Şimdi Ara

Benzin-Dizel Makası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
1
Favori
4.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Sizin yaptığınız sataken pahalı satıyorum yav olayıda tamamen fetiş;



    Arabayı alırken 15.000tl fazla ödüyorsun varsayalım, satarken 2 sene sonra aynı şekilde 15.000tl fazla aldın, peki bu paranın alım gücü hesaba katılıyor mu? 2 yıl önceki 15bin ile bugünkü bir değil. 2 sene önce bu fazla parayı dizele yatırmayan adam keriz değilse vadesiz mevduat hesabında parayı çürütmez, ihtiyacı harcaması yoksa yatırım yapar hiç bilgisi yoksa döviz yapıp en azından real değerini korur.



    Bir tarafta eklenen para erirken, diğer tarafta artıyor. Tasarruf için arabaya daha fazla para yatıran veya arabayı parası için yatırım aracı olarak gören varsa mantığa ters bir düşünceye sahiptir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yiyin lan birbirinizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    araç fiyatındaki farkı neden kapatman gerekiyorki,satarken zaten değerinde satıyorsun.dizeli benzinli fiyatına satmıyorsunya

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    araç fiyatındaki farkı neden kapatman gerekiyorki,satarken zaten değerinde satıyorsun.dizeli benzinli fiyatına satmıyorsunya

    Alıntıları Göster
    işte sorunda orada az yakacak diye fazladan verdiğin parayı tekrar geri cebine koyduktan sonra satıştan kar elde etmek için geçen süre sonunda benzinli araç dizel araçtan daha pahalıya satılıyor. zaten öncesinde de yani 1-2-3 yıl içerisinde satılırsa hepten zarar. en ideali yıllık 20 bin km üstü yol yapıyorsanız dizele verilen farka değebiliyor ve max 3 yıl sonunda satmanız gerekiyor. buda farkın 20 bin tl ye kadar olan kısmı için. yukarısı yine farklı hesaplamalara geçiyor.




  • TSY kullanıcısına yanıt
    sen tüpçüsün ve hurdacısın boşver sıfırı da dizelide

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhenatonnn

    sen tüpçüsün ve hurdacısın boşver sıfırı da dizelide
    daire parasını arabaya gömersek bizi aile mirasından men ederler bayramda bile evlerine sokmazlar. bizde arabanın alım amacı bellidir. herhangi bir gösterge değildir. bizim için önemli olan çocuklarımızın geleceği. trilyonumuz da olsa bineceğimiz arabalar yine +10 yaş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    daire parasını arabaya gömersek bizi aile mirasından men ederler bayramda bile evlerine sokmazlar. bizde arabanın alım amacı bellidir. herhangi bir gösterge değildir. bizim için önemli olan çocuklarımızın geleceği. trilyonumuz da olsa bineceğimiz arabalar yine +10 yaş.

    Alıntıları Göster
    Taşıta bu açıdan bakan bilinçli bir vatandaş olarak, avatarınıza bmw amblemi koymanız enteresan olmuş




  • makas kapanmaz ama bu hökümet vergi daha az geliyor diye dizel bineklere ekstra vergiler yapıştırabilir bak o zaman zorlama dizel sevgisi kalıyor mu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    He he korur

    Polo 1.6 tdi highline dsg 170 bin tl

    Polo 1.0 tsi higline dsg 136 bin tl.

    Aradaki 34 bin tl farkı artık 40 yılda mı çıkarırsın 60 yılda mı bilmem

    Polo 1.0 şehir içi 5.5 şehir dışı 4

    Polo 1.6 tdi şehir içi 4.4 şehir dışı 3.6

    Hata bir ömür yetmez

    Dizel kafası işte bunlar hep

    Alıntıları Göster
    1.0 araç ile 1.6 dizeli kıyaslayamazsın . hiç dizel kullandın mı bilmiyorum ama dizelin torku diğerini gömer




  • motorin ile benzin aynı fiyata gelmez . çünkü aynı miktarda petrolden üretilen dizel benzinden fazla
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Son cümleninizi bırakayım şuraya ; " Bırakta TSI motorların 5 litre, LPG'cilerin 6 litre yaktığı yerde benim dizel araba 4 litre yaksın bir zahmet. "

    5 litre yaktıran Tsi'cılar, 6 litre yaktıran lpg'ciler kadar yalancısınız kısacası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realitych

    1.0 araç ile 1.6 dizeli kıyaslayamazsın . hiç dizel kullandın mı bilmiyorum ama dizelin torku diğerini gömer

