Şimdi Ara

Bir Mezuna Kalma Hikayesi... [9K > İlk 500]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
417
Cevap
341
Favori
92.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 219
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 108
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 gün 6 saat 13 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 71
  • Favoriye Eklediklerim 343
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Psydia (108 mesaj) YesilliksizTantuni (19 mesaj) mmorwen (10 mesaj) enes.oban (10 mesaj) Guest-973658B43 (8 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (114 mesaj) Mobil (181 mesaj) Tablet (14 mesaj) (2 mesaj) Mini (51 mesaj) Uygulama (6 mesaj)
  • @
77 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Eğitim ve Sınavlar >> TYT / AYT >> Bir Mezuna Kalma Hikayesi... [9K > İlk 500]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    855 Mesaj
    Gerçekten çok güzel bir şekilde anlatmışsın ve buradaki çoğu arkadaşa da yardımcı olacağını düşünüyorum.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: yagmur adam

    tamam yazı güzel deneme olayı kafama yattı fakat verimli çalışma için yazdığınız şeyler çok saçma geldi. şu ana kadar mat-geo hariç bütün derslerde az soru bol tekrar mantığıyla gittim bana en mantıklı sistem de bu geldi. konular zaten çok iyi pekiştikten sonra önüme gelecek her soruyu yapılabilir sonuçta?

    Hocam ustunuze alinmayin ama dediginiz sistemi (az soru cok tekrar) uygulayan arkadaslarim 18k'nin ustune cikamadilar. Bol deneme bol soru cozen arkadaslarimin en kotusu akdeniz tip'a gitti. Durum boyle iken bazi ezberleri bozmak ve arkadaslari bilgilendirmek gerekir.
    Oncelikle az soru cozerek basarili olmak yalnizca bir hayaldir bunu kafanizdan silin atin. Gunluk 400 500 sorularin sizin icin normal olmasi gerekir ilk 1000'e girmek icin cunku butun ilk 1000'e giren tanidiklarim boyle yapiyordu. İlk 1000'e girdiklerine gore yanlis da yapmiyorlardir herhalde.
    "Konularin mantigini kafaya oturtmak" diye bir sey yok bunu fark ettim sene icerisinde. Mantik bayram ziyaretine oturmaya mi geliyor sanki kitabi onumuze acip okuyarak mantik kavranmaz. Nasil kavranir peki ondan bahsedelim: mesela bu "mantik" problemi en cok tarih dersinde var. Ozellikle oncullu sorularda 2 oncul arasinda kalip yanlis yaptigimiz cok olmustur. Bunun cozumunu buldum ama ben.
    1) Yanlis yaptigim sorulari kenara ayiriyordum.
    2) kavrayamadigim onculun aciklamasini ya kendim yapiyordum ya da hocaya anlattiriyordum. Aciklamayi da mutlaka duzenli olarak bir deftere not aliyordum.
    3) Benzer konuda bir soru ciktiginda (mesela ornek iki sorumuz" 18.yyda kapitulasyonlarin surekli hale getirilmesinin sonucu olarak hangisi gosterilmez" VE "1-2-3 yargilarindan hangilerinin kapitulasyonlarin kaldirilmasina bagli oldugu soylenebilir" olsun ve ilk soruyu yanlis yapmis olayim) ikinci soruyu cozerken 1.soruyla ilgili aldigim notu hazir bulundururdum, soruyu eger dogru cozduysem ilk notumu korurdum fakat yanlis cozduysem notu silip her iki soru icin de aciklayici olan bir not yazardim (ya da yazdirirdim).

    Burada "benzer soru" anahtar kelimemiz arkadaslar. Benzer soru gorebilmek icin haliyle cok soru cozmek gerekiyor. Bunun yaninda hic gormedigimiz soru tiplerini de gormemiz gerekiyor. Bu is tam olarak puzzle yapmaya benziyor; elimizde bir parca var ve bu parcanin yanina uyan parcalari ariyoruz. Dogru parcayi bulmak icin tum parcalari elden gecirmek gerekiyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii




  • Yarbay
    2416 Mesaj

    cevabın için teşekkür ederim. günde 400-500 soru çözebilecek kapasite değilim maalesef 11'de sıkı çalışmama rağmen rekorum 350'ydi ki bunu yaptıktan sonra 2-3 gün kitap açmadım. yani o kadar soru çözebilecek dikkat, konstrasyona falan sahip değilim. ama baktım kendi yöntemim işe yaramıyor tekrar okurum burayı o zaman.
    |
    |
    Bahsedilenler: Psydia
    _____________________________
    then after all
    i sense the end is dawning
    these lunatics deny the truth
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Tesekkurler arkadaslar



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yarbay
    2008 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia

    Tesekkurler arkadaslar

    Hasta olursan muayenehaneme beklerim, ilk bine yüzde elli indirim uyguluyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr faruk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia

    Tesekkurler arkadaslar

    Hasta olursan muayenehaneme beklerim, ilk bine yüzde elli indirim uyguluyorum

    Muayenehane acabiliyor mu artik doktorlar? En son tam gun yasasi cikarmislardi ya muayenehane ya da devlette calisacaklar diye biliyorum tam takip edemedim de
    Yolumuz duserse insallah bi ugrar cayini iceriz hocam



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii




  • Yarbay
    2008 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr faruk


    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia

    Tesekkurler arkadaslar

    Hasta olursan muayenehaneme beklerim, ilk bine yüzde elli indirim uyguluyorum

    Muayenehane acabiliyor mu artik doktorlar? En son tam gun yasasi cikarmislardi ya muayenehane ya da devlette calisacaklar diye biliyorum tam takip edemedim de
    Yolumuz duserse insallah bi ugrar cayini iceriz hocam

    Devlette çalışanlar açamıyor. Ama diğerleri şartları sağlarsa neden açamasın



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    224 Mesaj
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2968 Mesaj
    İlk girdiğin sene nasıl çalışmıştın
    |
    |
    _____________________________
    "Mutlu insanlarla iyi insanları birbirine karıştırmayın."
    "Kara cehalet bizi yanlış yola götürür.Ey!Biçare ölümlüler, gözlerinizi açın!
    "Do not go gentle into that good night.Rage,rage against the dying of the light."
  • Yarbay
    2149 Mesaj
    Hocam konu anlatimini bitirdikten sonra deneme cozdujten sonra bir soru bankasindan yanlis yaptigim konular hakkinda 1 2 test cozmek mi daha iyidir yoksa o soruyu cozup gecmek mi?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    407 Mesaj
    Yürü git abi yaa Yaptığın akıllı işi değil 500 puan yapmış tercih yapmamış



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4756 Mesaj

    Ben ilimin en iyi anadolu lisesinde okuyorum. 460 SBS puanı ile girmiştim.(sonuncu olarak ) İlk okul temelim gerçekten sağlamdır ama lisede üstüne bir şey eklediğimi sanmıyorum benim denemeye abanmam mantıklı olur mu ?


    Not: Boğaziçi Yönetim Bilişim Sistemleri ya da Bilkent Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri istiyorum. 2'side ygs'den alıyor. Yani sadece ygs çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cantuğ Ziyagil -- 12 Ağustos 2013; 9:28:17 >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: DJ Tanın

    Ben ilimin en iyi anadolu lisesinde okuyorum. 460 SBS puanı ile girmiştim.(sonuncu olarak ) İlk okul temelim gerçekten sağlamdır ama lisede üstüne bir şey eklediğimi sanmıyorum benim denemeye abanmam mantıklı olur mu ?


    Not: Boğaziçi Yönetim Bilişim Sistemleri ya da Bilkent Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri istiyorum. 2'side ygs'den alıyor. Yani sadece ygs çalışacağım.

