|
Uzun zamandır şikayet edilen farların kullanımı mevzuata aykırı olarak belirtilse de, bu alanda herhangi bir denetim yapılmaması beyaz far kullanan araçların sayısının her geçen gün artmasına neden oldu. Şikayetlerin ardından harekete geçen İçişleri Bakanlığı, otomobilin doğal aksamında bulunan xenon farların dışında taktırılan beyaz farlara ceza işlemi uygulayacak. PARA VE TRAFİKTEN MEN CEZASI VERİLECEK Beyaz farlar için uygulanacak ceza, 'abart egzoz' gibi ihlallere yönelik para cezalarıyla benzer özellikler taşıyacak. 2025 yılı itibarıyla, abartılı egzoz kullanmanın cezası 9.267 TL olarak belirlenirken, aynı rakamın beyaz far kullanımı için de geçerli olacağı düşünülmekte. Mevcut uygulamanın çok yaygın olması nedeniyle, düzenleme kamuoyuna duyurulduktan sonra sürücülere farlarını değiştirmeleri için makul bir süre tanınacak. Aracından söktürmeyen trafiğe çıkamayacak - Sözcü Gazetesi https://www.sozcu.com.tr/aracindan-sokturmeyen-trafige-cikamayacak-p149194Anlamadığım beyaz ve diğer renkler farklı mı? Mesela ben yağışlı havalarda görüşü artırdığından ve beyaz gibi göz almadığından 4300K kullanıyorum. Renge mi bakılacak odaklanmaya mı bakılacak? Nasıl ayırım yapılacak? Umarım cam filmine dönmez. Ek: Kişisel tahminim cam filminde olduğu gibi polis memurunun gözlemine göre işlem yapılır. Gerçekten rahatsız edenler engellenir. Göz almayan ve sonradan takılan merceklilere olanlara işlem yapılacağını zannetmiyorum. Yoksa Danıştaya veya Yargıtaya gider. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akinci -- 13 Mart 2025; 14:53:30 > |
| _____________________________ |




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler



kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt







