Şimdi Ara

Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu (46. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
2.734
Cevap
270
Favori
264.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
59 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    Umutlar tükenecek bir şey yok. Bir kaç ay sürüyor. Beklemeye devam edin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hp_anka

    Umutlar tükenecek bir şey yok. Bir kaç ay sürüyor. Beklemeye devam edin
    Ocak ayından beri bekliyoruz hocam
  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    Hocam aynı durumdayız . Ben de sizden 5 gün sonra başvuru yaptım . E-devlette aynı şey yazıyor Vakıfbank benim de . 9200 TL kesinti yapmışlardı hayat sigortası adı altında .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 07 Şubat başvuru tarihi ve herşeyi vermişken ek belge istendi masrafa ait, o şekilde hala duruyor. Korono da iyi yattılar şimdi de iş bitmez ki sıra gelsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gelen cevap budur ben butun belgelerı yuklemıstım sımdı ne yapacagız arkadaslar



    Birliğimiz Bireysel Müşteri Hakem Heyetine yapılan başvurular,
    Bireysel Müşteri Hakem Heyetinin Oluşumu, Çalışma Esas ve Usulleri Hakkında Tebliğ (Tebliğ) esas alınarak değerlendirilmektedir.
    Tebliğ'in "Başvuru süresi" başlıklı 10'uncu maddesinde,
    "Başvuru sahibi tarafından, banka genel müdürlüğü veya ilgili şubece verilen cevabın yeterli bulunmaması durumunda cevabın verildiği tarihten veya bankaca süresinde cevap verilmemiş olması halinde cevap verilmesi gereken sürenin bitimini izleyen altmış gün içinde Birlik tarafından oluşturulan başvuru formunun doldurulması yoluyla Heyete başvuruda bulunulabilir. Başvuru formunda işlemin ve talebin ne olduğunun somut ve açık olarak belirtilmesi zorunludur." hükmüne yer verilmiştir. Söz konusu talebiniz, Tebliğ'in yukarıda belirtilen hükmüne uygun şekilde talebinize konu primleri tamamını gösterir dekont ya da hesap özeti örneğini ve Bankanız yanıtının tarihi görünür örneğini, eDevlet Kapısında yer alan başvuru sorgulama bölümündeki "Mevcut Başvuruya Bilgi/Belge Ekleme" alanından ekleyerek başvuruda bulunmanız halinde değerlendirmeye alınabilecektir.




  • freedom058 kullanıcısına yanıt
    E bunu başvuru sırasında da söylüyor zaten. Dekont ve bankadan gelen cevabı eklemeniz gerekiyordu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 4 nisandan beri bekliyorum şimdi red gelirse napcaz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    hepsını yaptım hocam en basta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pasorcaprazi

    Hocam aynı durumdayız . Ben de sizden 5 gün sonra başvuru yaptım . E-devlette aynı şey yazıyor Vakıfbank benim de . 9200 TL kesinti yapmışlardı hayat sigortası adı altında .
    Benim alacağım tutarda sizinki gibi Bankalar Birliği'nin sınırının üstünde. Ancak; "Heyetin vereceği kararlara bankalar, 4.129.- TL'ye kadar uymak zorundadırlar." şeklindeki ibareye istinaden 4.129 TL'ye kadar yaptırım uygulayacaklarını düşünüyorum.


    Kalem kalem(hayat sigortası - ferdi kaza sigortası - Sarı panjur bilmem ne) hesaplama yapılıyor ise tüm tutarı alabiliriz. Ancak hepsini bir kalemde sayıyorlar ve sınırı geçtiğini düşünerek hareket ediyorlarsa iş yaş. Bizim iş uzar. Diğer mahkemeye başvurmak zorunda kalırız.
  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    Bankalar birliğine mail yolladım. Hem neden sürecin uzadığını hem de 4000 küsür üstü miktarın ne olacağı ile alakalı . Cevap geldiği an burada paylaşırım .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İki buçuk ay oldu bankalar Birliği yazacak hala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 ocak tarihli başvurum uygun bulunarak 2 gün önce tüm sigorta giderlerim ziraat bankası tarafından iade edildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi street_wolf41 -- 12 Haziran 2020; 13:44:3 >
  • pasorcaprazi kullanıcısına yanıt
    Hocam paylaşmanıza gerek kalmadı :)

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
  • Arkadaşlar; 10 Ocak'ta heyet gündemine alınan başvurum, bugün itibariyle olumlu sonuçlanmış olup, konu sahibi Ayhan beye sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca; şöyle bir konuya da parmak basmakta yarar var.

    Türkiye Bankalar Birliği'nin belirlemiş olduğu üst tutar olan 4.129 TL, kalem kalem değerlendirilmektedir. Yani kesintilerde üst limit kalem kalem 4.129 TL.

    Anladığım kadarıyla örneğin;

    hayat sigortası kesintisi 4.130 TL olan bir başvuruyu değerlendirmeye almıyorlar. Ancak hayat sigortası 4.129 TL - kaza sigortası yine 4.129 TL olan yani toplamda 8.258 TL olan kesintiyi değerlendirmeye alıyorlar. Yani limitlerini kesintinin toplamından ziyade ayrı ayrı öznel değerlendiriyorlar.

