 AY OLDU HERHALDE BAKMISTIM SON



      Yok hocam bizim yerli pazardaki sitelerden bakıyorum



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: kyokushin
      _____________________________





    • Çavuş
      57 Mesaj
      05 Nisan 2017 12:17:17

      Nasip diyelim hocam, dunya mali o da gider yarin daha da iyisi gelir.


      Bu arada bir tanidigim 95 civarina, benimle ayni zamanlarda 2014 30k km'de 1.16i m aldi. Fiyatlar enteresan baya.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Speedy_hlm kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Çavuş
      57 Mesaj
      05 Nisan 2017 12:18:18
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch
      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      336 Mesaj
      05 Nisan 2017 14:17:41
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88 Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      Ben de baktım bir ara f20 için yok. F30 böbreği de aynı değil gerçi sonra vazgeçtim yakından bakınca ucuz durduğu hissi verdi bana.


      Folyoyla kaplama yaptırıp deneyebilirsiniz



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________





    • Onbaşı
      25 Mesaj
      05 Nisan 2017 14:49:01

      quote:

      Orijinalden alıntı: gajiin
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      Ben de baktım bir ara f20 için yok. F30 böbreği de aynı değil gerçi sonra vazgeçtim yakından bakınca ucuz durduğu hissi verdi bana.


      Folyoyla kaplama yaptırıp deneyebilirsiniz Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: gajiin





      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      Ben de baktım bir ara f20 için yok. F30 böbreği de aynı değil gerçi sonra vazgeçtim yakından bakınca ucuz durduğu hissi verdi bana.


      Folyoyla kaplama yaptırıp deneyebilirsiniz



      Teşekürler ilginiz için, bende yakından gördüğüm zaman beğenmiştim o yüzden alayım diye düşündüm :) muhtemelen kalite farkı olabilir bu logolar arasında



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: gajiin
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      05 Nisan 2017 14:58:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      931 Mesaj
      05 Nisan 2017 15:33:45
      asil su 1.18 3 silindire uygun parcalar gelsede i8 gib 230 hp lere cikarsak araci 200 de yeter sadece yazilimla olmaz artik turbo fln ne farklar varsa 10 bin veririm ben olacaksa. oyle bi ise. fazlasina araci degistirmek daha mantikli
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      56 Mesaj
      05 Nisan 2017 15:43:23
      Merhabalar.


      2015 model 1.16d triger Zincirli mi yoksa kayısli midir. Bilgilerinizi Rica ederim.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Çavuş
      57 Mesaj
      05 Nisan 2017 16:04:02
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :) Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________





    • Teğmen
      205 Mesaj
      05 Nisan 2017 17:10:34
      116i araçlarınızda motor yağı ve filtre olarak ne kullanıyorsunuz?



      Ben kendi aracım için Mobil 1 0w40 düşünüyordum ancak bu yağ, BMW Longlife-01 sertifikasyon listesinden 1.5 yıl önce çıkmış.

      Bunun yerine Castrol Edge 0w40 olabilir. Henüz karar vermedim.



      Hava, polen ve yağ filtreleri için MANN iyi bir seçim olur mu?
      |
      |
      _____________________________

      2015 BMW 116i M Sport (F20) / Gelişmiş gösterge / Sunroof / CC
    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      05 Nisan 2017 19:51:40
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch
      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      Benim bildigim ve arastirdigim kadariyla 116i ile 118i arasinda sadece yazilim ve downpipe(egzoz cikisi) farki var. Kalan kismi ozdes diye biliyorum.



      Yanliz 230hp li değerlere çıkmayin 170 180hp kafidir.



