Şimdi Ara

Beklenen Konu: 7-Gang DSG (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
482
Cevap
7
Favori
40.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Konunun içeriği, Vw kullanan-kullanmayan, seven-sevmeyen herkesin yaklaşımı ve düşündüklerini ifade etme biçimleri çok güzel. Umarım bu şekilde devam eder ve bu güzel tartışma ortamı bozulmaz.

    DSG veya herhangi bir otomatik şanzımana sahip bir araç almak aklımdan geçmez. Manuel vitesli araç kullanmak bana daha çok keyif veriyor. Ancak teknolojinin nimetlerinden yararlanmaya bir yerden başlamak gerek diyen ve otomatik araçların rahatlığından dolayı bu şekilde tercih yapanların da fikirlerine saygı duymaktayım.

    Çok uzun yazmıştım ancak dönüp bakınca pek bir şey anlayamadım yazdıklarımdan, sildim hepsini:) Pek havamda değilim ancak konuyu takip etmekteyim. Listeme dahil ettiğim Golf GTI seçeneğini sadece manuel olarak düşünmeye devam:)


    otomatiğin tadını alınca fikriniz değişebilir.




  • Hani bu dsg en iyi otomatikti, alırken 4-5 bin fark verilirdi..Şimdi yerin dibine geçiriliyor..Hala eski tork dönüştürücülü otmatikten daha sorunsuzu yapılamadı...AMT, MMT, DSG hepsi çuvallıyor, zaten o korkuyla gittim manuel aldım, sağ kol spor yapıyor..ama vites hata yapmıyor, yapamıyor..tüm sorumluluk bende...Kızacak kimse yok..Sonraki aracım dsg li olur diyordum ama oda olmadı galiba..
  • Otomatik araç sahibi olmasam da hemen hemen her markanın farklı otomatik şanzımanlarını fazlasıyla kullanma fırsatına eriştim. Aşırı dur-kalk içine girilen trafikteki rahatlığı haricinde beni çeken pek bir yanı yok diyebilirim:)

    quote:

    Orijinalden alıntı: _metallica

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    xxx

    otomatiğin tadını alınca fikriniz değişebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    Otomatik araç sahibi olmasam da hemen hemen her markanın farklı otomatik şanzımanlarını fazlasıyla kullanma fırsatına eriştim. Aşırı dur-kalk içine girilen trafikteki rahatlığı haricinde beni çeken pek bir yanı yok diyebilirim:)

    quote:

    Orijinalden alıntı: _metallica

    quote:

    Orijinalden alıntı: atiyba

    xxx

    otomatiğin tadını alınca fikriniz değişebilir.



    tabi nerde oturduğunuzu bilmiyorum ama ben istanbul'dayım şehiriçi kullanıyorum aracımı ve iyiki otomatik almışım diyorum çoğu zaman.




  • Foruma yansımayan bazı düşüncelerim vardır. Yeri burası olmadığından yazmaktan imtina ederim. Fakat şöyle bir düşüncemi buraya eklemeyi şimdi uygun buldum. Bence EN BASİT ŞEYİ YAPMAK aynı zamanda EN ZOR ŞEYİ ELDE ETMEKDİR... Karmaşıklık içerisine çok fazla hata gizleme, bahane saklama ve arıza yapma fırsatı çıkar. Beyaz Oda mantığım (nihilizm), moleküler seviyede mükemellik ve saf ve sadeliğin ulaşılması en zor şeylerden olduğu, bunun sadece maddi anlamda değil, manevi anlamda da öyle olduğunu düşünüyorum.

