Şimdi Ara

Bilgisayar Ekranı Donması ve Pc'nin Tekrar Açılmaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
766
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bilgisayarımda masa üzerinde boşta iken görüntü dondu ve hiçbir klavye yada mause komutuna cevap vermedi. Pc'yi yeniden başlattım, şifremi girip masaüzerine geldim. 1 dakika sonra tekrar işlem yapmazken dondu. Tekrar açmaya çalıştığımda tüm fanlar ve anakart üzerindeki ışıklar çalışıyor ancak ekrana görüntü gelmedi. Anakartın arkasında cmos sıfırlama tuşu bulunmakta. Buna basarak birkez daha açtım ve yine hemen dondu. 3. açılıştan sonra birdaha bilgisayarı açamadım defalarca denememe rağmen. Pc'nin açılırken çıkarttığı "bip" sesi de gelmiyor. Görüntü hariç tabi fanlar ve ışıklar yanıyor.

    Anakart üzerinde cpu_led kırmızı ışık yakıyor.(Çok önceden yanıyordu diye hatırlıyorum gözüme çarpmıştı.)

    Asus crosshair v formula
    Amd fx-6300
    Gtx 960 4 gb
    High power 500w power
    4x4 g.skill sniper 1600 mhz

    Pc hergün oyun için kullanıldı, işlemci de minimum 4.6 Ghz olmak üzere 4.6-4.8 ghz arası kullanıldı sağlam havalandırma ile. Yüksek voltaj sebepli parçalar epey yıpranmış olabilir doğal olarak. En yeni parça ekran kartı. İşlemci anakart ram ve power'ın rahat 7-9 senesi mevcut.

    Sorunun kaynağını bulmak adına şunları yaptım:

    Ramleri silgi ile silip tek tek, farklı farklı slotlara takıp açmaya çalıştım.
    İşlemciyi çıkartıp yerine taktım.(işlemciyi fansız çalıştırdım ancak hiçbir ısınma olmadı normal oda sıcaklığı metal ısısı, güç ile ilgili problem olabilir mi yoksa boot aşamasında işlemci zaten ısınmaz mı?)
    Ekran kartını deneme şansım şöyle oldu, evde duran gtx 560 ti vardı bunu taktım herhangi bir değişiklik olmadı ancak bu ekran kartı bozuk diye hatırlıyorum ama pc en azından açılışta öter haber verir?
    Hali hazırda kullandığım ekran kartını silgi ile silip farklı slota taktım.
    Anakart üzerinde ne kadar bağlantı varsa söküp yanlızca anakart güç girişi ve işlemci güç girişini takıp denedim.(sadece anakart güç girişini takıp da denedim)
    Bios pilini çıkarıp açtım, tekrar yerine takıp açtım.
    Başka power ile denedim ancak bu powerda ekran kartı için güç girişi yoktu, ekran kartını ek güç girişi takmadan çalıştırdım, doğal olarak görüntü gelmedi ama pc yine ötmedi açılırken.
    İşlemcinin pinleri ile alakalı yada macun taşması sorunu bulunmuyor. Tüm montajları kendim yapıyorum. En son zaten 3 sene önce falan macun yenilemiştim.


    Sorum şu, sorunun kaynağını henüz bulamadım ancak 3 parça kaldı emin olamadığım. Bu tarz sorunlar genelde neyden kaynaklı olur? Nokta atışı yapabilirsem direk o parçayı değiştireceğim. Sorun power ise power alıp devam edicem. Anakart ve işlemci kaynaklı bir sorun ise hiç ölü masraf yapmadan yeni bir intel yada amd platformuna geçiş yapacağım.

    Teşekkür ederim.



    _____________________________
    🚩 Poland/Bydgoszcz
    🇵🇱 Kawa i dobrze zaczety dzien!




  • işlemci boot sırasındada ısınır.
    bu durum bizi anakarta götürüyor hocam hiç ısınmaması anakart arızasına benziyor ama psu nun işlmci güç gürüşi arızalı ise bu durumda işlemciyi ısıtmaz.

    elindeki yedek psu ile işlemcinin ısınıp ısınmadığını kontrol edermisin?
    _____________________________
    Eğitimli insanlar topluma borçludurlar. Bir işin nasıl yapılabileceğini biliyorken bir başkasının yapamadığını görüp susmaları kendilerini yetiştiren o topluma ihanettir
  • zeki1981 kullanıcısına yanıt
    2 power ile denedim ilginc sekilde ikiside çalışti. Tekrar eski çalışan power’i taktim, islemci macun yeniledim ve actim. Günlük kullandığım OC ayarlarımı stress testleri ile belirledim. Sisteme yuklenen yaris oyunu actim sorun yok. Gta 5 actim, tam oynayacakken yine dondu ve birdaha acilmadi. Suan açamıyorum. Stres testi yaparken de ekran goruntusu almistim. Sorun yoktu. Cpu_led kırmızı ışık hic sönmedi tum bunlar olurken.

    Simdi sorunun kaynağı anakart yada islemci kalıyor geriye. Çevremde uzakta oturan bir tanıdığımda bana uyumlu anakart ve islemci var. Bunlara ulasmam epey zaman alacağından dolayi, anakart yada islemci bozuk diye kesin bir sonuc nasil anlayabilirim?


    Bilgisayar Ekranı Donması ve Pc'nin Tekrar Açılmaması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    🚩 Poland/Bydgoszcz
    🇵🇱 Kawa i dobrze zaczety dzien!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reliq

    2 power ile denedim ilginc sekilde ikiside çalışti. Tekrar eski çalışan power’i taktim, islemci macun yeniledim ve actim. Günlük kullandığım OC ayarlarımı stress testleri ile belirledim. Sisteme yuklenen yaris oyunu actim sorun yok. Gta 5 actim, tam oynayacakken yine dondu ve birdaha acilmadi. Suan açamıyorum. Stres testi yaparken de ekran goruntusu almistim. Sorun yoktu. Cpu_led kırmızı ışık hic sönmedi tum bunlar olurken.

    Simdi sorunun kaynağı anakart yada islemci kalıyor geriye. Çevremde uzakta oturan bir tanıdığımda bana uyumlu anakart ve islemci var. Bunlara ulasmam epey zaman alacağından dolayi, anakart yada islemci bozuk diye kesin bir sonuc nasil anlayabilirim?


    Merhaba, abi sorunu çözebildin mi , şuan bende de aynı sorun mevcut.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.