Şimdi Ara

Bilgisayarım durduk yere kapanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, imzamdaki sistemi kullanıyorum. Bilgisayarım sürekli kapanıyor bazen 10dakika bazen 2dakika sonra kendini yeniden açıyor.

    Yaptığım şeyler:
    Format attım,
    Ramleri farklı slotlarda farklı ramlerle vs denedim.
    Ekran kartını söküp denedim,
    Hard-disk söküp denedim,
    Sıcaklık değerleri çok normal,
    Harddiskte bad sector yok,
    Anakart üzerinde power switchlerini söktüm hala devam eyor sıkıntı.

    Yardımcı olabilecek var mı?@MühendisMurat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SesliDüsünenFilozof -- 26 Mart 2017; 2:21:17 >



  • Farklı bir PSU ile denenmesi gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MühendisMurat

    Farklı bir PSU ile denenmesi gerekiyor.

    Aynı anda hem gpu hem cpu stress test yaptım, PSU ile ilgili sıkıntı olsa kapanmaz mıydı?
  • SesliDüsünenFilozof kullanıcısına yanıt
    Dostum yapacak bir şey yok bir şeyleri denemelisin, anakart - Psu geliyor aklıma ikisi de denenmesi en zor parçalar, geçmiş olsun sıkıntı bir durum.
  • Geçen birinin pcsi kapat komutundan sonra kendi kendine tekrar açılıyordu. Bios-power sekmesinde runtime power management i disable yaptım düzeldi..

    Bununla bi alakası var mı bilmiyorum ama dene istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MühendisMurat kullanıcısına yanıt
    Yeni psu aldım cx750 yarı modüler corsair hala kapanıyor hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bendede aynı sorun oyuna girdiğimde oluşuyor. Furmark testini yapmayı denermisin Preset 1080 ayarıyla bakalım olacak mı . ben preset 1080 benchmark yapacağım tuşa bastığımda sistem pat diye kapanıyor anlamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frobisher

    bendede aynı sorun oyuna girdiğimde oluşuyor. Furmark testini yapmayı denermisin Preset 1080 ayarıyla bakalım olacak mı . ben preset 1080 benchmark yapacağım tuşa bastığımda sistem pat diye kapanıyor anlamadım.

    Sıkıntısız geçti test.
  • Güç testi tam olarak nasıl yapacağız ? Virüs sonrası bende de aynı sorun oluştu.Format attım ama R6S girip kontrolleri bana verince güç kesme oluyor.R6S girdiğim vakit kapanıncada yapıyordu,biraz soğumasını beklediğim de açılıyordu.Aynı şekil bugün ilk defa BlueStacks de kapadı ve bilgisayar her açılmada kapandı kendini rahat 10 kere kapadı.Bir de pilim de yok bitik,sarj kablosu ile bakıyorum.Bana ne önerirsiniz bu konuda virüsten önce hiç sıkıntım yoktu.
  • Sorunum kendi kendine düzelmişti, yine başladı. Yardımcı olabilecek var mı?
  • Format da atmanıza rağmen sorun devam ediyorsa muhtemelen donanımsaldır.
    Ancak, sistem bu hataları logluyor. Logları görerek yorum ve işlem yapmak gerekir.

    Farbar tarama logları ve Minidump loglarını paylaşırsanız yorum yapmak kolaylaşır diye düşünüyorum.
    https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/

    Farbar 2 log verir. (Frst.txt ve additional.txt)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kızgın güneş

    Format da atmanıza rağmen sorun devam ediyorsa muhtemelen donanımsaldır.
    Ancak, sistem bu hataları logluyor. Logları görerek yorum ve işlem yapmak gerekir.

    Farbar tarama logları ve Minidump loglarını paylaşırsanız yorum yapmak kolaylaşır diye düşünüyorum.
    https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/

    Farbar 2 log verir. (Frst.txt ve additional.txt)

    Logları buraya bırakıyorum;

    https://drive.google.com/file/d/1CEmjDb62XSTvYB0PNMmndo1l7kL8EfI6/view?usp=sharing




  • Logları yarın akşam inceleyebilirim. Sabah erken kalkmam gerekir. İyi geceler.
  • Olay Günlüklerine baktığımda şöyle bir şey rastladım;
    C:\Windows\system32\winlogon.exe (BURAK) işlemi Burak\ßurak kullanıcısı adına şu nedenle BURAK bilgisayarının kapat öğesini başlattı: Bu neden için bir başlık bulunamadı
    Neden Kodu: 0x500ff
    Kapatma Türü: kapat
    Yorum:
  • Bakma şansınız oldu mu acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SesliDüsünenFilozof

    Bakma şansınız oldu mu acaba?

