Şimdi Ara

Bir depo ile kaç km yapıyorsunuz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
17.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gizlimabedim

    honda titan motosikletim var 10 lt benzinle 600 km yol yapıyorum


    hocam sen de uçmuşsun yani :) bende de honda titan var. 10 lt ile 400 km gidiyorum. bence senin motorda bir sorun var, git bi baktırt! :)))
  • peugeot 207 hdi outdoor ile 80 tl lik mazotla 750 km gittim.(çankırı-trabzon)
  • 1.9 mj 105hp doblo 2008 model depo 60 litre

    şehir içi 750-800 km (100 km de 8 litre)

    şehir dışı şu ana kadar max 1100 km (araçta 3 kişi) (100 km de 5.4 litre)
    ----------------------------------------------------------------------

    opel astra 2004 model(eski kasa) 1.6 twinport 103hp

    37 litre benzin ile 750 km gittim(istanbul antalya arası , 2 kişi)

    100 km de 5 litre
  • 40 lt depom 93 model corolla 1.3 xl 650 km
  • 50 litre dizelle uzun yolda 1100-1200 km şehir içi 950-1050 km... (206hdi 1.4)
  • Depomu full (LPG) yapıyorum 45 litre civarı alıyor. 70 tl falan tutuyor ve Ş.içi-Ş.arası karışık 550 km civarı gidiyor.
  • Aracı geçen hafta aldım. Rodaj zamanı var mıdır bilmiyorum.

    100 TL lik mazot ile (39,43 Litre aldı, Total Eurodizel) 740 KM sonra isik yandi. Daha fazla gitmeden tekrar doldurdum. Servis isik yandiktan sonra 100 KM demisti, denemek istemedim. Tum kullanim Umraniye - Bayrampasa arasinda TEM de oldu, motor isinmasini saymazsak dur kalk pek yok. Kopru girisinde 5-7 dk dur kalk var sadece.
  • 25LİRAYA 110KM GIDIOM Şİ 25 LİRAYA ŞD 140KM 1.4 POLO
  • 1470 km 1 depo(60lt)

    307 1.6 hdi 90 hp
  • ford connecle 50lt depo 1 depoyla 700 km yol yaptı tam bir depoyla
  • tam da aradığım başlık yaklaşık bi 1 sene honda city kullandım 100tl'lik benzinle 550 hatta 600km yol yapıyordum ki satıp a3 aldım. biri 1.4 biri 1.6 olduğundan fazla yakacağını tahmin ediyordum ancak bu kadarını beklemiyordum. 1 depo benzinle (170tl civarı doluyor) 500km anca yapıyorum fazla hızlı yapmadan... çok mudur yoksa 1.4 arabadan sonra bana mı çok geliyor?
  • eğer kullandığın honda city bir de cvt şanzımanlı ise sonuç normal. zaten o kasada kullanılan motor jazz'da kullanılan motor diye biliyorum. silindir başına iki valf ve iki bujiye sahip çok özel bir motordur. segmentinin en tutumlu motorudur belki de. ama a3 de kullanılan motor zaten yerleştirildiği araç da göz önüne alınırsa ekonomi odaklı bir motor değil. vites aralıkları bile city ile a3 arasında farklıdır kanımca. bir de 1.6 ile uzun yol yapsan ve sakin kullansan yakın değerler elde edebilirsin belki ama şehir içinde düşük hızlarda 200 cc yine de fark yaratır. ayrıca sen belki farkında değilsinidir ama yine de altında a3 varken city gibi sürmüyorsundur aracı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: purpleduck

    tam da aradığım başlık yaklaşık bi 1 sene honda city kullandım 100tl'lik benzinle 550 hatta 600km yol yapıyordum ki satıp a3 aldım. biri 1.4 biri 1.6 olduğundan fazla yakacağını tahmin ediyordum ancak bu kadarını beklemiyordum. 1 depo benzinle (170tl civarı doluyor) 500km anca yapıyorum fazla hızlı yapmadan... çok mudur yoksa 1.4 arabadan sonra bana mı çok geliyor?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 79mur

    ford connecle 50lt depo 1 depoyla 700 km yol yaptı tam bir depoyla




    İyimiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 79mur

    ford connecle 50lt depo 1 depoyla 700 km yol yaptı tam bir depoyla




    İyimiş
  • ben motosiklet almaya karar verdim
  • 1.5 dCi Megane 2 sedan 2009 model 1depo 60 litre..

    ş.dısı: 1450
    ş.içi : 980 km


    Şehir içi sakin kullanım az dur-kalk olan yolda...
  • şehir içi nasıl bu kadar az yakıyor rolantidemi gidiyorsun
  • Tasarrufunuz 2 temel konuya bağlı.

