Şimdi Ara

Bilgisayarı temizledim, görüntü gelmiyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
11.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamın aleyküm.
    Bugün kasayı temizleyeyim dedim. Epey tozlanmıştı. Fazla sökmeden kabaca sadece ekran kartını ve arka fanı çıkarıp temizledim. Saç kurutma makinesi ile kasa içindeki tozun büyük bir kısmını temizledim. Islak mendik ile de elektronik aksam dışındaki yerleri sildim ve geri taktım. Fakat o da ne.. Power diyorum basıyorum kasaya, kasa açılıyor fakat ekranda görüntü yok. Bir türlü çözemedim bu olayı. Geçen sefer de böyle oldu . Servise verdim. Sorunla alakasız başka şeyler yapıp para aldılar. Üstelik sorunu da öğrenemedim. Ve şimdi yine aynısı oldu. Tekrar ediyorum kasa çalışıyor fakat görüntü gelmiyor. Yardımlarınızı bekliyorum.



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bilgisayarı Temizledikten Sonra Görüntü Gelmiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Bilgisayarınızı temizledikten sonra görüntü gelmeme sorunu ile karşılaştıysan, bu durum sinir bozucu olabilir. Neyse ki, sorunun birkaç olası nedeni vardır ve bunları çözmek genellikle kolaydır.

    Nedenler:

    • Ge gevşek kablolar: Ekran kartı, anakart veya güç kaynağıyla bilgisayar kasası arasında gevşek bir kablo olabilir.
    • Arızalı ekran kartı: Ekran kartı arızalı olabilir ve bu da görüntü sinyali üretmesini engelleyebilir.
    • Yanlış bağlantı: Monitörünüz bilgisayarınıza yanlış şekilde bağlanmış olabilir.
    • BIOS ayarları: Bilgisayarınızın BIOS ayarları yanlış ayarlanmış olabilir ve bu da ekran kartının doğru şekilde çalışmasını engelleyebilir.
    • Donanım çakışması: Sisteme yeni bir donanım parçası eklediysen, bir çakışma meydana gelebilir ve bu da görüntü sorunlarına neden olabilir.

    Çözümler:

    • Kabloları kontrol edin: Bilgisayar kasasını aç ve ekran kartı, anakart ve güç kaynağı arasındaki tüm kabloların sıkıca bağlı olduğundan emin ol.
    • Ekran kartını yeniden takın: Ekran kartını bilgisayar kasasından çıkar ve ardından yeniden tak.
    • Farklı bir monitör deneyin: Monitörünüzün arızalı olup olmadığını kontrol etmek için farklı bir monitör bağla.
    • BIOS ayarlarını kontrol edin: Bilgisayarınızın BIOS ayarlarına eriş ve görüntü ayarlarının doğru olduğundan emin ol.
    • Donanım çakışmasını gider: Son eklenen donanım parçasını çıkar ve bilgisayarın düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et.

    Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala görüntü alamıyorsan, bir bilgisayar teknisyenine başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kardeş saç kurutma makinesi ile temizlemişsin
    _____________________________
    i7 4790 4.0 GHz / Asus H81M-D R2.0 / Zotac Geforce GTX 1660 6 GB / Kingston Hyperx 2x8 GB DDR3 1600 MHZ / FSP Hyper 700W / Seagate Barracuda 2TB ST2000DM008 / Samsung 860 Evo 500 GB SSD / Dark Freezer X120R
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    Selamın aleyküm.
    Bugün kasayı temizleyeyim dedim. Epey tozlanmıştı. Fazla sökmeden kabaca sadece ekran kartını ve arka fanı çıkarıp temizledim. Saç kurutma makinesi ile kasa içindeki tozun büyük bir kısmını temizledim. Islak mendik ile de elektronik aksam dışındaki yerleri sildim ve geri taktım. Fakat o da ne.. Power diyorum basıyorum kasaya, kasa açılıyor fakat ekranda görüntü yok. Bir türlü çözemedim bu olayı. Geçen sefer de böyle oldu . Servise verdim. Sorunla alakasız başka şeyler yapıp para aldılar. Üstelik sorunu da öğrenemedim. Ve şimdi yine aynısı oldu. Tekrar ediyorum kasa çalışıyor fakat görüntü gelmiyor. Yardımlarınızı bekliyorum.


    PSU bağlantılarını çıkartıp tekrar takın bağlantıların doğru olduğundan emin olun..