    Alıntıları Göster
    Mesele tork değil,ayni marka/model bi aracin dizeli ile benzinlisi arasindaki fark.Duzenli isine gidip gelen yilda bir veya iki uzun yol yapan biri icin dizele o kadar para bayilmaya gerek yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Phantom II -- 28 Ağustos 2018; 19:53:2 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabayı alırken bir kere para ödeniyor, para varsa dizel alınır. Her istasyonda mutlu hissettirir, şartlar ne olurda olsun , mazot 10 lira dahi olsa en azından gidebileceğin en ekonomik şekilde gittiğinin rahatlığını hissedersin. Şartlar müsait değil ise benzinli alınır , alınırken tasarruf edilir. 1.0 benzinlilerin az yaktığı doğrudur. Fakat ben kadjar edc yi 90 km hıza bağladığımda deniz seviyesi yolda 3,1 -3,4 arası anlık görüyorum klima açık. 55 litrelik depo ile 1100 km civarı gidiyor. Çok agresif 800-850 gidiyor. Dci için konuşuyorum , biri kafayı bozup clio gibi hafif bir versiyonu ile 90 uzun yol yapmaya kalksa muhtemelen 3 litre altı rakama imza atar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 28 Ağustos 2018; 19:54:56 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    arabayı alırken bir kere para ödeniyor, para varsa dizel alınır. Her istasyonda mutlu hissettirir, şartlar ne olurda olsun , mazot 10 lira dahi olsa en azından gidebileceğin en ekonomik şekilde gittiğinin rahatlığını hissedersin. Şartlar müsait değil ise benzinli alınır , alınırken tasarruf edilir. 1.0 benzinlilerin az yaktığı doğrudur. Fakat ben kadjar edc yi 90 km hıza bağladığımda deniz seviyesi yolda 3,1 -3,4 arası anlık görüyorum klima açık. 55 litrelik depo ile 1100 km civarı gidiyor. Çok agresif 800-850 gidiyor. Dci için konuşuyorum , biri kafayı bozup clio gibi hafif bir versiyonu ile 90 uzun yol yapmaya kalksa muhtemelen 3 litre altı rakama imza atar.
    Bir kere ödeniyor fakat polo almaya giden biri icin 170-136=34 bin TL'nin cepte kalmasi bence daha mutlu eder.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Phantom II kullanıcısına yanıt
    34.000÷50 krş=68.000 km ki 50 krş yakmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açıkçası tek marka model üzerinden konuşmak doğru sonuç vermeyebilir. Hatta kullanıcı karakteri önemli.



    Araca bindiği anda gazı döşemeye yapıştırarak süren biri için dizel aşırı mantıklı mesela. Ya da yılda 40-50 bin yapanlar için yine aşırı mantıklı. Ya da nasıl olsa satarken geri alıyorum diyen de var.



    Yoksa evet ayda yılda araba kullanan 3-5 bin km süren Kişiler var onlar için dizel mantıksız.



    Ayrıca hesap sadece matematik üzerine de olmuyor. Kullanıcının rahat hissetmesi , içine sindirmesi önemli diye düşünüyorum. Fazla yaksın ama mutlu hissettirsin diyen de olur. Benim başka bir aracım daha var 2 litre ve sadece keyfi kullandığım, km de 1 lirayı geçiyor. Kadjar ile 1100 km gittiğim maliyetle 250 km gidemez keyfini çıkarınca. 2 ayrı uç noktayı da yaşamakta olduğumdan insanların tercihlerine çok fazla eleştirel bakamıyorum.



    Eğer veriler tam olarak elimizde olsa ve tamamen ekonomi üzerine hesap yapılması istense zaten matematik yalan söylemez , ayrıntısına kadar Hesabı yapılabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dts006

    308 bluehdi ile bayram tatilinde ankara-dikili-didim-ankara artı dikili ve didimde gezme ile birlikte toplam 1800 km civarı yol yaptım. Şehirler arası mümkün olduğunca 120, ara ara 130 a çıktım, otobanlarda 130-140, ancak araç yoğunluğundan dolayı sürekli fren ve geri hızlanma şeklinde olduğundan ve yoğunluktan sıkılıp biraz da agresif kullandığımdan 0.5-1 litre fazladan yakmıştır diye tahmin ediyorum. Toplamda 600 lira civarı yakıt yaktı ki bu da 5,4 lt/100km ye tekabül ediyor.
    Bu sürüş şekli ile en az yakan benzinli araba bile ancak 7,5-8 lt/100 km yakabilirdi. bezinli araçla gitsem 7,5 lt den hesaplasak 930 lira benzin parası verecektim. Aradaki fark 330 lira.
    Sürekli benzinli ve dizel bakım fiyatlarından bahsediliyor ama bence çok da fark yok, arıza/sıkıntı çıkmadıkça; temmuz ayında 620 liraya aracın ilk bakımını yaptırdım, iş arkadaşım 2018 model 1.6 civic + lpg aracının ilk bakımını aynı tarihlerde 880 liraya yaptırdı.
    Sıfır satın alırken de benzin ve dizel fiyat farkı ülkemizde ne yazık ki fazla, ben geçen sene bu aracı 93.000 tl ye almıştım, dizel otomatik ve donanımlı bir araç için piyasaya göre gayet makuldü, golfün aynı donanım benzin otomatiği ile hemen hemen aynıydı.
    Ben benzin mi dizel mi diye yorum yapmak istemiyorum, sonuçta herkesin kendi aklı var, kendisi tercih edecek kendisi kullanacak, ben sadece rakamları söylemek istedim.
    Hocam 308 bluehdi aracımı Ocak’ta sattım. 10 bin km ortalamam 6 litreydi. Şuan f30 316 i kullanıyorum alalı 8 bin km oldu ve ortalamam 6,7 litre. Ve 3 aydır Antalya da klima kapatmıyorum ve ss devre dışı. Öyle uçuk yakıt farkı yok aralarında,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benzinliden dizele geçen biri olarak: "benzinli pismanliktir"

    Benzinlide ibre düştü mü düşmedi mi yakıt ışığı yandimi yanmadimi diye gostergeyi takip etmekten Benzinlide 20 bin ucuz aldığınız parayi 5 senede göz dokturlarina verirsiniz.

    Bu yüzden dizel candir, gerisi heyecandir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.