    Mesela ben şöyle bir söyleşi yapamadım henüz:

    - Ahmet.
    - Efendim.
    - Mustafa beyin yanına git, 5.000 TL al gel.
    - Tamam.

    onun yerine hep aşağıdakiyle karşılaştım

    - Ahmet
    - ...
    - Ahmet!
    - Buyur abi
    - Ne yapıyorsun?
    - Mesaj çekiyorum abi.
    - Ahmet, Mustafa bey paranın yarısını verecekmiş.
    - Ne zaman?
    - Bir hafta sonra, vadeli müşteri çeki ile, Kıbrıs bankası.
    - Belliydi zaten
    - Not al da çeki unutmayalım
    - Tamam ben unutmam
    - Ya sen not al, o tarafa gittiğinde uğrarsın
    - Abi bana güvenmiyor musun?
    - Ya güveniyorum hayret ama sen not al
    - Off abi tamam
    - Eşeğini sağlam kazığa bağla demişler Ahmet
    - Abi şimdi ben eşek miyim?
    - Ya ben onu demek istemedim, ben
    - Ne demek istedin abi?
    - Atasözü bu, hiç duymadın mı?
    - Duymadım abi, ama zoruma gitti, eşek falan
    - Ulan bir iş yaptık, parası da, ödemesi de dert oldu, dert!
    - Abi sen bana eşek dedin, sen bana eşek dedin abi!
    - Ahmet ben sana eşek demedim, ben sana
    - Eşek dedin abi
    - Off Ahmet tamam, hayret birşey, dediysem dedim
    - Öyle mi abi, dedin yani
    - Evet dedim!
    - Eyvallah abi, işini de yaptık, üstüne de eşek olduk
    - Ahmet, git 2 çay getir.
    - Eşek dedin abi.
    - Ahmet...!




    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    AK-47 namı diğer keleş, yüzyılın silahı olarak gösterilir bir çok silah otoritesi tarafından, bence de gerçekten öyledir?

    neden mi? çünkü çok basit bir yapısı vardır. bir gerizekalının eline bile verseniz max 20 sn de sahra sökümü yapar. sonra geri takar...çok az ama çok zekice düşülmüş parçaları vardır

    az parça=az hata oranı

    dsg güzel bir vites kutusudur, hakkını vermek ama tapmamak gerekir




  • Motor-Talk´ta arastirma yaptim ve bir kac 7-Vites DSG sorunu buldum ama simdiye kadar sirf Golf´lerde.

    Gercekten VW 7- Vites DSG´lerde hata var ise VW bunun üzerinde bir calisma baslatmasi lazim ve tüm 7- Vites DSG´li sanzimanli araclari ücretsiz Tamirhaneye geri cagirip ya dogru düzgün Sanziman takmasi lazim yada müsterilerin araclarini geri alsinlar. Birde su var, cogu kisi DSG´nin tam nasil calistigini bilmiyor, daha dogrusu bu Sanzimanin Mekanik oldugunu ve 550 Watt Elektrik ile calistigini .

    Bir aralar 2.0 TDI 170HP Pumpe Düse 6-Vites DSG´lerde cok büyük problem vardi. Sanziman titresim yapiyordu ve Vites gecisleri cok sert bir sekilde hissediliyordu. Asil hata 170HP´lik Motor´dan geliyordu. Sonuc ne oldu, cogu kisi araclarini geriye verdi ve baska bir Araba aldilar. Yinede 6- Vites DSG sanziman cikali cok oldu ve 170HP lik PumpeDüse Motorlardan haric baska hic problemini duymadim cok sükür simdiye kadar. Kendim ilk defa Otomatik sanziman süren biri olarak yaziyorum, su ana kadar DSG ile cok memnunum ve böyle giderse diger araclarimda DSG sanzimanli olacak.

    Volkswagen malesef bazi sorunlarda cagresiz kaliyor, üretici olarak utanc verici olsada malesef durum böyle. En cok cagresiz kaldiklari bu tür Elektronik ve Mekanik Problem´ler. Misal Passat Forumuna bakan arkadaslar benim durumu bilirler, Far Problemim vardi 6 defa Tamirhane ye gittim 3 Aylik aracim ve sonuc birsey cikmayinca ve VW bunu dogru düzgün arastirmadan veya arastirmalari icin emir vermeden tüm araclara ayni fari seri taktilarini söylüyorlar. Bende 1 Hafta önce Avukat´ima verdim ve Avukat´ta bu sorunun giderilmesi icin 14 Gün süre verdi, 14 Günün 7 Günü gecti malesef ve artik VW nin Tamir yapacagini umutsuz bir sekilde bekliyorum.

