Şimdi Ara

Bir Mezuna Kalma Hikayesi... [9K > İlk 500]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
417
Cevap
341
Favori
92.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 219
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 108
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 gün 6 saat 13 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 71
  • Favoriye Eklediklerim 343
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Psydia (108 mesaj) YesilliksizTantuni (19 mesaj) mmorwen (10 mesaj) enes.oban (10 mesaj) Guest-973658B43 (8 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (114 mesaj) Mobil (181 mesaj) Tablet (14 mesaj) (2 mesaj) Mini (51 mesaj) Uygulama (6 mesaj)
  • @
77 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Eğitim ve Sınavlar >> TYT / AYT >> Bir Mezuna Kalma Hikayesi... [9K > İlk 500]
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    913 Mesaj

    Up güzel konu



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: Psydia
    _____________________________
  • Binbaşı
    1802 Mesaj
    Bu sorulardan bıkmışsındır da üç isim alınabiliyor muydu?
    |
    |
  • Yüzbaşı
    699 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia

    Arkadaşlar selam.
    Okumaya vakti olmayanlar için özet: YATIN KALKIN DENEME ÇÖZÜN
    ---
    Geçen sene istediğim dereceyi yapıp Bilkent ya da Odtü EE'ye gidemediğim için tercih yapmayıp sınava tekrar girmeye karar verdim.



    Gördüğünüz gibi Matematik berbat. Diyeceksiniz şimdi bu matematikle bu adam nasıl mühendis olacak, orasını karıştırmayın

    Evet arkadaşlar sonuç geldi ve yıkıldım ben. Matematiği bu kadar kötü beklemiyordum. Aslında bekliyordum çünkü nasıl bir cesaret geldiyse artık boşlarımın hepsini salladım 10 gün kadar süren yıkıntı döneminden sonra toparlandım ve tercih yapmayacağımı söyledim aileme. Tıp yazdırmak isteyen akrabalar oldu ama hepsine gereken cevabı verdim, kendi hayalimi akrabanın sözüne değişmeyecektim herhalde.

    Fem dershanesine yazıldım mezun olarak ve tekrar çalışmaya başladım. Kitaplar dergiler verdiler, hepsini harıl harıl çözmeye uğraşıyordum. Tam bir inek gibi, ne anlama var ne bir şey. Amaç kitaplar bitsin yani
    Kasım ayı geldi Femset 3 de bitti. Adamakıllı denemelere girmeye başladım Zaman olsun Fem denemeleri olsun. Ama hiç kendim evde deneme çözmüyordum (sınav zamanına kadar da çözmedim). Netler hep aynı 140-148 arasında inip çıkıyor. Bu durum şubat ayına kadar devam etti. Şubat ayında ilk defa 150 neti gördüm havalara uçtum resmen 1-2 günlük rehavete girdim bu sevinçle.
    Her neyse, YGS günü geldi sınava girdik bir şeyler yaptık. Derece şöyle geldi: (bu arada LYS sonucu da görünüyor ama ondan biraz sonra bahsedeceğim)



    Gördüğünüz gibi geçen sene ile neredeyse aynı. Dedim ki kendime "ulan bir insan 1 sene çalışır da hiç mi bir şey eklenmez bilgisine". Bu düşünceyle biraz moral bozukluğu ve hayal kırıklığı yaşadım ama Allah'tan çok etkilenmedim. Yine amele gibi soru bankası yaprak test devam ettim. Sonra mayıs'ta Güvender sınavı oldu matematiğim 8 yanlış geldi 15 yanlışa göre gelişme var belli ki ama yine yetmiyor bana. 1 senemin boşa geçtiğine iyice inanır oldum o sıralar.

