Şimdi Ara

Benzinli -dizel tartışmaları gereksizliği (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
4.828
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Adamın dedikleri doğru yalnız. Boş yere caz yapmışsın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dogruysa kullan kardeş o zaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    Kullanıyorum zaten

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Storm Raider

    quote:

    Rektefiye niye yspiyorsun. Piyasa çıkma motor dolu. Laguna 2 1.9 dci ye çıkma motor alıp taktı birisi 5500 lira motor
    Keza 1.3 multijet Dobloya 75 hp motor 5.000 liraya alındı. Benzinli motor rektefiyesi gereginden fazla pahalı. Madem bakımları uygun rektefiyesi de uygun olmalı. 1.2 tsi yag bakımı 1300 lira 1.5 dci 700 lira

    @CLİO SYMBOL

    Konuşman benzin dizel konusu için değilde rektefiye için alıntı yapıyorum. Çıkma motor işine girenler 5 kişiden 3 ünün ağzı yanıp çıkıyor. Leş gibi blokları 60-70k da arkadan vuruldu pert oldu diye satmaya çalışan utanmazlar var. Süpriz kutu gibi km sini tahmin edemiyorsun kimse motorun çıktığı şasinin numarasını vermiyor.

    Rektefiyenin pahalı olduğunuda düşünmüyorum. Düzenli ve uygun yağ kullanarak bakılan motor 500.000km+ yaptıktan sonra rektefiye istiyor. 4lt uyumlu yağ 230tl , 2 filtre 40tl , işçilik 50tl 500 binde girdiğini varsayalım, o km ye gelene kadar en basit bakımlara 16.000tl para harcanıyor. Rektefiye 6-7 civarı tutuyor ömrünü bir o kadar uzatıyor. Fayda/Maliyette 300tl lik sanayide yapılacak bakımından daha iyi orantısı...

    Renault yetkili servis dci bakımına 700 istiyorsa Nissan sahipleri ölsün babamın arkadaşında qq var dci 1600tl ödemiş yıllık bakıma filtre yağ antfrizli cam suyu Baya iyi fiyat şaka maka...
    6,7 bin liralara rektefiye yok özellıkle de dizelde benzinli motor için halâ cazibesi var. Ben kendim Makine Elektrik Bakım Teknisyeniyim. Kullandığım dizel, benzinli otomobil traktör, bahçe makinalarının bakımını kendim yaparım. Her bakımı dışarıdan yarı fiyatına mâl ederim. Ne yazıkki sıradan vatandaşın bu çilesi bu ülkede bitmez. Bana göre 9,10 bin rektefiye ye vermek mantıklı değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razor Crest

    Çıkma motorun durumu ne malum ? kompresyon testi yaparak mı alıyorsun çok gördük öyle abee motor düzgün diyipte alınan motorun patates çıkmasını rektefiye için malzemeler ortalama 2500 civarı tutar benzinli motor için geri kalan işçilik özellikle kapakçılar alıştırma yapıyoruz hikayesi adı altında milleti yoluyor.Bakım fiyatı verirken de aynı markanın model bazında vermeniz daha objektif olur. 0.9 tce,1.5 dci gibi.
    Evet kompresyon ölçüpte alırım. Makina Bakım Teknisyeniyim bunlar için alet, takım ve teçhizatlarım var. 16 yıllık tecrübe de cabası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    dci motorun bakımı mercedes servisinde de 700 liramı?
    Mercedes servisinde diye yazarak cevabı kendin vermişsin. Bmw servisinde hdi motorun bakımı aynı mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CLİO SYMBOL -- 12 Aralık 2019; 23:26:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Benzinli araç sahibiyim ( tüpsüz incir ağacı diker yani )

    Belki de dizel palio kullanıcıları aracından memnun olduğu için satışları daha azdır?
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Satarkende bu fark muhakkak bir etki gösterecek fakat 200 bin km'deki benzinli ile 200 kim km'deki dizel satılırken ikisininde aynı titizlikte ve prensipli bakımları zamanında düzgün kullanılması durumunda algı olarak benzinlinin de bir avantajı var. Piyasadaki bir çok yaşı olan dizel araçta ciddi km düşüklüğü yapıldığını düşünüyorum. Bizzat bir yakınımın aldığı dizel megane'da başına gelmişti km'de ciddi bir düşürme yaşanmıştı. Zaten Türkiye'de piyasada ticari araçlar veya ticari amaçla kullanılan binekler dışında dizellerin km'leri genel manada daha düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bilgisayar Bağımlısı

