Şimdi Ara

Bir DSG Klasiği!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
420
Cevap
17
Favori
54.452
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
478 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bugün size DSG'den çok Doğuş Oto müşteri deneyimini anlatacağım. Çünkü DSG ile ilgili durum ortada, her ne kadar araçlarının değerinin düşmesinden korkan "DSG lover" arkadaşlar olsa da yurtiçi/yurtdışı kaynakları incelediğinizde DSG problemleri ile ilgili genel bir fikir elde etmek mümkün. Ben Doğuş'un müşterilerine yaşattığı deneyimin daha kronik olduğunu düşünüyorum. Bu doğrultuda deneyimlerimi aktarmak isterim.

    1. KAVRAMA SORUNSALI

    2010 model Audi A3 aracımı 2017 yılında 43bin km'de aldım ve 2-3 bin km sonra kavrama problemi yaşadım. "İyi niyet" altında bakımlarını yetkili serviste yaptırmak koşuluyla aldığım bir indirimle aracımın kavramasını Doğuş Oto Maslak'ta değiştirdim. Daha sonra (ileride anlatacağım mekatronik problemi nedeniyle) servis geçmişlerine ulaştığımda araç benden önceki sahibindeyken, 18bin km'de, henüz 2.5 yaşındayken yine yetkili serviste aracın kavraması değiştirilmiş.


    2. DOĞUŞ OTO YETKİLİ SERVİS ÇELİŞKİLERİ

    Aracımı 2019 Şubat ayında 80bin bakımı için bir diğer yetkili servis AVEK'e götürdüm. Periyodik bakımlar tamamlandıktan sonra bekleme salonunda telefonum çaldı ve bakımın tamamlandığını ancak aracın lifte kaldırıldığında mekatronik parçasında yağ kaçağı olduğu ve aracımın AVEK'te bırakılması önerildi. Problemin detayını sorduğumda H. Bey "bu yağ kaçağı mekatronik parçasında bir problem olduğunu gösterir, biz bu parçayı tamir etmez direkt değiştiririz ve yaklaşık 10-11bin TL parça değişimi ve işçilik masrafı olur, 3-4 gün içerisinde aracını teslim ederiz" açıklaması yapıldı. Ben de bunun üzerine aracımın kavramasının Doğuş Oto Maslak'ta değiştirildiğini, 2 yıl garantisi olduğunu ve mekatronik ve kavrama şanzımana ait parçalar olduğu için aracımı Doğuş Oto Maslak'a götüreceğimi söyleyerek teslim aldım. Aracımı, gayet düzgün vites geçişleriyle ve ekranda hiç bir uyarılar olmadan (ki AVEK'e periyodik bakıma giderken de hiç bir şikayetim yoktu) yaşadıklarımı anlatarak Doğuş Oto Maslak'a bıraktım. Doğuş Oto Maslak'tan G. Bey, AVEK'in aksine "biz direkt parça değişimine gitmeyiz, önce bakarız tamir edilmiyorsa parça değişimine gideriz, bir inceleyelim size haber verelim dedi". Aracı bıraktığım anda G. Bey ile aracın içerisine girip ekranları kontrol ettik ve ekranda bir uyarı yoktu, bunun üzerine G.Bey "AVEK ileride olması muhtemel problemi erkenden görmüş" açıklamasını yaptı.


