Şimdi Ara

BENZİNLİDE TURBO TİMİNG ELZEM Mİ? (YA DA DİZELDE NEDEN ESANSİYEL?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
1.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkezin dizel araçta kabul ettiği bir şeydir turbo timing, ya da dizel aracı hemen stop etmeyip turbo yağlanmasının idamesinin gerekliliği.. Dizel sevmeyen Onno ustanın bile kabul ettiği bir durumdur, ki sorum burada başlıyor, benzinlide durum nedir?

    Benzinli araçta da turbo var ve o turbo da yağ ile dönüyor, o halde sorun dizeldeki yüksek sıcaklık mı, nedir?

    Lütfen bilenler yanıtlasın, bilgisizler fikir cimnastiği yapmasın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 19 Haziran 2019; 8:35:15 >



  • Dizel benzinli ayrımını ilk defa duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Dizel benzinli ayrımını ilk defa duyuyorum.
    Ben de tersine hemen sadece dizel için gerekli olduğunu duydum yada okudum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Ben de tersine hemen sadece dizel için gerekli olduğunu duydum yada okudum..

    Alıntıları Göster
    Aracımın kullanma kılavuzunu okudum turbo için bekleyin yazısı var diye hatırlıyorum ama şu an uyduruyor da olabilirim. Yalnız dizel benzin fark etmeksizin Turbo sonuçta dakikada 200 bin kere dönüyor rakamı tam şimdi bilemiyorum da bu sayıya yakındı diye hatırlıyorum.

    Bakalım ben de merak ettim ama bugüne kadar benzin-dizel ikisinde de kapatmadan 20-30 saniye beklerim. Cevapları takipteyim ben de




  • "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 19 Haziran 2019; 9:8:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle bir ayrım yok dizel benzin diye, motorda turboşarj olması önemli. Turbo-timer'da 600-700hp'lik yüklü GTR'lardan Evo'lardan çıkmış, kiralık turbolu pist otomobillerinde popülerleşmiş bir uygulama. Asıl dizellerde geçmişte pek rastlamadım. Sadece dizel için gerekli olduğu kaynakları gösterin bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.
    Jargon iyidir hocam, insanı açıp okumaya yönlendirir..

    Ben jargon gördüğüm zaman açar öğrenirim..

    Ayrıca türkçeye de tıbbi terim olarak geçmiştir..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Böyle bir ayrım yok dizel benzin diye, motorda turboşarj olması önemli. Turbo-timer'da 600-700hp'lik yüklü GTR'lardan Evo'lardan çıkmış, kiralık turbolu pist otomobillerinde popülerleşmiş bir uygulama. Asıl dizellerde geçmişte pek rastlamadım. Sadece dizel için gerekli olduğu kaynakları gösterin bakalım.
    Hocam hiç turbo-timerli araç bindiniz mi, 600-700 hp GTR ya da EVO şart değil?
  • Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Sahip olmadım ama bindim bir kaç kere. 98 GC8 GT ve Scirocco.
  • Benzer devirlerde ve aynı prensipte çalışan bir düzenek sonuçta aralarında bir fark olduğunu düşünmüyorum ama EGR kafamı kurcalıyor, fark varsa bu düzenek yüzünden vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Sahip olmadım ama bindim bir kaç kere. 98 GC8 GT ve Scirocco.
    Hocam bilmediğimden sordum, ben 2004 yılında turbodizel araç alınca bu turbo-timing meselesini duymuştum..

    Çoğu kişi de spor araçlarda değil, dizellerde bu meseleyi duymuştur, ama bu konuda yurtdışı formlarda da tam net konsensus yok..