    Ekran kartını çıkartıp tekrar takın. Bios pilini çıkartıp takarak biosu resetleyin..

    _____________________________




  • Yunus MF , dediklerini yaptım da iki saattik uğraşıyorum BIOS pilini çıkaramadım küçücük bir şey. Nasıl çıkarabilirim onu?

    Edit= Tamam hallettim deniyorum çalışır inşallah.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JohnRambo55 -- 8 Ağustos 2012; 0:16:32 >
    _____________________________
  • Ramleri çıkarıp takmayı deneyin,ekran kartının anakarta giren kısmını nemli pamukla silin,güç bağlantılarını kontrol edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Tamamdır sorunum çözüldü. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    Tamamdır sorunum çözüldü. Teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.

    Sorunu nasıl çözdünüz yorum yapmayı unutmuşum bir daha konu açarsanız cevap vermeyi unutursam Pm atarsınız..
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bilgisayara görüntü gelmiyor
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Dediğiniz gibi ekran kartını çıkarıp yeniden taktım ve bios pilini çıkarıp yeniden taktım. Görüntü geldi. Sorunum çözüldü fakat ben hala sorunun ne olduğunu anlamadım. Yani bios ile ne alaka görüntü gelmemesinin? Neyse çözüldü sonuçta tekrar teşekkür ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    Dediğiniz gibi ekran kartını çıkarıp yeniden taktım ve bios pilini çıkarıp yeniden taktım. Görüntü geldi. Sorunum çözüldü fakat ben hala sorunun ne olduğunu anlamadım. Yani bios ile ne alaka görüntü gelmemesinin? Neyse çözüldü sonuçta tekrar teşekkür ederim.

    Ne alakası var diyorsan anlatayım güzel kardeşim.

    Ekran kartını çıkartınca sistemi çalıştırdıysan Onboad açılmış olabilir. Bu şekilde çalıştırmadım diyorsan CMOS'su bios pili besliyor haliyle ayarları bozulmuştur..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    Dediğiniz gibi ekran kartını çıkarıp yeniden taktım ve bios pilini çıkarıp yeniden taktım. Görüntü geldi. Sorunum çözüldü fakat ben hala sorunun ne olduğunu anlamadım. Yani bios ile ne alaka görüntü gelmemesinin? Neyse çözüldü sonuçta tekrar teşekkür ederim.

    Selam
    Ne olduğunu size açıklayayım da bir daha öyle yapmayın kardeş!
    1. Özellikle ıslak bir bez veya temizlik ürünleriyle elektronik parçaları silmeyiniz!
    2. Temizlik için ev elektrik süpürgesini kullanınız. Varsa hava kompresörü ile hava tutarak temizlik yapınız.
    3. Parçaları takarken kontak alanlarının kur olmasına dikkat ediniz.
    4. Kabloları yeniden kontrol ederek yerlerine düzgün oturmuş mu veya çıkmış olma ihtimali var mı, bunları denetleyin.
    5. Parçaları statik elektrikten korumak için mutlaka vicidunuzdaki elektriği boşaltın. Su borusu vs. toprakla irtibatı olan bir yere veya çıplak ayakla beton zemine basarak elektriğinizi boşalttıktan sonra işlem yapın. İnanın ki, zaman zaman naylon giyisiler dahi elektrik üreterek parçalara yükleyebilmekteler..

    Siz ıslak bezle temizleyeyim derken vicudunuzdaki STATİK elektriği ekran kartınıza yüklediniz ve bu nedenle çalışmadı. Ekran kartını çıkartıp taktıktan sonra statik elekrik boşaldı ve ekran kartınız çalıştı. Bunun @Bios ile uzaktan yakından âlâkası olmadığını söyleyebilirim.

    Tek sorun buydu ve bunu da atlattığınıza göre bir dahaki sefere yukarıdaki yazdıklarımı göz önünde bulundurmanızda fayda vardır.
    Ayrıca; Elektronik kart veya benzerlerini kusursuz temizlemek isterseniz, bu işler için SPRAY'iler var kardeş.
    Bilginize ve kolay gelsin..
    _____________________________
    Zaman çok önemlidir, zira bunu boşa harcamak israfların en büyüğüdür..
    Bay_KG