    3. ARACIMA YAPILAN MÜDAHALELER VE YANLIŞ BİLGİLENDİRMELER

    G.Bey telefonla ulaşıp incelemelerin tamamlandığını ve ileride olası bir problem yaşanmaması adına mekatronik conta değişimi ile sorunu giderileceğini iletti. Conta için yaklaşık 200TL, mekatronik yağ değişimi yaklaşık 100TL ve işçilik yaklaşık 600TL olmak üzere yaklaşık 900TL bir masraf olacağını söyledi. Ben de üstüne basa basa-altını çize çize, "bu ücreti ödedikten ve bu işlem yapıldıktan sonra mekatronik ile ilgili bir problemim kalmayacak değil mi?" diye teyit ettim ve G.Bey'den "evet" yanıtını alarak işleme onay verdim. Conta değişimi yapıldıktan sonra G. Bey telefon ile arayıp işlemin tamamlandığını, 1 lt daha yağ eklemek durumunda kaldıklarını (+ yaklaşık 100TL) ve bu işlemden sonra aracı teste çıkaracaklarını söyledi. Daha sonra aracın testlerden geçemediğini, tekrardan deneyeceklerini ve olumsuz olması durumunda parça değişimi gerekeceğini söyledi. Halbuki bu açıklamayı aracı teslim ettiği gün yapmıştı G.Bey, araç incelenecek tamir edilebiliyorsa tamir edilemiyorsa parça değişimi yapılacaktı. Tamir edilebilir olduğu ile ilgili bilgi verildi, tamir sonrasında ek hiç bir masraf çıkmayacağını teyit ettikten sonra işleme onay vermiştim. Fakat G. Bey burada bana göre kelime oyunu yaparak "size daha önce de söylediğim gibi tamir olabiliyorsa tamir, olmuyorsa parça değişimi yapacağız demiştik ve tamir olmadı parça değişimi gerekiyor" gibi bir açıklama yaptı. Aracın yine yaklaşık toplam 11bin TL masrafı olacağını ve tutara dahil olan işçiliğin ilk işlemde olduğu gibi yaklaşık 900TL olacağını söyledi. Ben de "olur mu öyle şey ilk işlemde işçilik yaklaşık 600TL idi, kalan tutar conta ve yağ" deyince, "hayır conta zaten para değil" yanıtını aldım. Yani az kalsın para bile olmayan contaya yaklaşık 200TL para ödeyecekmişim.

    4. MEKATRONİK TEKLİF SORUNSALI

    Yaklaşık 11bin TL olan mekatronik havada uçuşan iyi niyetlerle önce yaklaşık 7200TL daha sonra 6065TL'ye kadar geriledi. Tüm konuşmalar,yazışmalar sonrası teklifi kabul etmeyip hukuki haklarımı arayacağımı söyleyince (yine ileride anlatacağım tüketici hakem heyeti şikayetim sonrası) Doğuş Oto yetkilileri telefonla arayıp iyi niyet indirimini iptal ettiklerini söyledi. Peki ücret ne oldu diye sorduğumda ZUBIZU indirimi sonrası yaklaşık 8000TL oluyor yanıtını aldım. Yani işçilik hariç %40-%50 indirim yapıyoruz diye pazarlanan "iyi niyet" aslında ilk tekliflerine göre sadece %10, ikinci teklife göre ise %25 indirim anlamına geliyor. Buyurun niyetin iyi mi kötü mü olduğuna siz karar verin.


    5. ARACIN TESLİMİ VE YOLDA KALMASI

    Sayısız telefon görüşmeleri sonrası en son Doğuş Oto Maslak satış sonrası hizmetlerden sorumlu H. Bey ile yaptığımız görüşmeye istinaden, ısrarla aracıma müdahale ettiklerini, belki hiç yaşamayacağım belki çok uzun süre sonra yaşayacağım problemi hızlandırmış olabileceklerinden bahsettim. H. Bey "aracınız getirdiğiniz gibi çalışır vaziyette, biz sadece yağ kaçağını giderdik, dilerseniz aracınızı alabilirsiniz" yorumundan sonra daha fazla beklememek adına yaklaşık 900TL tutarındaki conta değişim ücretini de reddederek aracımı teslim aldım. Fakat çekincelerimde yanılmadım ve 3-4 gün sonra aracım evimin garajından çıkarken gaz yememeye başladı. Aynı gün aracımın altına kağıt parçaları yerleştirerek yağ kaçağınının da devam ettiğini gözlemledim. Tekrar Doğuş Oto ile iletişime geçtim ve Doğuş Oto evimin garajına servis yönlendirdi. Servis yağ kaçağını doğruladı ancak trajikomik bir şekilde bu kaçağın değişen conta kısmından olmadığı mekatroniğin farklı bir yerinden olduğunu söyledi. Yani özetle Doğuş Oto "biz yağ kaçağını giderdik" sözünün de arkasında duramadı.

