Şimdi Ara

Bilim niçin tanrı ile ilgilenmez. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
3.639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilim gerçeklerle ilgilenmez mi? Gerçek olan, var olan değil midir?
  • Bilimsel metodlarla kanıtlanılan bir olayı herkes kabul eder o artık kesindir çünkü, oluşum nedeni ortaya çıkan sonucu bütün detaylarıyla anlatılır bunu inkar gibi bir şey söz konusu değildir inanç ise bireyseldir bu konuda bilim'in sahasına giremez hayatın insanın herşeyin sorgulanıp düşünülerek insanın kendine mantıklı geleni seçmesiyle elde edilir.

    Bilim'de neden - sonuç ilişkisi vardır ama inanç sisteminde böyle bir şey yoktur, bu sadece Tanrı inancında değil insanın hissi ve duygusal düşünme sürecindede büyük oranda vardır..
    İnanç'ta bilimsel sürecin tam tersine sonuçlardan sebebe ulaşılır, ortada oluşan bir yapı görülür ve buna göre yorum getirilir..
    Tanrı inancında %100 kanıt olmaz, herkesin kendisine mantıklı geleni kabul etmesiyle oluşur. %100 kanıtlanılan bir şeyin inanç olamıyacağını söylemek ise saf akılllık olur..

    Ama bilimsel süreç öyle işlemiyor diyelimki karşınızda bir bina var bilim bunu gördü bu onu kabul etmesi için yeterli değil, kesinlikle bunun sağlamasını nasıl oluştuğunu en ince ayrıntısına kadar bilmek zorunda.. Aksi taktirde bu bilim için bir halisünasyon beyin aldatmacısı insanın kendi kafasında oluşturduğu bir inançtır deyilip geçilir.
    Bilim inanç ruh ve duygu anlamında neyi inceliyorki tanrı'yı incelesin , herşey maddesel anlamda inceleniyor..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Bilim gerçeklerle ilgilenmez mi? Gerçek olan, var olan değil midir?


    Sorunuzun cevabı aşağıdaki alıntıda güzel bir şekilde izah edilmiş.

    ----------------------------------------------------------------------------

    Mutezile, Cebriyeci ve ateist
    İmam-ı a'zam hazretlerine bir ateist, bir mutezile, bir de cebriyeci üç kimse gelir. Ateist sorar:
    (Allah varsa, var olan görülür. Varsa ispat et.)

    Akılcı olan mutezile sorar:
    (Cehennemde ateş var. Şeytan ateşten yaratılmıştır. Şeytana ceza vermek mümkün mü?)

    Cebriyeci de sorar:
    (Sen irade-i cüziyye var diyorsun. Her şeyin hâlıkı Allah iken insan ne yapabilir ki?)

    İmam-ı a'zam hazretleri, yerden 3 avuç nemli toprağı top gibi yapıp, her topu birine atar.
    Üçü de, durumu kadıya şikayet eder. Kadı niye çamur topu attığını sorar.

    İmam-ı a'zam hazretleri der ki:
    Bunlar bana soru sordu ben de cevap verdim. Ateist, Allah varsa, var olan şeyin görünmesi gerekir demişti. Toprak başımı acıttı dedi, madem ağrı var, ağrıyı göstermesi lazımdır. Ağrıyı bile göremeyen Allah’ı nasıl görebilir ki? Ateist akılsızdır, aklı varsa göstermesi gerekir. Ruh da akıl gibi görünmez, ama yaptıklarından anlaşılır. Kâinatın var olması da onun bir yaratıcısının olması gerektiğini gösterir.

    Mutezile olan ise, topraktan yaratılmış olduğu halde, çamur toptan etkilendi. Toprak topraktan etkilendiğine göre ateş de ateşten etkilenir. Demir testeresi demiri kestiği gibi, ateş de ateşi yakar.

