Şimdi Ara

Bir tanrı için hangisi daha zordur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
179
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Haşa bir tanrı için hangisi daha zordur?
    A) Sebep sonuç ilişkisi içerisinde evren sistemi, dünya sistemi ve canlılık sistemini yaratmak.
    B) Kusursuz evren sistemi, kusursuz cennet sistemi, kusursuz canlılık sistemi ve cehennemi yaratmak.



  • sebeb sonuca veya kusursuz düzene tabi bir yaratılış mümkün.

    yani ikisinin de kendine ait mantığı mevcut olabilir.

    ancak zor olan kısmı düşündürücü.

    ilahi kudretin kendisine isyan edecek olanı yaratması konusuna gelelim. nihayi ilahiyat da bu durum söz konusu değil. şöyle düşünelim bir kelime mevcut ve bu kelimenin söylendiği andan hüküm doğuracağı ana kadar tek bir an olsa idi ilahi kudretin kendisine isyan eden bir şey yaratmadığını-yaratamayacağını anlardık.

    şeytan insan isyan vs. ol dedi zannetik halbuki kelimenin tamamı ol....(.... süreç-zaman manasında) ma idi. yani biz kelimenin tamamını okuyana kadarki süreçte aslında bize ol.... ma dendiğini anlıyoruz. zaten ruh verisi de bu demek.

    aynışekilde oku........ ma denmiş. yani ilahi kitabı oku değil okuma denmekte. ancak buna toplam zaman yetmemiş.

    düz dünya konusunda bahsetmiştik dünyanın düz olması kainatın dışından zaman geldiğini göstermekte idi. işte bu zamanın da kendine göre bir dili lisanı olmalı.

    .........................


    bazı kavramlar bakımından bizce de olumsuz olan şeylerin esasen ol ya da oku lafzına eklenen olumsuzluk ekleri ile düşünülmesi gereken bir ek süreç mevcuda benziyor. buna tevhid yani fikir birlikteliği denebilir.


    ........................

    şöyle diyelim cehennemlik bir adam olduğu net olan kimseler var. mesela radovan. ilahi kudret bunu ben yaratmam demiş olsun. yaratamayacağından değil ol lafzına karşılık eko oluşturan yapıya -ma ekini okuyacağı zamanı ihdas için. bu ek zaman herşeydir. sonsuzun 1 fazlası olarak anlam ve iş görür.

    bu esnada radovanı oluşturan yapı ilahi kudretin gözetlediği şey olmalı. zatından gayri ilahlık iddiası bu açıdan anlamlı olabilir. bu kişiye olma dediğini ancak bunu idrak edemeyecek ilahi varyasyonların varlığını tespit ettiğini düşünürüz.

    ...........................

    bu nedenle ilahi kudrete bir şey zor gelebilir mi? herşeyin zamanı dolduktan sonra zamana sahip olan bir şey için zorluk varsa da bunu ifade edebilecek bir nesne bulunamaz. hatta zorluk kelime olarak anlam yitimine uğrar ve bu tanım dahi yok olduktan sonraki şeye zorluk da denemez.




  • sorunun cevabı soruda
    tanrı demekle neyi kastediyorsun islamın anlattığı şekildeki tanrı herşeye kadirdir. zorluk-kolaylık veya insanla alakalı birşey onun için geçerli değildir. bir sınırlamanın olduğu şey tanrı tanımına uymaz
  • Bu arkadaşı çok seviyorum. Amacının ne olduğunu da zannediyorum hiçbir zaman anlayamayacağım, ama olsun..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlkini gerçekleştirmesi çok daha kolaydır bence.
    Kusursuz bir şeyi yaparken zorlansa sonsuza kadar cennet-cehennem deneceğini sanmıyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.