    6. DOĞUŞ OTO MÜŞTERİ DENEYİMİ VE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ

    Yaşanan tüm gelişmeleri Audi Müşteri Hizmetleri'ne ilettim ancak tahmin edebileceğiniz üzere hiç bir sonuç alamadım. Audi üst yönetimi ve Almanya Volkswagen AG'ye yazdım ama sonuç değişmedi. Almanya'ya Türkiye'yi şikayet ediyorum, Almanya şikayeti Türkiye'ye yönlendiriyor, yani özetle sizi dikkate almıyorlar. Yurtdışındaki diğer ülke vatandaşlarının haklarını buyurun siz araştırın. Ben "iyi niyet" adı altında bakımları garanti altına alan Doğuş Oto'nun Almanya ile "win-win" yaptığını düşünüyorum. Audi Türkiye ve Doğuş Oto üst yönetimi ise konuyu doğal olarak müşteri hizmetlerine yönlendiriyor. Bu sefer müşteri hizmetlerinden S. Hanım "ben 20 yıldır bu işi yapıyorum ve müşterilerimizi artık çok iyi tanıyoruz" diyor ve devam ediyor "diyelim ki servis danışmanımız yanlış bir bilgi verdi, bu yanlış bilgi nedeniyle bu tutarı Doğuş Oto'nun mu ödemesini bekliyorsunuz?". Yani S. Hanım diyor ki; 20 yıldır aynı iş yapılıyor ama hala müşteri deneyimi konusunda bir yol alamadık, müşterilere karşı ön yargılı bir tutumumuz var ve servis danışmanı eşit değildir Audi, eşit değildir Doğuş Oto diyor. Doğuş Oto ile benzer problemi yaşayan arkadaşlar varsa bu açıklama herkesi ilgilendiriyor, Doğuş Oto bizi çok iyi tanıyor, hakkınızı falan aramaya kalkmayın bence. Bu ön yargılı tutumdan sonra hakkımı aramak için tüketici hakem heyetine başvurumu yaptım. Tüketici hakem heyetinin atadığı bilir kişi dosyaları ve evimin garajında aracımı inceledi ve sonuç olarak tüketici hakem heyeti kararı benim lehime verdi. Bu karara göre Doğuş Oto'nun aracımın mekatronik parçasını ücretsiz bir şekilde değiştirmesi gerekiyor. Bu işlem için 15 günlük yasal süre sonunda Doğuş Oto'yu arayıp aracımın ne zaman tamir edileceğini sorduğumda müşteri hizmetlerinin yine konulardan bir haber yanlış bilgilendirmesiyle karşılaştım. Tüketici hakem heyetinden kendilerine herhangi bir belge gelmediğini iletti. Durumu tüketici hakem heyetinden sorgulattığımda ise karardan 3 gün sonra bu belgenin Doğuş Oto tarafından teslim alındığı söylediler. Daha sonra e-devlet üzerinden kontrol ettiğimde Doğuş Oto'nun karara itiraz ederek konuyu tüketici mahkemesine taşıdığını öğrendim.

    7. SONUÇ

    Tüketici mahkemesinin sonucunu bekliyorum, aracım garajımda yatıyor. Gerek bu konu gerekse bu süreçte maddi/manevi tüm mağduriyetimin giderilmesi için hukuki mücadeleyi sonuna kadar sürdüreceğim. Elbette sizden istenilen paraları verip yaşamınıza devam edebilirsiniz, araçsız kaldığımdan ötürü çok ciddi mağduriyet yaşadım, yaşıyorum ancak ben bir şeylerin değişmesi için herkesin hakkını araması gerektiğini düşünüyorum. Bu konu çok yayılmasın ve aracımın değeri düşmesin diye düşünebilirsiniz ancak unutmayın ki tam tersine bazıları bu mağduriyetleri görmeli ki gerek mevcut müşterilerine gerekse potansiyel müşterilerine müşterilerinin arkasında olduklarını hissettirecek aksiyonları alsınlar. Eğer almıyorlarsa da özellikle potansiyel müşterilerin müşteri olduktan sonra nelerle karşılaşacağını çok iyi bilmeleri gerekiyor.

    Yazıyı buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim, gelişmeleri buradan paylaşacağım, bu deneyimimi Volkswagen grubu araç sahibi eş-dost arkadaşlarınızla paylaşmanızı dilerim.






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01101 -- 1 Temmuz 2019; 15:29:28 >







  • Asla bakmadım dsg şanzumanlara, araç kiralarken bile kaçtım hatta.