    Cebriyeci ise, (Allah her işi zorla yaptırır) diyordu. O zaman o toprağı Allah attı, bu beni niye şikayet ediyor? Kendi kendini yalanlamış oluyor.

    Ustasız yapılan kayık
    Hz. İmamın böyle kısa cevaplar verdiği çoktur. Mesela bir ateistle saat onda buluşup münazara etmek üzere anlaşırlar. Hz. İmam kasten toplantıya bir saat kadar geç gelir. Gecikince, ateist, (Bakın imamınız korktu gelemiyor) der, gelince de niye geç kaldın diye sorarlar. O da, (Kayık yoktu. Irmaktan geçemedim, bir de baktım ki, ağaçtan kopan dallar kendiliğinden bir kayık oluverdi, ben de binip geldim, ondan geciktim) der. Ateist, gülmeye başlar, (Gördünüz mü nasıl yalan söylüyor, hiç kendiliğinden, bir ustası olmadan kayık yapılır mı?) der. Hz. İmam hemen taşı gediğine koyup, (Bre ateist, bir kayık bile ustasız kendiliğinden olamazsa, bu koca kâinat kendiliğinden nasıl var olur?) diyerek ateistle münazara bile etmeden galip gelir.

    Sayıların sonu olmaz
    Yine bir ateist, (Allah var ise, başlangıcı olmadığı gibi, sonsuz da olamaz, yani Allah ezeli ve ebedi değildir) der. Hazret-i İmam, 1’den önce sayı var mı? der. O da yok der. (Sayıları sonuna kadar say bakalım) der. O da, epey saydıktan sonra, bırakır. Hz. İmam, (Devam et, sonuna kadar say) der. Ateist, (Milyon, milyar, trilyon, katrilyon…. Bunun sonu olmaz) deyince, Hz. İmam, (Sayıların bile 1’den öncesi ve sonu olmadığına göre, kâinatı yoktan yaratan ezeli ve ebedi olmaz mı?) der.




  • Bilim,insanların gözlem ve ölçmeye dayalı yargılarıdır.
    İncelenen maddedir.Maddenin mahiyetidir.
    Allah ise Madde değildir.
    Madde olan yaratılana,Madde olmayan yaratıcı benzemez
    ve madde olmadığından mahiyetini incelemek bilimin konusu değildir.

    Maddeyi incelerken de bilim adamının hedefi değildir.
    Fenlerin maddeyi incelemesi ayrı,maddedeki anlamların farkına varılması ayrıdır.
    Fenler araçtır.Amaç değildir.Amaç anlamlardır.Araç anlama hizmet eder.
    Kitabın harflerinin özelliklerini incelemek ayrı,katibin yüklediği anlamları çözümlemek ayrıdır.Harf ilimleri,mana ile ilgili değilidr.
    Bu ilgili değilidir tabiri anlamsız bulur demek değildir.
    Kainat kitabının cismani harflerinin incelikleri,nakışları ve özellikleri bilimin işi,
    Bu harflere yüklenen anlamları çözmek dinin işidir.


    Bilim adamı ise kitabın harflerini tanımakla birlikte anlamını da bilmelidir.O harflerin bir araya gelmekle işaret ettiği anlamı da çözmelidir.

    Yani,bilimin ilgi alanı olmaması ,bilim adamının da ilgilendiği olmamasını gerektirmez.
    Hatta bu ilgisizlik yanlıştır.
    Kitabı elinize aldığınınzda harflerin nakışlarında boğulup kalmak
    ‘’Ne demek istiyor ‘’diye düşünmemek bence doğru değildir.
    Bilim adamı Allah ile ilgilenir.Bu aklının gereğidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akarahmet -- 12 Mayıs 2007; 8:08:22 >