    Sonra rehberlik hocam bana bir deneme seti verdi "bunu mutlaka çöz" dedi. Çözdüm ben de. Fark ettim ki deneme çözmek sb çözmekten çok daha kolay ve zevkli. O zaman bende şimşekler çaktı, kendi kendime dedim "sınavda önüme soru bankası mı koyacaklar sanki, deneme koyacaklar" bunun üzerine dershaneye gitmeyi ve soru bankası çözmeyi bıraktım ve piyasadaki tüm deneme setlerini almaya karar verdim. Güvender sınavından LYS matematik sınavına kadar yaklaşık 120-130 tane deneme çözmüşümdür. Yani soru bankası gibi deneme çözer oldum günde 3 hatta 4 deneme çözdüğüm zamanlar oldu. Şimdi kafamı taşlara vuruyorum "keşke daha önce bunu fark etseydim" diye.

    Çözdüğüm 100 civarı matematik ve 20-25 civarı fen denemesinin üzerine sonuçlar gördüğünüz gibi arkadaşlar. Matematik 15 yanlıştan 2 yanlışa indi (fizik 4 yanlışa çıktı ama çaktırmayın ) ve bu artış tamamen denemelerde yapamadığım soruları deşmem sayesinde oldu. Bütün sene fdd bilfen soru bankalarını çözdüm hiç netim artmadı. Şimdi diyorum "keşke akıl etseydim de sene başından denemelere başlasaydım" diye.

    ÖZET:

    1. Ölümüne deneme çözün. Neden? Çünkü sınava yakın sorular denemelerde olur.
    2. Şimdiki aklım olsa dershaneye yazılmaz, onun yerine tüm dershanelere teker teker gidip, bütün sene denemelere girmek için izin alır parası neyse peşin olarak yatırır, tüm dershanelerin denemelerine girerdim.
    2. "Konularım eksik" deneme çözmemeniz için bahane olamaz. Bu bahaneyi çok duyuyorum. Benim mayıs ayına kadar konularım eksikti, zayıf olduğum konular vardı ve bu eksiğimi denemeler çözerek kapattım.
    3. Soru bankası çözer gibi 25'li deneme kitabı çözün. Yanlışlarınızı MUTLAKA VE MUTLAKA kesip dosyalayın. Günaşırı dosyanızdaki soruları tekrar çözün, elinizde kalanları hocalarınıza sorun. Çözdüklerinizi çöpe atın, daha sonra bakmıyorsunuz emin olun.
    4. Günde 3-4 deneme çözmek cidden zahmet değil. 320-360 soru dediğin nedir ya? Madem 360 soru külfet geliyor, soruyu hızlı çözmeye çalışın. Birim soru başına geçen zaman az olduğu için sıkılma miktarınız da azalacaktır. "Bazısı dakikada 2 soru çözer bazısı da 2 dakikada 1 soru çözer" de bahane değil. Ben de 2 dakikada 1 soru çözüyordum ama sonradan hızlandım işte. O kadar ki, kol gibi denilen 2013 lys matematik bile yetişti.


    Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, daha sonra eklerim belki. Bu sene sınava girecek olan arkadaşlar, şimdiden vakit kaybetmeyi bırakıp denemelere başlasalar iyi olur.

    hocam piyasada sizce tahmini kaç ygs denemesi vardır ortalama bi sayı verir misiniz
    |
    |
    _____________________________




  • Teğmen
    170 Mesaj
    hocam denemeleri süre tutarak mı çözdünüz?
    _____________________________
    Trust Company , BB.
  • Yüzbaşı
    310 Mesaj

    Hocam, öncelikle tebrik ederim hedefine ulaşmışsınız.Sonralıkla teşekkür ederim bizlere yol gösteriyorsunuz.
    @Psydia
    |
    |
    Bahsedilenler: Psydia
    _____________________________
  • Binbaşı
    1875 Mesaj
    vay be ygsmiz senle aynı ben yükselmek yerine düştüm nereye gelebilrimişim
    Mattan senin yaptığın neti hedefliyordum işler ters gitti
    |
    |
    _____________________________
    INSIDE MY MIND COULDN'T FIND A PLACE TO RESTUNTIL I GOT THAT THUG LIFE TATTED ON MY CHEST
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: samet0707

    hocam denemeleri süre tutarak mı çözdünüz?

