Şimdi Ara

BENZİNLİDE TURBO TİMİNG ELZEM Mİ? (YA DA DİZELDE NEDEN ESANSİYEL?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 17
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 3 saat 50 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • freemangroovy (9 mesaj) deoks (4 mesaj) alcohol06 (3 mesaj) beyinsis (3 mesaj) TheCaliph_ (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (22 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> BENZİNLİDE TURBO TİMİNG ELZEM Mİ? (YA DA DİZELDE NEDEN ESANSİYEL?)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Herkezin dizel araçta kabul ettiği bir şeydir turbo timing, ya da dizel aracı hemen stop etmeyip turbo yağlanmasının idamesinin gerekliliği.. Dizel sevmeyen Onno ustanın bile kabul ettiği bir durumdur, ki sorum burada başlıyor, benzinlide durum nedir?

    Benzinli araçta da turbo var ve o turbo da yağ ile dönüyor, o halde sorun dizeldeki yüksek sıcaklık mı, nedir?

    Lütfen bilenler yanıtlasın, bilgisizler fikir cimnastiği yapmasın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi freemangroovy -- 19 Haziran 2019; 8:35:15 >



    |
    |
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.
    Jargon iyidir hocam, insanı açıp okumaya yönlendirir..

    Ben jargon gördüğüm zaman açar öğrenirim..

    Ayrıca türkçeye de tıbbi terim olarak geçmiştir..
  • Yarbay
    27409 Mesaj
    Dizel benzinli ayrımını ilk defa duyuyorum.
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Dizel benzinli ayrımını ilk defa duyuyorum.
    Ben de tersine hemen sadece dizel için gerekli olduğunu duydum yada okudum..
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Yarbay
    27409 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    Ben de tersine hemen sadece dizel için gerekli olduğunu duydum yada okudum..

    Alıntıları Göster
    Aracımın kullanma kılavuzunu okudum turbo için bekleyin yazısı var diye hatırlıyorum ama şu an uyduruyor da olabilirim. Yalnız dizel benzin fark etmeksizin Turbo sonuçta dakikada 200 bin kere dönüyor rakamı tam şimdi bilemiyorum da bu sayıya yakındı diye hatırlıyorum.

    Bakalım ben de merak ettim ama bugüne kadar benzin-dizel ikisinde de kapatmadan 20-30 saniye beklerim. Cevapları takipteyim ben de
    |
    |
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK




  • Yüzbaşı
    974 Mesaj
    "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 19 Haziran 2019; 9:8:26 >
    _____________________________
  • Yarbay
    3374 Mesaj
    Böyle bir ayrım yok dizel benzin diye, motorda turboşarj olması önemli. Turbo-timer'da 600-700hp'lik yüklü GTR'lardan Evo'lardan çıkmış, kiralık turbolu pist otomobillerinde popülerleşmiş bir uygulama. Asıl dizellerde geçmişte pek rastlamadım. Sadece dizel için gerekli olduğu kaynakları gösterin bakalım.
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.
    Jargon iyidir hocam, insanı açıp okumaya yönlendirir..

    Ben jargon gördüğüm zaman açar öğrenirim..

    Ayrıca türkçeye de tıbbi terim olarak geçmiştir..
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Böyle bir ayrım yok dizel benzin diye, motorda turboşarj olması önemli. Turbo-timer'da 600-700hp'lik yüklü GTR'lardan Evo'lardan çıkmış, kiralık turbolu pist otomobillerinde popülerleşmiş bir uygulama. Asıl dizellerde geçmişte pek rastlamadım. Sadece dizel için gerekli olduğu kaynakları gösterin bakalım.
    Hocam hiç turbo-timerli araç bindiniz mi, 600-700 hp GTR ya da EVO şart değil?
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Yarbay
    2018 Mesaj
    Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    3374 Mesaj

    Sahip olmadım ama bindim bir kaç kere. 98 GC8 GT ve Scirocco.
    |
    |
    freemangroovy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus
  • Yarbay
    2059 Mesaj
    Benzer devirlerde ve aynı prensipte çalışan bir düzenek sonuçta aralarında bir fark olduğunu düşünmüyorum ama EGR kafamı kurcalıyor, fark varsa bu düzenek yüzünden vardır.
    |
    |
    _____________________________
    2009 Renault Laguna III 2.0 dci Privilege
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Sahip olmadım ama bindim bir kaç kere. 98 GC8 GT ve Scirocco.
    Hocam bilmediğimden sordum, ben 2004 yılında turbodizel araç alınca bu turbo-timing meselesini duymuştum..

    Çoğu kişi de spor araçlarda değil, dizellerde bu meseleyi duymuştur, ama bu konuda yurtdışı formlarda da tam net konsensus yok..