  • Bilim tanrı ile ilgilenmez çünkü ilgi alanı içinde değildir,bilim mutlak gerçeği,kesin cevabı filan aramaz...
  • ooh...keloğlan keleşoğlan macerası gibi:)
    komik:)..dedem de bana nasihal ederdi...ama babannemin çenesinden öldü.çene (burda kullanılan soyut mu somut mu tartışılır.)
    ancak babannemin çenesi somut bir kavrammdır.yoldan gecen nurullah-ül temavvüt dayıya sordum.
    -dayıcım burdan ışıklara otobüs geçer mi? diye..
    +ewladım önce yukarı bak..yukarda bir ışık göreceksin.allah-u teala sana zaten ışığı bahşetmiştir.ışıklara gitmene ne hacet?cenabu hakkın nimetlerini idareli kullan.israf etme..ışık varken ışıklara gidilmes..
    derken..nüüü-niiiii--nüüüü-nii (ambulans sesidir.) bakırköyden geldiler..dayıya gömleği tersten giydirdiler...şimdi odasında tel testereyle peçetelik yaparak i.q sunu korumaya çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cco -- 12 Mayıs 2007; 13:35:11 >
  • Tanrının bilimle ilgilenmesine gerek olmadığı için ,bilim de Tanrı ile ilgilenmez bence.
    yani Tanrı herşeyin üzerinde,bilim ise çok küçük kalır onun yanında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oyunu-boz -- 12 Mayıs 2007; 16:06:38 >
  • kuran nedir peki bilim degilmidir...1400 küsür sene önceden bilime katkıları tartışılmaz bence ...bilim olmadan allah ı kimse kavrayamaz peygamberler harici ,onların mucizeleri vardır bizimde kitabımız..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baar555 -- 12 Mayıs 2007; 17:37:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Really

    quote:

    Orjinalden alıntı: fallen_angel17


    Ben buna katlmiyorum. Bilim elbetteki herhalukarda "yarar"dir, ise yarar. Ama DNA'nin cok kompleks olmasi
    -bana gore- yarartilmis oldugumuz gercegini degistirmez. Insanlar nedense Tanri ve yaratilis referans gosterildi-
    ginde cok basit seyler gormeyi umuyorlar.

    Benim soyle bir dusuncem var; hepimiz sorunlarin kokenine inmeye calisiyoruz. Neden yaratildik? Neden buradayiz?
    Neden butun canlilardan farkliyiz? Ackcasi varligimizi sorguluyoruz. Ancak bilim bunu asla sorgulamiyor. Yani bilim
    bize nasil yasadigimizi gosteriyor ama neden yasadigimizi gostermiyor. Bu yuzden bilim bu sorgulamalari sirasinda tanrinin
    varligina ihtiyac duymuyor.


    O zaman Tanrıya sormamız gerekir: Neden yarattın bizi? Neden farklı kıldın? Acaba cevap alabilir miyiz?


    peki sence neden yasiyoruz, neden "var"iz?




  • insanlar yalnız ibadet etmek için ve iyiyle kötü insanı birbirinden ayırmak için yaratılmıştır...yaşamadan cezada olmaz mükafatta
  • Bilim gerçeklerle ilgilenir, gerçek olan var olandır demiştim. Bilim her türlü gerçekle ilgilenmez mi?Sözkonusu olan "Tanrının gerçekliği" ise bilimin onunla da ilgilenmesi gerekir. Bakın şimdi saat gerçektir, ama saatçi, de gerçektir.

    Bir de meşhur ateist ile müslümanın hikayesi var. Müslüman ateistin kafasına odun vuruyor ve diyor ki "Acıyı gösterebiliyor musun ama acının var olduğunu biliyorsun, aynen Allahı da gösteremezsin ama varlığını bilirsin".

    Günümüzde beyinin elektrokimyası ve düşüncelerin ve duyguların beyinde nasıl oluştuğu biliniyor. Beyne yerleştirilen elektrodlar sayesinde duygular ve düşüncelerin beyinde nasıl oluştuğu grafiğe aktarılabiliyor, tabiri caiz ise "acıyı görüyoruz".