    Evet,loglarınızı inceledim.

    1- Sizin de görebileceğiniz gibi loglarınızda fazlası ile hata bilgileri var. Bunları ayrıntılı olarak notlarıma aldım.Dökümünü çıkarttım. Gerekirse tek tek irdeleyebiliriz. Ancak bu çok uzun zamanımızı alır. Ben bir kısmının çözümlerini araştırmaya çalıştım. Bu sorunların ayrıntılarına girmeden belli başlı yapabileceğimiz öncelikli işlemler var. Önce bunları yapmaya çalışalım,sonra tekrar yeni loglar çıkartıp o zaman ayrıntılara girmek daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

    a-İşletim sistemlerininm güncellenmesi çok önemli. Bu nedenle sisteminizin güncel olup olmadığını kontrol edin. Tüm güncelleştirmeleri eksiksiz gidermeye çalışın. Bunu yaparken bir sorun yaşıyorsanız bilelim.
    b-Windows defender durduruldu hatalarınız var. İşletim sistemi güncellenmelerinin tam ve eksiksiz olduğundan emin olduğunuzda bir tarama gerçekleştirin. Bunlar loglarınıza da yansıyacaktır zaten.

    2)Loglarınızda zararlı yazılım ile ilgili hiçbir sorun yok. Bundan emin olabilirsiniz. Yok derken bir kaç silinecek satır var. Ancak sorunlarınız ile direk ilgili değil. Ama hatalarla ilgili olarak network sorunlarınız da yok değil. Bu nedenle aşağıdaki işlemi öncelikle yapmanızı öneririm. Network ayarlarınızı varsayılan ayarlarınıza getirir. Sisteme zarar vermez.

    Güvenlik yazılımlarınızı geçici olarak devredışı bırakın.
    Altta verdiğim komutları kopyalayın.
    Masaüstünde bir not defteri açın. Bilgileri not defterine yapıştırın.
    Not defteri adını Fixlist olarak masaüstüne kaydedin.
    Farbar yazılımınız da masaüstünde olsun.
    Farbar yazılımına sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştır deyin.
    Sadece bir kez FİX butonuna basın.
    Masaüstünüzde Fixlog dosyası oluşturacaktır. O log dosyasını paylaşın.
    Sistem yeniden başlatma isteyebilir. Başlamazsa siz yeniden başlatın. Çünkü komutlara sfc /scannow işlemi ekledim. Dosya sisteminizi de tarama yapacaktır. Bilginiz olsun.

    CloseProcesses:
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> No File
    C:\ProgramData\ProductData
    C:\ProgramData\DP45977C.lfl
    cmd: ipconfig /flushdns
    cmd: IPCONFIG /release
    cmd: IPCONFIG /renew
    CMD: netsh advfirewall reset
    CMD: netsh advfirewall set allprofiles state ON
    CMD: netsh winsock reset catalog
    CMD: netsh int ip reset c:\resetlog.txt
    CMD: netsh int ipv4 reset
    CMD: netsh int ipv6 reset
    CMD: bitsadmin /reset /allusers
    cmd: sfc /scannow
    Hosts:
    EmptyTemp:


    3-Bilgisayarınızda temiz ön yükleme yapın ve sorunun devam edip etmediğini kontrol edin. Alttaki bağlantıda tüm bilgiler var. Burada amaç sorunlarınızın sistem dosyalarından mı yoksa aplikasyon dosyalarından mı olduğunu tesbit etmek içindir.https://support.microsoft.com/tr-tr/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

    4- İşletim sisteminizin kopya CD veya DVD'si var mı elinizde ? (Onarma yapabilmek için,onarma CD si de diyebiliriz.)

    Yaptığınız işlemlerle ilgili ayrıntılı bilgiler verirseniz daha hızlı ilerleyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malware Removal -- 18 Mart 2018; 23:32:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kızgın güneş


    quote:

    Orijinalden alıntı: SesliDüsünenFilozof

    Bakma şansınız oldu mu acaba?

    Evet,loglarınızı inceledim.