    1. Düşük hızlar (şehir içi gibi dur kalkların fazla, ort hızın düşük, rüzgar direncinin yakıt üzerindeki etkisinin az olduğu durumlar)
    Fren kullanımı kaybedilen enerji demektir en basit ifadesiyle. Bu nedenle düşük hızlarda ağırlık tüketimi belirleyen en büyük faktördür. Her dur-kalkta motor aracın kütlesini ivmelendir. Buda doğrudan ne kadar hafifseniz o kadar az tüketirsiniz anlamına gelir. Aynı araçtan iki tane olsun biri 1000 diğeri 1250 kg şehir içi dur-kalk yapacak bu araçlardan ağır olanı %25 daha fazla tüketcektir.
    Biri 2 lt diğeri 1.6 lt iki araç aynı ağırlıkta olsunlar yine dur-kalk yapacak bu iki aracın tüketimleri 2 lt çok az fazla olsada birbirine yakın olacaktır.
    Ağresif sürüşte gereksiz dur-kalk demektir. Kırmızı ışığa kadar gaza basıp sert frenle durmak gibi.


    2. Yüksek hızlar (şehir dışı gibi ort hızın ve rüzgar direncinin yüksek olduğu durumlar)
    Alınan km başına frenden kaybedilen enerji miktarının iyice azaldığı yüzümüzün gülmeye başladığı bu durumda bir başka dert çıkar karşımıza. Hızımızın karesine bağlı olarak otomobil üzrende oluşan rüzgar direnci yada kuvveti diyelim. Siz her gaza basip otomobilin hızını artımaya çalıştığınızda bu kuvvet kendi misli ile size cevap verir. Siz 130 km/h giden aracınızın hızını 90 km/h düşürdüğünüzde rüzgar direnci de yarıya inmiş olur. Eger durum böyle değilde ne kadar hızlı gidersek o oranda direnç kuvveti ile karşılaşsaydık 180 km/h drenci 90km/h direncinin iki katı olurdu. İki kat kuvveti yenmek için otomobiliniz 2 kat yakıt tüketecek karşılığında da 2 kat yol alacak, km başına tüketiminiz aynı olacaktı ve yavaşta hızlıda gitseniz yolculuk maliyeti değişmeyecekti. Fakat hızımızla değilde hızımızın karesi ile orantılı olarak rüzgarın kuvveti artar. Aslında dert sandığımız bu durum Allahın büyük mucizelerinden biridir canlılık için önemlidir. Gökyüzünden düşen bir damlacık yolculağa çıkttıktan kısa bir süre sonra rüzgar direncinin hızın karesi ile artmasıyla limit hıza ulaşır ve hızı sabitlenir. Ağırlığın tüketim üzerindeki etkisi o kadar azalmıştır ki (frene basmıyorsanız yada çok az kullanıyorsanız) neredeyse etkisi sıfır denilebilir.

    Günümüz otobillerinin rüzgar drenç katsayısı biribirine yaklaşmış ve olduça düşmüştür. Rüzgar tünellerinin en büyük amacı drenci en alt seviyeye indirecek tasarımı bulmaktır.

    Bunlar dışında birde lastik basıç durmu önemlidir. Dönme drenci yüzey alanı ve ağırlıkla orantılı şekide artar. Bir lastiği sürtünmesiz (havasız) ortamda sonsuza kadar döndüremezsiniz lastik dönemeye karşı drenç göstercektir. Arabanın ağrılığını çok fazla değiştiremezsiniz ama lastiğin yere basan yüzey alanını basıncını artırarak güvenli sınırlar çerçevesinde azaltabilirsiniz. Hangi yaktıt türünü kullanıyorsanız kullanın yada hangi motor hacmini şartlar değişimi tüketiminizi istesenizde istemesenizde etkileyecek hemde %60-70 i bulan oranlarda. Önünüzdeki aracın frene basmasında tutunda havanın sıcaklığına motor yağının yada aktarma organlarındaki yağın viskozitesine kadar.

    Günümüz motorlarının verimleri de birbirine çok yakındır. Ve üreticiler tüketimi minimize etmek için her yolu denerler. Hibrit otomobillerde durumun güzel örneklerindendir. Frenle kaybolan enerjinin bir kısmını kurtarmak temel amaçtır. Koca karı ilaçları tarzında abuk subuk katkı maddelerine (manyetik yağlar hariç) eko meko ve türevlerine itibar etmeyiniz. Bakımlı araç bilinçli kullanıcı her zaman en az yakıtı tüketir. Paranızı hayır kurumlarına bağışlayınız.

    Sevgilerle..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi basarank -- 5 Temmuz 2009; 17:49:44 >




  • Merhabalar arabam 2005 model volkswogen golf 1.6 fsi 115 beygir.uzun yolda ağresif kullanmassam 1000 km yi rahatlıkla deviriyor.
  • dizel fiesta, yaklaşık 10000 km yol yaptım ortalamam

    sakin ve süratsiz kullanımda, klima genelde açık

    40 lt mazotla şehir içi 800 km,

    şehirler arası 900 km civarında
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.