Şimdi Ara

Bir marş 6 tl . Soğuk motor ısınana kadar 6 Türk Lirası yedi . (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
1
Favori
7.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Hocam herkes yani kullananlar obd v1.5 öneriyor bu v 2.1 aynı işi görüyor mu
    2,1 olan 2008 öncesi araclarda uygun. 2008 sonrası 1,5 volt çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Yanlış. 110C görmemesi lazim. Önemli olan kaynama noktası değil bloğun, lastik parçaların, contanin doğru soğutulması ve elastikiyetini korumasi.

    Performans sürüşünde Anlık olarak görebilir ancak araba sürekli hele ki bu kadar soğukta ve bu kadar sakin suruste bu şekilde çalışması bir çok parçanın ömrünü azaltır.

    Bilgin olsun.
    Şimdi hocam, soğuk motorda sakin kullanmak gerekiyor. Sıcak olsada sakin kullanmak gerek. Sonucta 2000 devir fazlasıyla yüksek bir devir. Gördüğünüz gibi trafik zaten hızlı sürmeye el vermiyor.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Fakir karışım ya da radyatördeki tıkanıklık zamaninda radyatör tıkayıcı kullanılmış olmasi ya da devirdaim korozyon nedenleri olabilir.

    Bu kadar sakin suruste 0C dış sıcaklıkta bu şekilde olmasi dikkatimi çekti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Fakir karışım ya da radyatördeki tıkanıklık zamaninda radyatör tıkayıcı kullanılmış olmasi ya da devirdaim korozyon nedenleri olabilir.

    Bu kadar sakin suruste 0C dış sıcaklıkta bu şekilde olmasi dikkatimi çekti.
    Hocam 0 derece yanlış bilgi. O rası çalışmıyor. Hava 10 derece.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    10C 'de oldukça düşük değil mi ? 50C'e kadar cikant bir iklimdeyiz

    Antifriz oraninin soğutma sıvısında aşırı koyulmuş olmasi da bir etken olabilir bu arada..

    Soğutma sivisinda antifriz donma ve kaynama boktasini modufiye edip lastik parcalari glukol ile yaglarken

    Su isi iletimi saglar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Ocak 2020; 12:15:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    10C 'de oldukça düşük değil mi ? 50C'e kadar cikant bir iklimdeyiz

    Antifriz oraninin soğutma sıvısında aşırı koyulmuş olmasi da bir etken olabilir bu arada..

    Soğutma sivisinda antifriz donma ve kaynama boktasini modufiye edip lastik parcalari glukol ile yaglarken

    Su isi iletimi saglar.
    Hocam, arabanın hararet göstergesi 130 dereceye kadar çıkıyor. 105 derecede çalışırken bile göstergenin ortasına geliyor.
    Şöyle bir durum var. Benzinli bir otomobil olduğu için çalışma sıcaklığı yüksek. 110 dereceye kadar yolu var.

    Referans olabilcek videolar izledim. Mesela bu opel 1.6 videosu motor rölantide 103 derece çalışıyor. Bu bir örnek, yani bir ürü böyle video var. Referans kabul edip doğru olduğunu görüyoruz. Opelin a16xer motor ile Cruze 1.6 F16d4 LXV motoru aynı motordur.
    Birebir kopyası. Videonun 1:20 aniyesine bakın.





  • Bu videoda Gm Termostat test ediliyor. Aşırı sıcak havalarda 80 derecede bile termostad açabiliyor.
    Elektronik termostat nasıl çalıştığını bu video ile öğrenebilirsiniz. Elektronik termostat ayesinde 4 derece havada bile motor haşlanmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Soğutma suyu sıcaklığı 99C civarına ulaşıyor. Bunun nedeni LPG olması mi ?

    Bu arada motor yağı soğutma suyuna göre geç ısınır geç soğur.(2-3km kadar fark olur viskoziteye bağlı olarak)
    Opel motorları için normal bir durum yüksek sıcaklıkta çalışırlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir iki konunuza denk geldim.uğraşınızı anlıyorum ve saygı duyuyorum dostum.

    ancak bu uğraşınız için size farklı bir önerim olucak nacizane.

    bu kadar zaman,emek ve para harcıyorsunuz.benzin/lpg'li ya da dizel içten yanmalı bir aracı hibrit (4*4) bir araca dönüştürmeniz çok daha güzel olabilir bence.

    hibrit kit tasarımı ve ilgili araca montaj ve sorunsuz kullanım.bence güzel olurdu.

    yapılacak hibrit kitin sadece 1 ve 2. viteste aktif olması bile bahsettiğiniz petrol kullanım maliyetlerini çok aşağı çekecektir.

    kolay gelsin.
  • Peki. Ancak bu lastik içeren parçalarinın ömrünü kisaltacaktir, ayni zamanda yagdaki oxidasyon artacağı için daha kisa bakım araliklarina ihtiyaç duyabilir.