    Satarkende bu fark muhakkak bir etki gösterecek fakat 200 bin km'deki benzinli ile 200 kim km'deki dizel satılırken ikisininde aynı titizlikte ve prensipli bakımları zamanında düzgün kullanılması durumunda algı olarak benzinlinin de bir avantajı var. Piyasadaki bir çok yaşı olan dizel araçta ciddi km düşüklüğü yapıldığını düşünüyorum. Bizzat bir yakınımın aldığı dizel megane'da başına gelmişti km'de ciddi bir düşürme yaşanmıştı. Zaten Türkiye'de piyasada ticari araçlar veya ticari amaçla kullanılan binekler dışında dizellerin km'leri genel manada daha düşük.
    Megane 4-Leon-Passat 1.6 TDI-Superb 1.6 TDI-Fiat Egea vs. araçların çoğu KM düşürmesi oluyor. Çünkü çok fazla şirket-filo araçları var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    Ben de onu dedim zaten. Vw servisiyle reno servisi aynı olmadığı gibi, Mercedes servisi ile reno servisi de aynı değil. Karşılaştırman yanlış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CLİO SYMBOL kullanıcısına yanıt
    O halde tavsiyede bulunurken herkesin sizinle aynı meslekte olmadığını ve bu konularda tecrübesiz insanlar olabileceğini unutmayın kaşla göz arasında ustanın lafına kanarak yarım motor sahibi olunmayacağının garantisi yok.
  • Birçok arkadaş yaşadığı ülkenin gerçeklerini unutup yorum yapmış. Bir gece ansızın yüce haşmetlimiz bir kararname ile dizele uygulanan vergi oranlarını fahiş arttırıp çevreciliğini göstermek isteyebilir. Sonuçta kasadaki para bitti. Kaynak gerek. Unutmayın 2002 de mazot neredeyse benzinin yarısı kadata satılıyordu, şimdi fiyat olarak benzini yakaladı. Ben çevrecinin daniskasıyım dediği gün dizelcilerin araçları elinde patlar. Sonuçta tüm dünyada trend dizeli yasaklamaya gidiyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ve bu konunun da o tartismalardan biri olmasi...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şurdaki 2020ye ne kaldı. Vatandaşta uyanık olmak zorunda. Yoksa böyle forum sitelerinde konu açarak olacak iş değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllardan beri her platform da söylenir, benzinli veya dizel araç seçimi için en önemli kriter yıllık yaptığınız km dir. Örnek vereyim ben İzmir içi hafif trafik ve bir kısım otoban sakin sürüşü ile Dizel aracımla 4,5 Lt re tüketim elde ediyordum (Clio 3 1,5 dci 85 bg 2011 model). Şimdi ki aracım Duster 1.0 TCe turbo benzin aynı yolda şu anki tüketim 6,4 Litre (araç henüz 300 km de ve rodajı henüz tamamlanmadı) Muhtemelen bu tüketim biraz daha düşecek. Hadi düşmedi ve 6,5 Lt re yakacak. Yıllık 10.000 km yapıyorum buyurun hesap yapalım;

    6,5 X 7 = 45,5 o da 10.000 km de 4.550 TL Mazot yapar.

    4,5 X 6,5 = 29,25 o da 10.000 km de 2.925 TL Benzin yapar. (Dizel fiyatını düşük tuttum)

    Fark 1625 TL. Dizel aracım la ettiğim yıllık 10.000 km de kar.

    Duster için benzinli ve dizel arasındaki fiyat farkı 30.000 TL

    Dizel alsaydım, yaklaşık 20 Yıl sonra kar'a geçecektim.

    Vergi avantajını, dizel biraz daha yüksek bakımını en önemlisi Dizel deki DPF belasını, hatta Adblue yu falan hesaba katmıyorum




  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Cidden yaptın mı bu yorumu.Sen beni GÜLDÜRDÜN Allahta seni güldürsün :) :) :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ulashcan U kullanıcısına yanıt
    Dizel benzinliden 2 kat masrafta çıkarsa belirttiğim vadede çok daha kârlı olmaya devam ediyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkyTraveler

    Cidden yaptın mı bu yorumu.Sen beni GÜLDÜRDÜN Allahta seni güldürsün :) :) :)
    Komik bişey mi yazmışım? Varsa komik bişey göster beraber gülelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli dizel konusunda herkse başka pencereden bakıp ona göre yorum yapıyor.
    Dizel aracın aldığı fiyatı amorti etmesi mesela.
    İlk aracını alacaksan, ve büyük ihtimalle sıfırsa, benzinli tercih etmek mantıklı, tabi benzinli araçla hayatına devam etmek suretiyle.
    Yok araba alacaksın ama yarın öbür gün başka bir şey için sermaye olarak kullanma ihtimalin var. Yatırım gibi bişey yani. O zaman dizel almak mantıklı. Çünkü her iki yakıt cinsinde de verdiğin parayı geri alacaksın muhtemelen. Ama dizel olduğu zaman hiç değilse aracı kullandığın zaman süresince yakıt konusunda fazla üzülmeyeceksin.
    Bir de işin konfor boyutu var. Atıyorum dizel comfort line fiyatına benzinli highline bir golf alabilirsen tercih sana kalmış. Mesela ben konforu tercih ederdim. Yılda en baba yaksam 2.000-3.000 tl fazla yakıt,o konfora değer bence.
    Ama şöyle de bir şey var. Bir arkadaş yazmış, benzinli de sürekli istasyona gitmek. Sürekli 50 tl koyarsan öyle olur tabi :) o da psikolojisini bozar insanın. Ben her zaman fullerim. Ayda 1 mesela. (atıyorum) ikisi de hemen hemen aynı kilometreyi yapıyor zaten. Sadece benzinlide daha fazla para ödüyorsun.
    Bir de kullanım şekli var. Benim gibi acımadan gaza basan biriysen, benzinli araç üzer. Şirket aracımla (ranault symbol) Allah ne verdiyse basıyorum, hatta bayır aşağı bile basıyorum kışın araba çabuk ısınsın diye ama 7 litrenin üstüne çıkmıyor.
    Hanımın arabası i30 (dizel aslında ama çok yaktığı için benzinli katagorisende görüyorum :))) İle gaza biraz asılsam 10.5 litreye çıkıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.