    Su anda kac net yapiyorsun ygs'den? 100+ net yapiyorsan deneme ile devam etmen daha dogru olur. Ama daha dusuk net yapiyorsan konu eksigin var demektir oncelikle konulari bitirmelisin. Ama konulari en gec kasim ayina kadar bitirmis olmalisin sonra full soru



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii




  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas

    Hocam konu anlatimini bitirdikten sonra deneme cozdujten sonra bir soru bankasindan yanlis yaptigim konular hakkinda 1 2 test cozmek mi daha iyidir yoksa o soruyu cozup gecmek mi?

    O soruyu cozup gecmek sonraki denemelere bakmak daha iyidir. 2 senedir sinava hazirlaniyorum konu calistiktan sonra o konuyla ilgili 2-3 test cozmenin mantigini anlamis degilim hala...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yarbay
    2149 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas

    Hocam konu anlatimini bitirdikten sonra deneme cozdujten sonra bir soru bankasindan yanlis yaptigim konular hakkinda 1 2 test cozmek mi daha iyidir yoksa o soruyu cozup gecmek mi?

    O soruyu cozup gecmek sonraki denemelere bakmak daha iyidir. 2 senedir sinava hazirlaniyorum konu calistiktan sonra o konuyla ilgili 2-3 test cozmenin mantigini anlamis degilim hala...

    Valla hocam şimdi ikileme düştüm ben hep öyle yaparım diyordum .

    Deneme çözüp yanlış yaptığım konulardan kitaplardan 1 test çözmek hem tekrar olur hemde yeni soru tipleri görürüm diye



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2149 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas


    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: AsasinoDePulgas

    Hocam konu anlatimini bitirdikten sonra deneme cozdujten sonra bir soru bankasindan yanlis yaptigim konular hakkinda 1 2 test cozmek mi daha iyidir yoksa o soruyu cozup gecmek mi?

    O soruyu cozup gecmek sonraki denemelere bakmak daha iyidir. 2 senedir sinava hazirlaniyorum konu calistiktan sonra o konuyla ilgili 2-3 test cozmenin mantigini anlamis degilim hala...

    Valla hocam şimdi ikileme düştüm ben hep öyle yaparım diyordum .

    Deneme çözüp yanlış yaptığım konulardan kitaplardan 1 test çözmek hem tekrar olur hemde yeni soru tipleri görürüm diye

    Hocam son kararınız nedir bu konu hakkında



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Evet dostum ygs-lys tum konularin 15 kasim'dan once bitmesi gerekiyor. Muhtemelen ilk lys denemesini dershaneler kasim ya da aralik ayinda yapacak, "konulari bilmiyorum o yuzden dusuk yaptim" diye bahaneniz olmamasi icin onceden hazirlikli olmakta fayda var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yüzbaşı
    397 Mesaj
    Tebrikler hocam
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2500 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia

    Valla dostum ne yapan soyleyeyim sorular daha once cozdugum sorulari hatirlatiyordu. Tamam hepsi degil aralarinda ozgun olanlar vardi mesela seriler ile integrali birlestirdigi soru. Ama sinavdan 1 gun once cozdugum zaman denemesi'ndeki sorunun tipkisinin aynisi sinavda cikti. Nisan ayina ait bir denemenin yanlis hatirlamiyorsam 48. ya da 49. sorusuydu elinde bu seneye ait denemeler olan arkadaslar bakabilirler.

    Zaman nisanda olan lys denemesi mi. Bunlara feme gitmeden para girebiliyor muyuz veya gazete veriyor mu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1739 Mesaj

    hocam kusura bakmayın belki cevaplarda vardır ama vaktim olmadığı içim bakamadım . sizin ygs'yi merak ettim . bi de şu türkçe tarih ve coğ nasıl halledilr . çok berbat . 0'ım
    |
    |
    Psydia kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Webtures SEO;SEO Nedir?
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
kripto para haberleri
Web Tasarım
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,688
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.