Şimdi Ara

////////BENZİN PARASINA LPG TAKTIRILIRMI/// BORCA GİRMEYE DEĞERMİ//

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kredi kartını kredi çekerek kapattım. şimdi aylık 441 tl kredi kartını ödüyorum ve daha bitmesine 10 ay var. şimdi sorun söyleki ben aylık aracıma (araç modeli mitsubishi colt 2011 1.3 mpı elegance start stop modeli) lpg taktırsam aylık 600 tl gibi benzine veriyorum şimdi bu 600 tl ye hem lpg taksidini hem lpg dolumunu yapmam lazım. şöyşeki lpg kiti 1500 tl olsa bunu 10 taksit yapsam 150 tl aylık eder geriye kalır 450 tl. 450 tl lpg ile ben aynı şekilde işe gelip gidebilirsem o zaman cebimden hiç para çıkmadan lpg kitim olmuş olur.Doğrumudur?

    günde 60 km den ayda 1800 km.1800 km ye 600 tl benzin alsamkm de 333 krş yakar araba.diğer senaryodada elimde 450 tl kalsa lpg 2.20 ankarada 2.20x1800 km =396 tl ediyor. benzinle çalışacak araba tabi benzinde 1 ayda 50 tl yaksa tam 450 eder kurtarırım. hesabım doğrumudur.Aklım karışık o yüzden konu açtım kusura bakmayın.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: dizanteri

    Arkadaşlar kredi kartını kredi çekerek kapattım. şimdi aylık 441 tl kredi kartını ödüyorum ve daha bitmesine 10 ay var. şimdi sorun söyleki ben aylık aracıma (araç modeli mitsubishi colt 2011 1.3 mpı elegance start stop modeli) lpg taktırsam aylık 600 tl gibi benzine veriyorum şimdi bu 600 tl ye hem lpg taksidini hem lpg dolumunu yapmam lazım. şöyşeki lpg kiti 1500 tl olsa bunu 10 taksit yapsam 150 tl aylık eder geriye kalır 450 tl. 450 tl lpg ile ben aynı şekilde işe gelip gidebilirsem o zaman cebimden hiç para çıkmadan lpg kitim olmuş olur.Doğrumudur?

    günde 60 km den ayda 1800 km.1800 km ye 600 tl benzin alsamkm de 333 krş yakar araba.diğer senaryodada elimde 450 tl kalsa lpg 2.20 ankarada 2.20x1800 km =396 tl ediyor. benzinle çalışacak araba tabi benzinde 1 ayda 50 tl yaksa tam 450 eder kurtarırım. hesabım doğrumudur.Aklım karışık o yüzden konu açtım kusura bakmayın.


    600 lira benzin gideriniz var ise ortalama yüzde 35 net tasarrufunuz olur yani
    600*%35:210 lira tasarruf ederiniz
    ARACINIZA motor garantili ATİKER OBD Lİ sistem taktırısanız 1500/10 dersek 3 ay erteleme li yapıkredi kartı varsa eger daha avantajlı olur
    150+210:360 lira yakıt gideriniz olur
    hesap yaparken yüzde 35 derken 1 aylık benzin alımınızla berbaer yüzde 35 dedim




  • Ankara'da iseniz kar etmemek gibi bir şansınız yok,durduğunuz kabahat. Eğer kısa mesafe kullanmıyorsanız aylık benzininiz 50 liradan az olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • %42 tasarruf diyen va ama? kitler arası fark ediyormu acaba pahalı kit daha çok tasarruf ettirirmi varmı böyle bişey?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dizanteri

    %42 tasarruf diyen va ama? kitler arası fark ediyormu acaba pahalı kit daha çok tasarruf ettirirmi varmı böyle bişey?


    Bu tasarruf oranı çok göreceli bir şey hocam.
    Bir kere; sıralı sistem LPG markaları arasında öyle çok aşırı tasarruf farkı yok. Yani biri %35 tasarruf ettirirken diğeri %45 tasarruf ettirmez!
    Bu kadar aşırı farklar yok.

    Tasarruf oranları illere göre değişir, araca göre değişir, aynı markanın farklı LPG kitlerine göre değişir, hatta aynı ilde yaşayan aynı arcı ve aynı LPG kitini kullananlar arasında bile değişir...
    İllere göre değişir, çünkü bazı illerde gerçekten de LPG fahiş fiyatlara satılıyor.