    Şu an benzinli araç sürüyorum ve aracımı kapatmadan önce bir süre bekleme yapılacak mı emin olamadım açıkçası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?
    Bu konuda da tam net bilgiye ulaşamadım açıkçası..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?
    dur kalk trafiğe girdiniz, turbo devri çok düşük olacağı ve yağ da ne turbodan ne motordan o kadar kısa sürede süzülmeyeceği için sıkıntı olmaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • freemangroovy kullanıcısına yanıt
    Örneğin arabanla gazladın veya otobanda gidiyorsun mola yerine geldin çat diye kapattın turboşarjlı arabayı. Egzozun sıcak, turbonun kendisi ve hortumlar yanıyor. Turboyu yağlayan bölgedeki yağın birkaç kez motor sirkülasyonu yapıp bölgeyi soğutmadan ve yağın kendisini de soğumadan bırakırsan doğal olarak o bölgede aşırı sıcak turbonun egzoz kısmının etkisi yağda zaman boyunca kurum etkisi yapacaktır. Yağının da ömrü kısalacaktır yağı ateş gibi bir bölgede bekletip yavaşça kartere süzdüğün için. Yeni tam sentetik yağlarda bu etki minimumda, ancak hala var.

    Fakat şehir içinde motor bile ısınmadan işe gidip gelen adam için gereksiz işler. Normal kullanımda da gereksiz turbotimer. İçinize sinmiyorsa durmadan önce 5-10sn arası çalışır tutun yeter, yağ bu sürede birkaç kere sirkülasyon yapıyor zaten motor içinde.

    Start-stop/turbo meselesinde bazı araçlarda egzoz harareti yüksekse sistem motoru kapatmamsı gerektiğini anlıyor ve start stop çalışmıyor. Ancak açıkcası şuan üreticiler için emisyon meselesi turbonun ömründen motorun yağın vb ömründen falan çok daha önemli. Emisyonu düşüremedikten sonra otomobil satamayacakları veya feci cezalarla karşılaşacakları için turboya veya başka birşeye uzun vadede bir zararı olmuş olmamış önemi yok. Önce emisyon standartları. Kuruntu yapıyorsanız start-stop'u kapatın.




  • Öncelikle birkaç kavram kargaşasına müdahale etmek istedim turbo yağ ile Dönmez egzoz gazından tahrik alarak döner Turbo milli radyal kaymalı yatak ile yataklan mıştır bu sebeple de yüksek devirlerde yağın içinde döner kısmen, turbonun en Elzem ihtiyacı iyi yağlanma ve soğutulmaktır yüksek devirde uzun süre mekanık olarak zorlanmış turbo parça mukavemeti in bir kısmını yitirir bu sebeple soğutulması için belli bir süre geçmesi gereklidir bu hava sıcaklığı ne kadar zorlanmış olduğuyla alakalı olarak değişir sadece turbonun dönüş devrinin azaltılması ve aracın stop ettirilmesi tehlikeyi geçiştirmez öncelik olarak bu parçanın kısmen soğutulup öyle stop ettirilmesi gerekir. Eğer aracı çok zorladıysanız şu yaz günlerinde kaputu açıp 2-3 dakika malzemenin kırmızı bölgeden çıkmasını beklemek en doğrusu fakat standart kullanıcının böyle birşeye adana sıcağında bile ihtiyacı kalmaz düzgün ve iklimine uygun bir yağ kullanıyorsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 19 Haziran 2019; 11:17:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • niye? ben uzun yolda 3000devir 150 ile basa basa giderken birden kırmızı ışığa denk geldim aracımda stop/start var ve devreye girdi?
    30sn 60sn neyse kırmızıda bekledim gitti mi şimdi turbo?
    Adamlar stop/start vs araca uygularken mutlaka bunları düşünüpte turbonun zarar görmeyeceği şekilde tasarlamışlardır.
    6 yıldır 90,000km dizel octavia m var açıkçası pek de dikkat etmem park ederken turbo boşalsın vs turbosu ile ilgili hiç sorun yaşamadım.


