Şimdi Ara

Benzinli passat ?? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
1
Favori
3.198
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dizel fluence ve 1.2 turbo benzinli grandland x var ailede. Fluence nin deposu 60, glx in deposu 53 lt. İkisini aynı anda fulledim, ikisi bitmek üzere. İkiside genelde aynı rotalarda, aynı trafikte kullanıldı. Fluence ile bir depoda yaptığım km yi glx te yapmak için + 150-200₺ daha vermek gerekiyor. Hesap ortada. Peki fazladan 200₺ yakıt için değer mi? Değer. Ben glx te daha çok keyif alıyorum. Benzinli aracın sürüş keyfi daha başka. Eniştemde 2019 5008 var dizel. Performans olarak torktan dolayı sport tuşunda glx ten daha atik hissettiriyor buda bir gerçek. Ama adblue su, soğuk havada gürültüsü, ısınması. Aradaki 200 ₺ yi vermeye razıyım. Sessizlik, akıcı sürüş. 1.2 turbo motorda ahım şahım bi performans yok, normal kullanıcı için 1.5 dizelden fark etmeyecektir bile. Şu dönem için konuşuyorum, bir daha alacak olsam, benzinli düşünürüm. Yakıt farkı var bu bir gerçek, ama değer mi sorusunun cevabı kesinlikle değer. 1.6 puretech 180 getirmiyorlardı 5008 için o dönem, mecbur dizel aldık, ikisi arasında yakıt farkı 1 depoda 150 ₺. Hadi basarak sıkıştırarak kullandın 200 ₺. Dizel için ekstradan para verip almak kendi hesaplamalarıma göre çokta gerekli değil. Evet fark var az yakıyor doğru, ama diğer elementleri de durumları da göz önünde bulundurmak mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Dizel fluence ve 1.2 turbo benzinli grandland x var ailede. Fluence nin deposu 60, glx in deposu 53 lt. İkisini aynı anda fulledim, ikisi bitmek üzere. İkiside genelde aynı rotalarda, aynı trafikte kullanıldı. Fluence ile bir depoda yaptığım km yi glx te yapmak için + 150-200₺ daha vermek gerekiyor. Hesap ortada. Peki fazladan 200₺ yakıt için değer mi? Değer. Ben glx te daha çok keyif alıyorum. Benzinli aracın sürüş keyfi daha başka. Eniştemde 2019 5008 var dizel. Performans olarak torktan dolayı sport tuşunda glx ten daha atik hissettiriyor buda bir gerçek. Ama adblue su, soğuk havada gürültüsü, ısınması. Aradaki 200 ₺ yi vermeye razıyım. Sessizlik, akıcı sürüş. 1.2 turbo motorda ahım şahım bi performans yok, normal kullanıcı için 1.5 dizelden fark etmeyecektir bile. Şu dönem için konuşuyorum, bir daha alacak olsam, benzinli düşünürüm. Yakıt farkı var bu bir gerçek, ama değer mi sorusunun cevabı kesinlikle değer. 1.6 puretech 180 getirmiyorlardı 5008 için o dönem, mecbur dizel aldık, ikisi arasında yakıt farkı 1 depoda 150 ₺. Hadi basarak sıkıştırarak kullandın 200 ₺. Dizel için ekstradan para verip almak kendi hesaplamalarıma göre çokta gerekli değil. Evet fark var az yakıyor doğru, ama diğer elementleri de durumları da göz önünde bulundurmak mantıklı.

    sorun şu ki; senin tercihin duygusal, tercihinin duygusal olması sorun değil, duygusal tercihini mantıklı tercih gibi göstermen sorun. ya ben dizel sesini çekemiyorum, daha atik bir araba istiyorum diyip orda kessen anlarım ama bunun mantıklı olduğunu söylemen mantıksız. duygusal bir seçim bu.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    sorun şu ki; senin tercihin duygusal, tercihinin duygusal olması sorun değil, duygusal tercihini mantıklı tercih gibi göstermen sorun. ya ben dizel sesini çekemiyorum, daha atik bir araba istiyorum diyip orda kessen anlarım ama bunun mantıklı olduğunu söylemen mantıksız. duygusal bir seçim bu.