    Tabii ki sure tutmadan deneme mi cozulur 80 soruyu 80 dkda cozmeye calisiyordum surekli, sonuda 60 dkya kadar dusurdum ama bu bile anca lys matematigine yetti.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Ben de konu sahibini bizzat yakından tanıyan biri olarak başarısına etki eden nedenleri kendi gözlemlerimle açıklayayım. Üçüncü bir kişinin gözlemi kişinin kendini anlatmasından daha başka olabiliyor.
    Bir de benden dinleyin :D

    1) Türev - integral bu konuları 10. sınıfta öğrenmişti. Kendi okulu özel fen lisesiydi ve kendisi de matematik ve kimya olimpiyatları hazırlığına katıldı okulundaki. Bunun özellikle lys için ufkunu baya açtığını düşünüyorum. Hangimiz bu yılki lys matematikten çıktıktan sonra "olimpiyat sorusuydu lan bunlar" demedik ki (şahsen ben dedim )

    2) Lisedeki 4 yılını boş geçirmedi ve iyi bir eğitim aldı bunun katkısı bence yadsınamaz. (ben şehrimdeki üçüncü anadolu lisesinde okudum yine yüksek puanla alıyordu ama benim sınav hazırlığıma desteği değil kösteği oldu o yüzden okunan lisenin önemli olduğunu düşünüyorum)

    3) Konu eksiği yoktu. O yüzden "sadece deneme çözün" diyor herkesi de kendi gibi konu eksiği yok diye düşündüğü doğru. Ama haksız da değil kimse %100 tüm konuları çok iyi biliyorum diyemez, her konuyu temeliyle öğrenip hemen denemelere geçmekte fayda var. Soru bankalarını ocak - şubat ayından itibaren bırakıp sırf deneme çözmek en mantıklısı.

    4) Deneme ya da soru bankası hangisinden olursa olsun, günde en az bi 500 soru çözüyordu diyebilirim. Dersaneye gitmediği vakitler uzun uzun evde çalışmıştı böyle bir alışkanlık edinmek de önemli. Zaten saatlerce çalışıp yüzlerce soru çözmeden iyi bir sonuç almayı beklemeyin.
    Tamam Psydia'nın kafası matematiğe olsun fiziğe olsun basıyordu ama inanın ilk 10k'daki herkesin kafası basıyor önemli olan hızlanmak ve orijinal tip soruyla karşılaşınca anında alternatif bir yol bulacacak kadar ustalaşmak.
    Kendisi çalışmayı baya alışkanlık haline getirmiş biri o yüzden üni.de okurken de sırtının yere gelmeyeceğini düşünüyorum. Hatta şöyle bir örnek vereyim lysler bitti kendisini aradım çıkmadı. 3-4 saat sonra da aradım çıkmadı. Mesaj attım ardından bana taa akşam döndü, mühendislik calculus'u çalışıyordum k. bakma dedi. Çalışmayı alışkanlık haline getirmek böyle bir şey, lysler bitse bile çalışmadan duramazsınız... Bu tam anlamıyla bir yaşam tarzı, dersek yanlış olmaz.

    5) İkinci yılında ilk yılındaki ygs ile neredeyse aynı yaptı hatta ygs 3-4 puan türünde düşürdü bile. Ama hiç moralini bozmadı. Mezuna kalanlar zaten farkı hep lyslerden atıyor o yüzden ygs beklediğiniz gibi olmazsa canınızı hiç sıkmayın. Önemli olan lys

    6) İsminden de anlaşılacağı üzere sınava 4 kişi girdiler onun da payı büyük. Neyse zaten konuda baya isminin geyiğini yapmışsınız bile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmorwen -- 3 Ağustos 2013; 18:06:40 >
    _____________________________
    Bu hafta olmaz ama haftaya da kalmaz




  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Abartma canim sen de o kadar sevseydik calismayi 10'da 11'de calisirdik. Turev integrali onceki siniflarda bilmemin sebebi olimpiyatlara katilmamdi yoksa ne isim olurdu o zamanlar matematikle
    İsmimin geyigini yapmayan bi sen kalmistin sen de yaptin ya helal olsun ^^



