Şimdi Ara

Bir DSG Klasiği! (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
420
Cevap
17
Favori
54.454
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
478 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenktun34

    Şirket araçlarımızı genellikle otomatik şanzıman ile alıyoruz. Çift kavrama araçların hepsi aynı,hepsi zamanı gelince bozuldu. Kimisini yapacak bir şey yok deyip yenisi ile değiştirdik,kimisini olduğu gibi sattık.

    120.000km civarında 1.5 dci edc ,
    98.000km civarında da 2.0tdci powershift kucağa almış biriyim.

    Renault şanzıman indirmeden fiyat veremeyiz maksimum 12.000tl minimum 6000tl tutar dedi. İyi niyet vs yok ne çıkarsa o dediler. Arabayı o şekilde sattım.

    Ford şanzımanı iyi niyetten tanıdık vs araya sokarak komple onarım yaptı,5000km sonra vuruntu sebebi ile tekrar servise gittik bu sefer garantiye sokmadı arabayı o şekilde sattım.


    Şu an hali hazırda 101.000km de edc şanzımanlı aracımız var,yavaş yavaş kaçırmalar başladı yakındır onuda ele alırız.

    Hyundai accent era var 1.5dizel tam otomatik 4 ileri, araç 252.000km de şanzımanın yağını bile değiştirmedik hiç. Maşallah şıkır şıkır çalışıyor.

    Muhtemelen daha da çift kavramalı araç almam,aldırmam.
    Edc sanziman geriye kacirma mi var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi bi şey soracağım uzun zamandır araştırıyorum çünkü..

    2017 ve üstü DSG ler sıkıntılı mı? Çünkü golf ve polo bakıyorum.

    Reno Clio da bakıyorum ayrıca EDC miydi o. o da mı sıkıntılı...

    Yarı otomatikler sıkıntılı söyleniyor, illa bi yerde patlıyor.

    Tek çare tam otomatik yani EAT6 mı?

    2017 üstü araç alacağım için şu şanzımanlar kafamı karıştırıyor. Alacağım 1 sene sonra elimde patlayacak bi anlamı kalmaz o zaman.
  • Arkadaslar konu disi bir soru ama benzerlik oldugundan soruyorum. Bu ford focus 3.5 kasa dizel otomatiklerde cift kavramali sanzimana sahip. Bildigim kadariyla dsg de cift kavrama. Bu sorun genel olarak tum cift kavramalarda varmi? Yoksa sadece dsg ye ozel bir durummu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dsg şanzımanın nasıl bişi olduğunu bilmediğim halde kesinlikle dsg alınmaması gerektiğini bağıran konulardan dolayı dsg yazısını bi yerde gördünce kaçar durumdayım. ancak hala alan var
  • ŞAhin kullanıcısına yanıt
    Powershift te cift kavrama, İstanbul trafigine uygun degil bu cift kavramalar. Heleki Dsg hepten krokin.

    1.5 dizel (yani yeni focuslar cift ama islak kavrama) daha mukavemetli. 1.6 lar cuft ve kuru kavrama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noche34 kullanıcısına yanıt
    Edc de cift kavrama ama daha az problemli.

    İllaki golf polo bakiyorsaniz manuel bakin.

    Tek care tabiki eat6 degil, kuru bile olsa tek kavrama yada tam otomatik baska altarnatifler, cvt de bunlardan biri. At6 da bunlardan biri, mazda suzuki mesela, hyundai daki 4 ileride problemsiz vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noche34 kullanıcısına yanıt
    DSG dışındakilerde ben pek büyük sorun duymadım. Benim duymamam olmadığı anlamına gelmez tabi. Ama vw nin hem mühendislik yanlışı olduğu, hem hızı sğpamlığın önüne koyarak çalıştığı sürece insanları mest etme kaygısında olduğu gibi sonuçlar çıkarabiliriz. Hatta belki kendilerine bağlama ve servis ücretlerinden ekstra kar amacıyla kasten yapmış bile olabilirler.
    Vw ye kayma kısmını hallettik şimdi yarı otomatik kısmına gelelim.
    Herşey bozulabilir. Ama otomatikler bozulursa masraflı olur, yarı otomatik tam otomatik farketmez masraflı olur. Ama yarı otomatik olanın bozulma ihtimali tam otomatiğe göre daha fazladır. Bunu bildiğim markadan bir örnekle pekiştireyim. Mesela Honda yarı otomatik şanzıman manuele bile alsan devir kesiciye girmene izin vermez hemen vites yükseltir. Ama tam otomatik olanlar manuele aldığın zaman devir kesiciye girer vites yükseltmeyi sana bırakır. Bu tamamen şanzıman hassaslığı, sağlığı ile alâkalı bir yaklaşım.
    Gelelim ikisininde bozulmadığı normal şartlara.
    Tam otomatikte yağını değişir devam edersin. Yarı otomatik hem de çift kavrama da, iki debriyaj seti birden değişir. Sarf malzemesi evet. Ama bakımları 1000 tl olanı mı seçersin 2000 tl olanı mı? Bu forumda honda'nın servis bakımları 10 binde bir , şu markalar 15 binde, 20 binde gibi ifadeler okudum. 10 binde bir 1000 tl vermek ve en az yarım gününü servisin insafına bırakmak mı aynı şeyi 20 binde yapmak mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 4 Temmuz 2019; 10:32:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben zamanında 2000 suzuki swift kullanırken debriyaja basmadan vites değiştiriyordum şanzıman bi kere tık demedi 55000kmdir kullanmaktayım sattım adam araçtan memnun japon arabaları manuel otomatik iyidir. O aracın otomatiği bile halen kullanılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: en1gma