    Alıntıları Göster

    İster duygusal de ister mantıklı. Sorun o değil. Sorun vericeğin fazladan 200 lira seni yorar mı yormaz mı. Arabayı bi yerden bi yere gitmek için kullanan insanlar için yorabilir. Ben pejoyu alırken benzinlisi yoktu "mecburen" dizel aldım, fluenceyi 2016 yılında sıfır km alırken benzinlisi yoktu, bayiden almamıştım, filodan almıştım, benzinliden de ucuza gelmişti, o mantıklı seçimdi. Ama opeli alırken seçeneğim vardı. 215 e 1.2 benzinli ya da 245 e 1.5 dizel. İkiside hemen teslim ikiside özel seri. Hatta dizel bi tık daha boştu. O farkı dizele vermek "mantıksız" dı benim için. Şu anda öyle. Sevdiğim aracın donanımı rengi benim için daha önemli. Motor sonraki kısım. Fark olsa da araba üstünde yaşamayan insanlar olarak bindiğimiz zamanda o farkı vermeye razı olarak bineriz. Hala diyoruz pejo keşke benzinli olsaydı da alsaydık. O zaman benzinliyi bırak 5008 adam akıllı satmadığı için sadece tek donanım tek motor geliyodu. Ötv muafiyetliydi. Bunu yakaladık aldık, memnun muyum yine de memnunum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kendi ailemden de gördüğüm üzere Türkiyede Dizel+Dsg bağımlılığı var. Asla kabul etmiyorlar benzini aracı. Yılda 1000kmyi geçmeyen adam dizel alıyor maalesef. Ki passatın dizel motoru çok gürültülü ve sarsıntılı. 1.5 tsi güzel bir ünite o kadar fark vermeye gerek yok. 2. el kısmında ise passat 1.0 litre atmosferik olsun o da satılır merak etmeyin :))

  • 2015 model 1.2 Tsi Golf Dsg aracım var. 6 aydır kullanıyorum. Daha önce Vw kullanmamıştım. Çok memnunum. Korona dan dolayı ş.arası seyahat etmiyorum. Edilebilir duruma gelince bagaj hacmi daha geniş bir araç almam gerekecek. 1.4 yada 1.5 Tsi Passat almayı planlıyorum. Olmadı 1.2 yada 1.4 Octavia da olabilir. Çünkü Tsi motorun hakikaten çok km yapmıyorsanız ve sakin araç kullanıyorsanız mantıklı bir seçim olduğuna 6 ayda ikna oldum. 14 yıl Dizel kullandım. Fakat 20 bin altı km ler için dizel şahsen mantıklı gelmiyor. Her ay 100-150 TL fazla yakıt parası vermeye razıyım. Dizel-Benzin MTV farkından dolayı yılda +1000 km yapıyorum.

  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Değil 20 bin km altı
    Aracı alırken dizeli ile benzinli arasında ki fiyat farkından yola çıkıp senede 50-60 bin km yapsan bile 3-4 yılda değişecekse benzinli mantıklı olabilir
    Hesaplamak gerek özellikle ortalama süratten
    Benim 3 yıldır güzergahtan dolayı ortalama süratim 50
    Şehir içi olayı çok azaldı benim özelimde benzinli değerlendirilebilir mesela
  • Dizel ile benzinli arasında 30 bin TL fark olsa. Benzinli alıp 30 bin TL bankada mevduat olarak değerlendirilse, 400 - 430 TL faiz alınıyor. Faiz %10 a düşse bile 230-250 TL alınabilir. Bu da benim gibi insanlar için benzinliyi cazip hale getiriyor.

    Fakat fazla km yapan için yakıt bazlı dizel her türlü kârlı olacaktır.

  • B8 dizel otomatik vardı, kilometre biraz artınca sattım. Sıfır B8.5 1.5 tsi otomatik aldım. Dizel ile 40-50 bin fark vardı.

    Forumda çok fazla troll ve babasının arabasına binip yorum yapan var. Onlara göre dizelden başkası yalan ancak ben birebir kullanıcısı olarak

    Benzinliye geçince yakıt olarak çok fark yaşamadım. Daha önceki postlarımda detaylarını yazmıştım.

    Maliyet olarak çok fark olmasa da kullanımı , keyifi ve konforu gerçekten çok daha iyi. Eskiden olsa 1.4 122bg lik blok fark yaratmıyordu belki ama 1.5 act 150bg gerçekten çok rafine bir makine olmuş.

    Ek olarak bu dizel bitti muhabbetleri, diesel gate skandalı , AB de yasaklar vs dizelin imajını fena bozdu. Türkiye de dizel kolay kolay bitmez ama son satış bilançolarında benzin dizelin eşitlendiği görülebiliyor. İlerleyen dönemde benzin öne de geçecektir.

  • kıng365 kullanıcısına yanıt
    1.2 tsi golfüm hem bakım masrafı olarak ucuz hemde uzunyolda 4.5 litre ile gezebiliyorum 110 bandında gidersem dizel kışın geç ısınır enjektörü dpf si dert açar vs vs ugraşmaya degmez ya atmosferik alıp tüp atıcaksın yada turbolu az yakan benzinliye yöneliceksin bence

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.