    - Araca göre değişir, aynı marka-model araçlarda "aynı marka-farklı model kit" kullanılsa değişir, aynı araç aynı LPG kitinde bile değişir. Çünkü her usta aynı gaza yarını yapmaz, bazı kitlerde LPG yanında belirlenen oranda benzin yakma seçeneği de vardır, kimi onu açar kimi ustanınsa haberi bile olmayabilir. Tamamen aynı iki araçtan birinin sübapları zorlanmıştır, fazla yakar. Diğerinin sübap ayarı ve sübap sağlığı iyidir az yakar.

    - Buji faktörü de var, LPG klasik benzin bujilerini daha erken eskitir, araç fazla yakabilir ve çekişten düşer.

    - Bazı dikkatsiz ustalar "çok kirli hava filtresi takılıyken" gaz ayarı yapar, siz gider 500-1000km sonra hava filtresini değiştirirsiniz. Tasarruf oranınız bir anda değişir.

    - Bir aklıevvel gider, benzinden gaza geçiş sıcaklığını 20 dereceye indirtir, ondan sonra da atıyorum "%45-50 tasarruf ettim" der iyi bir şey yaptığını sanır ve bir süre sonra motoru kucağına alır. Bir diğerinin benzinden gaza geçiş sıcaklığı ideal düzeydedir (sanırım 35-45 derece arası) tasarruf oranı düşer.

    - Aynı şehirde aynı LPG markası takılı aynı aracı aynı rakamlara gaz alan iki kişiden biri aracını ağırlıklı olarak kısa mesafelerde (3-4 km) kullanıyordur, tasarruf oranım %35 der. Diğeri sürekli uzun mesafelere gidiyordur "tasarruf oranım %40" der.

    - Hesap bilmeyen Polyanna'larımız vardır bir de... Beni en çok güldüren bunlardır. Aynı aracı kullanan diğer sürücüler örneğin 40 litre gaz ile şehiriçi 400km giderlerken bu çıkar "ben 40 litre gaz ile 500 kilometre gidiyorum" der. Halbuki bu amcamın aslında benzinden gaza geçiş sıcaklıüğı yüksektir ve sürekli olarak kısa mesafelere gidip duruyordur. Ayda en az 100 kez kısa mesafeye motor soğukken marş basıyordur. O yüz gidişin her 1-2 kilometresinde benzinle gider. Ondan sonra da tek depo ile yaptığı yola bakarken sadece deposundaki gaz hacmini hesaba katar. Diğer sürücüler ayda 50 TL benzin yakarken bu amcam ayda yaktığı 80-90 TL benzini unutur. Ondan sonra da ortalıkta "bir depo LPG ile en çok yolu benim araba gidiyo" der durur.


    O yüzden asla sabit bir tasarruf oranı yoktur. Her aracın her ayrı yerleşim yerinde değişen bir maksimum tasarruf oranı vardır.




  • vay be çok güzel açıklama yapmışsınız hocam. harika hakkaten.o zaman lpg kitlerinin fiyatları malzeme kalitesine göremi değişiyor yada stabilitesine göremi neye göre anlayamadım ben kafam karıştı.[:D]
  • Konunun o kısmı çok su götürür hocam :)
    Markalar arası bazı parçalarda mutlak kalite farkları, pazarlama politikaları, reklam giderleri, ARGE giderleri vs. vs.

    Örneğin; yoksa bazı belirli markalar fiziksel olarak tamamen aynı devreye sahip "ECU" (elektronik beyin) kullanıyor, gözlerimle gördüm devreler tamamen aynı. Ama herkes aynı beyni aynı şekilde çalıştıramıyor.
    Aslında bir dahaki gidişte fotoğraf çekeyim de paylaşayım bari. Dıştan görünüşleri (metal koruyuculu, plastik kutulu vs) farklı olsa bile soket giriş ağızları ve iç devre tamamen aynı. Zaten bir çoğunu da İtalyan A.E.B. firması üretiyor.
    Belirli enjektör markaları var, markalar genelde bunları ortak kullanıyor. Bilgisayar gibi düşünün yani, parça parça topluyoruz. Ancak bunları bir ahenk içerisinde sorunsuzca çalıştırmak problem.
    Genelde regülatörlerde sıkıntı çok oluyor. Yeri geliyor 2500 liralık en kaliteli olarak bilinen sıralı sistem LPG kiti bile regülatör arızasından dolayı sizi yarı yolda bırakabiliyor.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.