Şimdi Ara

Benim Gibi Taşıtın Ağırlığını Önemseyen Başkaları Var Mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
1.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torquehp

    Bazen büyükçene bi dörtyolda görüyorum çok üzülüyorum hocam. %70 tek kişi , %20 iki kişi var yoldaki araçlar.Hırıltılı , dumanlı , kamyon sesli , NOx'li dizel çoğu. Benim durumum yok , yakın çevremde araç sahibi yok. İnşallah ileride parayı bulsam da bu konularda aktivistliğimi korurum.

    Traşş.  Araban olunca üstünden inmezsin. Arabası olmayanlar kendini böyle teselli ediyo.



    Benim aracım dizel sehiriçi sakin kullanımda 4.5 lt yakıyo. Ayrıca kamyon sesli falan değil. Benzinli araçla yanyana koysak ayırt edemezsin. Eski nesil dizelleri referans alıp kamyon sesli demeyin hepsine




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 26 Ekim 2020; 1:20:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi süspansiyon etkisi de çok büyük. Bilmiyorum belki de kullandığım hafif araçlar iyi olmadığı için bende böyle bir etki bıraktı. Arada 1645 kg ağırlığa sahip bir aracı kullanıyorum, bazen de benzer boyutlarda 1300 kiloluk bir araç kullanıyorum. Ağır araç yüksek hızda bana güven veriyor. Hafif olansa uçacakmış hissiyatı uyandırıyor. Ağır araçları kullanmayı bu yüzden daha çok seviyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam agirlik isin sadece bir ayagi. O yuzden cogu kimse direk agirliga bakmiyor. Yakit tuketimj onemli olan. Siz neden hafif olsun istiyorsunuaz az yaksin diye. Adam hafif arabaya cok verimsiz bir motor koyarsa bu da kotu.

    Yani bence agirlik yerine yakit tuketimine odaklanmak daha mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    ID3'ün bu sağlamlığı benim de dikkatimi çekti. Tank gibi deyim yerindeyse. Pole de dikkat ederseniz aracın diğer taraftaki tekerleri ayağa kalkıyor. Piller aracın altına. Muhtemelen o kısmı çok sağlam yapmışlar. Diğer elektrikli modelleri izledim, onlar da öyle. Tesla modelleri, mercedes eqc(2500kg) vs benzer yapıda

  • Evet var. Ağırlık yapmasın diye 12 kg'luk stepneyi (istetme, istepne) kömürlüğe kaldırdım.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 26 Ekim 2020; 9:52:34 >
  • Ağırlık olayını ben de sevmem. Aracımı dolu paket aldığıma pişmanım. Dolu paket ile boş paket arasında 40-50kg ağırlık farkı var.(Sunroof, elektrikli koltuk vs)


    Jantlar hakkında da araştırma yapıyorum ama güzel bir bilgi bulamıyorum. Mesela 1 adet 225/55/r17 lastiğin ağırlığı ile 215-65/r16 ne kadar fark eder? 17 alaşım janttan 16 teneke janta geçsem ne kadar fark eder? Bunlarla ilgili bilgi bulmak zor. Jant lastik hareketli parça olduğu için daha önemli.

  • trafikte araç kullanmaktan bihaber,

    diğer otomobilleri bile farketmeyen cahil cühelanın içine 200 kg. lık motorsiklet ile gireceğim he mi?

    saolun ben almayım, altımdaki 1.5 tonluk aracı her sabah 10 km sürmeye de yakıtına da razıyım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 26 Ekim 2020; 12:20:31 >
  • Ağırlık elbette önemli ama tek başına hiçbirşey ifade etmez. Aracın yakıt tüketimi, yol tutuşu, çarpışma güvenliği ve yalıtımı ağırlıkla birebir alakalı şeyler. Birilerinden kısmadan ağırlığı azaltamazsın. Bu nedenle sadece ağırlığa değil tüm bunların ortalamasına bakmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ağırlık olayını ben de sevmem. Aracımı dolu paket aldığıma pişmanım. Dolu paket ile boş paket arasında 40-50kg ağırlık farkı var.(Sunroof, elektrikli koltuk vs)


    Jantlar hakkında da araştırma yapıyorum ama güzel bir bilgi bulamıyorum. Mesela 1 adet 225/55/r17 lastiğin ağırlığı ile 215-65/r16 ne kadar fark eder? 17 alaşım janttan 16 teneke janta geçsem ne kadar fark eder? Bunlarla ilgili bilgi bulmak zor. Jant lastik hareketli parça olduğu için daha önemli.

    Agirlik cok fark etmez hocam

    Jant+lastik 20 kg civarinda gelir

    Yalniz bir miktar fazla rotational inertia tasimak zorunda kalirsiniz. Yakit tuketiminden ziyade, konfor-yol tutus ve lastik fiyati dengesini dusunmek lazim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Traşş.  Araban olunca üstünden inmezsin. Arabası olmayanlar kendini böyle teselli ediyo.