    Dsg mantığı basittir, sıfır alırsın, garanti uzatırsın, 4-5 yıl tüm bakımlarını doğuşta yaptırır bir şanzuman parası zaten fark verirsin.

    Uzatılmış garanti de bittiğinde, asgari ücretin 2000 lira olduğu ülkede yürütme maliyetleri de hesaplandığında ne kadar saçma bir iş yaptığını fark edersin, garantin de bitmiştir aracı ikinci elde birine satarsın gider.

    Büyük konuşmayayım, 4 ileri alırım, eski usul otomatik vites alırım, dsg almam.

    Güzel şanzuman Allah için. Çok hızlı vites değiştiriyor. Doğru. Ama yürütme maliyetlerini de düşününce gerçekten çok pahalıya geliyor.

    Doğuş da durumun farkında. Dsg şanzumanlı bir araç aldığınız zaman seve seve servise gidiyorsunuz bakımlara.

    Olaya doğuşun açısından bakın.

    Golf sattınız. (muadilin %15 fazlasına)
    Uzatılmış garanti sattınız.
    5 yıl boyunca kullanıcı "dsg patlarsa" diye korkusundan fren balatası değişimine bile size geldi.

    Şanzuman patladı. Geldi adam. Tamamen sizin insafınızda. 5 yıl boyunca zaten her bakıma size gelmiş, bir şanzuman parasını zaten size vermiş. İyi niyet, kötü niyet, biraz iyi niyet, biraz art niyet derken adam sizin kollarınızda.

    İstemeseniz iyi niyet bilmem ne niyet garantisine sokmazsınız, müşteriye kitlersiniz. Adam çekici üstünde tamirci tamirci gezsin.

    Çünkü o adam tamirci tamirci gezerken birileri kalkıp "ben 463737383 yıldır 46363738 kmdir dsg kullanıyorum bir şey yok. Trafikte Manuel gibi 1-2-1-2 yapacaksınız vitesi boşa alacaksınız yokuş yukarı yükü el freninde bırakacaksanız. 3636373838 yılından öncekiler sorunlu sonraları biraz daha yağlı o yüzden sorunsuz. Zaten kimse sorun yaşamıyor ilk elden sorun yaşayan yok herkes tanıdığım sorun yaşadı diyor " diye üç kuruşluk aklı ile insanları gaza getirir.

    Dsg kronik sorunlu bir şanzumandır. Vosvos bunu kabul ediyor Türkiye dışında her yerde araç satabilmek için Şanzumana uzun süre garanti veriyor.

    Türkiyede lütfedip iki yıl mecburi olan garantiyi veriyorlar.
    Defalarca yazdık DSG şanzımanlı araç A-LIN-MAZ

    çok basit VW grubu araç alacaksanız manuel alacaksınız, illa DSG alacağım diyorsanız şanzıman arızasının parasını kenara koyacaksınız. ve bu arıza belirli aralıklarla tekrar edeceği için o sırada tekrar kenara koyacaksınız.

