Şimdi Ara

Benzinli -dizel tartışmaları gereksizliği (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
120
Cevap
0
Favori
4.829
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluerdem

    Peugeot 1.6 180 beygir benzinli ile 1.5 130 beygir dizel 3008 fiyatları arasında 30.000₺ değil 4-5 bin ₺ fark var.

    Yani söylediğiniz kadar fark her marka/modelde yok.
    3008 in 1.6 Puretech motoru high-end yani yüksek teknolojiyle ar-ge yaparak ürettiği yeni motoru. Yani bu motor PSA nin diğer(1.2 Puretech 130 HP) benzinli motoruna göre daha maliyetli. 3008 daha geçen yıla kadar 1.2 Puretech 130 HP ile satıldı. Şimdi satılmıyor yerine 1.6 geldi ve aradaki makas kapandı. Yani ederinin altında satılan dizel motorlu 3008 değil ederinden fazlaya satılan benzinli 3008. Ayrıca ekonomik sınıf araç demiştim. EKONOMİK. C-Elysee 83.500 TL den başlıyor. Kabul edilebilir makul bir fiyat. Orta direk memur yada beyaz yakalının ulaşabileceği bir seviyede. 3008 in başlangıç fiyatı 235.500 TL. Kaç kişi 235.500 TL lik araba alabiliyor? Hangisi daha ulaşabilir? Sırf az fark verecem diye kim c elysee alacağı yerde üzerine 150.000 daha koyup 3008 alır? Mantıklı geliyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Senin referans sıkıntılı, tek modelle olmaz o iş özele değil genele bakacaksın, bak bunlar genel genel :











    Uzun ömür ve sorunsuzlukta dizelin eline su dökemezsin. Hele hele ki LPG gibi bir kanser hücresi varken. Özellikle en çok satan araçları ekledim, özellikle golf ve passat sınıfının en çok tutulanı.

    Alıntıları Göster
    Bunu söyleyeceğini tahmin etmiştim.
    Benim referans sıkıntılı değil referans sağlam da sen ne demek istediğimi anlayamadın galiba tane tane anlatıyorum iyi oku. Dizele çağ atlatan kim? Common Raille Fiat. Haliyle bu motorlar ilk kimde kullanılacak? Fiat ve Alfa Romeo da. Yani ilk common rail li modelleri referans almak zorundayiz. Ilk common rail li dizel fiat ve
    alfalar 2003-2004 te piyasaya çıktı. Alfa Romeo TR de pek rağbet görmüyor bu yüzden Alfa yı eliyoruz. Gelelim FİAT a. Referans alabileceğimiz sadece iki model var. Albea ve Palio. Albeayı neden referans almadığımı söyleyeyim. Albea zamanında taksiciler ve filolar tarafından fazla fazla tercih edildi. Zaten taksicilere LPG li araç yasak. Dizel alıyorlar. Ayrıca eskiden dizel benzin ve LPG ye göre şimdiye göre kat kat avantajlıydı. Günümüzde ise hiç avantajlı değil. Neyse Bu yüzden albeanın satış rakamı paliodan daha fazla. Dizel sedan araçlar genel olarak böyledir. Başta taksiciler sonra Şirketler ve filo ve araç kiralama şirketleri bol bol alır işini görüp arabanın haşatı çıkmaya yakın ihale mihale yoluyla piyasaya satar. Palio yu niye referans aldım. Hatchback araçlar istisnalar hariç taksiciler,şirketler ve filo kiralama şirketleri tarafından tercih edilmez. Buna kimsenin itirazı yok sanırım. Yani paliolar zamanında büyük çoğunlukla bireysel kullanıcılar tarafından tercih edilmiştir. Albea için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Kanıt istersen. Linki attığım sitede tonla taksi çıkması albea bulabilirsin ama Palio yu bulamazsın. Günümüzde de bu böyledir. Hatchback Egeayi bireysel kullanıcı alır. Sedanı bireysel/filo kiralama şirketi alır. Şirketler çalışanlarına alır. Taksici alır. Geriye kalan azınlık sedan alır. Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Uzun ömür ve sorunsuzluk

    Dizelin şaha kalkmasını sağlayan teknoloji gelişmesi common raildir. Geliştiren firma ise Fiattır üretip sonra boscha satmıştır. İlk olarak fiat ve alfa romeo modellerinde multijet ve jtd olarak kullanılmıştır. Bu kısa bilgiden sonra bakalım hayaller hayatlar nasılmış.