    Benim aracım dizel sehiriçi sakin kullanımda 4.5 lt yakıyo. Ayrıca kamyon sesli falan değil. Benzinli araçla yanyana koysak ayırt edemezsin. Eski nesil dizelleri referans alıp kamyon sesli demeyin hepsine



    Alıntıları Göster
    Benzinli araçla yanyana koysak ayırt edemezsin

    Iddiali olmus

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    Ben aracın süspansiyon konforundan memnun değilim. Orjinal ebatlar 225/55/r17. Kışlık lastik için 16" teneke jant + 215/65/16 lastik alsam hem konforum artar, hem cebimden fazla para çıkmaz diye düşünüyorum. Bir miktar yol tutuş azalır.215/60/r16 olsa performans da artar, tüketim düşer ama yol bilgisayarı sapması olur. Yanlış mı düşünüyorum?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben aracın süspansiyon konforundan memnun değilim. Orjinal ebatlar 225/55/r17. Kışlık lastik için 16" teneke jant + 215/65/16 lastik alsam hem konforum artar, hem cebimden fazla para çıkmaz diye düşünüyorum. Bir miktar yol tutuş azalır.215/60/r16 olsa performans da artar, tüketim düşer ama yol bilgisayarı sapması olur. Yanlış mı düşünüyorum?

    Hocam acikcasi bu sekilde 1 inclik jant degisimiyle aracin konforunu fark edilir olcude degistiremezsiniz. Hatta duruma gore 2 incin bile cok onemi olmuyor

    Soyle ornek vereyim; golf midline plus 15 inc ile de konforlu, golf highline 17 inc ile de konforlu. Tabi 17 yerine, 18-19 jant takilirsa arac kutuge doner. Gunumuz C segment araclari 17 inc jantlari tolere edebiliyor. 18 inc janttan sonrasi bir miktar sikintili oluyor.

    D-E segment icin 18 inc jant da kullanabilirsiniz

    Onemli olan suspansiyonun kalitesi ve sonumleme hissiyati. Alakasiz gibi gorunuyor ama ses yalitimi bu konudaki onemli bilesenlerden biri. Ses yalitimi guclu oldugunda, suspansiyon konforunu da daha iyi gibi hissediyorsunuz

    Ozetle tavsiyem, 17 janttan 16ya dusmemeniz ve araciniza mumkunse profesyonel bir ses yalitimi uygulatmaniz. Bu sekilde daha konforlu hissedeceginiz bir araciniz olacak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Ben aracın süspansiyon konforundan memnun değilim. Orjinal ebatlar 225/55/r17. Kışlık lastik için 16" teneke jant + 215/65/16 lastik alsam hem konforum artar, hem cebimden fazla para çıkmaz diye düşünüyorum. Bir miktar yol tutuş azalır.215/60/r16 olsa performans da artar, tüketim düşer ama yol bilgisayarı sapması olur. Yanlış mı düşünüyorum?

    Jantin capi da onemli ama en onemlisi lastigin surtunme direnci.

    Rolling resistance (Rr) olarak geciyor.

    Asil yakit tuketimine etki eden unsur bu. Eger lastigin bu degerini bulabiliyorsaniz degeri dusuk bir lastik alirsaniz tuketim farkeder. Genelde ECo/SAVE vs. gibi isimler koymuslar. Continental ecocontact gibi mesela.

  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    Yok hocam. Ses yalıtımıyla hiç alakası yok benim dediğim durumun. 16jantlı, 2018 golf 1.0 tsi de bana konforsuz geliyor mesela. Golfün konforunu beğenen benim aracın konforunu da beğenir ki süspansiyon olarak golften bariz iyi. Benim sıkıntım arka süspansiyonun küçük tümseklerde fazla zıplatması. Konforu çok olumsuz etkiliyor. 15jant la 17 arasında bence çok fark olur. Birinde 45yanak, diğerinde 65 yanak var. 195/65/r15 imprezam acayip konforluydu. ondan önceki 225/70/r16 yanaklı lexus rxim de acayip konforluydu. Bunlarla tümseklerde yavaşlamasan bile rahatsız etmezdi. Benim aracımda azıcık hızlı geçsem çocuk bile bağırıyor hemen baba düzgün sür diye. Jant küçük, lastik kalın olunca daha iyi sönümler gibi geliyor ama işte gidip direk 3-4bin de yatırmak istemiyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Yok hocam. Ses yalıtımıyla hiç alakası yok benim dediğim durumun. 16jantlı, 2018 golf 1.0 tsi de bana konforsuz geliyor mesela. Golfün konforunu beğenen benim aracın konforunu da beğenir ki süspansiyon olarak golften bariz iyi. Benim sıkıntım arka süspansiyonun küçük tümseklerde fazla zıplatması. Konforu çok olumsuz etkiliyor. 15jant la 17 arasında bence çok fark olur. Birinde 45yanak, diğerinde 65 yanak var. 195/65/r15 imprezam acayip konforluydu. ondan önceki 225/70/r16 yanaklı lexus rxim de acayip konforluydu. Bunlarla tümseklerde yavaşlamasan bile rahatsız etmezdi. Benim aracımda azıcık hızlı geçsem çocuk bile bağırıyor hemen baba düzgün sür diye. Jant küçük, lastik kalın olunca daha iyi sönümler gibi geliyor ama işte gidip direk 3-4bin de yatırmak istemiyorum.

