Şimdi Ara

Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
0
Favori
3.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Yok hocam estagfurullah gerilim yok tabi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Kardrşim benzinli araçla yakaladığınız değer çok iyi. Dizeli aratmayacak değerler yakalamşsınız. Bu arada hipermilling için deneme yaptığınız kriterler şuan ülke genelinde bizim stadardımız olmalı. Geçen ay çevre yolunda (3 şerit şehir dışı- samsun ankara yolu diyim bilenler için, medicana hastanesini geçince) 109 km. ile 412 tl ceza geldi. Hocam böyle 1-2 ceza gelse ne moral kalır ne şevk. Sizin içinde aynı şeyler geçerlidir gezmeye çıkmışsınız küçük ihmallerden 2-3 ceza gelse gezi döner sürgüne.Az önce yine aynı şekilde yine 95 le felan gidiyorum önümdeki araç şoförü kolunu camdan çıkartıp yavaş işareti yaptı bende aracın burnunu sola çektim önümü göreyim diye baktım önde antenleri olan beyaz bir megan var bilinen gezici radar aracı. Şimdi olayı limitlere uymama olarak değerlendirecek bazı arkadaşlar ama yolları görseniz 70-80 hız limitlerine gülersiniz. Kısaca hocam artık hayatımız hypermillingle geçecek buna da yavaş yavaş alışmamız lazım.

    Çok haklisiniz bende sürekli uzun yaptığım için aslında suratlı araç kullanıyorum bu yüzden de çok farkında değildim ama bugün fark ettim ki bir çok kişi hypermiler olmuş.90-100 km yı geçmeden nizami bir şekil de arac kullananlarin sayısı eskiye nazaran bayagi artmış

    Bu arada hiper millingte 90-100 km.ler yüksek olur diye düşünüyorum. Pejo 308in 1.2 turbolu mootorun tanıtımını yaparken bir depo ile 1750 km yaptığını açıklamışlardı , kendi testleriymiş gerçek trafikte şehirler arası verileri 1750 km. Ama yazının detayında seyehati genelde 50-60 km hızlarla tamamladıklarını yazdıklarınıda hatırlıyorum. Yani daha uzun menzil hedefleniyorsa hızı biraz daha düşürmek gerekir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracınıza göre iyi değerler çıkmış. Ailenizle güzel gün geçirmissiniz.Bundan başka iyi bir şey olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Kardrşim benzinli araçla yakaladığınız değer çok iyi. Dizeli aratmayacak değerler yakalamşsınız. Bu arada hipermilling için deneme yaptığınız kriterler şuan ülke genelinde bizim stadardımız olmalı. Geçen ay çevre yolunda (3 şerit şehir dışı- samsun ankara yolu diyim bilenler için, medicana hastanesini geçince) 109 km. ile 412 tl ceza geldi. Hocam böyle 1-2 ceza gelse ne moral kalır ne şevk. Sizin içinde aynı şeyler geçerlidir gezmeye çıkmışsınız küçük ihmallerden 2-3 ceza gelse gezi döner sürgüne.Az önce yine aynı şekilde yine 95 le felan gidiyorum önümdeki araç şoförü kolunu camdan çıkartıp yavaş işareti yaptı bende aracın burnunu sola çektim önümü göreyim diye baktım önde antenleri olan beyaz bir megan var bilinen gezici radar aracı. Şimdi olayı limitlere uymama olarak değerlendirecek bazı arkadaşlar ama yolları görseniz 70-80 hız limitlerine gülersiniz. Kısaca hocam artık hayatımız hypermillingle geçecek buna da yavaş yavaş alışmamız lazım.

    Çok haklisiniz bende sürekli uzun yaptığım için aslında suratlı araç kullanıyorum bu yüzden de çok farkında değildim ama bugün fark ettim ki bir çok kişi hypermiler olmuş.90-100 km yı geçmeden nizami bir şekil de arac kullananlarin sayısı eskiye nazaran bayagi artmış

    Bu arada hiper millingte 90-100 km.ler yüksek olur diye düşünüyorum. Pejo 308in 1.2 turbolu mootorun tanıtımını yaparken bir depo ile 1750 km yaptığını açıklamışlardı , kendi testleriymiş gerçek trafikte şehirler arası verileri 1750 km. Ama yazının detayında seyehati genelde 50-60 km hızlarla tamamladıklarını yazdıklarınıda hatırlıyorum. Yani daha uzun menzil hedefleniyorsa hızı biraz daha düşürmek gerekir diye düşünüyorum.