    Referans aracımız Palio

    Dizel Palio toplam 461 adet satışta https://www.sahibinden.com/fiat-palio?query_text_mf=multijet&query_text=multijet&sorting=yil-nu_asc

    Benzinli ve Benzin+LPG li Palio toplam 1341 adet satışta https://www.sahibinden.com/fiat-palio/benzin,benzin-lpg?a5_min=2000&sorting=yil-nu_asc

    O kadar sağlam ve uzun ömürlü ki sahipleri satmıyor herhalde. Turşusunu kuracaklar

    Alıntıları Göster
    Birde Clioyu ele alalım isterseniz.
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/dizel 6384
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/benzin-lpg 2199

    Fark 4185

    böyle bir karşılaştırma olabilir mi ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Senkei -- 4 Aralık 2019; 15:20:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    Birde Clioyu ele alalım isterseniz.
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/dizel 6384
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/benzin-lpg 2199

    Fark 4185

    böyle bir karşılaştırma olabilir mi ya

    Alıntıları Göster


    Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz? Attığım mesajda özet bir spoiler bilgi var değil mi okudun mu onu? BÜYÜK HARFLERLE YAZAYIM. DİZELİN YAYGINLAŞMASI FİATIN COMMON RAİL TEKNOLOJİSİNİ GELİŞTİRMESİYLE MÜMKÜN OLDU. YANİ SAĞLAMLIK VE DAYANIKLILIĞA BAKACAKSAK İLK ÜRETİLEN ARAÇLARA BAKMAMIZ GEREKİYOR NOKTA

    Benzin ve LPG li Palioların 1341 tanesi hayatta ama Dizellerin 461 tanesi yaşıyor. Kaç tanesi can çekişiyordur sence?

    Ayrıca Clioların sadece benzin+lpg lisini işaretliyorsun. Benzini neden işaretlemedin?
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/benzin,benzin-lpg




  • Dizel kaliteli yakıt ve kaliteli bakımla uzun yıllar gider .
    Turkiyedeki mazotun kalitesi belli .
    Ayrıca partikül filtresi gibi bir bela varken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunlar hava filtresini iptal ettirip kullanan tiplerden dizel avrupada bazı yerlerde yasaklanmaya başladı bunlar halen dizel daha iyi diye geziyor hatta avrupada dizel benzinden daha pahalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21



    Ben mi anlatamıyorum siz mi anlamıyorsunuz? Attığım mesajda özet bir spoiler bilgi var değil mi okudun mu onu? BÜYÜK HARFLERLE YAZAYIM. DİZELİN YAYGINLAŞMASI FİATIN COMMON RAİL TEKNOLOJİSİNİ GELİŞTİRMESİYLE MÜMKÜN OLDU. YANİ SAĞLAMLIK VE DAYANIKLILIĞA BAKACAKSAK İLK ÜRETİLEN ARAÇLARA BAKMAMIZ GEREKİYOR NOKTA

    Benzin ve LPG li Palioların 1341 tanesi hayatta ama Dizellerin 461 tanesi yaşıyor. Kaç tanesi can çekişiyordur sence?

    Ayrıca Clioların sadece benzin+lpg lisini işaretliyorsun. Benzini neden işaretlemedin?
    https://www.sahibinden.com/renault-clio/benzin,benzin-lpg

    Alıntıları Göster
    öncelikle yazınızı sonradan gördüm.
    ama bu da çok yanlış bir düşünce.
    biri bir teknoloji üretip başka marka bunu alıp yaygınlaştıramaz mı yani ?




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu dediğinize katılıyorum kesinlikle. izmir istanbul arası 180-200 sabit 1.6tdi a3 ile gittik 8.2 lt yaktı ve 1.0tfsi a3 ile 11-12civarı yaktı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gelişmiş ülkede olmasi gereken bu zaten .Biz neyiz sorun orada ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senkei

    öncelikle yazınızı sonradan gördüm.
    ama bu da çok yanlış bir düşünce.
    biri bir teknoloji üretip başka marka bunu alıp yaygınlaştıramaz mı yani ?

    Alıntıları Göster
    Öyle oldu zaten fiat buldu ama geliştirmedi boscha sattı. Bosch geliştirip patentledi ve şu an boschun tekelinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Bunu söyleyeceğini tahmin etmiştim.
    Benim referans sıkıntılı değil referans sağlam da sen ne demek istediğimi anlayamadın galiba tane tane anlatıyorum iyi oku. Dizele çağ atlatan kim? Common Raille Fiat. Haliyle bu motorlar ilk kimde kullanılacak? Fiat ve Alfa Romeo da. Yani ilk common rail li modelleri referans almak zorundayiz. Ilk common rail li dizel fiat ve
    alfalar 2003-2004 te piyasaya çıktı. Alfa Romeo TR de pek rağbet görmüyor bu yüzden Alfa yı eliyoruz. Gelelim FİAT a. Referans alabileceğimiz sadece iki model var. Albea ve Palio. Albeayı neden referans almadığımı söyleyeyim. Albea zamanında taksiciler ve filolar tarafından fazla fazla tercih edildi. Zaten taksicilere LPG li araç yasak. Dizel alıyorlar. Ayrıca eskiden dizel benzin ve LPG ye göre şimdiye göre kat kat avantajlıydı. Günümüzde ise hiç avantajlı değil. Neyse Bu yüzden albeanın satış rakamı paliodan daha fazla. Dizel sedan araçlar genel olarak böyledir. Başta taksiciler sonra Şirketler ve filo ve araç kiralama şirketleri bol bol alır işini görüp arabanın haşatı çıkmaya yakın ihale mihale yoluyla piyasaya satar. Palio yu niye referans aldım. Hatchback araçlar istisnalar hariç taksiciler,şirketler ve filo kiralama şirketleri tarafından tercih edilmez. Buna kimsenin itirazı yok sanırım. Yani paliolar zamanında büyük çoğunlukla bireysel kullanıcılar tarafından tercih edilmiştir. Albea için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Kanıt istersen. Linki attığım sitede tonla taksi çıkması albea bulabilirsin ama Palio yu bulamazsın. Günümüzde de bu böyledir. Hatchback Egeayi bireysel kullanıcı alır. Sedanı bireysel/filo kiralama şirketi alır. Şirketler çalışanlarına alır. Taksici alır. Geriye kalan azınlık sedan alır. Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.