    Sonuçta bilimin gerçek olan her şeyle ilgilenmesi gerekmez mi? Bilim ne diye ayrım yapsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaotika -- 12 Mayıs 2007; 22:03:20 >
  • Bilim, Allahın ve Varlığının alt kümesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekseker -- 12 Mayıs 2007; 22:00:35 >
  • Pozitivistlerin sorunu asla "Neden" sorusunu sormaya yanaşmamaları.

    Oksijenin ,suyun ,havanın ,yerçekiminin nasıl oluştuğunu sözlüyolar ama , Neden Evrende ki her oluşum tamda insanın ihtiyacı olan ölçüde var olduğunu neden daha az yada daha çok olmadığını bir türlü sormaya akıl edemiyolar
  • Deniyor ki? Bilim sadece bu kaninattaki düzenin nasıl işlediği ile ilgilenir. Bu düzeni kimin kurduğunu kişi kendi aklı ile bulur. Hayır bence öyle değil. Bilim her türlü gerçekle ilgilenir.

    Canlılar nasıl ortaya çıktı?
    Bu bilimin konusu değil mi? Yani canlıları Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı.
    Dünya nasıl meydana geldi? Dünyayı Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı. O doğal süreçler nedir.
    Evren nasıl ortaya çıktı, Allah mı yarattı yoksa maddenin daha büyük bir devinimi sonucu mu? Evren oluşurken şartlar nelerdi? Evreni ortaya çıkaran neden ne idi?

    Şimdi bu sorularla bilim ilgilenmez mi? Eğer tanrının gerçekliği varsa muhakkak bir yerde bilim tarafından tesbit edilmesi gerekirdi öyle değil mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Deniyor ki? Bilim sadece bu kaninattaki düzenin nasıl işlediği ile ilgilenir. Bu düzeni kimin kurduğunu kişi kendi aklı ile bulur. Hayır bence öyle değil. Bilim her türlü gerçekle ilgilenir.

    Canlılar nasıl ortaya çıktı?
    Bu bilimin konusu değil mi? Yani canlıları Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı.
    Dünya nasıl meydana geldi? Dünyayı Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı. O doğal süreçler nedir.
    Evren nasıl ortaya çıktı, Allah mı yarattı yoksa maddenin daha büyük bir devinimi sonucu mu? Evren oluşurken şartlar nelerdi? Evreni ortaya çıkaran neden ne idi?

    Şimdi bu sorularla bilim ilgilenmez mi? Eğer tanrının gerçekliği varsa muhakkak bir yerde bilim tarafından tesbit edilmesi gerekirdi öyle değil mi?


    Olasiliklar o kadar cok ki... Ama yanilmiyorsam 2 ana yol var ya kaosun tam ortasindayiz ya da mukemmel
    bir kurgunun icindeyiz.
    Kucukken soyle dusunurdum; belki de su an yasadigimiz dunya, bizimkinden cok ama coooooook(gercekten
    cok) karmasik bir dunyadaki bir toz zerresi olabilir. Fantastik oldugunu biliyorum ama kucuktum iste. Ama
    simdiye kadar gordugum her varlik bir anlam tasiyordu, ve bende var oldugumdan emin oldugum icin anlam-
    sizligin bir parcasi oldugumu dusunmuyorum.
    Eger anlamsizligin hukum surdugune inanirsaniz, yasamanin ne anlami kalir ki?




  • Aşkın ve yüce bi varlığı bu gözlerle mi görmeyi düşünüyosunuz .Gözün bir cismi görmesi için onu sınırlaması gerek.Aslında Görmek sınırlamaktır.mutlak ve sınırsız bi varlığı görmeyi bu gözlerle yapmayı düşünüyosanız bu asla olmayacak beyler.Hakikati görsek ölürdük o yüzden ölünce görebileceğiz..Ölüm bütün bu tartışmaları bitirecek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Deniyor ki? Bilim sadece bu kaninattaki düzenin nasıl işlediği ile ilgilenir. Bu düzeni kimin kurduğunu kişi kendi aklı ile bulur. Hayır bence öyle değil. Bilim her türlü gerçekle ilgilenir.

