Şimdi Ara

Mega Man 10 İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
4.879
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • General
    8608 Mesaj
    Açıklama: Herşey grafik değildir, işte en büyük örneklerinden biri...

     
        Capcom, Megaman'in orjinal serisinden bir oyunu en son yeni nesile taşıyalı 2 sene geçmiş. Bundan önce serinin dokuzuncu oyununu oynamayanlar için yeniden fırsat yaratan Capcom'un Mega Man serisini yeni nesil konsollara taşırken kriterleri çok açık ve net. Öncelikle oyunun "retro" görünümü bozulmadan, en yüksek görüntü kalitesinde sunulmasının sağlanması ve bunun yapılırken de asla orjinalliğinin bozulmamasını sağlamaya çalışıyorlar. Şimdi son remake olan Mega Man 10 ile bunu 9. oyunda olduğu gibi başarabilmişler mi gelin hep beraber bakalım...


    ''



     
        İncelemeye başlamadan önce kendi açımdan söylemeliyim ki Mega Man ile tanışmam biraz geç oldu. İlk olarak PS1'deki Mega Man: Legends ile başladığım bu seriyi ilk olarak 3D olarak oynamıştım. Büyük keyif alarak bitirdiğim Mega Man: Legends'dan sonra serinin geçmişine bakmamla çok ihtişamlı bir seri olduğunu anlamam uzun sürmemişti. Capcom'un en gözde ve Japonya'da en çok bilinen oyunları arasında yer alan Mega Man'in önceki oyunlarına da bakma şansı bulmaya çalıştığımı hatırlıyorum. Şunu söylemeliyim ki onlarca Megaman oyunu arasında Capcom en iyi olanları ayıklayarak yeni nesile port etmeye gayret gösteriyor.

     
         Mega Man 10'u açmanızla birlikte orjinale göz atanlar, arayüzdeki ufak değişikliklerin ve görsellikteki iyileştirmenin dışında oyunun eski NES versiyonuyla birebir aynı olduğunu farkedeceklerdir. Yani herşey çocukluğumuzun piksel piksel 8-bit dönemleriyle aynı kalitede görünüyor. Az önce bahsettiğim orjinalliğin bozulmaması kriteri işte burada göze çarpıyor. Oyun, 48 adet renk paletine, 256 x 224 çözünürlüğündeki görüntüleri ile gafik hastaları için belki bu oyunu güçlü konsollarında oynamak itici gelebilir ancak "Retro" oyunculuk kesinlikle böyle olmalı. Oyunu oynarken çocukluğumuzda heyecanlanarak yaşadığımız o ilk oyun heyecanını bize az da olsa hatırlatması demektir Retro kavramı... Bunu da Mega Man 10'da derinlemesine hissetiğimi söylersem oyuna şimdiden önermiş olur muyum bilemiyorum, ancak oyuna kesinlikle şans vermelisiniz.

    ''



        Mega Man 10'daki hikaye de grafikler kadar retro... Roboenza adındaki hastalığı düzeltmek için Mega Man'in çeşitli robot ustalarını yok etmesi gerekmektedir. Bu amansız ilerleyişin sonucunda Mega Man'in ana amacı Dr. Wily'yi yok etmek olmaktadır. Oyunda doğal olarak diyalog konulması yerine text şeklinde diyalog sistemi tercih edildiği görülüyor. Konunun yeterince tatmin edici olmadığını söylemek zorundayım, en azından diğer Mega Man oyunlarına nazaran öyle olduğu kesin... Ancak bu kadar bir eski oyunun remake'inde bunu düşünmeyip kendimizi oyunun akışına bırakmamız daha doğru olacaktır. Oyundaki müzikler 8-bit'lik birer şaheser... Her bölümün kendine has bir tonu var ve kulaklarınız bu müziklere hemen ayak uyduracaktır. Özellikle Nitro Man'in olduğu bölüm beni çok havaya sokmuştu. Ses efektlerinde ise hiç bir fark göremedim diyebilirim. Zaten ses efektleri serinin ilk 10 oyununda hep aynıydı.



    İncelemenin devamı için tıklayınız






    |
    |




  • Yarbay
    4318 Mesaj
    atari oyunumu bu :D
    |
    |
    _____________________________

    PSN : facxx96
    For Honor - UFC 2 - Tom Clancy's Rainbow Six Siege - Fifa 19 - NBA 2K18
  • Yüzbaşı
    584 Mesaj
    Levent bence senin dediğinin aksine bu oyunda pek bir özen yok. Retroysa retro ona lafım yok zaten bir tek onu korumuşlar..Sen MegaMan serisini ne kadar oynadın bilmiyorum ama bence artık dalga geçer gibi oyun yapıyorlar. Boss fikirleri saçma ve uçuk (Kuzu adam nedir allah aşkına hele StrikerMan tam bir saçmalık), zorluk seviyeleri dediğin gibi dengesiz ve Megamani megaman yapan kayma ve silahını şarj etme ne yazıkki oyunda yok. O özellikleri protoman'e vermişler. Ben oyunu Ps3 e heralde bi 4ay önce kurdum başta hoşuma gitmesine ragmen abartı zorluk derecesi ve Megamanin kısıtlanması yüzünden bıraktım gitti. Ben Megaman'i 1. oyunundan itibaren Gameboyda başlamış biri olarak artık Megaman markasının suyu çıkmadan zirvede bırakılması görüşündeyim.
    |
    |
    _____________________________
    PSN ID: Berryko
    GamerTag: berryko
  • General
    8608 Mesaj
    @Beriko

    Değerli görüşün için teşekkür ederim. Tabiki sana göre bu inceleme uygun olmayabilir. Ben belki de senin kadar Megaman oynamamış bile olabilirim. Ama nedense Beriko, oyun her ne kadar dediğin gibi biraz abartı olsa da Capcom'u orjinal oyunun havasını bozmadığı için takdir ettiğim için böyle yorumlama gereği duydum. Görüşüne son derece saygı duyuyorum. Keşke herkes senin gibi olgun eleştiriler ile karşıma gelse :) Teşekkürler
    |
    |
    _____________________________
    Miss me?
  • Misafir Üyelik
    162746 Mesaj
    megaman serisini gerçekten çok uzattılar.oyunlarını zevkle oynarım.çok güzeldir.ama ne yazıkki şimdinin konsolları(ps3,xbox360)saçma geliyo.8-bitin ruhunu ilk altı oyunda bıraksalar yeterdi.ben en çok nitroman ve solarman i beğendim.bence artık oyunları 8-bit yapmayı bıraksınlar.ama gerçekten dediğin gibi oyunun orjinalliğini hiç bozmamışlar.
    |
    |
    _____________________________
    Not: Bu üyelik Haberlere, siteye üye olmadan yorum yapmak isteyen
    kullanıcılar için sistem tarafından kullanılan bir robottur.
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Canlı Tv izle
Sohbet
Media Sözlük
Lastik Avcısı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
3,049
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.