    Bile bile alıyorsunuz yapacak bir şey yok.
    Dogus oto kartalda benimde basima cok kotu seyler geldi . Gercekten birilerini dovmemek icin kendimi zor tuttum . 2 kere parasini alip degistirmeyi unuttuklari parca icin 3. Kez servis e gittigimde yine para aldiklarini gordum ve isin en kotu yani 3 kere para odedigim parcayi 2 kere hic degistirmedikleri ve 3. Kezde ise yanlis parca takip araci suclamaya calistilar . Hemen orda parcayi sokup araca uygun olmadigini gosterdigimde haklisiniz diyip malesef sizin araca uygun kalmamis o yuzden baska aracin parcasi takilmis dediler ve sonuc olarak 3 kere para odedim ve parca yok .
    Geri geri gelirken kaldirim kenarina surttum adblue deposunda delik acmistim adblue sistemi komple degiscek yoksa motor kendini kitler dediler masrafta 7-8 bin tl dediler tamam dedik biraktik araci , 15 gun icinde parca takilmis olur elimizde yok yurt disinda gelicek 10 gun icinde dediler . Aradan 15 gun gecti parca hala yok , klasik bahane gumruge takildi 5 gun daha sabredin . Tamam dedik 5 gun sonra aradim geldimi diye , yanlis gelmis hemen dogru parcayi siparis ettik dediler acil siparis verdik hizli gelicek dendi yine tamam dedik . Artik araci birakali 1 ay i gecmisti 30-35 gun olmustu noldu dedik bekliyoruz dediler , bir sinirle hemen kostum servis e bu ne rezalet diye , yine palavralar yalanlar havalarda ucusuyor . Bu adblue bos olsa nolucak dedim olmaz dediler alttan yama yapsak nolucak dedim olmaz dediler , atolyeye inip atolye sefine ne ise yariyor adblue dedigimde motoru koruyor dyince ben anladimki ordakilerin hic birinin arabayla alakasi yok . Adblue araci ya da motoru degil cevreyi koruyor . Hemen aldim aracimi 2 gun sonra sanayide delinen minnacik 1 cm den ufak yere yama yaptirdim ve adblue yu doldurdum . Yakladik 35 bin km dir sifir sorunla kullaniyorum .
    Bakima soktuktan 7 bin km sonra balatalar bitmis ve diskleri cizmis dogus kartal a gittim hemen yine butun bakimlarini zaten orda yaptiriyordum . 7 bin km once kontrol etmediniz mi nasil bitebiliyor balata hani 101 nokta bakim yapiyordunuz , nerde o test dedigimde kusura bakmayin diyip yine hic bir indirim yapmadan etmeden disk balata komple degistirdim . Daha sonra aracin camina tas geldigi icin degistireyim dedim , yine ayni yere gittim tabiki . Cam degisti 2 saat sonra baktimki camin ustune gelen dis plastikleri oturtmamislar bile , hemen gittim agzima ne geldiyse soyledim artik . Duzelttiler hemen ama bir daha gercekten kartal dogus a gitmem gidenide sevmem o kadar nefret ettim . En son bakimi maslak dogusta yaptirdim . Orda da sacmaliklar ust duzeyde . Araci teslim alirken odemeyi yapip daha araci gormeden sizden memnuniyet anketi istiyorlar . Daha araci gormedim ne memnuniyeti dedim haklisiniz diyorlar ama cozum yok :) neyse yaptim anketi aracin yanina gittim , yikamak yerine resmen sus tutmuslar islak islak geldi arac . Maslaktanda nefret ettim . En basit is , en vasifsiz insanlarin bile yapabildigi oto yikamayi bile duzgun yapamiyorlarsa diger isler nasil yapiliyor cok merak ediyorum .
    Hepsi yaptiklari bu hatalardan dolayi cebimizden cikan fazladan paranin insallah en az 10 kati ailelerinden ve kendilerinden cikmasi dilegiyle . Calisanlar , ust yonetim , telefonlara bakanlar her kimin emegi varsa bu yanlisliklarda en az 10 kati ceplerinden ciksin .
    Arkadaşlar bu Vag gruptan ya manuel alın ya da otomatik ise tercihiniz bu DSG denen illet düzelmeden ya da tam otomatiğe geçmeden almayın. Tepkinizi koyun, mekatronik problemi kaçınılmaz bir durum gibi, ne zaman bozulacağı belli değil.

    Herkes mahkemede hakkını aramalı yoksa bu şerolar düzelmeyecek.
    Ben alirken hic dusunmemis, AUDI gibi bir markanin kronik bir problemi olacagi (ki bunun arkasinda durmayacagi) aklimin ucuna bile gelmemisti. Zaten bundan sonra degil Audi, Volkswagen grubunun hic bir aracini almam, kimseye de tavsiye etmiyorum. Bundan sonra elbette yogurdu ufleyerek yiyecegim ve sadece Volkswagen degil bi tarz problemler yasatan ozelikle problem disinda kotu bir musteri deneyimi sunan firmalari tercih etmeyecegim. Devir musteri deneyimi devri. Sadece arac degil her konuda musterisine deger veren firmalar tercih edilmeli vermeyen ile ilgili hak sonuna kadar aranmali. Bir yerde okumustum yanlis hatirlamiyorsam a,b,c ulkelerinde araclar geri cagrilirken x,y ulkelerinde yeteri kadar sikayet olmadigi icin bir islem yapilmadi diye. Sadece sikayet sitelerine yazip bize dayatilan tutari kabul etmemeliyiz, sesimizi cikarmaliyiz, bir yerlere duyurmaliyiz, hukuki haklarimizi aramaliyiz..
  • Fontu bi tık büyütse miydiniz acaba kör oldum okurken.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler geri bildirim için, büyüttüm.
  • Çok sıradışı gelmedi dsgli araç almayın diye dilimizde tüy bitti alıştık böyle olaylara gündeliğe döndü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun...takipte kalalım...
  • Biz teşekkür ederiz.