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: mmorwen
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yüzbaşı
    991 Mesaj
    Zaten 10da 11de hangimiz çalıştık ki? Ara sınıflarda insan daha lys konularının tamamını görmemişken aklıbaşında sınav hazırlığı yapamıyor zaten.
    Hiç değilse senin gittiğin okulda arasınıflarda haftada 6 saat fizik dersi gördünüz biz de anadolu lisesinde sayısalcıydık ama biz haftada 2 saat görüyorduk. Tabiiki fizikte sizin okuldakiler daha başarılı oldu sen de öyle.
    Arasınıflarda çok çalışmaktan da önemli olan 12'de, 12'de aldığımız sonuçla da tatmin olmazsak mezuna kaldığımızda çok iyi çalışmak. Sen de bunu başardın sonuç ortada tevazuya gerek yok
    |
    |
    _____________________________
    Bu hafta olmaz ama haftaya da kalmaz
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bazi sorulari pm'den cokca aliyorum bu sorulari teker teker cevaplamak yerine buraya yazayim.

    1) Geo/fizik/mat derslerim sifir ne yapmam gerekiyor deneme onermeyeceksiniz herhalde?
    - Oncelikle sunu belirteyim. 15-16 fizik geo neti, 25 mat neti sifir demek degildir. Bu civarda net yapiyorsaniz denemeden baska bir sey cozmenize gerek yok. Ama sorularin yarisindan fazlasina kalem degdiremiyorsaniz, ihtiyaciniz olan sey "Tamami cozumlu soru bankasi". Cozumlere baka baka soru tiplerini ogrenirsiniz bu sekilde, benzer sorular cikti mi cozum yolunu bilmis olursunuz. Ozellikle geometride bu yontem cok ise yarar.

    2) Nasil verimli calisilir?
    - Arkadaslar bu sozu gerek ogretmenler gerekse ogrenciler cok soyluyorlar: Az calis ama verimli calis. Simdi verimli calisma nedir onu belirtelim. Daha dogrusu verimli calisma ne DEGİLDİR onu soyleyelim.
    Konu calismak verimsiz calismanin ilk ornegidir. Zaten okulda dershanede konuyu anlatiyorlar not aliyorsunuz daha niye konu calisiyorsunuz? Saatlerini gunlerini hatta haftalarini "eksik konularini bitirmek" icin harcayanlar var. Bunu yapmayin. Bunun yerine acin onunuze soru bankasini yaninizda da konu anlatimli kitabi bulundurun, cozemediginiz soruda kitaba bakin. Ya da cozumlu soru bankasi alin cozemediginizde cozume baka baka ogrenin. Ama konu calisarak haftalarinizi harcamayin.

    Nasil verimli calisacagimiza gelince. Onunuze koydugunuz soru bankasini denemeyi ya da baska bir kaynagi sure tutarak cozun. Mumkun oldugunca kisa surede bitirmeye calisin hatta bunun icin kendinizi cok zorlayin. İste bu verimli calismadir. Bir de ogrenciler "bazilari 1 dakikada 2 soru cozuyor bazisi da 2 dkda 1 soru cozuyor" diye bahane uretirler. 1 dkda 2 soru cozenlere bu yetenek gokten zembille inmedi herhalde; onlar su iki seyi yaptilar:
    -Soru cozerken asiri konsantre oldular ve kendilerini zorladilar
    -Bol soru cozduler.
    Evet arkadaslar konsantrasyon yetmiyor ne yazik ki. Bu konsantrasyonla cozebildiginiz kadar cok soru cozmek gerekiyor. Ancak bu sekilde hizli ve dogru soru cozmeye alisabilirsiniz.

    Kisacasi; az calisarak basarili olmak diye bir sey yok. Turkiye'de ilk 1000'e girenlerin 60-70'ini taniyorum ve HİCBİRİ az calismadi. Gecelerini gunduzlerine kattilar ve soru cozerken adeta transa gectiler hicbir seyle ilgilenmediler.