    Alıntıları Göster
    Dostum sen ne anlatıyon ya...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • lpg candır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Dostum sen ne anlatıyon ya...

    Alıntıları Göster
    Dostum tane tane yazdım ama yine anlamıyon ben ne yapayım?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dizelin uzun ömürlülüğü 90 lı yıllardaki mercedeslerde kaldı net.Ayrica da boş bir tartışma,herkesin alırkenki beklentileri,istekleri ayrıca geliri ve gideri farklı kısacası herkese hitap eden araç tipleri farklı ki zaten ne istersek ona göre alıyoruz bunu başkasına kabul ettirmeye çalışmak çok saçma.Ekstrem durumlar haricinde!! En sorunsuz atmosferik en performanslısı turbo benzin en ekonomiğide dizeldir bu kadar.Tabi ekstra parça ve bakım fiyatları kenarda bırakıldığında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Dizel candır, dip gaz + tork + yakıt ekonomisi + uzun ömür + sorunsuzluk = dizel
    Herkes istediğini kendine uygun olanı alsın.

    Yalnız uzun ömürlü sorunsuz dizel demek ilginç.

    Her ne olursa olsun atmosferik en uzun ömürlü vve sorunsuz olandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunu düşünmek lazım arabayı neden alıyoruz? A noktasından B noktasına gitmek için, arabanın önemi gitmek yol almak sollamada güven vermesi.. Biz her ne kadar yarışçı olmasak dahi gaz pedalına bastığımızda aracın gitmesini istiyoruz, yokuşa 5.vitele girip 3.vitesle çıkmak istemiyoruz. Benzinli araca zaten %80 nüfus binemez. Dizelle lpg karşılaştırırsakta kesinlikle yine dizel sonucu ortaya çıkıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Benzinli dizel motor maliyetlerini bilmem, çünkü aracın satış fiyatlarını karşılaştırarak alım yaparım. 3008’in liste fiyatlarıyla gerçekteki satış fiyatları da çok farklı. Başlangıç paketi 235 dediğiniz aracı 200’ün altına alabiliyorsunuz bayiden. Şu anda benzinli prime edition 3008 200 bin ₺, dizeli ise 205 bin ₺ bandında satılıyor. Liste fiyatlarına bakarsanız arada ne kadar fark olduğunu göreceksiniz

    Diğer yandan başlangıç seviyesi demişsiniz ama benzinli dizel hesabını kim olursa olsun yapıyor. 300-400 bin liralık araç alan insan da 100-200 bin liralık araç alan insan da pedala basarken düşünmek istemiyor. O yüzden ikisini kıyaslamak yıllarca sürecek bi davranış olacaktır kanımca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bak şimdi ben gittim 100 bin liraya kendime dizel aldım sen gittin 70 bine benzinli 100.000 km sonra ben vermişim 33.500 lira yakıt,sen vermişsin 56.000 lira bu iş bana 133.500’e mâl oldu sana 126.000 olsun bak sana daha ucuza olsun(rakamlara takılma)ŞİMDİİİ ikimizde arabalarımızı satıyoruz ikimizin aracıda 20.000 değer kaybetmiş olsun(günümüz türkiyesinde değer kazanır ya neyse)hadi seninki 20.000 benimki 25.000 kaybetmiş olsun senin yakıta verdiğin 56.000 +20.000 zarar 76.000 benim 33.500 + 25.000 zarar 58.500 şimdiii boşver rakamları sonuç ne biliyo musun kardeşim benzinli kullanan farkı benzinciye ödedi dizel kullanan satarken geri aldı ben 3.5 yıldır benzinli araba kullanan adamım bu boş aynı paraya geliyo laflarıyla milleti oyalamayın aga hadi eyvallah

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Devlet bile çevreyi takmıyor. Sadece ceza yazmak için bahane. Ama termik santrallerde filtre bile yok.
  • Dizel uzun yolda çok konforlu oluyor. 2000 devirde 110km hız ve hızınızı düşürme gereği duymadıkça vitesle oynmanız gerekmiyor. Aynı hız ve viteste iniş yokuş akıp gidiyor.
    Eski benzinli (lpg) arabam 3000 devirde 100km ile gafa seviyordu. Dizelin 3 katı ses alıyordu 3000-4000 devirlerde. Ama o da şehir içinde alt devirlerde fişek gibi fırlıyordu ve çok sessizdi.

    Ben dizel diyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.