Şimdi Ara

Bisan Atlas toparlama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
605
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    Bisiklet kullanmayı dahi doğru düzgün bilmeyen birisiyim. Elimde neredeyse 25 yıllık, toplasanız 10-15 km yol yapmış, depolamadan kaynaklı özellikle maşada ki boya çizikleri ve atmaya başlayan fren telleri dışında görünen herhangi bir sıkıntısı olmayan bir Bisan Atlasım var.

    Bisan firmasına mail atıp özellikle ölçülere dair teknik döküman istedim fakat "biz firmayı 4 sene önce satın aldık öncesi bizde yok" diye bir yanıt aldım.


    Ben bu bisikleti tekrar kullanılır hale getirmek istiyorum. Fakat bilmediğim konularda yardıma ihtiyacım var. Bisiklet köyde ve parçaları alıp köyde kendim videolara fotolara bakarak değiştirmeyi veya bakımını yapmayı düşünüyorum. O yüzden özellikle alacağım malzemelerde bilgi ve deneyimlerinizi aktarırsanız sevinirim.

    Sorularıma gelirsek.


    1- Dış lastik 26x1.95 Bunun yerine Decathlondan 26x1.75 lik trekking grip lastik almayı düşünüyorum. Ağırlıklı olarak stabilize sertleşmiş toprak yolda kullanılacak.


    https://www.decathlon.com.tr/p/lastik-26x1-75-trekking-1-grip/_/R-p-120167?mc=8386952


    2- İç lastik de Schrader veya presta dan hangisini tercih etmeliyim. Subaplar eski tip diye hatırlıyorum.


    3- Jant ve Aynakol göbeklerini söküp gresleyip yeniden toparlamayı düşünüyorum. Kullanılmamış açıkta kalmamış çoğu zaman üstü örtülü 25 yaşında bir bisiklette buna ihtiyaç var mı?


    4- Fren kolları plastik bunları değiştirmeyi düşünüyorum fakat hangi marka model konusunda kararsızım. Aşağıdakileri düşünüyorum.

    Kol için

    https://www.decathlon.com.tr/p/fren-kollari-v-brake/_/R-p-314?mc=6318775&c=KAHVERENGİ


    Kaliper için

    https://www.decathlon.com.tr/p/fren-kaliperi-v-brake/_/R-p-12240?mc=8299212


    5- Fren ve vites telleri için sıradan bir tel (oem) ve tel koruma hortumlarını yağlamak iş görür mü yoksa önerebileceğiniz f/p markası var mı?


    6- Sele yumuşak ve bütünlüğünü koruyor ama kurumuş ve çatlamış. Sele kılıfı şimdilik iş görür gibi. Masrafı artırmamak için yeni sele almayı sonraya bırakmayı düşünüyorum. Kurumuş ve çatlamış sele üstüne bindiğimde dağılır mı?


    7- Jantları bisiklete civata ile tutturmak yerine yeni tip tak çıkarlardan yapmayı düşünüyorum. Fakat jant mil çapını bilmiyorum. Bunun bir standardı var mı?


    8- Arka vites sistemi kolayca dağıtılıp toplanacak gibi duruyor. İzlediğim bir iki videoda gayet basit görünüyor. O yüzden açıkcası gözüm kesiyor.

    Sizce dağıtıp toplayayım mı yoksa yerinden söküp balata spreyi motorin vs ile temizleyip takayım mı?


    9- Gidon bağlantı noktasından sağa sola kaymış durumda. Bağlantı noktasının vidası paslanmış ( Ve bisikletin paslı tek parçası :)) sizce bağlantı parçasını değiştirmeye gerek varmı?


    10- Alyan seti ve tornavida haricinde ne tarz alet edevata ihtayıcım olur. Örneğin kaçlık anahtar, göbek ve zincir sökme ekstradan alet edevat olmadan yapılabilir mi?


    Bisiklet uzakta olduğu için git gel yapmam mümkün değil özellikle tam uyacak yedek parça çok önemli. Amacım tamamen bisikleti düzgün işler hale getirmek. Farklı bir bisiklet türüne çevirme veya + performans gibi bir amacım yok.

    Verdiğim linkler bu konulara tamamen yabancı olduğum ve en kolay şekilde ulaşabileceğim için seçtim. Önerebileceğiniz f/p ürünlerine açığım. Senede 3-5 hafta en fazla 100 km yapacak bir bisiklet için çok masraf yapmayı düşünmüyorum.

    Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden sağolun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • merhaba,


    İki sene önce otuz senelik Bisan Racing toplamıştım. Tamamen kendi zamanını hatırlatsın diye. Lastik, sele, dinamo dışında tamamen orjinal. Bir de orjinale yakın Marwi pedallar koydum. Bugünkü tecrübemle bakınca işçilik kötüymüş, daha ilk günden boya atmaları vardı, orta göbek çapraz dişlenmiş. Ama aksesuarlara özenmişler, çoğu Fransa üretimi. Simplex vites, Maillard arka filibir bugünkü ucuz ve orta seviye Shimano'ları üç dört defa eskitirler, sesleri farklı zaten. 17kg ağırlığın çoğu jantlardan geliyor, bugün öyle sağlam jant pek yoktur, iyi ki de yok, orası ayrı... 17 kg nedir:) Bunu deniz kıyısında bile kullanmıştım, suların içinde, jantlarda temizlenebilen yüzey pasından başka bir şey olmamış.