    1- Sizin de görebileceğiniz gibi loglarınızda fazlası ile hata bilgileri var. Bunları ayrıntılı olarak notlarıma aldım.Dökümünü çıkarttım. Gerekirse tek tek irdeleyebiliriz. Ancak bu çok uzun zamanımızı alır. Ben bir kısmının çözümlerini araştırmaya çalıştım. Bu sorunların ayrıntılarına girmeden belli başlı yapabileceğimiz öncelikli işlemler var. Önce bunları yapmaya çalışalım,sonra tekrar yeni loglar çıkartıp o zaman ayrıntılara girmek daha mantıklı olur diye düşünüyorum.

    a-İşletim sistemlerininm güncellenmesi çok önemli. Bu nedenle sisteminizin güncel olup olmadığını kontrol edin. Tüm güncelleştirmeleri eksiksiz gidermeye çalışın. Bunu yaparken bir sorun yaşıyorsanız bilelim.
    b-Windows defender durduruldu hatalarınız var. İşletim sistemi güncellenmelerinin tam ve eksiksiz olduğundan emin olduğunuzda bir tarama gerçekleştirin. Bunlar loglarınıza da yansıyacaktır zaten.

    2)Loglarınızda zararlı yazılım ile ilgili hiçbir sorun yok. Bundan emin olabilirsiniz. Yok derken bir kaç silinecek satır var. Ancak sorunlarınız ile direk ilgili değil. Ama hatalarla ilgili olarak network sorunlarınız da yok değil. Bu nedenle aşağıdaki işlemi öncelikle yapmanızı öneririm. Network ayarlarınızı varsayılan ayarlarınıza getirir. Sisteme zarar vermez.

    Güvenlik yazılımlarınızı geçici olarak devredışı bırakın.
    Altta verdiğim komutları kopyalayın.
    Masaüstünde bir not defteri açın. Bilgileri not defterine yapıştırın.
    Not defteri adını Fixlist olarak masaüstüne kaydedin.
    Farbar yazılımınız da masaüstünde olsun.
    Farbar yazılımına sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştır deyin.
    Sadece bir kez FİX butonuna basın.
    Masaüstünüzde Fixlog dosyası oluşturacaktır. O log dosyasını paylaşın.
    Sistem yeniden başlatma isteyebilir. Başlamazsa siz yeniden başlatın. Çünkü komutlara sfc /scannow işlemi ekledim. Dosya sisteminizi de tarama yapacaktır. Bilginiz olsun.

    CloseProcesses:
    ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> No File
    C:\ProgramData\ProductData
    C:\ProgramData\DP45977C.lfl
    cmd: ipconfig /flushdns
    cmd: IPCONFIG /release
    cmd: IPCONFIG /renew
    CMD: netsh advfirewall reset
    CMD: netsh advfirewall set allprofiles state ON
    CMD: netsh winsock reset catalog
    CMD: netsh int ip reset c:\resetlog.txt
    CMD: netsh int ipv4 reset
    CMD: netsh int ipv6 reset
    CMD: bitsadmin /reset /allusers
    cmd: sfc /scannow
    Hosts:
    EmptyTemp:


    3-Bilgisayarınızda temiz ön yükleme yapın ve sorunun devam edip etmediğini kontrol edin. Alttaki bağlantıda tüm bilgiler var. Burada amaç sorunlarınızın sistem dosyalarından mı yoksa aplikasyon dosyalarından mı olduğunu tesbit etmek içindir.https://support.microsoft.com/tr-tr/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

    4- İşletim sisteminizin kopya CD veya DVD'si var mı elinizde ? (Onarma yapabilmek için,onarma CD si de diyebiliriz.)

    Yaptığınız işlemlerle ilgili ayrıntılı bilgiler verirseniz daha hızlı ilerleyebiliriz.











    Dediklerinizi yaptım, işletim sistemim win8.1 hem onun hem de win10nun bootable usbleri mevcut. Win8.1i çok uzun süredir kullanmıyorum. A.System Care kurduğumdan dolayı internet olaylarında sorun olabilir. Bu işlemleri yaptıktan sonrahttps://drive.google.com/open?id=14AKG5DK0SsWqsR4rlEnZMPd5QcTZxcw2

    Temiz ön yükleme yapıldı, hdd'de win10 kurulu, ssd'de win8.1 kurulu hangisinden ilerleyeceksek onu takabilirim sorun yok.




  • En başta Win10 işletim sisteminizin loglarınızı gönderseydiniz daha mantıklı olurdu. Sorunlarınızın bir kısmı SSD kaynaklı da olabilir mi?. Ayrıca güncel bir işletim sistemi.

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    ==================== Drives ================================

    Drive c:
    () (Fixed) (Total:223.05 GB) (Free:181.28 GB) NTFS

    \\?\Volume{24a929d6-3795-4144-94a4-a9f9d3ec62ff}\ (Kurtarma) (Fixed) (Total:0.29 GB) (Free:0.28 GB) NTFS

    ==================== MBR & Partition Table ==================

    ========================================================
    Disk: 0 (Size: 223.6 GB) (Disk ID: C1F78E67)

    Partition: GPT.