    Kesinlikle öyle ben 80-100 bandı yerine ( ki ortalama hizim 78 çıktigina gore daha çok 90 a yakın suratlerle gitmisim demektir) 50-80 bandında aracı kullansaydim belki 4litre bandına yaklaşabilir dim ama daha altı mümkün değil çünkü rakım tamamen lehime. Dönüş le birlikte 50-80 bandında bir surus olsa 3,5 litre ortalama yakalanabilir diye dusunuyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz bu değerlerle dizzelleri rafa kaldirtacaksınız. Maşallah diyelim , Allah cc kaza bela her türlü kötülükten sakınsın diyelimde , bahsi gecen forum kem gözünü absorb edelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu 1.4 ecotec/Easytronic kombinasyonu beni hep şaşırtıyor.Yine beklediğimden az yakmış o güzergahta..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Siz bu değerlerle dizzelleri rafa kaldirtacaksınız. Maşallah diyelim , Allah cc kaza bela her türlü kötülükten sakınsın diyelimde , bahsi gecen forum kem gözünü absorb edelim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Bu 1.4 ecotec/Easytronic kombinasyonu beni hep şaşırtıyor.Yine beklediğimden az yakmış o güzergahta..

    Sen 4,8 mi demiştin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada akşam trafiğe girdik Ankara da artık İstanbulu aratmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    Bu 1.4 ecotec/Easytronic kombinasyonu beni hep şaşırtıyor.Yine beklediğimden az yakmış o güzergahta..

    Sen 4,8 mi demiştin

    EvetYine yenildim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.

    ornek verelim. Araçlar boşa alındığında rölanti devrinde yakıt tüketirler genelde bu değerde 0,4_1 litre arasıdır. Eğer 100 km lık bir yolu boşa alıp hız kaybetmeden inebiliyorsak 0,5 litre yakıt tüketiriz. Ancak ayni yolu vites te inerken 50 km o olarak gidiyorsak kalan 50 km de en kötü 5(100 km de) litreden 2,5 litre yakıt tuketirsiniz.

    Hocam aynı yolu vites te hız kaybetmeden inerseniz yanlis bi tabir olabilir ama aracınızın motoru hic calismayacagi yani hiç devir cevirmedigi için yakıt tuketiminiz 0 olacaktır. Tabi burda hiç gaza basmaya ihtiyaç duymamaniz gerekir ama verdiğiniz örnekte öyle idi . Onun dışında adınıza sevindim hocam çocuğunuz la çok güzel vakit geçirmissiniz umarım ilerde bizde yapabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WmGMD


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.

    ornek verelim. Araçlar boşa alındığında rölanti devrinde yakıt tüketirler genelde bu değerde 0,4_1 litre arasıdır. Eğer 100 km lık bir yolu boşa alıp hız kaybetmeden inebiliyorsak 0,5 litre yakıt tüketiriz. Ancak ayni yolu vites te inerken 50 km o olarak gidiyorsak kalan 50 km de en kötü 5(100 km de) litreden 2,5 litre yakıt tuketirsiniz.

    Hocam aynı yolu vites te hız kaybetmeden inerseniz yanlis bi tabir olabilir ama aracınızın motoru hic calismayacagi yani hiç devir cevirmedigi için yakıt tuketiminiz 0 olacaktır. Tabi burda hiç gaza basmaya ihtiyaç duymamaniz gerekir ama verdiğiniz örnekte öyle idi . Onun dışında adınıza sevindim hocam çocuğunuz la çok güzel vakit geçirmissiniz umarım ilerde bizde yapabiliriz.

    Hocam aynı yolu inerseniz tabiki öyle benim anlatmak istediğim aracı boşa aldığınız bazı durumlarda gideceğiniz yol neredeyse 2 katına çıkıyor. Herkesin bileceği bir güzergah örneği vereyim (arkadaştan o yüzden ısrarla bir güzergah belirtmesi ni istemiş tim) Ankarada Konya yolunda oran kavşağında aracı boşa alırsanız migrosun önüne kadar hiç gaza basmadan gelirsiniz ama viteste inerseniz astiden sonra gaza basmaniz gerekir. Veya İstanbul yönünden ankaraya gelirken can kurtarani geçtikten sonra zirvede aracı boşa alırsanız viteste inecginizin çok ustünden yol yaparsınız. Veya bugünkü durum için Ornek vereyim meçhul asker geçidinde aracı boşa alırsanız çorum içine kadar hiç gaza basmadan ve 100 km nin altına düşmeden gelirsiniz ama viteste olursa daha az yol yaparsınız daha çok fazla Ornek verebilirim. Kısacası rölanti de aracın tüketimi göz ardı edilecek kadar azdır ama boşa alındığında eğer kat edilecek mesafe uzuyor sa yakıt tüketimi nin önemli olduğu durumlarda araç boşa alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet.kazan

    Aracınıza göre iyi değerler çıkmış. Ailenizle güzel gün geçirmissiniz.Bundan başka iyi bir şey olamaz.

    teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yokuşta boş mu viteste mi konusunda benim düşüncem;

    Yokuş inerken eğer boşa aldığınızda araç yol şartları gereği frene basmanızı gerektirecek kadar hızlanmıyorsa boşta inmek daha avantajlı. Viteste inmek sıfır yakıt tüketir ama motoru kompresyona soktuğu için de sürtünmeden dolayı aracın hızını düşürür, enerjiyi öldürür. bu enerjiyi geri kazanmak için daha fazla yakıt harcarsınız.

    Eğer yokuşu inerken

    - yokuşta önünzde sizden daha yavaş giden bir araç varsa
    - yokuşun devamında bozuk bir yol varsa
    - hız kesmenizi gerektirecek bir kavşak varsa
    - boştayken kazanacağınız hızlanma ile dönemeyeceğiniz bir viraj varsa
    - bunların dışında yokuşu boşta inerken güvenlik sınırlarını aşacak kadar araca ivme kazandıracak dik bir yokuş iniyorsanız

    + yukardaki faktörlerden dolayı sonunda frene basmanız gerekecek ise

    kesinlikle viteste inilmeli. Hem boşta inip rölantide yakıt tüketip hem de devamında boşta inerek kazandığınız hızı öldürecek bir frenleme yaparsanız boşta gitmek daha masraflıdır. Yokuşun sonunda frenle yapacağınız enerji öldürmeyi viteste motor kompresyonu ile yaptırıp motorun 0 yakıt tüketmesi daha avantajlı olur.

    Bunu 5 vites 200bin km deki 1.9 jtd 1500 kilo 2004 model doblo ile 58.5 litre yakıt ile 1260km yol yapmış birisi olarak söylüyorum. Motor güzel olsa da doblo aerodinamik açıdan berbat bir araç :)




  • Hocam uzun uzun yazmissiniz elinize sağlık ben bu boşta inmek ve cutoff noktasında en uygun tercihi yaptığımı düşünüyorum. Her durumda bosa almak iyidir veya her durumda cutoff daha verimlidir den ziyade duruma en uygun olanı seçmek gerekir hele işin içine birde güvenlik boyutu girecekse yakıt veya başka bir unsurun zaten lafı olmaz en güvenli seçenek neyse o uygulanır. Sizin yazdiklariniza somut bir örnek vereyim Konya Antalya arası Akseki civarında ki virajlarda boşa alsam mi cutoffmu şeklinde bir tercih pek mantıklı değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de olaya farklı bir bakış kazandırmak istiyorum.

    Zaman izafidir. Ancak sadece sayısal olarak değil idrak olarak da izafi uani gorecelidir.

    2 saatlik uzun yol, yolculuğa çıkan kişilerin o sürede içinde bulundukları fiziksel ve ruhsal duruma göre çok farklı algı oluşturabilir.

    A noktasından B noktasına hızlı gitmek ve yolculuğu süre bazında kısaltmak onu daha konforlu hale getirmeyebilir. O nedenle acele yoksa uzun yolda hızlı gitmek yerine zihni yolculuk sırasında olumlu his ve düşüncelere telkin etmek dahaiyi oolacaktır.

    Arabada sohbet etmek, beraber eşlik edilebilecek şarkılar dinlemek, minik yarışmalar yapmak, aşırıya kacmadiktan sonra birşeyler yemek, yeni şeyler öğrenmek kesinlikle daha az yorularak seyahati tamamlamanizi sağlar.