    @pasorcaprazi nickli arkadaştan hayat sigortası adı altında 9200 TL kesinti yapılmış. Eğer kurul bu arkadaşınkini de değerlendirmeye alır ve bankaya ödemesi için yaptırım uygularsa, yukarıdaki savımız çökmüş olacak(inşallah öyle olur) üst limit diye bir koşul olmadığı anlaşılmış olacak.

    Herkese geçmiş olsun, sıradaki arkadaşlar da inşallah hakkını alır.




  • sahinksk kullanıcısına yanıt
    Benim de o zaman yakın zamanda sonuçlanır gibi . Gelişme olduğu taktirde ben de bilgi vereceğim . Gözünüz aydın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadaslar selamlar. Benimde 400.000 tl olan ev kredim onaylandi. 6700 hayat sigortasi cikti. ,Geri kalan dask masraflar falan sanirim. Anladigim kadari ile limit oldugu icin thh ne basvuramiyorum. Mahkemeye mi vermem gerekiyor bu durumda? Daha mi zor yani asamalar? Soyle birsey yapsam seneyede bolebilitim dedi 14 ay olarak. O zaman 10.000 tl olacak ama senelik odeme dusecek. Acaba bu sekilde yapip itiraz etsem nasil olur?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • yusuf_128 Y kullanıcısına yanıt
    Hayat sigortası ve bankadan bankaya çeşitli isimlerle anılan eft/havale paketleri asla zorunlu değildir. Fakat bankalar bize zorunluymuşçasına dayatmaktadır. Bu sigortanın 14 günlük(sigorta poliçesinde cayma hakkına dair bilgilendirme yapılmamışsa bu süre bir aya kadar uzar)
    iptal süresini geçirmeden aşağıdaki örnek dilekçeyi bankanın internet sitesindeki bize ulaşın kısmından yazılı olarak iletin ve yazılı cevap isteyin. Gelen yazılı cevap sizin için 14 günlük cayma hakkınızı süresinde kullanmak istediğinize dair delil niteliği taşıyacaktır.
    Akbank ve TEB bu konuda sorun çıkarmıyor ve sigorta iptal ederek ücretiniz ödüyor. Fakat diğer bankalar kanunu çiğneyerek, çeşitli bahanelerle talebinizi reddediyor.
    Gelen cevap olumsuz olursa cevap çıktısı ve ücretin kesildiğini gösteren banka dekontuyla birlikte; e devlet üzerinden Bankalar birliği bireysel hakem heyetine başvurun ( Özellikle belirtiyorum BDDK veya tüketici hakem heyetine başvurmayın. E-Devlet üzerinden Bankalar Birliği Bireysel Hakem Heyetine başvuracaksınız. E-Devletteki arama kutucuğuna yazdığınızda ilgili kısım çıkar.fakat mobil uygulamada bu menüyü bulamazsınız)
    ÖRNEK DİLEKÇE:
    Bankanızdan …………… tarihinde çekmiş olduğum …….. TL tutarlı krediye zorunlu olarak …… tutarında hayat sigortası yapılmıştır. Fakat kanun ve yönetmeliklerde böyle bir zorunluluk bulunmamasına rağmen bankanız tarafından hayat sigortası zorunlu tutulmuştur.
    6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun “Sözleşmeden Cayma” başlıklı 1489. maddesinde “Sigorta ettiren, sigortacının kendisine cayma hakkını kullanabileceğini bildirmesinden itibaren onbeş gün içinde sözleşmeden cayabilir. Bilgilendirmenin yapıldığı sigortacı tarafından ispatlanır. Bilgilendirme yapılmamışsa cayma hakkı ilk primin ödenmesinden bir ay sonra sona erer.” Hükmü yer almaktadır

    Ayrıca, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Satıştan Kaçınma” başlıklı 6. maddesinin 3. fıkrası “(3) Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz” ibaresi yer almaktadır. Bu sebeple hukuksuz olarak yapılan hayat sigortasının cayma süresi içinde iptal edilerek ücretin vadesiz hesabıma yatırılmasını, aksi halde konuyu Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Hakem heyetine ileteceğimi bildirir iyi çalışmalar dilerim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahinksk

    Arkadaşlar; 10 Ocak'ta heyet gündemine alınan başvurum, bugün itibariyle olumlu sonuçlanmış olup, konu sahibi Ayhan beye sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Ayrıca; şöyle bir konuya da parmak basmakta yarar var.

    Türkiye Bankalar Birliği'nin belirlemiş olduğu üst tutar olan 4.129 TL, kalem kalem değerlendirilmektedir. Yani kesintilerde üst limit kalem kalem 4.129 TL.

    Anladığım kadarıyla örneğin;

    hayat sigortası kesintisi 4.130 TL olan bir başvuruyu değerlendirmeye almıyorlar. Ancak hayat sigortası 4.129 TL - kaza sigortası yine 4.129 TL olan yani toplamda 8.258 TL olan kesintiyi değerlendirmeye alıyorlar. Yani limitlerini kesintinin toplamından ziyade ayrı ayrı öznel değerlendiriyorlar.