      Ben de mi yazilim yaptirsam stage 1 150 hp oluyormus ve 116i den hizliymis 😂



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Speedy_hlm -- 5 Nisan 2017; 20:12:47 >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      3817 Mesaj
      05 Nisan 2017 19:58:28
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88 Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      hocam bende f30 3.20i var. dediğin m şeritler bende mevcut, istanbulda isen deneyip alabilirsin
      _____________________________





    • Onbaşı
      25 Mesaj
      05 Nisan 2017 20:14:41

      quote:

      Orijinalden alıntı: Donald Draper
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      hocam bende f30 3.20i var. dediğin m şeritler bende mevcut, istanbulda isen deneyip alabilirsin Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: Donald Draper





      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      hocam bende f30 3.20i var. dediğin m şeritler bende mevcut, istanbulda isen deneyip alabilirsin



      Çook teşekkür ederim hocam iyi niyetiniz için ama malesef istabulda değilim



      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      Bahsedilenler: Donald Draper
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      268 Mesaj
      05 Nisan 2017 20:32:12
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.



      Evet haklısınız. Bu ara masrafa gerek yok. Zaten bu iş orada da bitmez. Benim araç M paket ve lastik ebatları bi garip. 75.000 km oldu ve değişmesi lazım. Geçen gün yazlıkları taktım ve arka taraf atmaya başladı. 170-180 yada 200 beygir güce çıkıp bunu yola aktaramazsak ani ivmelenmeler sırasında sıkıntı yaşayabilirim. Lastik değişimi şart.
      _____________________________





    • Yüzbaşı
      324 Mesaj
      05 Nisan 2017 21:43:01
      quote:

      Orijinalden alıntı: aspendos626262 Merhabalar.


      2015 model 1.16d triger Zincirli mi yoksa kayısli midir. Bilgilerinizi Rica ederim.
      quote:

      Orijinalden alıntı: aspendos626262



      Merhabalar.


      2015 model 1.16d triger Zincirli mi yoksa kayısli midir. Bilgilerinizi Rica ederim.



      Makyajsiz zincir makyajliyi bilmiyorum.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      343 Mesaj
      05 Nisan 2017 21:57:14
      Araç yalıtımı için bişeyler yapan varmı aranızda. Benim bu yalıtım konusu canımı sıkmaya başladı. Yeni ranger ın yalıtımı bile bu araçtan daha iyi



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2015 BMW 118i MayFest Edition(F20 LCI) (In Use) - 2013 Audi A3 1.6 TDI Ambition (8V) (Sold) 2016 Yamaha Xmax 250 ABS (Sold) 2015 Giant Halfway (In Use) - 2016 Tern Link D8 (In Use) - 2012 Giant Revel 0 (In Use) 2014 Macbook Pro (Mid 2014) - 2012 MacBook Air (Mid 2012) - 2008 MacBook White (Late 2008) Software Engineer
    • Çavuş
      57 Mesaj
      05 Nisan 2017 23:17:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.



      Evet haklısınız. Bu ara masrafa gerek yok. Zaten bu iş orada da bitmez. Benim araç M paket ve lastik ebatları bi garip. 75.000 km oldu ve değişmesi lazım. Geçen gün yazlıkları taktım ve arka taraf atmaya başladı. 170-180 yada 200 beygir güce çıkıp bunu yola aktaramazsak ani ivmelenmeler sırasında sıkıntı yaşayabilirim. Lastik değişimi şart. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.



      Evet haklısınız. Bu ara masrafa gerek yok. Zaten bu iş orada da bitmez. Benim araç M paket ve lastik ebatları bi garip. 75.000 km oldu ve değişmesi lazım. Geçen gün yazlıkları taktım ve arka taraf atmaya başladı. 170-180 yada 200 beygir güce çıkıp bunu yola aktaramazsak ani ivmelenmeler sırasında sıkıntı yaşayabilirim. Lastik değişimi şart.



      Ayni sekil benim de oyle, onler 225 45 17, arkalar 245 40 17. Gecen gun dikkat ettim bende. Arac beygire bakmaksizin cok dengeli aktariyor yola gucu. Ancak kotu lastik her zaman tehlikelidir.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________





    • Çavuş
      75 Mesaj
      05 Nisan 2017 23:24:24
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88 Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?
      quote:

      Orijinalden alıntı: Yldrm88



      Arkadaşlar iyi formlar, ön tamponda bulunan böbreklere M şerit şeklinde logo bakıyorum internetten ama satıcılar 3 serisi f30 için uyumlu yazmış , bizim f20 lci icin de uygun olur mu ? böbreklerin ölçüsü aynı mıdır bilgisi olan var mı ?