    Isiniz zor hocam Sizi flexride sasi insignia, airmaticli mercedes, pnomatik c5 vs paklar

    Lexusun konforu normal, impreza da eski nesil oldugundan muhtemelen oyledir.

    Eski kasa japon araclarinda (ES7 civic, 2002-2018 corolla gibi) yumusak suspansiyon olabiliyor

    Sizin araciniz yerden yuksek ve guncel yol tutus normlarini tutturabilmek icin mecburi olarak sert yapilmis bir arac

    Guncel araclardan ayarli suspansiyonu olmayan araclara hic bakmayin bence. Lastik degisimiyle kurtaramazsiniz

    Ben yine soyluyorum, yalitim onemli. Bir kulak tikaci takarak araci test edin, bakalim ayni olcude konforsuz gelecek mi

    Ilave olarak sehir icinde arka lastik havalarini 2-3 psi indirmek, yol tutusundan kayba neden olsa da, ziplamayi bir miktar azaltacaktir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bunlar bizim gibi ülkelerde fantazi kalır,önce baktığımız şey ekonomi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İki çözüm var, ya toplu taşıma her yerde çok yaygın ve erişilebilir olacak ya da pil teknolojisini gerçek anlamda inovatif bir şekilde geliştirip uber gibi yapacağız. Mesela siz işe gideceğiniz zaman araç sizi alacak işe bırakıp tekrar en yakın kişiye gidecek ancak pil teknolojisini halletsek dahi altyapı sıkıntısı var ve insanların kişisel araç kullanmamayı kabul etmesi gerek. Kısaca hepsi günümüz şartlarında imkansız gibi bir şey çünkü kimse başkasını düşünmez. Suçlamıyorum çünkü insan konfora çok ama çok rahat alışıp çok kısa sürede bağımlı olabiliyor. Bugün baktığımızda bir çok şey olmasada olur, bazıları çevreye çok zararlı ama kimin umrunda? Bugün arabası olan biri bahsettiğim fikri neden kabul etmek istesin ki?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Androge0s kullanıcısına yanıt

    Haklısınız hocam. Başkalarından da duymuştum. Otomobil sahibi insanlar toplu taşimaya bindiğinde eziyet çekiyor. Muhtemelen araç sahibi olunca (nasipse) ben de hu duyguyu hissedeceğim. Haklısınız kimseyi suçlamamam , kendimi çok da farklı görmemem gerek. Muhtemelen henüz o imkanlara ulaşmadığım için kendimi çok düsünceli farzediyorum. Kim bilir, belki ileride tek başima 2,5 tonluk pikap sürücem günlük olarak.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SayınOzi

    Interneti ingilizce olarak kullanin. Arabanin agirligini gectim krank mili nerede uretilmis sanziman orani nedir vb herseyi ogrenirsiniz

    Elimden geldiğiince öyle bakıyorumm hocam. istediğim marka modeli yazıp "curb weight" gibi tabirler kullanıyorum.

  • Benim yorumum ilginç gelecektir herkese. Bana göre araba ne kadar ağırsa o kadar güven ve stabilite veriyor. Benim için ağırlık ilk kriterlerde yer alıyor.

    Yaşım 25 ben virajcı veya slalomcu değilim bana dümdüz gitmek daha iyi his veriyor. Düz giderkende halı gibi giden araba markası bildiğiniz gibi Mercedes. Ama çoğu premium araç alt takımı ve yürüyeni iyiyse o güzel konforu verir zaten. Benim için alt sınır 1450 kilo. Bu kilo ve üstündeki her araçta direksiyonu vs çevirdiğimde arabanın o oturaklılığını hissediyorum

    Peki Allah razı olsun şuanki aracımız kaç kilo ? 1650 gönül istedi 1 göz Allah verdi 2 göz misali şu ağırlıktaki bi aracı kullanmak gerçekten keyif.

    Peki neden ağır araba fetişi var bende ? Daha önceki arabamız fiat mareaydı ve dümdüz 1050 kilo falandı. 120-130 üstünde araç öyle bi uçmaya yalpalamaya düz çizgisinden sapıyordu ki hafif araçlar bende güvensizlik veriyor artık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.