    @pasorcaprazi nickli arkadaştan hayat sigortası adı altında 9200 TL kesinti yapılmış. Eğer kurul bu arkadaşınkini de değerlendirmeye alır ve bankaya ödemesi için yaptırım uygularsa, yukarıdaki savımız çökmüş olacak(inşallah öyle olur) üst limit diye bir koşul olmadığı anlaşılmış olacak.

    Herkese geçmiş olsun, sıradaki arkadaşlar da inşallah hakkını alır.
    Başvurunun sonuçlandırılması ve kararların ilgililere bildirilmesi ve etkileri

    MADDE 12- Heyet tarafından banka ile başvuru sahibi arasındaki ihtilaflı husus incelenerek, başvurunun kayda alındığı tarihten itibaren en geç 90 gün içinde gerekçeli olarak sonuçlandırılır ve verilen karar 20 gün içinde Birlik tarafından ilgili bankanın genel müdürlüğüne ve başvuru sahibine bildirilir. Heyet, aynı Heyet türü ile ilgili olmak üzere, birden fazla sayıda işleme ilişkin aynı kişi tarafından yapılan her bir başvuruyu tek bir başvuru gibi ele alarak karara bağlayabilir. Heyetin, tutarı işlem başına 2.528,20 TL’ye kadar olan uyuşmazlıklarla ilgili kararları yargı yolu açık olmak üzere bankalar tarafından uygulanır.

    Tebliğ'de de açıkça yazmakta işlem başına yani kalem kalem değerlendirilip yaptırımı uygulandığı...

    Bilgilerinize.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hp_anka

    Hayat sigortası ve bankadan bankaya çeşitli isimlerle anılan eft/havale paketleri asla zorunlu değildir. Fakat bankalar bize zorunluymuşçasına dayatmaktadır. Bu sigortanın 14 günlük(sigorta poliçesinde cayma hakkına dair bilgilendirme yapılmamışsa bu süre bir aya kadar uzar)
    iptal süresini geçirmeden aşağıdaki örnek dilekçeyi bankanın internet sitesindeki bize ulaşın kısmından yazılı olarak iletin ve yazılı cevap isteyin. Gelen yazılı cevap sizin için 14 günlük cayma hakkınızı süresinde kullanmak istediğinize dair delil niteliği taşıyacaktır.
    Akbank ve TEB bu konuda sorun çıkarmıyor ve sigorta iptal ederek ücretiniz ödüyor. Fakat diğer bankalar kanunu çiğneyerek, çeşitli bahanelerle talebinizi reddediyor.
    Gelen cevap olumsuz olursa cevap çıktısı ve ücretin kesildiğini gösteren banka dekontuyla birlikte; e devlet üzerinden Bankalar birliği bireysel hakem heyetine başvurun ( Özellikle belirtiyorum BDDK veya tüketici hakem heyetine başvurmayın. E-Devlet üzerinden Bankalar Birliği Bireysel Hakem Heyetine başvuracaksınız. E-Devletteki arama kutucuğuna yazdığınızda ilgili kısım çıkar.fakat mobil uygulamada bu menüyü bulamazsınız)
    ÖRNEK DİLEKÇE:
    Bankanızdan …………… tarihinde çekmiş olduğum …….. TL tutarlı krediye zorunlu olarak …… tutarında hayat sigortası yapılmıştır. Fakat kanun ve yönetmeliklerde böyle bir zorunluluk bulunmamasına rağmen bankanız tarafından hayat sigortası zorunlu tutulmuştur.
    6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun “Sözleşmeden Cayma” başlıklı 1489. maddesinde “Sigorta ettiren, sigortacının kendisine cayma hakkını kullanabileceğini bildirmesinden itibaren onbeş gün içinde sözleşmeden cayabilir. Bilgilendirmenin yapıldığı sigortacı tarafından ispatlanır. Bilgilendirme yapılmamışsa cayma hakkı ilk primin ödenmesinden bir ay sonra sona erer.” Hükmü yer almaktadır

    Ayrıca, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Satıştan Kaçınma” başlıklı 6. maddesinin 3. fıkrası “(3) Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz” ibaresi yer almaktadır. Bu sebeple hukuksuz olarak yapılan hayat sigortasının cayma süresi içinde iptal edilerek ücretin vadesiz hesabıma yatırılmasını, aksi halde konuyu Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Hakem heyetine ileteceğimi bildirir iyi çalışmalar dilerim.
    Cok tesekkurler cevap icin. Tutar onemli mi peki? 6500 civari bir hayat sigorta bedeli cikacak. Itiraz da bir limit yook degilmi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • yusuf_128 Y kullanıcısına yanıt
    Hayat sigortasını senelik yaparsan her sene tek tek senden tutarı alırlar. Sende her seferinde tüketici hakem heyetine başvurursun. Ziraat bana öyle yaptı. Başvuru yaparken yıllık yenilemeli sigortanın iptal edilmesinide yaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 4445464748
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.