    Ooo teşrif etmişiz
    Kankalarını da alsaydın

    Alıntıları Göster
    Bu kişi blok listenizde olduğundan mesajı göremiyorsunuz.
    Bu kişinin mesajını görmek için bloğunu kaldır. . (Başka kimler bloklu?)
  • bizim şirket araçları dsg oktafya.hep burda okuyup kötü düşünüyordum ancak 120bindeki oktafyayı bana verdiler baktım sorunsuz.demekki dedim forumda abartmışlar.
    ancak sonradan öğrendimki hepsinin dsg en az bir kez komple değişmiş.onun dışında saçma sapan bir sürü arızalarda çıktı.müdürlerde çokaz farkla cla var hiçbirinde en ufak bir sorun çıkmadı.yani demem o ki alman var, alman var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noche34

    Şimdi bi şey soracağım uzun zamandır araştırıyorum çünkü..

    2017 ve üstü DSG ler sıkıntılı mı? Çünkü golf ve polo bakıyorum.

    Reno Clio da bakıyorum ayrıca EDC miydi o. o da mı sıkıntılı...

    Yarı otomatikler sıkıntılı söyleniyor, illa bi yerde patlıyor.

    Tek çare tam otomatik yani EAT6 mı?

    2017 üstü araç alacağım için şu şanzımanlar kafamı karıştırıyor. Alacağım 1 sene sonra elimde patlayacak bi anlamı kalmaz o zaman.
    Pejo al dostum. 20 bin km ye gelemden aracın dökülmeye başlasın.

    50 bin km olmadan koltuk süngerleri çöksün

    15 bin km de direksiyonun soyulsun

    Pejo çok kaliteli fitesi falan harika hiç vuruntu yapıyor çok sessiz ve çok hızlı fites değiştiriyo




  • Bak Net konuşuyorum. Burada Vw e DSG ye sallayan insanların eline biraz para geçse Forumun en az %70 i aracını satıp gider GOLF PASSAT SUPERB LEON ATECA alır.

    İlk yıllar EGEA ya sallayan tipler ne oldu

    Parasız kalınca herkes birbirine EGEA önerir oldu.

    Herkes EGEA almaya başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rbcntechnic -- 4 Temmuz 2019; 10:47:5 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    DSG dışındakilerde ben pek büyük sorun duymadım. Benim duymamam olmadığı anlamına gelmez tabi. Ama vw nin hem mühendislik yanlışı olduğu, hem hızı sğpamlığın önüne koyarak çalıştığı sürece insanları mest etme kaygısında olduğu gibi sonuçlar çıkarabiliriz. Hatta belki kendilerine bağlama ve servis ücretlerinden ekstra kar amacıyla kasten yapmış bile olabilirler.
    Vw ye kayma kısmını hallettik şimdi yarı otomatik kısmına gelelim.
    Herşey bozulabilir. Ama otomatikler bozulursa masraflı olur, yarı otomatik tam otomatik farketmez masraflı olur. Ama yarı otomatik olanın bozulma ihtimali tam otomatiğe göre daha fazladır. Bunu bildiğim markadan bir örnekle pekiştireyim. Mesela Honda yarı otomatik şanzıman manuele bile alsan devir kesiciye girmene izin vermez hemen vites yükseltir. Ama tam otomatik olanlar manuele aldığın zaman devir kesiciye girer vites yükseltmeyi sana bırakır. Bu tamamen şanzıman hassaslığı, sağlığı ile alâkalı bir yaklaşım.
    Gelelim ikisininde bozulmadığı normal şartlara.
    Tam otomatikte yağını değişir devam edersin. Yarı otomatik hem de çift kavrama da, iki debriyaj seti birden değişir. Sarf malzemesi evet. Ama bakımları 1000 tl olanı mı seçersin 2000 tl olanı mı? Bu forumda honda'nın servis bakımları 10 binde bir , şu markalar 15 binde, 20 binde gibi ifadeler okudum. 10 binde bir 1000 tl vermek ve en az yarım gününü servisin insafına bırakmak mı aynı şeyi 20 binde yapmak mı?
    Dsg ye en iyi sekilde davransanda hatasi kronik, turkiye sartlarina uygun degil. Elbette hersey kul yapisi bozulabilir bunun kinuyla alakasi yok zaten.