    Aslında bu firmaları şımartan bizleriz, fakat sizin davranışınız bu konuda mağdur olan herkes için bir değişim olabilir.

    Tekrar tebrikler, teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu Vag gruptan ya manuel alın ya da otomatik ise tercihiniz bu DSG denen illet düzelmeden ya da tam otomatiğe geçmeden almayın. Tepkinizi koyun, mekatronik problemi kaçınılmaz bir durum gibi, ne zaman bozulacağı belli değil.

    Herkes mahkemede hakkını aramalı yoksa bu şerolar düzelmeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PSN_vs_XBOXLive -- 1 Temmuz 2019; 16:18:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Defalarca yazdık DSG şanzımanlı araç A-LIN-MAZ

    çok basit VW grubu araç alacaksanız manuel alacaksınız, illa DSG alacağım diyorsanız şanzıman arızasının parasını kenara koyacaksınız. ve bu arıza belirli aralıklarla tekrar edeceği için o sırada tekrar kenara koyacaksınız.

    Bile bile alıyorsunuz yapacak bir şey yok.
  • Asla bakmadım dsg şanzumanlara, araç kiralarken bile kaçtım hatta.

    Dsg mantığı basittir, sıfır alırsın, garanti uzatırsın, 4-5 yıl tüm bakımlarını doğuşta yaptırır bir şanzuman parası zaten fark verirsin.

    Uzatılmış garanti de bittiğinde, asgari ücretin 2000 lira olduğu ülkede yürütme maliyetleri de hesaplandığında ne kadar saçma bir iş yaptığını fark edersin, garantin de bitmiştir aracı ikinci elde birine satarsın gider.

    Büyük konuşmayayım, 4 ileri alırım, eski usul otomatik vites alırım, dsg almam.

    Güzel şanzuman Allah için. Çok hızlı vites değiştiriyor. Doğru. Ama yürütme maliyetlerini de düşününce gerçekten çok pahalıya geliyor.

    Doğuş da durumun farkında. Dsg şanzumanlı bir araç aldığınız zaman seve seve servise gidiyorsunuz bakımlara.

    Olaya doğuşun açısından bakın.

    Golf sattınız. (muadilin %15 fazlasına)
    Uzatılmış garanti sattınız.
    5 yıl boyunca kullanıcı "dsg patlarsa" diye korkusundan fren balatası değişimine bile size geldi.

    Şanzuman patladı. Geldi adam. Tamamen sizin insafınızda. 5 yıl boyunca zaten her bakıma size gelmiş, bir şanzuman parasını zaten size vermiş. İyi niyet, kötü niyet, biraz iyi niyet, biraz art niyet derken adam sizin kollarınızda.

    İstemeseniz iyi niyet bilmem ne niyet garantisine sokmazsınız, müşteriye kitlersiniz. Adam çekici üstünde tamirci tamirci gezsin.

    Çünkü o adam tamirci tamirci gezerken birileri kalkıp "ben 463737383 yıldır 46363738 kmdir dsg kullanıyorum bir şey yok. Trafikte Manuel gibi 1-2-1-2 yapacaksınız vitesi boşa alacaksınız yokuş yukarı yükü el freninde bırakacaksanız. 3636373838 yılından öncekiler sorunlu sonraları biraz daha yağlı o yüzden sorunsuz. Zaten kimse sorun yaşamıyor ilk elden sorun yaşayan yok herkes tanıdığım sorun yaşadı diyor " diye üç kuruşluk aklı ile insanları gaza getirir.

    Dsg kronik sorunlu bir şanzumandır. Vosvos bunu kabul ediyor Türkiye dışında her yerde araç satabilmek için Şanzumana uzun süre garanti veriyor.