    3) Ne kadar calismaliyiz, sen ne kadar calisiyordun?
    -Gecmis senelerde bilkent ee'ye giden bir abim bana sunu dedi: "Bilkent zor ama tipki vardiyali bir isci gibi sabah 9-aksam 4 suresi icinde odevleri projeleri bitirirsen hicbir problemin kalmiyor, aksam 4'ten sonrasi tamamen sana kaliyor istedigini yapabiliyorsun." Ben boyle calistim iste. Yani sabah 9-aksam 4 araligi 7 saat calistim gunde. Peki sonra ne yaptim? Aksam 4'ten sonra kitabin yuzune bakmadim. Cs global offensive bf3 knight mass effect bioshock ne oynamak istediysem oynadim bilgisayarda. Evet bu kadar calismaya ragmen gunde 2 saat pc oynuyordum :D
    Yani kisacasi arkadaslar, vaktinizi planlayarak harcarsaniz emin olun bol bol vakit kaliyor dinlenmek icin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii




  • Teğmen
    231 Mesaj
    emek koyan yemeğini yer

    teşekkürler bu güzel yazı için



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2500 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gianuzzi Yarımayı

    Çözdüğünüz deneme setlerinide yazabilirseniz cidden iyi olur tebrikler

    Valla usta hangisini cozmedim ki fem korfez final ugur guvender zirve zafer karekok odtu ne varsa cozmeye calistim bu noktada kesinlikle deneme ve soru ayirt etmemek gerekiyor, ve ASLA VE ASLA "bu soru sinavda cikmaz" dememek gerekiyor 2013 lys'deki dosenen borulari gorduk...

    Hocam o borular evde cozdugunuz denemelerde de cikri mi cunku sorular ozgun diyorlardi hicbir kaynakta yok dediler lys turev integral. Geo



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Yarbay
    2500 Mesaj

    Hocam cok iyi arkadassaniz heralde yazi super olmus on numara bes yildiz



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Bahsedilenler: mmorwen
    _____________________________
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Valla dostum ne yapan soyleyeyim sorular daha once cozdugum sorulari hatirlatiyordu. Tamam hepsi degil aralarinda ozgun olanlar vardi mesela seriler ile integrali birlestirdigi soru. Ama sinavdan 1 gun once cozdugum zaman denemesi'ndeki sorunun tipkisinin aynisi sinavda cikti. Nisan ayina ait bir denemenin yanlis hatirlamiyorsam 48. ya da 49. sorusuydu elinde bu seneye ait denemeler olan arkadaslar bakabilirler.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Teğmen
    121 Mesaj
    2012 de girmemissin sinava 1 sene bosluk olmus orda.
    Puan mi kirildi diyecem, tercih yapmadim demissin. :S



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2416 Mesaj
    tamam yazı güzel deneme olayı kafama yattı fakat verimli çalışma için yazdığınız şeyler çok saçma geldi. şu ana kadar mat-geo hariç bütün derslerde az soru bol tekrar mantığıyla gittim bana en mantıklı sistem de bu geldi. konular zaten çok iyi pekiştikten sonra önüme gelecek her soruyu yapılabilir sonuçta?
    _____________________________
    then after all
    i sense the end is dawning
    these lunatics deny the truth
  • Binbaşı
    1682 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: gL

    2012 de girmemissin sinava 1 sene bosluk olmus orda.
    Puan mi kirildi diyecem, tercih yapmadim demissin. :S

    2012'de girdim zaten 2012 mezunuyum 94luyum??



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sağırı, dilsizi tedâvi ettim, ölüyü dirilttim. Fakat cehl-i mürekkebin ilâcını bulamadım. -Hz. İsa
    40 alimi 1 delille yendim, 1 cahili 40 delille yenemedim. -İmam Şafii
  • Yarbay
    2008 Mesaj
    ayakta alkışlıyorum seni
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    121 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Psydia


    quote:

    Orijinalden alıntı: gL

    2012 de girmemissin sinava 1 sene bosluk olmus orda.
    Puan mi kirildi diyecem, tercih yapmadim demissin. :S

    2012'de girdim zaten 2012 mezunuyum 94luyum??

    Simdi gordum girmissin.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Gülüş Tasarımı
Cancer Clinical Trials
Webtures SEO;SEO Nedir?
Ekonomi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,562
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.