    Bilebildiklerimi yazayım ama hesapta olmayanlar, macera payı mutlaka kalacaktır.


    1- 1.75" bence de yeterli. Aynı ölçüde Michelin Country Rock almıştım. Ucuz, hafif, iyi tutunuyor ve yuvarlanma direnci düşük. decathlon da dikkatli bir mağaza, fena değiltdir ama hala varsa f/p ürünü diyebilirim. Hatta sonradan orjinal IRC de buldum ama bu lastik hoşuma gitti ve taktım, en iyi tarafı dar açıyla bir yükselti değiştiğinde kaydırma yapmaması. Yalnız bende jant da 1.75" içindi. Büyük ihtimalle olur ama orjinali 1.95" olduğu için janta oturduğu yer biraz dar kalabilir.


    2- Presta biraz daha hafiftir, ~10kg veya altında bir bisiklet hedefleniyorsa bence doğru olandır. Ama Schrader daha kolay çalışır, pompaya takmak daha kolaydır, otomotiv standardı olduğundan her benzin istasyonunda hava basılabilir. Orjinali Presta veya Fransız tipiyse Schrader için janttaki deliği çok az belki ½, 1 mm genişletmek gerekebilir. Schrader'da bizim 26" ölçülerde ucuz ve kaliteli iç lastik bulmak daha kolay. Malum 26" pek profesyonel veya spor ölçüsü değil.


    3- Madem açıkta kalmamaış, bence hiç ellemeyin. Shimano gibi bisiklet için özel yağlardan edinin. Başka marka da olur. Motor yağından pahalıdırlar ama küçük bir şişe için değer. Bisiklet için antistatik, daha düşük sürtünmelidir, daha az toz çeker. Aynı şekilde tekerlek göbeklerini açacaksanız bir de gresini alın. Açılmayacak yerlerde dışardan aşağıya doğru bekleterek içeri gitmesini sağlayın, gresleri canlandırabilir. Boşluk yoksa veya bir bozukluk olmadan açmanın bence anlamı yok. Atölye ve tecrübeniz olsa açın derdim, doğru olanı, diğer halde bunlar çok iş çıkarabilir. Bizimki üretimde yanlış dişlenmiş. Sökülebildi ama takmak mümkün değil. Bisikletçiye götürüp kılavuz açtırmak zorunda kalmıştım, ki bunu da her yer yapamaz. Tabii benimkinde epey boşluk vardı, açılması gerekiyordu.


    4- B-Twin'in aksamları bence yeterli, fena değiller. Bilmeniz gereken gidon borusu çapı. 25 senelik bisiklette biraz farklı olablir. İlerisi için sele borusu çapını da ölçüp not alın. Sizinki de V-brake ise sorun çıkmayacaktır ama C tipi ise fren kolundaki strok yetersiz kalabilir.


    5- Yeterli. Pahalı ürünler daha hafiftir ama 13-14 kg bir bisiklet için değmez bence. Çoğu kılıf Çin veya Tayvan'dan geliyor, halihazırda bizim eski yerlilerden daha kaliteliler.


    6- Benim Bisan da iki defa böyle oldu. Bir kazaya sebep vermedi, yavaş yavaş yırtılıyorlar. İdareten yaylı ama çok konforlu, görüntüsü de uyan ucuz bir sele koydum. Biraz gürültülü, ilerde değiştirmek istiyorum ama bir daha orjinal sele almayı düşünmüyorum.


    7- Farklı standartlar var, Bisan o yıllardaki detaylarında genelde Fransız tipinde, ölçülerinde olur. Ayrıca mil uzunluğunu da (çatal açıklığı) bilmek gerekir.


    8- Pozisyonunu kaybetmeyin, işaretleyin. Zincir ve ayna kola parallelik ayarı vardır. Bazen bir kılavuz ikinci vidayla bazen de ilk montajda eğerek yapılır. Mile montaj açısı değişirse zincirin çalışma düzlemindeki açı da kayar, zincir sesli çalışır veya değişimlerde eski akıcılığını kaybedebilir, daha hızlı aşınır.


    9- Temizleyip boyanabilir. Bisiklet parçası olarak o vidayı bulabiliyorsanız değiştirin tabii. Diğer halde mekanik vidalarının mukavemet değerleri de vardır, aynı mukavemette vida ile değiştirmek gerekir ki onu da bulmak kolay olmayabilir. Gelişigüzel, uyan herhangi bir vidayı koymayın, o paslı olan daha iyidir.


    10- Vites aksamı çıkarılmayacaksa zinciri açmak zorunda değilsiniz. Diğer halde zincir için özel alet gerekir. Göbek vidası için özel bir alet. Arka filibir için özel bir alet daha, tekerlek milleri ve pedallar için de bisiklet için özel, ince kesitli ingiliz anahtarları gerekir. Genelde 12-14, veya 13-15-17 olurlar. Diğer yerlerde genel veya otomotiv anahtarları kullanılablir. Frenler, çamurluk, aksesuarlar 8-10 hex veya ona yakın torx veya yıldız olabiliyor.


    kolay gelsin





  • Teşekkür ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.