Şimdi Ara

Beygir-tork ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 28 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • mertekin (2 mesaj) orhan1461 (1 mesaj) MURRAT (1 mesaj) Karbon 12 (1 mesaj) echomaniac (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) Mobil (7 mesaj) Tablet (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bi sorum olacaktı.
    Ford connect 1 8 tdci 90 beygir ve maksimum tork 220 nm.
    Fiat linea 1.3 m.jet ise 95 beygir olmasına rağmen maksimum tork 200 nm.
    Şimdi benim merak etiğim birinin beygiri birinin torku yüksek.
    Bu motorların hangisi daha güçlüdür?
    Bilen arkadaşlardan yardım rica ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • hacminden ve torkundan dolayı 1.8 TDCI daha güçlüdür.Halk arasında aynı zamanda "ciğerli" deriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    hacminden ve torkundan dolayı 1.8 TDCI daha güçlüdür.Halk arasında aynı zamanda "ciğerli" deriz.

    Yani tek başına beygir gücü belirlemiyor.
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
    Bundan sonra araç seçerken tork ve hacminede dikkat edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hacimde önemli her zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben anlatmaya çalışayım ;

    beygir = tork * devir / ...

    bir arabanın gücünü beygir gücü belirler , hacim değil. Hangisi güçlü cevabının sorusu her ikisinin de kağıt değerinde linea.

    ama bu gücün farkına varmak kullanım tarzıyla alakalı bir konu. Günlük kullanımda insanlar 2500 3000 deviri geçmediği için o ana kadar hangi araç güçlüyse onu güçlü kabul ederler. ( Dizel arabaların alt devirde torku fazla olacağından daha fazla beygir gücü üretir) Benzinli araba dizel gibi gitmiyor geyiğide buradan çıkıyor zaten.

    Ayrım şöyle yapılabilir ;

    yüksek tork : alt devirlerde kullanım bir anlamda kolay kullanım . düşük yakıt tüketimi
    Yüksek beygir : yüksek güç

    Dolayısıyla kullanıcı eğer ben araba maks gücünü nerde veriyorsa orda sürerim demiyor da , ben gaza basınca hemen gitsin istiyorsa torku fazla arabayı seçmeli. Önemli olan güç eğrisinin esnekliği-uzunluğudur.

    son olarak eşit kütledeki arabalara aynı motorlar konulur ve doğru devirlerde kullanılırsa linea güçlüdür. vites oranlarını hariç tutuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MURRAT -- 7 Ağustos 2016; 22:35:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    hacminden ve torkundan dolayı 1.8 TDCI daha güçlüdür.Halk arasında aynı zamanda "ciğerli" deriz.

    Yani tek başına beygir gücü belirlemiyor.
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
    Bundan sonra araç seçerken tork ve hacminede dikkat edeceğim.

    Beygir gucten ziyade motorun seriligi, hizi gibi kriterlere etki eder. Tork ise guce etki eder. Beygiri yuksek olan araci ata torku yuksek olan araci bogaya benzetebiliriz. At hizlidir ama yuke gelmez. Boga yavastir ama gucludur yuke gelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Torkun yüksekliği kadar nerede geldiği ve nereye kadar sürdürülebildiği de önemli. 1.4 dizel 400 nm motor yaparım ama sadece 1500-2000 devir aralığında verilebilir. Kağıt üstünde de 115 beygir güç üretebilir ama hiç bir işe yaramaz, 95 beygirlik motorun yanında madara olur.

    Üretilen tork hangi devirde gelmeye başlıyor nereye kadar sağlıklı bir şekilde üretilebiliyor bu önemli. Beygir gücü sonucu da bu iki değer üzerinden hesaplanıp bulunmuş bir kolaylıktır.
  • Marmara'da feribotla güzel güzel gidiyoruz. Deniz sakin, çarşaf gibi. Kabindeki titreşimi telefondaki sensörle kaydettik. Richter ölçeğine çevrdik. Deprem ölçüsü olarak bizim sakin sürüş 3~4.5 Richter'e denk geliyor. Bazen 5'i de geçiyor. İnsanlar gazete okuyorlar.

    Aynı titreşimler, ivmeler evde olunca bir panik... "Baba" binalar 0.4 G yer ivmesine dayanıyorlarmış. Telefon melefon dedik ama demek ki bizim ölçümler de o kadar hatalı değil. Otomobilde 0.8 G olmadan arka lastikten ses gelmiyor. Tecrübeli bir "pilot" bu ivmede radyosunu dinlemeye devam eder. Aynı ivme evde olsa, çığlık atar, bir daha gün ışığını göürür mü şüpheli.

    Uçak 250 km/ s hızla havalanırken dergi yaprağının ucu oynamıyor, ama millette bir heyecan... pilotlar dahil. Koltuğa yapıştırıyormuş... hayır hiç bir yere yapıştırdığı yok, ilk defa kulaklar bir basınç farkediyor bizim kuvvet organı alarm veriyor. Bebekler varsa ağlıyorlar.

    İşte kuvvet algımız bu kadar tırt. Koltuk dinamometresine güvenmeyin. Yok koltuğa yapıştırıyormuş vs... Beş duyununun müdahale edip duruma göre sonuç çıkardığı bir algıdır. Kuvvet hissedilmez. Kuvvet hissi organımız yok.

    Koltuğa "yapıştırmak" tamamen torkla alakalı. Bu okey de işle koltuğa yapışmanın bir ilgisi yok. Koltuğa yapıştıran güçlü olabileceği gibi, daha uzun süre yapıştıran da güçlü olablir.

    * * *

    Tavsiyem, ölçün veya ölçülmüş veriye güvenin.




  • vallaha en az anladığım konu bu geçen 1000cc motoru olan passat gördüm ama araç 260 ı zorlanmıyordu bile

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1000 cc pasat nerde var, o motorla 260 km rüzgara nasıl dayanıyor. Üste verdiğiniz iki araçta connect tork yüksek olsada lineadan daha hantal bir araç oldupundan daha yavaş yürür lineaya göre, tork fazla olsada ağırlıktta fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen torkun başlama devri ve sürekliliği önemli.
    Bkz. Accent. Alt devir efsanesi araba dokundumu uçuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.