    Canlılar nasıl ortaya çıktı?
    Bu bilimin konusu değil mi? Yani canlıları Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı.
    Dünya nasıl meydana geldi? Dünyayı Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı. O doğal süreçler nedir.
    Evren nasıl ortaya çıktı, Allah mı yarattı yoksa maddenin daha büyük bir devinimi sonucu mu? Evren oluşurken şartlar nelerdi? Evreni ortaya çıkaran neden ne idi?

    Şimdi bu sorularla bilim ilgilenmez mi? Eğer tanrının gerçekliği varsa muhakkak bir yerde bilim tarafından tesbit edilmesi gerekirdi öyle değil mi?


    Katılıyorum.Ama Bilim evrenin yaratıldığını veya tesadüfler sonucu oluştuğunun kanıtını yapabilmişmidir?O halde bilim yaratan ın varlığını gözardı edemez.Diğer yandan evrenin oluşumu belli bir silsile olmuş ise bu bir yaratana delalet midir?Sanmıyorum.Veya tesadüfi oluşum yaratanı inkar mıdır?Sanmıyorum...NE zaman aradığımız sorulara müspet cevap bulunur!o zaman bu ayrım daha anlaşılabilir olur...

    Saygılarımla,




  • Darwinizm'in ve Nazizm'in gelişmesinde büyük bir rolü olan, bu Sosyal Darwinizm'in faşist yorumu, Friedrich Nietzsche'nin Darwin'i benimsemesiyle ilk önemli adımlarından birini atmıştı. Nietzsche, insanların çoğunu "köle ahlakı"na sahip sefiller olarak görüyor, ancak aralarındaki az sayıda bir grubun "üstün-insan" olduğunu düşünüyordu. Aynı ayrım ırklar arasında da vardı; ırkların çoğu sefildi, ancak bir tanesi "üstün ırk"tı. Bu vasıfların oluşabilmesi için de sürekli bir savaş ve mücadelenin gerekliliğine inanıyordu. Savaşın zaruri olarak gerçekleşen bir kötülük olarak değil de, ırkların ya da milletlerin gelişmesini sağlayan bir iyilik olarak algılanması, Nietzsche'den sonra, her türlü ırkçılığın ve nasyonalizmin de temel inançlarından biri haline gelecekti. Nietzsche'nin aşağıdaki sözü de bu yaklaşımı çok açık ifade eder:

    Vicdandan, merhametten, bağışlamadan, insanların bu dahili zalimlerinden kurtulunuz; güçsüzleri baskı altına alınız, cesetleri üzerinden yukarıya tırmanınız. (Aliya İzzetbegoviç, Doğu ve Batı Arasında İslam s. 97)

    Evrim teorisinin bilimsel yönünü savunanlar nedense onun sosyal yansımaları hakkında tek kelime etmiyorlar.
    Vermiş olduğum alıntı üzerine düşünmeye değmez mi? Kimsenin inanç veya inaçsızlığını sorgulamıyorum. Dikkat çekmek istediğim aslında savunduğumuz bazı düşüncelerin bir bütün olarak sonuçlarını tartabilmek.

    Ve evrim teorisinin asla cevap veremeyeceği sorular var. Çünkü evrim ve darwinizm için insan yoktur. Sadece "hayvan olduğunu inkar eden" bir hayvan vardır.

    İyi ama, o halde insana ruhu ne zaman üflendi? Söylemek istediğim dini bir dogma değil. Gerçekten biz ne zaman insan olduk? Çünkü eğer evrim ve doğal seleksiyon varsa, şu anda Nietzsche'nin "üst-insanı" gibi yani mükemmel hayvanlar olmayacak mıydık? Hayvanlarda asla bulunmayan, bu yüzden de evrim ve seleksiyonla sonraki nesillere taşınması asla da mümkün olamayan, sanat, kültür, merhamet, vicdan ve adalet gibi "hayvani zayıflıklara" nasıl oluyor da sahip olabiliyoruz. Çünkü hayvanlarda yardımlaşma, birbirini koruma sadece "yararlılığa" dayalıdır. Oysa komşusunun cocuğunu kurtarmak için yanan eve atılan bir insan için kendi hayatından daha yararlı ne olabilir? Bunu neyle, hangi hayvani özellikle açıklayabiliriz?

    İşte asıl cevaplanması gereken soru? "İnsan tek hücreli bir organizmadan mi evrildi" veya "çamurdan mı yaratıldı" değil. Ona ruhu ne zaman üflendi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    ? Eğer tanrının gerçekliği varsa muhakkak bir yerde bilim tarafından tesbit edilmesi gerekirdi öyle değil mi?


    evreni ortaya çıkartan neden neydi yada canlıları ortaya çıkartan süreçler nelerdir, bunların bilimin konusu olması, bunların arkasında Allah var mı yok mu gibi sorulara da bilimin cevap verecek olması gerekir demek değil bana göre. eğer tanrı varsa bilim tarafından tespit edilmiş olması gerekir mi? bence asla gerekmez zira bilim şu anki haliyle henüz daha evrenin tüm sırlarını çözmüş değil ki bütün bunların arkasında bir tanrı var mı yok mu onu çözsün? tanrı bir kuyruklu yıldız değil ki bir şekilde bir teleskop tarafından tespit edilsin? yada tüm bu süreçlerin arkasında tanrı var mı yok mu bilim bunu nasıl bir metodla tespit etsin?

    yolda bir para bulsanız bu paranın orada nasıl olduğu şu yada bu şekilde açıklanabilir ama oraya onu birinin mi bıraktığı yada düşürülmüş mü olduğu nasıl tespit edilebilir? para yolda oluşmadığına göre ya düşürülmüş yada oraya bırakılmıştır. bilim bunu çözemiyorsa tüm evrenin arkasında bir tanrının varlığı yada yokluğunu nasıl çözebilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4 -- 12 Mayıs 2007; 23:32:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaotika

    Dünya nasıl meydana geldi? Dünyayı Allah mı yarattı yoksa doğal süreçler sonucu mu ortaya çıktı. O doğal süreçler nedir.
    Evren nasıl ortaya çıktı, Allah mı yarattı yoksa maddenin daha büyük bir devinimi sonucu mu? Evren oluşurken şartlar nelerdi? Evreni ortaya çıkaran neden ne idi?


    Çok ince bir noktaya temas etmişsiniz.

    İslama göre Allah kainatı "yaratmıştır". Buna dikkat edin. Yani maddesini yoktan var etmiştir. Başka ezeli bir madde üzerinde sanat yapıp değiştirmiş değil. Bir seviyeye kadar bizim anladığımız tarzda bir düzene sahip olarak yaratmış.

    Bunu kabul ettikten sonra; diyelim ki bilim atıyorum 7 milyar yıl sonrası hakkında bir veriye ulaşamıyor. Belli bir zamana kadar gidiyor fakat daha öncesine gidemiyor. Belli bir zaman öncesindeki kainatın tasvirini yapıyor fakat daha öncesi için yorum yapamıyor. Acaba sizce bu durumda bilim "e geriye Allah yarattı seçeneği kalıyor, ilmen bunu kabul ettik" der mi?

    Hem İslam'da imtihan dediğimiz bir olay vardır. Yani eğer bilimsel olarak isbat edilse o zaman imtihan manasız kalır. Ve Allah haşa yanlış bir iş yapmış olur... siz böyle basit bir hata yapan tanrıya inanır mıydınız?




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.