  • İlginiz için teşekkür ederim Bay_KG. Dediklerinizi kesinlikle uygulayacağım. Fakat şurda bir pürüzü düzeltmek istedim. Bugün temizlikten sonra görüntü gelmedi. Ekran kartını tekrar çıkarıp taktığımda görüntü yine gelmemişti. Fakat akşam ekran kartını tekrar çıkarıp taktım ve bios pilini çıkarıp taktım bu sefer geldi. Allah'ın hikmeti sanırım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    İlginiz için teşekkür ederim Bay_KG. Dediklerinizi kesinlikle uygulayacağım. Fakat şurda bir pürüzü düzeltmek istedim. Bugün temizlikten sonra görüntü gelmedi. Ekran kartını tekrar çıkarıp taktığımda görüntü yine gelmemişti. Fakat akşam ekran kartını tekrar çıkarıp taktım ve bios pilini çıkarıp taktım bu sefer geldi. Allah'ın hikmeti sanırım.

    Bios'un hikmeti diyelim..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    İlginiz için teşekkür ederim Bay_KG. Dediklerinizi kesinlikle uygulayacağım. Fakat şurda bir pürüzü düzeltmek istedim. Bugün temizlikten sonra görüntü gelmedi. Ekran kartını tekrar çıkarıp taktığımda görüntü yine gelmemişti. Fakat akşam ekran kartını tekrar çıkarıp taktım ve bios pilini çıkarıp taktım bu sefer geldi. Allah'ın hikmeti sanırım.

    İlginç bir durum sizdeki..
    Pekiyi @Bios pilini çıkartıp taktığınızda, @Bios'a girip ayarları kaydediyor musunuz? Bunu mutlaka yapmalısınız ve en önemlisi TARİH ayarlarını düzenleyerek F10 tuşu ile kaydedip çıkmalısınız! Çünkü pil çıktığında @Bios sıfırlanır. Yani; Fabrika ayarlarına döner. Bu nedenle saat ve tarihi yeniden ayarlamanız gerekir.
    Kolay gelsin..
    _____________________________
    Zaman çok önemlidir, zira bunu boşa harcamak israfların en büyüğüdür..
    Bay_KG




  • Teşekkür ederim. Hayırlı sahurlar..
    _____________________________
  • Çok teşekkürler benim de aynı problemim vardı laptopta, bios pilini çıkartıp 1-2 dk bekleyip geri taktım düzeldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay_KG

    quote:

    Orijinalden alıntı: JohnRambo55

    Dediğiniz gibi ekran kartını çıkarıp yeniden taktım ve bios pilini çıkarıp yeniden taktım. Görüntü geldi. Sorunum çözüldü fakat ben hala sorunun ne olduğunu anlamadım. Yani bios ile ne alaka görüntü gelmemesinin? Neyse çözüldü sonuçta tekrar teşekkür ederim.

    Selam
    Ne olduğunu size açıklayayım da bir daha öyle yapmayın kardeş!
    1. Özellikle ıslak bir bez veya temizlik ürünleriyle elektronik parçaları silmeyiniz!
    2. Temizlik için ev elektrik süpürgesini kullanınız. Varsa hava kompresörü ile hava tutarak temizlik yapınız.
    3. Parçaları takarken kontak alanlarının kur olmasına dikkat ediniz.
    4. Kabloları yeniden kontrol ederek yerlerine düzgün oturmuş mu veya çıkmış olma ihtimali var mı, bunları denetleyin.
    5. Parçaları statik elektrikten korumak için mutlaka vicidunuzdaki elektriği boşaltın. Su borusu vs. toprakla irtibatı olan bir yere veya çıplak ayakla beton zemine basarak elektriğinizi boşalttıktan sonra işlem yapın. İnanın ki, zaman zaman naylon giyisiler dahi elektrik üreterek parçalara yükleyebilmekteler..

    Siz ıslak bezle temizleyeyim derken vicudunuzdaki STATİK elektriği ekran kartınıza yüklediniz ve bu nedenle çalışmadı. Ekran kartını çıkartıp taktıktan sonra statik elekrik boşaldı ve ekran kartınız çalıştı. Bunun @Bios ile uzaktan yakından âlâkası olmadığını söyleyebilirim.

    Tek sorun buydu ve bunu da atlattığınıza göre bir dahaki sefere yukarıdaki yazdıklarımı göz önünde bulundurmanızda fayda vardır.
    Ayrıca; Elektronik kart veya benzerlerini kusursuz temizlemek isterseniz, bu işler için SPRAY'iler var kardeş.
    Bilginize ve kolay gelsin..

    teşekkürler hocam detaylı bilgilendirme için
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.