    Türkiyede lütfedip iki yıl mecburi olan garantiyi veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • geçmiş olsun. paylaşımlarınız için de teşekkürler. İnşallah sonuna kadar haklarınızı elde edebilirsiniz
  • dsg araç sahibiyim valla şu konuları okudukça psikolojim bozuldu arabadan soğudum. Hep bi tedirginlik içinde ne zaman bozulcak diye bekliyorum. arabamı aldık dertmi aldık anlamadım.
  • Ben alirken hic dusunmemis, AUDI gibi bir markanin kronik bir problemi olacagi (ki bunun arkasinda durmayacagi) aklimin ucuna bile gelmemisti. Zaten bundan sonra degil Audi, Volkswagen grubunun hic bir aracini almam, kimseye de tavsiye etmiyorum. Bundan sonra elbette yogurdu ufleyerek yiyecegim ve sadece Volkswagen degil bi tarz problemler yasatan ozelikle problem disinda kotu bir musteri deneyimi sunan firmalari tercih etmeyecegim. Devir musteri deneyimi devri. Sadece arac degil her konuda musterisine deger veren firmalar tercih edilmeli vermeyen ile ilgili hak sonuna kadar aranmali. Bir yerde okumustum yanlis hatirlamiyorsam a,b,c ulkelerinde araclar geri cagrilirken x,y ulkelerinde yeteri kadar sikayet olmadigi icin bir islem yapilmadi diye. Sadece sikayet sitelerine yazip bize dayatilan tutari kabul etmemeliyiz, sesimizi cikarmaliyiz, bir yerlere duyurmaliyiz, hukuki haklarimizi aramaliyiz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dış kapının iç mandalı kullanıcısına yanıt
    Güzel anlatmışsınız hocam tebrikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 01101

    Ben alirken hic dusunmemis, AUDI gibi bir markanin kronik bir problemi olacagi (ki bunun arkasinda durmayacagi) aklimin ucuna bile gelmemisti. Zaten bundan sonra degil Audi, Volkswagen grubunun hic bir aracini almam, kimseye de tavsiye etmiyorum. Bundan sonra elbette yogurdu ufleyerek yiyecegim ve sadece Volkswagen degil bi tarz problemler yasatan ozelikle problem disinda kotu bir musteri deneyimi sunan firmalari tercih etmeyecegim. Devir musteri deneyimi devri. Sadece arac degil her konuda musterisine deger veren firmalar tercih edilmeli vermeyen ile ilgili hak sonuna kadar aranmali. Bir yerde okumustum yanlis hatirlamiyorsam a,b,c ulkelerinde araclar geri cagrilirken x,y ulkelerinde yeteri kadar sikayet olmadigi icin bir islem yapilmadi diye. Sadece sikayet sitelerine yazip bize dayatilan tutari kabul etmemeliyiz, sesimizi cikarmaliyiz, bir yerlere duyurmaliyiz, hukuki haklarimizi aramaliyiz..
    Özetle; bir musibet, bin nasihattan iyidir.
    En önemlisi, bu gibi konuları insanımızın okuması, bilinçlenmesi ve iyi analiz etmesidir. Bunun sonucunda da bu tip firmaların kendilerine çeki düzen vermesi herkes için iyi olur.
    Çin'e, Amerika'ya 10 yıl mekanik garanti, Türkiye'ye 2 yıl garanti... Yok öyle bir şey, kabul edilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 1 Temmuz 2019; 18:8:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • E başta burası olmak üzere bir sürü mecrada "DSGli araba almayın, bu şanzıman pimi çekilmiş bomba, rezillik çıkar, Doğuş'a da hiç güvenmeyin" diye yüzlerce kez söyledik, siz yine de gidip araştırmadan almışsanız bu sizin sorununuz

    Volkswagen grubu böyle, beğenirsen al beğenmezsen kalabalık yapma diyor adam, iyi niyet falan ayağına da servislerde söğüşlüyor, 400 liralık işi 1200 liraya yapıyor, valla iyi iş. Problem, bizim halkımızda hala bu arabaları, bu garanti koşullarında alan insanların olması, herkes hak ettiği gibi.

    Not: Başvuru ihtiyacınızı, yardım ve hak arayışınızı takdir ediyorum, ancak boşuna heveslenmeyin hiçbir şey çıkmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dış kapının iç mandalı

    Asla bakmadım dsg şanzumanlara, araç kiralarken bile kaçtım hatta.

    Dsg mantığı basittir, sıfır alırsın, garanti uzatırsın, 4-5 yıl tüm bakımlarını doğuşta yaptırır bir şanzuman parası zaten fark verirsin.