    Şu an benzinli araç sürüyorum ve aracımı kapatmadan önce bir süre bekleme yapılacak mı emin olamadım açıkçası..
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Binbaşı
    1338 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?
    Bu konuda da tam net bilgiye ulaşamadım açıkçası..
    |
    |
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..
  • Yarbay
    7998 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: sssemih24

    Benimde merak ettiğim konu stop&start'lı arabalar dur kalklı trafikte sürekli çalışıp kapanıyor onların turbosuna zarar gelmiyor mu?
    dur kalk trafiğe girdiniz, turbo devri çok düşük olacağı ve yağ da ne turbodan ne motordan o kadar kısa sürede süzülmeyeceği için sıkıntı olmaz



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Peugeot 207 1.6 HDi Premium


    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."
  • Yarbay
    3374 Mesaj

    Örneğin arabanla gazladın veya otobanda gidiyorsun mola yerine geldin çat diye kapattın turboşarjlı arabayı. Egzozun sıcak, turbonun kendisi ve hortumlar yanıyor. Turboyu yağlayan bölgedeki yağın birkaç kez motor sirkülasyonu yapıp bölgeyi soğutmadan ve yağın kendisini de soğumadan bırakırsan doğal olarak o bölgede aşırı sıcak turbonun egzoz kısmının etkisi yağda zaman boyunca kurum etkisi yapacaktır. Yağının da ömrü kısalacaktır yağı ateş gibi bir bölgede bekletip yavaşça kartere süzdüğün için. Yeni tam sentetik yağlarda bu etki minimumda, ancak hala var.

    Fakat şehir içinde motor bile ısınmadan işe gidip gelen adam için gereksiz işler. Normal kullanımda da gereksiz turbotimer. İçinize sinmiyorsa durmadan önce 5-10sn arası çalışır tutun yeter, yağ bu sürede birkaç kere sirkülasyon yapıyor zaten motor içinde.

    Start-stop/turbo meselesinde bazı araçlarda egzoz harareti yüksekse sistem motoru kapatmamsı gerektiğini anlıyor ve start stop çalışmıyor. Ancak açıkcası şuan üreticiler için emisyon meselesi turbonun ömründen motorun yağın vb ömründen falan çok daha önemli. Emisyonu düşüremedikten sonra otomobil satamayacakları veya feci cezalarla karşılaşacakları için turboya veya başka birşeye uzun vadede bir zararı olmuş olmamış önemi yok. Önce emisyon standartları. Kuruntu yapıyorsanız start-stop'u kapatın.
    |
    |
    freemangroovy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus




  • Yarbay
    3361 Mesaj
    Öncelikle birkaç kavram kargaşasına müdahale etmek istedim turbo yağ ile Dönmez egzoz gazından tahrik alarak döner Turbo milli radyal kaymalı yatak ile yataklan mıştır bu sebeple de yüksek devirlerde yağın içinde döner kısmen, turbonun en Elzem ihtiyacı iyi yağlanma ve soğutulmaktır yüksek devirde uzun süre mekanık olarak zorlanmış turbo parça mukavemeti in bir kısmını yitirir bu sebeple soğutulması için belli bir süre geçmesi gereklidir bu hava sıcaklığı ne kadar zorlanmış olduğuyla alakalı olarak değişir sadece turbonun dönüş devrinin azaltılması ve aracın stop ettirilmesi tehlikeyi geçiştirmez öncelik olarak bu parçanın kısmen soğutulup öyle stop ettirilmesi gerekir. Eğer aracı çok zorladıysanız şu yaz günlerinde kaputu açıp 2-3 dakika malzemenin kırmızı bölgeden çıkmasını beklemek en doğrusu fakat standart kullanıcının böyle birşeye adana sıcağında bile ihtiyacı kalmaz düzgün ve iklimine uygun bir yağ kullanıyorsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 19 Haziran 2019; 11:17:47 >
    _____________________________




  • Çavuş
    87 Mesaj

    niye? ben uzun yolda 3000devir 150 ile basa basa giderken birden kırmızı ışığa denk geldim aracımda stop/start var ve devreye girdi?
    30sn 60sn neyse kırmızıda bekledim gitti mi şimdi turbo?
    Adamlar stop/start vs araca uygularken mutlaka bunları düşünüpte turbonun zarar görmeyeceği şekilde tasarlamışlardır.
    6 yıldır 90,000km dizel octavia m var açıkçası pek de dikkat etmem park ederken turbo boşalsın vs turbosu ile ilgili hiç sorun yaşamadım.


    Haa bir de şöyle bir durum var.
    Arkadaşında octavia sı vardı araç 10,000km de birgün sabah bizim eve geldi kapının önünde bildiğin gitti araç.
    Turbo çatlamış yağ kaçırmış oradan katalitik konvektör gitmiş vs dediler. 2013 yılında 62,000TL ye aldığımız araca 18,000TL masraf çıkmıştı.
    Arkadaşın evi dik rampada olduğundan sabah soğuk motora abanılması diye yorumlamıştım o dönem.