    Tam otomatigi iyi sekilde kullanirsaniz fabrikasyon hatasi yoksa bozulani duymadim, cok dirayetlidir ama esek niyetine binerseniz herseyi bozarsiniz tabi.

    Gelelim hondaya, tum hondalara binmis gibi konusmussunuz, yari otomatik hondam manuelde motor kesiciye giriyor, siz yukseltmezseniz bagirip durur. Ama devir duserse manuelde olsada kendi kucultur. Bunun hondayla alakasi yok sanziman tipiyle ve yaziliminile alakasi var.

    Servis konusuna gelirsek ise genelde benzinli araclar 10binde yada senede 1 bakima girer, dizeller 15bin ticariler 20bin bile olabiliyor.

    10binde bir 1000-2000 tl vermekten bahsetmissiniz ama debraj seti sizi 80bin goturur normalde. Her periyodik te degismez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • DGS'yi görünce sınav ile alakalı birsey sandım
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Zevklere yönelik yorum yapmışsınız. Benim için a marka ile b marka araba arasında herhangi bir fark yok. Önemli olan sağlam, sorunsuz, arıza çıkarmayan veya problem olsa bile malının arkasında duran bir markadır bence. Parasının kıymetini düşünen herkesin de bunu dikkate alacağını sanıyorum. Bende de cvtli auris var ve tipini de gayet beğeniyorum. Toyota denilen marka üzerinden 10 yıl geçse de fabrikasyon bir sorun sebebiyle araçlarını çağırıp ücretsiz bir şekilde yapıyor. Diğer taraftan siz markaya yönelik niye saldırgan bir tutum içindesiniz açıkçası buradaki bazı arkadaşların söylediği gibi Vag çalışanı olmanızdan kaynaklı olabileceğini düşünmüyor değilim. Siz de haklısınız tabi, sattığınız markanın rakibi olan markayı kötüleyeceksiniz ki siz daha fazla ekmek yiyin. Zaten corollayı kötülerken bile sorunsuzluğuna yönelik hiçbir şey söyleyememişsiniz.
    Ayrıca senli benli konuşacak samimiyeti nerden buldunuz! Biraz saygılı olursanız saygı görmeniz de olasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Bak Net konuşuyorum. Burada Vw e DSG ye sallayan insanların eline biraz para geçse Forumun en az %70 i aracını satıp gider GOLF PASSAT SUPERB LEON ATECA alır.

    İlk yıllar EGEA ya sallayan tipler ne oldu

    Parasız kalınca herkes birbirine EGEA önerir oldu.

    Herkes EGEA almaya başladı.
    İnsanların eline biraz para geçse ikinci el muhabbeti azalacağı için Insignia, Astra, 1 serisi, A serisi, Giula, Giuletta varken kimse gidip de boşline bazat almaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ali.kose kullanıcısına yanıt
    DSG ama bu DGS olsa duramazsın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Güzel yorumun için teşekkürler dostum. Velhasıl kardeşine tavsiye edeceğin en düşük 2017 model HB b veya c segment araç hangisi olur? :)
  • Oronra kullanıcısına yanıt
    Manuel isterdim tabii ama birader otomatik istiyor o da ara sıra kullanmak istediği için. Ama son çare böyle olacak sanırım.
  • Yeni tip otomatik şanzımanlar üreticilerin servislerinin kapılarını ardına kadar açmalarını sağlayan bir tekno oyuncaktan ibarettir. Başka türlü gel gel olmuyor , filtre satarak yağ satarak nereye kadar. Ee adam ne yapsın çok geliştirdiler otomatikleri ki sizlerde sürekli gidiyorsunuz. Sadece DSG değil diğerleri de bu yolun yolcusu. Manuel candır, eliniz kolunuz tutarken kullanın gitsin. İşletme masrafı da yok gibi debriyaj ı yiyip bitirmedikçe :)
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.