Şimdi Ara

BENZİNLİDE TURBO TİMİNG ELZEM Mİ? (YA DA DİZELDE NEDEN ESANSİYEL?) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Esansiyel diye bir kelime var ama biz tıpta kullanıyoruz. Esansiyel yağ asidi vs. Türkçe karşılığı da yok bildiğim kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    Biz de tıpta kullanıyoruz hocam...

    Esansiyelin illa ki olacak, kaçınılmaz anlamı da vardır, esansiyel primer hipertansiyon, esansiyel trombositoz gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Biz de tıpta kullanıyoruz hocam...

    Esansiyelin illa ki olacak, kaçınılmaz anlamı da vardır, esansiyel primer hipertansiyon, esansiyel trombositoz gibi..

    Alıntıları Göster
    Yine de kullanım ve söyleniş kolaylığı açısından aslını idame ettiremiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gercekbeko

    niye? ben uzun yolda 3000devir 150 ile basa basa giderken birden kırmızı ışığa denk geldim aracımda stop/start var ve devreye girdi?
    30sn 60sn neyse kırmızıda bekledim gitti mi şimdi turbo?
    Adamlar stop/start vs araca uygularken mutlaka bunları düşünüpte turbonun zarar görmeyeceği şekilde tasarlamışlardır.
    6 yıldır 90,000km dizel octavia m var açıkçası pek de dikkat etmem park ederken turbo boşalsın vs turbosu ile ilgili hiç sorun yaşamadım.


    Haa bir de şöyle bir durum var.
    Arkadaşında octavia sı vardı araç 10,000km de birgün sabah bizim eve geldi kapının önünde bildiğin gitti araç.
    Turbo çatlamış yağ kaçırmış oradan katalitik konvektör gitmiş vs dediler. 2013 yılında 62,000TL ye aldığımız araca 18,000TL masraf çıkmıştı.
    Arkadaşın evi dik rampada olduğundan sabah soğuk motora abanılması diye yorumlamıştım o dönem.

    ( Merak edenlere:Garantiden karşılandı)
    Birden yağlama kesilince turboya zarar verebilir. Bu start stop olayı tamamen emisyon azaltmak için kullanılan birşey. Yakıt tasarrufu falan hikaye. Ben arabaya binince ilk işim kapatmak oluyor bunu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben kontak kapatmadan önce 5 10 saniye kadar bekliyorum. Çalıştırırkende tüm ışıkların dönmesini bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Yine de kullanım ve söyleniş kolaylığı açısından aslını idame ettiremiyor.

    Alıntıları Göster
    Haklısınız, biraz zorlama olmuş..
  • YouTube da Mesut abi var bilen bilir. Geçen bir canlı yayında start stop turboya zarar verir mi sorusu geldi. Yağlama kesileceği için zarar verebilir diye cevap verdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DburakKoc -- 21 Haziran 2019; 9:23:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normal bir yolda spor olmayan bir araba ile ne kadar gazlarsak gazlayalım, durmak için önce ayağımızı gazdan çekip aracı yavaşlatmamız lazım bu da zaten zaman alır, bu süre bence yeterlidir, tam gaz gelip duracağımız yerde freni kökleyerek kimse durmaz, arada geçen sürede bu bahsedilen yağlama soğuma vs hepsi hallolur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Jargon iyidir hocam, insanı açıp okumaya yönlendirir..

    Ben jargon gördüğüm zaman açar öğrenirim..

    Ayrıca türkçeye de tıbbi terim olarak geçmiştir..

    Alıntıları Göster
    Biraz da İngilizce öğrenseydiniz keşke, TİMİNG diye bir şey yok çünkü.
    TIMING olacak.
  • Bende belli bi hızdan sonra yavaşlama esnasında (az veya hiç frensiz ) turbonun optimal sıcaklığına kavuşacağını düşünüyorum. Önemli olan soğuk motoru zorlamamak. Soğuk motor zorlanırsa istediğiniz kadar sıcak motoru suğutmaya uğraşın hiç bi etkisi kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Litendria

    Biraz da İngilizce öğrenseydiniz keşke, TİMİNG diye bir şey yok çünkü.
    TIMING olacak.

    Alıntıları Göster
    Peki..
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    30-60sn diye yazmışım bak yukarıda iyi oku lütfen
  • Ben kabul etmiyorum. Demek ki herkesin diye başlayan hipotezin çöktü.

    Hiç esans katmam benzine de mazota da.

    BenZinli turbo aracım da oldu, dizel turbo aracım da. Anında kapatırım motoru, kitabında da bişi yazmıyor. Bişi olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Öncelikle birkaç kavram kargaşasına müdahale etmek istedim turbo yağ ile Dönmez egzoz gazından tahrik alarak döner Turbo milli radyal kaymalı yatak ile yataklan mıştır bu sebeple de yüksek devirlerde yağın içinde döner kısmen, turbonun en Elzem ihtiyacı iyi yağlanma ve soğutulmaktır yüksek devirde uzun süre mekanık olarak zorlanmış turbo parça mukavemeti in bir kısmını yitirir bu sebeple soğutulması için belli bir süre geçmesi gereklidir bu hava sıcaklığı ne kadar zorlanmış olduğuyla alakalı olarak değişir sadece turbonun dönüş devrinin azaltılması ve aracın stop ettirilmesi tehlikeyi geçiştirmez öncelik olarak bu parçanın kısmen soğutulup öyle stop ettirilmesi gerekir. Eğer aracı çok zorladıysanız şu yaz günlerinde kaputu açıp 2-3 dakika malzemenin kırmızı bölgeden çıkmasını beklemek en doğrusu fakat standart kullanıcının böyle birşeye adana sıcağında bile ihtiyacı kalmaz düzgün ve iklimine uygun bir yağ kullanıyorsa
    Diğer markaları bilmem de vwnin turbo motorları dakikalarca fan çalıştırıyor motoru kapatsan da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Esansiyel diye bir kelime var ama biz tıpta kullanıyoruz. Esansiyel yağ asidi vs. Türkçe karşılığı da yok bildiğim kadarıyla.

    Alıntıları Göster
    Essential kelimesinin bozulmuş haliyse eğer türkçe karşılığı var (gerekli kelimesi) ve ayrıca esansiyal dediğinizde zaten türkçede olan esansla ilgili manası çıkar ki bu da bir anlam kargaşasına yol açar.

    Birkaç doktor arkadaşım var, ingilicedeki bir çok kelime o kadar abuk sabuk bir şekilde türkçeye girmiş ki çok komik oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.