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    Logda sadece HDD gözüküyor. SSD bilgisi göremedim. Yanıldığım bir şey mi var,ne dersiniz ?

    ------------

    Önyükleme sonrası PC kapanması oldu mu ? Gözlemleyebildiniz mi ?

    Not:Botable Usb'lerinizin olması güzel. Onarma işlemini onlar üzerinden yapmayı deneyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kızgın güneş

    En başta Win10 işletim sisteminizin loglarınızı gönderseydiniz daha mantıklı olurdu. Sorunlarınızın bir kısmı SSD kaynaklı da olabilir mi?. Ayrıca güncel bir işletim sistemi.

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
    ==================== Drives ================================

    Drive c:
    () (Fixed) (Total:223.05 GB) (Free:181.28 GB) NTFS

    \\?\Volume{24a929d6-3795-4144-94a4-a9f9d3ec62ff}\ (Kurtarma) (Fixed) (Total:0.29 GB) (Free:0.28 GB) NTFS

    ==================== MBR & Partition Table ==================

    ========================================================
    Disk: 0 (Size: 223.6 GB) (Disk ID: C1F78E67)

    Partition: GPT.

    OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

    Logda sadece HDD gözüküyor. SSD bilgisi göremedim. Yanıldığım bir şey mi var,ne dersiniz ?

    ------------

    Önyükleme sonrası PC kapanması oldu mu ? Gözlemleyebildiniz mi ?

    Not:Botable Usb'lerinizin olması güzel. Onarma işlemini onlar üzerinden yapmayı deneyebiliriz.



    Şu an bu SSD, içinde win8.1 kurulu çünkü şey düşündük anakartım eski belki win8.1 kullanmak daha iyi olabilir.
    HDD'mde ise win10 kurulu. Yani birisini kullanırken diğeri bağlı olmuyor.
    -------
    Gece 0dan başka bir diske win10 kurdum ve direk internetten falan çektim yaklaşık 4.5 saat sonra kapandı(Yine bu güç yönetimi kısmından hızlı başlatı falan kapatmıştım) Ve gece kapanan bilgisayar hakkında windows olay görüntüleyicisinde hiçbir şey yazmıyor.

    Ayrıca bu kapanmalardan önce olay görüntüleyicisinde şöyle notlar buldum
    "Çekirdek güç yöneticisi kapatma işlemine geçiş başlattı."




  • Masaüstünüzde oluşan Fixlog dosyasını da paylaşır mısınız ?

    ====================================

    HDD /SSD konusunu anladım.Biri takılı iken diğeri takılı değil. Loglarınız SSD'ki win8.1 üzerinden. Peki SSD takılı değilken HDD üzerindeki win10 sisteminizde de aynı sorunlar oluyor mu ? Muhtemelen kapanma sorunları yine oluyor diyeceksiniz.!!

    quote:

    Ayrıca bu kapanmalardan önce olay görüntüleyicisinde şöyle notlar buldum
    "Çekirdek güç yöneticisi kapatma işlemine geçiş başlattı."


    O zaman bu kapanmanın temelinde güç ile ilgili donanım ve ilgili sürücüleri var.

    Aklınızda olsun,bundan sonraki ilk kapanma olayında hemen saatinize bakın ve kaydedin. ardından sistemi tekrar açınca yeni farbar logları rica edeyim.


    quote:

    ==================== Faulty Device Manager Devices =============

    Name: SM Bus Denetleyicisi
    Description: SM Bus Denetleyicisi
    Class Guid:
    Manufacturer:
    Service:
    Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
    Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.


    SM Bus Denetleyicisi yani SM Bus controller aygıtı (Code 28) hatası veriyor.

    Bu denetleyici,ana kartınızdaki Intel çiplerinin içinde gömülü olarak geliyor.İşletim sistemi Sm Bus denetleyicisi driver'larını bulamadığında aygıt yöneticisinde kendini sarı ünlem işareti olarak belli eder. Ve kullanamaz.Kendini sistemi kapatarak belli edebilir. Probleminiz bundan kaynaklanıyor olabilir.


    Intel web sitesindeki Intel® Chipset Software Installation Utility adlı uygulama SM Bus denetleyicisi sürücülerini barındırır.

    https://downloadcenter.intel.com/product/1145

    Güncelleyin ve sistemi test edin.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.