      Ben sahibinden de satan bir kişinden hem 3 hem 5 serisi için olanından aldım malesef 2 si de olmadı bütün seriler için var sadece 1 için yok malesef malzemenin kalitesi çok iyi sayılmaz basit bir ürün açıkcası ucuz duruyor


      Ebay da orjinal piano black m rengine boyalı metal böbrek var 400 lira civarı fiyatı en iyisi onlardan almak sanırım



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________





    • Yarbay
      26623 Mesaj
      06 Nisan 2017 00:01:54
      quote:

      Orijinalden alıntı: copural Araç yalıtımı için bişeyler yapan varmı aranızda. Benim bu yalıtım konusu canımı sıkmaya başladı. Yeni ranger ın yalıtımı bile bu araçtan daha iyi
      quote:

      Orijinalden alıntı: copural



      Araç yalıtımı için bişeyler yapan varmı aranızda. Benim bu yalıtım konusu canımı sıkmaya başladı. Yeni ranger ın yalıtımı bile bu araçtan daha iyi



      Ben oldukça memnunum yalitimdan



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      |
      |
      _____________________________

      2014 Model GOLF 1.4 TSI BMT 122 PS DSG Highline METALİK PASİFİK MAVİ 2016 model Audi a4 2,00 TDI 190 ps QUATTRO desing İbiş beyazı 2017 model BMW 3.18 m plus mineral grey İnsana saygı yok ama Arabaya var !!!!
    • Yüzbaşı
      355 Mesaj
      06 Nisan 2017 09:42:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek
      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki. Alıntıları Göster
      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: edysch





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Speedy_hlm





      quote:

      Orijinalden alıntı: batbek





      quote:

      Orijinalden alıntı: Whisper



      Bilgilendirme için teşekkürler, benzinli modelini almayı düşünüyorum 118i m paketler hoşuma gidiyor ama 2015 modeli 120 bin tl çok fazla :(



      Makyajsiz kasa dusunuyorsaniz. 1.18i 170 hp m paketler; daha insanlarin kesfetmedigi cevher f/p olarak, bi bakmanizi tavsiye ederim.



      +1 almadigima cok pismanim su an.....



      Ben aldim hocam uzun arastirmalar sonucu, hem 4 silindir olusu, hem 170 hp olusu, m paket olmasi vb. bu kasa da bu motorun oldugunu bilmeyen cok fazla insan var, gorunce sasiriyorlar, hatta inanmayip egzoz capina bakan egzozcu arkadas bile oldu :) Ki ben 85 in altina aldim, arac ilanlarda 1.18i sekmesinde durdugu icin anlayamiyor cogu insan aracin varligini, kapasitesini.



      Premium selectionda benimkinin uzerine 7bin tl daha verip estoril 170hp 118i m alabiliyordum. 2014 modeldi ve 14k km idi. Yakitindan korkup almadim su an gozlerimden yas suzuluyor..... 95 bin tl falandi fiyati gecen sene



      Bizim 116i için 8-10Bin harcasak 118i gibi 170 hp olmaz mı? Makyajsız 116i ile makyajsız 118i arasındaki teknik donanım farkı pek fazla değil benim bildiğim. 116i sadece Avrupa'da bazı ülkelerdeki vergi sistemi nedeni ile "100kw" de sınırlanmış sadece. Orjinalliğini bozmadan yapılabilir ise düşünülür aslında. Yağ soğutucu değisecek sanırım en başta. Bir ara çok tartışıldı forumda ama makyajlı ve 3 silindir motor çıkınca unutuldu.



      bmwpassion da bir arkadas cok guzel aciklamis farklarini;





      Motor:





      Short Engine(minimal part number farkı var):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4989





      Yağlama sistemi(118i'de yağ soğutucu varken, 116i de mevcut değil):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5009


      118:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5010





      Orijinal yağ filtresi net olarak bulamadım ama mahle, mann, kenggst gibi bir sürü marka var, ben mahle ve mann tercih ediyorum.