    Motor Yağlari ortalama 100C'de çalışmak üzere tasarlanir. Soğutma suyu 90C olan bir araçta yağ sıcaklığı yaklaşık 100C olur yani soğutma suyundan motor yağı her zaman fazla ısınır. Yağın kapasitans değeri Isı arttikca artar, su ise lineerdir.

    Dayanıklılığı azaltacak bir faktör gibi geldi.

    Bir çok iklimde farklı farklı arabalari kullanmış biri olarak garipsedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Ocak 2020; 13:24:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muammer816 M kullanıcısına yanıt
    Bir arabayı hibrit 4×4'e nasıl cevireceksiniz ?
    Rejenerasyon nasil saglanacak?
    Hibrit kit ile aracın beynini ve lpg beynini nasil uyumlu hale getireceksin?
    Motorlari aksı nasil ve nereye koyacaksin?
    Batarya kapasitesi tasarimi ne olacak?
    Isı pompasi kullanacak misin ?
    Batarya yönetim sistemini nasil yapacaksin ?
    Frenler ve diğer hidrolikler nasıl çalışacak elektrik motor varken?

    Kısacası öyle kolay değil Hybrid yapmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 26 Ocak 2020; 13:57:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muammer816

    bir iki konunuza denk geldim.uğraşınızı anlıyorum ve saygı duyuyorum dostum.

    ancak bu uğraşınız için size farklı bir önerim olucak nacizane.

    bu kadar zaman,emek ve para harcıyorsunuz.benzin/lpg'li ya da dizel içten yanmalı bir aracı hibrit (4*4) bir araca dönüştürmeniz çok daha güzel olabilir bence.

    hibrit kit tasarımı ve ilgili araca montaj ve sorunsuz kullanım.bence güzel olurdu.

    yapılacak hibrit kitin sadece 1 ve 2. viteste aktif olması bile bahsettiğiniz petrol kullanım maliyetlerini çok aşağı çekecektir.

    kolay gelsin.
    Bizim yaptığımız iş, mühendisin yarattığı sanata sahip çıkmak, onu korumak. Yakıt sadece klik bait olsun diye yazım.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Ne şov yaptın ya

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: radko

    Ne şov yaptın ya
    Bir otomobil sayfasında, düzgün bir otomobilin OBd elm327 verilerini paylaşmak, yada referans noktası oluşturmak neden şov olarak algılanıyor.
    İnsanlara bir şeylere merak uyandırmış olması şov anlamına gelmez. okadar boş şey paylaşılırken benim yaptığım sadece merak dürtüsünü uyandırmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Bir arabayı hibrit 4×4'e nasıl cevireceksiniz ?
    Rejenerasyon nasil saglanacak?
    Hibrit kit ile aracın beynini ve lpg beynini nasil uyumlu hale getireceksin?
    Motorlari aksı nasil ve nereye koyacaksin?
    Batarya kapasitesi tasarimi ne olacak?
    Isı pompasi kullanacak misin ?
    Batarya yönetim sistemini nasil yapacaksin ?
    Frenler ve diğer hidrolikler nasıl çalışacak elektrik motor varken?

    Kısacası öyle kolay değil Hybrid yapmak.
    Benim en büyük korkum, lastik olan triger kayışı. bu kayış koparsa hanyayı konyayı görürüz. Bizimkisi eski sahibi 2016 da değişmiş. Yetkili servis 10 yılda bir değişir diyor.
    Ama orjinal el kitabı 4 yılda bir değişim diyor.
    Bu noktada sen kime güvenirsin.
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Triger kayışına gelene kadar sorun cukartacak milyon tane parca var. Tahliye hortumları , yağ sogutucusu vs..
    Triger önemli olmasina rağmen basit kontrol edilebilir.

    https://www.gatestechzone.com/en/problem-diagnosis/accessory-drive-system/micro-v-belt-wear-symptoms

    Bu sayfayi kontrol edebilirsin ;)

    Bu arada V kayısi triger kayisi değişirken devirdaim pompasini ve motor blogundaki sogutma sivisini bosaltarak yenilemeni tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AIRBOSS

    Triger kayışına gelene kadar sorun cukartacak milyon tane parca var. Tahliye hortumları , yağ sogutucusu vs..
    Triger önemli olmasina rağmen basit kontrol edilebilir.

    https://www.gatestechzone.com/en/problem-diagnosis/accessory-drive-system/micro-v-belt-wear-symptoms

    Bu sayfayi kontrol edebilirsin ;)

    Bu arada V kayısi triger kayisi değişirken devirdaim pompasini ve motor blogundaki sogutma sivisini bosaltarak yenilemeni tavsiye ederim.
    Bir mükabil. En orjinal parçalarla su pompasına kadar değiştireceğim. Hatta taksit taksit alıp kenara koyayım diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Çok iyiymiş. Allah daha çok versin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-82AD9505E -- 26 Ocak 2020; 16:37:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-82AD9505E

    Çok iyiymiş. Allah daha çok versin.
    Klakik Türk aile yapısı, sıkı bağlarımız var. Bu devirde bir arabayı finanse etmek zor. Tek başına ev sahibi değilsen sıkıntı oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.