    Uzatılmış garanti de bittiğinde, asgari ücretin 2000 lira olduğu ülkede yürütme maliyetleri de hesaplandığında ne kadar saçma bir iş yaptığını fark edersin, garantin de bitmiştir aracı ikinci elde birine satarsın gider.

    Büyük konuşmayayım, 4 ileri alırım, eski usul otomatik vites alırım, dsg almam.

    Güzel şanzuman Allah için. Çok hızlı vites değiştiriyor. Doğru. Ama yürütme maliyetlerini de düşününce gerçekten çok pahalıya geliyor.

    Doğuş da durumun farkında. Dsg şanzumanlı bir araç aldığınız zaman seve seve servise gidiyorsunuz bakımlara.

    Olaya doğuşun açısından bakın.

    Golf sattınız. (muadilin %15 fazlasına)
    Uzatılmış garanti sattınız.
    5 yıl boyunca kullanıcı "dsg patlarsa" diye korkusundan fren balatası değişimine bile size geldi.

    Şanzuman patladı. Geldi adam. Tamamen sizin insafınızda. 5 yıl boyunca zaten her bakıma size gelmiş, bir şanzuman parasını zaten size vermiş. İyi niyet, kötü niyet, biraz iyi niyet, biraz art niyet derken adam sizin kollarınızda.

    İstemeseniz iyi niyet bilmem ne niyet garantisine sokmazsınız, müşteriye kitlersiniz. Adam çekici üstünde tamirci tamirci gezsin.

    Çünkü o adam tamirci tamirci gezerken birileri kalkıp "ben 463737383 yıldır 46363738 kmdir dsg kullanıyorum bir şey yok. Trafikte Manuel gibi 1-2-1-2 yapacaksınız vitesi boşa alacaksınız yokuş yukarı yükü el freninde bırakacaksanız. 3636373838 yılından öncekiler sorunlu sonraları biraz daha yağlı o yüzden sorunsuz. Zaten kimse sorun yaşamıyor ilk elden sorun yaşayan yok herkes tanıdığım sorun yaşadı diyor " diye üç kuruşluk aklı ile insanları gaza getirir.

    Dsg kronik sorunlu bir şanzumandır. Vosvos bunu kabul ediyor Türkiye dışında her yerde araç satabilmek için Şanzumana uzun süre garanti veriyor.

    Türkiyede lütfedip iki yıl mecburi olan garantiyi veriyorlar.
    Hatta abd’de 6 sene/72k mil garanti olmasına rağmen DSG kullanmıyor, tork konvertörlü tam otomatik kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çİft kavramadan tiksindiğim kadar hiçbir teknolojiden tiksinmedim...

    Geçmiş olsun.

    Dual clutch, doppelkupplung, çift kavrama kelimelerini görünce midem bulanıyor.
  • Bu zaten Doğuş Otonun beklediği bir sonuç. 10 şikayetin 1 tanesi mahkemeye başvuruda bulunsa bile kendilerini karda zannediyorlar. Adalet olsa cezaların katlanarak artacağını bilseler böyle bir şey yapabilirler mi?

    Bilmiyolarlarki insanlar giderek vw markasından soğuyor. Vw sempati ile bakan ben bile giderek tiksinmeye başladım bu markadan. dsg'li araç alırken artık 1000 kere düşünürüm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi mücadele vermişsiniz yalnız Doğuş’un özgüveni de takdire şayan adamlar utanmadan hakem heyetine gitmişler. Yerinizde olsam pislik yapar iyi bir avukata gider bi de süreçte ki maddi kayıplarım için dava açardım tabi eğer bişi alabileceğinize kanaat getirebilen bir avukatla. Geçmiş olsun muhtemelen Doğuş eşşolueşşek gibi yapıcak aracın arızasını. Yalnız size parça yok, sıra var araç beklicek yurtdışından gelicek şeklinde uğraştırmazsa tabi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mahkeme sonucunda siz kazanırsınız muhtemelen, umarım öyle olur yani.

    Bu ülke vatandaşına Avrupa Amerika gibi yerlerden daha kısa süre garanti, pil garantisi vs veren markalara müstehak. Maalesef inatla onlardan araç alanlara oluyor olan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.