    Haa bir de şöyle bir durum var.
    Arkadaşında octavia sı vardı araç 10,000km de birgün sabah bizim eve geldi kapının önünde bildiğin gitti araç.
    Turbo çatlamış yağ kaçırmış oradan katalitik konvektör gitmiş vs dediler. 2013 yılında 62,000TL ye aldığımız araca 18,000TL masraf çıkmıştı.
    Arkadaşın evi dik rampada olduğundan sabah soğuk motora abanılması diye yorumlamıştım o dönem.

    ( Merak edenlere:Garantiden karşılandı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gercekbeko

    niye? ben uzun yolda 3000devir 150 ile basa basa giderken birden kırmızı ışığa denk geldim aracımda stop/start var ve devreye girdi?
    30sn 60sn neyse kırmızıda bekledim gitti mi şimdi turbo?
    Adamlar stop/start vs araca uygularken mutlaka bunları düşünüpte turbonun zarar görmeyeceği şekilde tasarlamışlardır.
    6 yıldır 90,000km dizel octavia m var açıkçası pek de dikkat etmem park ederken turbo boşalsın vs turbosu ile ilgili hiç sorun yaşamadım.


    Haa bir de şöyle bir durum var.
    Arkadaşında octavia sı vardı araç 10,000km de birgün sabah bizim eve geldi kapının önünde bildiğin gitti araç.
    Turbo çatlamış yağ kaçırmış oradan katalitik konvektör gitmiş vs dediler. 2013 yılında 62,000TL ye aldığımız araca 18,000TL masraf çıkmıştı.
    Arkadaşın evi dik rampada olduğundan sabah soğuk motora abanılması diye yorumlamıştım o dönem.

    ( Merak edenlere:Garantiden karşılandı)
    bir çok senaryo yazılabilir tabi, onda da normal araçlara göre daha dayanıklı komponentler kullanmışlardır diye düşünüyorum. adamlar mühendis sonuçta.




  • Öncelikle benzin yanma prensibi ile çalışır. Dizel ise patlatma esasına dayanarak çalışır. Yani teoride dizel benzinden daha az ısınır. Aynı yolu dizel ve benzin aynı anda alırsa benzin optimum sıcaklığa daha çabuk ulaşır.

    Turbo timing olayı tamamen turbonun yağsız kalmaması için yapılması/beklenmesi gereken bir olaydır. Turbo mili burçların içinde hareket eder. Üst segment veya Supersport diye tabir edilen araçlarda ball bearing içinde hareket eder. Bu iki sistemin farklılığı milin daha rahat dönmesi ve aşınma durumunun birbirine göre farklılık göstermesidir. Tabi ki bu durum ciddi fiyat farklılıkları oluşturur.

    Dizellerde boğaz kelebeği vardır. Benzinlerde gaz kelebeği. Ikisi aynı gibi görünse de aslında aynı işi yapmazlar. Benzinlerde hava yakıt oranı gaz kelebeği ile ayarlanır. Dizellerde ise enjektöre giden yakıt miktarı ile. Haliyle benzinli araçta gaz kelebeği tam kapanırsa motor duracaktır. Dizelde ise kompresyon oluşturacağı için patlamaları kontrol etmek için kapatıldığı durumlar vardır.

    Boğaz kelebeği kapandığı anda turbo basıncının ters etki durumu dizellerde vardır. Yukarda anlattığım üzere benzinlinin gaz kelebeği tam kapanmayacağı için turbo basıncının ters basınç olasılığı da etkisi de çok çok daha düşüktür.

    Yüksek hızlarda dönen turbonun yağsız kalması istenmeyen bir durumdur. Halihazırda zaten burçlara bağlı çalışması zaten aşınma yapar. Yağsız kalması zımpara etkisi yapar ve bu uzun vadede hem milin balans ayarı in bozulmasına hem de nominal değerlerde çalışmasına olumsuz etki eder.

    Kısaca turbo türbininin yağsız kalmaması gereklidir. Bu her araç için geçerlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.
    Esansiyel diye bir kelime var ama biz tıpta kullanıyoruz. Esansiyel yağ asidi vs. Türkçe karşılığı da yok bildiğim kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.