    Ben bayramda trafiğe takılarak istanbul - bolu yapmıştım. Ancak toplamda 3-3,5 saat sürecek yolu neredeyse 2 katına çıkarsak bile şarkılar söyleyerek, sakalasarak, atistirarak yaptigimiz yolculuk sonunda onca trafikte beklemeye rağmen hiç yorulmadiklarini hatta harika bir yolculuk gecirdiklerini söyledi eşim ve büyük oğlum. Hatta hemen bitmesin diye tünele girmeyip dağdan çıkmıştık.

    Yine bir keresinde Istanbul-Karabuk yaptım arabada çok samimi bir dostumla, kahve çekirdek ve mükemmel bir sohbetle, ibo-cengiz-muslum ve orhan baba eşliğinde gece yolculuğu yaptık ve boluya kadar en sağdan 80 sabit gittik.. yol da bomboş. Inanin hiç ama hiç yorulmadim.. yorulmadik..

    160-180 ile uzun yol yapanlar bunu adrenalin salgilayarak amorti ediyorlar ancak uzun vadede bedeni çok daha fazla yoruyorlar.. adrenalin fazla salgilandiginda vücut daha sonrasında bunu çok daha zor toparliyor.

    Ailemle uzun yolda Barış Manço olmazsa olmazdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Araba yokus asagi inerken viteste yavasliyorsa,

    Bosta sabit hizla yoluna devam ediyor veya hafif hizlanarak gidiyorsa, her turlu bosta inmek mantiklidir yazacaktim ki, zaten yazilmis. :)

    Yolun egimi ve ilerisinde ki durumuna gore viteste veya bosta inmek durumu degiskenlik gosteriyor. Bunu tartismanin anlami yok. :)

    Deger cok iyiymis yalniz. Ben de son zamanlarda sehirler arasi giderken 120km/h surati asmamaya dikkat ediyorum. Hem guvenlik icin hem de stresten uzak bir yolculuk icin.

    Not:

    Kizin ziyareti icin Bursa-Istanbul seyahayi artti. Parali yollari kullanmadan karadan; Gidis-Kopu trafigi-Donus= 480km ortalamam 5,1 Litre.

    Trafige girmeden 4,7-4,8 ortalama ile variyorum ancak dur/kalk ile son tuketimim eve geldigimizde yukarida ki rakama ulasmis oluyor. Bu da benim boyle bir animdir. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Yakıt tasarrufu için neler yapmadım,
    - hızımı 80 inin altına düşürmedim
    - kamyon otobüs arkası rüzgar tüneli gibi saçmalıklara girmedim
    - hiç kimsenin hızını kesmedim, sellektör yemedim nizami kullandım
    -müzik sistemini kapat, fanı kapat gibi yolculuğu işkenceye dönüştürecek uygulamalar yapmadım.
    -elmadağ yokuşunda 15 km boyunca anti hypermiling tarzı bir kullanımım oldu (dayanamadım)

    - Bİ 10 KİLO VERMEDİM


  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ben de olaya farklı bir bakış kazandırmak istiyorum.

    Zaman izafidir. Ancak sadece sayısal olarak değil idrak olarak da izafi uani gorecelidir.

    2 saatlik uzun yol, yolculuğa çıkan kişilerin o sürede içinde bulundukları fiziksel ve ruhsal duruma göre çok farklı algı oluşturabilir.

    A noktasından B noktasına hızlı gitmek ve yolculuğu süre bazında kısaltmak onu daha konforlu hale getirmeyebilir. O nedenle acele yoksa uzun yolda hızlı gitmek yerine zihni yolculuk sırasında olumlu his ve düşüncelere telkin etmek dahaiyi oolacaktır.

    Arabada sohbet etmek, beraber eşlik edilebilecek şarkılar dinlemek, minik yarışmalar yapmak, aşırıya kacmadiktan sonra birşeyler yemek, yeni şeyler öğrenmek kesinlikle daha az yorularak seyahati tamamlamanizi sağlar.

    Ben bayramda trafiğe takılarak istanbul - bolu yapmıştım. Ancak toplamda 3-3,5 saat sürecek yolu neredeyse 2 katına çıkarsak bile şarkılar söyleyerek, sakalasarak, atistirarak yaptigimiz yolculuk sonunda onca trafikte beklemeye rağmen hiç yorulmadiklarini hatta harika bir yolculuk gecirdiklerini söyledi eşim ve büyük oğlum. Hatta hemen bitmesin diye tünele girmeyip dağdan çıkmıştık.

    Yine bir keresinde Istanbul-Karabuk yaptım arabada çok samimi bir dostumla, kahve çekirdek ve mükemmel bir sohbetle, ibo-cengiz-muslum ve orhan baba eşliğinde gece yolculuğu yaptık ve boluya kadar en sağdan 80 sabit gittik.. yol da bomboş. Inanin hiç ama hiç yorulmadim.. yorulmadik..

    160-180 ile uzun yol yapanlar bunu adrenalin salgilayarak amorti ediyorlar ancak uzun vadede bedeni çok daha fazla yoruyorlar.. adrenalin fazla salgilandiginda vücut daha sonrasında bunu çok daha zor toparliyor.

    Ailemle uzun yolda Barış Manço olmazsa olmazdir.

    çok doğru zaman kavramı herkes için her durumda, hatta aynı kişi için bile farklı şartlarda aynı değere sahip değil.
    Bununla birlikte aşırı süratin verdiği keyf'in (bu keyf durumu herkes için geçerli değil kimisi için işkencede olabilir tabi) baş ağrısı ve yorgunluk gibi faturalarının olduğuda bir gerçek,
    örnek olarak;
    eskiden her hafta Kocaeli-ankara arası git gel yapıyordum kendimce Kocaeli gişelerden ankara gişelere kadar dakika tutardım ne kadarda geleceğim diye,
    yanlış aklımda kalmadıysa iki gişe arası 320 km idi ve ben bu arayı 2 saat 15 dakikada kat ediyordum
    (araç 97 astra gls hb veya 98 astra gls sedan oluyordu ki maksimum süratleri 185 km) ibre 150-180 arasında ve şimdi hesaplayınca ortalama sürat (yol bilgisayarı yoktu tabi) 140 civarı oluyormuş,
    eve geldiğimde acaip başım ağrırdı önceleri bunun neden olduğunu çözememiştim ama sonra anladım, fazla sürat nedeniyle sürekli gergin sürekli full konsantre yol almak insanı yoruyor.
    Hoş halen çok yavaş araç kullandığım söylenemez ama en azından hız limitlerini fazla zorlamamaya gayret ediyorum.
    Tabi bununla birlikte sürekli uzun yol yapan insanlarda artık bir bıkkınlık oluyor,
    bundan 15 sene önce uzun yol dediğinizde heyecandan (çok sevdiğiniz birşeye kavuşmanın heyecanı) içim içime sığmazdı şimdi ise keşke uçakla gitsem diyorum.
    Ve bazen çoluk çocuk yolculuk etmek işkenceye dönüşebiliyor (hep keyfinden bahsettik) örneğin bende iki tane canavar var ve yol çok uzadığında çocuklarda yorulmaya başlıyor ve birbirlerine sarıyorlar işte o noktadan sonra araçta ne yaparsanız yapın sükûneti sağlayamıyorsunuz
    yolculuk iş işkenceye dönüş başlıyor bu yüzden en optimum süreyi ve dolaysıyla sürati ayarlamanız gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Araba yokus asagi inerken viteste yavasliyorsa,

    Bosta sabit hizla yoluna devam ediyor veya hafif hizlanarak gidiyorsa, her turlu bosta inmek mantiklidir yazacaktim ki, zaten yazilmis. :)

    Yolun egimi ve ilerisinde ki durumuna gore viteste veya bosta inmek durumu degiskenlik gosteriyor. Bunu tartismanin anlami yok. :)

    Deger cok iyiymis yalniz. Ben de son zamanlarda sehirler arasi giderken 120km/h surati asmamaya dikkat ediyorum. Hem guvenlik icin hem de stresten uzak bir yolculuk icin.

    Not:

    Kizin ziyareti icin Bursa-Istanbul seyahayi artti. Parali yollari kullanmadan karadan; Gidis-Kopu trafigi-Donus= 480km ortalamam 5,1 Litre.

    Trafige girmeden 4,7-4,8 ortalama ile variyorum ancak dur/kalk ile son tuketimim eve geldigimizde yukarida ki rakama ulasmis oluyor. Bu da benim boyle bir animdir. :)





  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.