      Yıllarca Castrol motor yağları ile birlikteliğini sürdüren BMW artık Shell motor yağlarını kullanmaktadır.





      Turbocharger with Lubrication(min parti numarası farkı var turboda, ama garrett'ın sitesinde turbo model numaraları tamamen aynı Garrett MGT1549ZDL):


      116i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018


      118i:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_5018





      Motor elektroniği tamamen aynı





      Yakıt sistemi aynı





      Radyatör aynı


      Not: Anladığım kadarı ile genleşme kabı 10/2013'te kronik olarak arızalandığı için değiştirilmiş, arkadaşım garantiden değiştirtmişti:http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0636





      Hava filtresi olarak OEM ilk sırada Mahle geliyor, ikinci ise Mann





      Motor soğutma suyu bildiğim kadarı ile mavi, herkes inorganik sanabilir ama renk hiçbir şey ifade etmiyor, araştırmalarım sonucu hibrit(organik+inorganik) olduğunu öğrendim.





      Egzoz sistemi ise farklı:





      Arka sistem epey farklı gibi(orta susturucu, son susturucu, kelepçe burcu):


      116i(52mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962


      118i(65mm):http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0962





      Debriyaj sistemi aynı





      Motor ve şanzıman süspansiyonları aynı





      Manuel şanzıman aynı, özellikleri ise:


      Model: GS6-17BG - TAMY


      Rmfd-6 speed gearbox


      Şanzıman Yağı: MTF LT-3https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222339221/





      Otomatik şanzıman aynı, özellikleri:


      Model: ZF8HP45'in 450 torka kadar dayanıklı 8 ilerisi


      Şanzıman Yağı: Shell ve orijinal yağı epey öneriliyor, tanıdığım birisi Motul kullandı, pek anlamıyorum açıkçası aradaki farklılıkları:https://www.ecstuning.com/b-genuine-...r/83222289720/





      BMW tarafından belirlenmiş belirli bir yağ değişim aralığı yok, ZF'in sitesinde 80-120 bin km veya 8 yıldan önce değişmesi gerektiği belirtilmiş, Borusan'dan değişik cevaplar aldım, 180 binde değişiyoruz diyen var, hiç değişmiyor diyende, yetkili serviste değişim 3000 lira civarı, dışarda yaptırırsanız parça+işçilik 1000 lira civarı tutar diye düşünüyorum. Açıkçası değişimi epey zor diye duydum.



      Teşekkürler. Güzel ve çok detaylı bir açıklama olmuş. Bir ara servise uğrayıp parçalar ile ilgili görüşmek lazım o zaman. 8-10 Bin e bitecekse sorun değil. Jant/Lastik takımına 5 Bin verdik kışın. Borusan işçiliği kesin malzemeden çok tutar ama :)



      Yarin obur gun araci satarken insanimizin;" oo bu oynanmis arac, fiyati su kadar olur." demesi sizin icin problem olmazsa yaptirin bence :) Ama yasadigimiz sartlarda boyle bi masrafa girmek cok mantikli degil bence :) Bunlar sahsi gorusum tabiki.



      Hocam ben yaklaşık 10.000 km önce soft tabir edilen yazılım yaptırdım ve çok memnunum. Önceden bu aracı kullanmıyormuşum dedim kendime, araç kısıtlanmış resmen. Standart 320i ler 520i lerin üzerinde oluyor araç. BMW kullandığımı böyle anladım diyebilirim. İşini bilen "düzgün bir firmada" özellikle belirtiyorum yaptırırsanız sorun yaşamazsınız. Zaten sport ve sport plus modlarında yazılım devreye girdiği için comfort ve eco proda kullanıldığında yine eskisi gibi oluyor araç. Ama sürekli sport modda gidesi geliyor insanın tabi. Detaylı motor bilgisini aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz bir çok varyasyonu var aynı motorun.




      http://mywikimotors.com/bmw-n13/



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________





    Hızlı Cevap




Reklamlar
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
nice türkiye
#0850 Numara Tahsisi;#0850 Hat;#IP Santral;#Toplu
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,281
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.