    ( Merak edenlere:Garantiden karşılandı)
    |
    |
    car_26 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    7998 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: gercekbeko

    niye? ben uzun yolda 3000devir 150 ile basa basa giderken birden kırmızı ışığa denk geldim aracımda stop/start var ve devreye girdi?
    30sn 60sn neyse kırmızıda bekledim gitti mi şimdi turbo?
    Adamlar stop/start vs araca uygularken mutlaka bunları düşünüpte turbonun zarar görmeyeceği şekilde tasarlamışlardır.
    6 yıldır 90,000km dizel octavia m var açıkçası pek de dikkat etmem park ederken turbo boşalsın vs turbosu ile ilgili hiç sorun yaşamadım.


    Haa bir de şöyle bir durum var.
    Arkadaşında octavia sı vardı araç 10,000km de birgün sabah bizim eve geldi kapının önünde bildiğin gitti araç.
    Turbo çatlamış yağ kaçırmış oradan katalitik konvektör gitmiş vs dediler. 2013 yılında 62,000TL ye aldığımız araca 18,000TL masraf çıkmıştı.
    Arkadaşın evi dik rampada olduğundan sabah soğuk motora abanılması diye yorumlamıştım o dönem.

    ( Merak edenlere:Garantiden karşılandı)
    bir çok senaryo yazılabilir tabi, onda da normal araçlara göre daha dayanıklı komponentler kullanmışlardır diye düşünüyorum. adamlar mühendis sonuçta.
    |
    |
    _____________________________
    Peugeot 207 1.6 HDi Premium


    DH Otomobil Genel: "- x ve y arasında kaldım, hangisini alayım? - x alın. - y'yi tek geçerim. - x çakar. - y takar. - z düşünmez misiniz? - t verelim? - x ile çok güzel yanlanır, buyrun size video. - k alın pişman olmazsınız. - f varken k önerilir mi yuh artık! - doğru konuş! - hadi lan, seni paramla ezerim! - adres ver adres! - cart curt..."




  • Yüzbaşı
    315 Mesaj
    Öncelikle benzin yanma prensibi ile çalışır. Dizel ise patlatma esasına dayanarak çalışır. Yani teoride dizel benzinden daha az ısınır. Aynı yolu dizel ve benzin aynı anda alırsa benzin optimum sıcaklığa daha çabuk ulaşır.

    Turbo timing olayı tamamen turbonun yağsız kalmaması için yapılması/beklenmesi gereken bir olaydır. Turbo mili burçların içinde hareket eder. Üst segment veya Supersport diye tabir edilen araçlarda ball bearing içinde hareket eder. Bu iki sistemin farklılığı milin daha rahat dönmesi ve aşınma durumunun birbirine göre farklılık göstermesidir. Tabi ki bu durum ciddi fiyat farklılıkları oluşturur.

    Dizellerde boğaz kelebeği vardır. Benzinlerde gaz kelebeği. Ikisi aynı gibi görünse de aslında aynı işi yapmazlar. Benzinlerde hava yakıt oranı gaz kelebeği ile ayarlanır. Dizellerde ise enjektöre giden yakıt miktarı ile. Haliyle benzinli araçta gaz kelebeği tam kapanırsa motor duracaktır. Dizelde ise kompresyon oluşturacağı için patlamaları kontrol etmek için kapatıldığı durumlar vardır.

    Boğaz kelebeği kapandığı anda turbo basıncının ters etki durumu dizellerde vardır. Yukarda anlattığım üzere benzinlinin gaz kelebeği tam kapanmayacağı için turbo basıncının ters basınç olasılığı da etkisi de çok çok daha düşüktür.

    Yüksek hızlarda dönen turbonun yağsız kalması istenmeyen bir durumdur. Halihazırda zaten burçlara bağlı çalışması zaten aşınma yapar. Yağsız kalması zımpara etkisi yapar ve bu uzun vadede hem milin balans ayarı in bozulmasına hem de nominal değerlerde çalışmasına olumsuz etki eder.

    Kısaca turbo türbininin yağsız kalmaması gereklidir. Bu her araç için geçerlidir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________




  • Uzaklaştırılmış 27 gün cezanın, 26 gün 3 saat 14 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Navi

    "esansiyel" ne demek? allah aşkına türkçeye bu kadar zulm etmeyin. yok mu bunun yerine kullanabileceğin türkçe karşılığı? esenşıl desen daha iyiydi, en azından yabancı olduğu belli olurdu.
    konu dışı oldu, kusura bakma ama dayanamadım.
    Esansiyel diye bir kelime var ama biz tıpta kullanıyoruz. Esansiyel yağ asidi vs. Türkçe karşılığı da yok bildiğim kadarıyla.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Masal Oku
Ekonomi
En ucuz kedi maması fiyatları
kripto para haberleri
Bebek Oyunları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,420
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.