    Saygilar




  • o kim?
  • Bu Dsg'nin kurusu var, sulusu var... Herhalde fazla kullanmak zararlı olsa gerek.

    Şaka bir yana başarılı bir şanzıman olduğundan bahsediliyor, her üretimde hata olacaktır, hata olmadan daha iyisini üretmek zorlaşıyor.
    Hani VW de diyor ya: 'Biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu.'


    @atiyba

    Bize debriyajı vites topuzu üzerindeki bir buton vasıtasıyla kontrol edilebilen manuel lazım.


    @BaRiS




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 28 Aralık 2009; 1:18:01 >
  • Acaba 3binden sonra yağ yakıyor olmasın DSG? Yağda az olunca kuruyup ses yapıyordur?
  • normal 4 ileri otomatik kullanıyorum. İlerde araç yenilediğimde dsg li bir passat düşünüyordum ama daha beklemek lazım galiba.
  • Güzel fikir tuttum bunu

    Barış alemsin *15


    quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio.

    @atiyba

    Bize debriyajı vites topuzu üzerindeki bir buton vasıtasıyla kontrol edilebilen manuel lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: _metallica

    o kim?


    Sence?
  • Dsg benim için bitmiştir bi daha da gelmem

    Forumda bu sorunları yaşamayan, yüksek kmler yapmış, 7 ileri dsg şanzımanı olan kimse yok mu?
    Gerçi 7 ileri ne zamandır piyasada bilmiyorum ama çok yeni değildir herhalde.

    Ben de otm. şanzıman sever bir sürücü olarak dsg ye çok sıcak bakar olmuştum(her ne kadar fiyatları yüzünden soğuk dursam da). Zannedersem manuele devam edeceğim.
  • 8.000 km'dir 7 ileri kuru kavramalı dsg kullanıyorum. %70 sakin bir kullanıcı ve %30 sportif bir kullanıcıyım. Sportif kullandığımda aracın limitlerine oldukça yaklaşıyorum. Sakin kullandığımda da fabrika verilerine oldukça yaklaşıyorum. Aracım Golf 6 Highline 122hp DSG

    Öncelikle, daha ilk sayfalardan itibaren dsg'nin sorunlu olduğu kanısına varılmış gibi bir hava esmekte. Buna karar vermeden evvel bu konunun iyi irdelenmesi gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca dsgli bir araç sahibi olarak ben de sorunlu araçları ve sorunsuz araçları foruma katılan kişilerden takip etmeye çalışıyorum. Ancak benim dikkatimi çeken nokta, insanlar 7 ileri dsg'nin arıza çıkaran ya da kronik ses çıkaran bir şanzıman olduğundan bahsetmiyor.
    Bunun yerine dsg'nin arıza çıkarma ihtimali söylentisinden rahatsız olanlar acaba gerçekten arıza olasılığı yüksek mi ya da bu ses benim aracım da da var mı diye soruyor, aslnda sorun dile geitirlmiyor, endişe dile getiriliyor.

    Bu endişeleri okuyan forum sakinleri olayı "aaa dsg sorunluymuş, almayalım yuh olsun vw'ye" şeklinde az nitelikli mesajlarla doldurup daha büyük bir kaos ortamı oluşturuyor. Neyse komplo teorisi yazmak değil amacım. Yalnızca bazı verileri değerlendirirken daha objektif olunması, önce araştırma yapılması gerektiğine dikkat çekeyim dedim laf arasında.

    Benim deneyimlerim? 7 ileri DSG'yi 8 aydır 9.000 km boyunca kullanıyorum. Bir gün tık demedi, bir defa yanlış vitese geçmedi, bir kere kafası karışmadı, kick-down yaptığımda bir kere beni yarı yolda bırakmadı. Stop etmedi, vites düşürürken zorlanmadı. Kısacası ben sadece gaza ve frene basıyorum bunun dışında düşünmem gereken, dikkatimi çeken tek bir hareketi olmadı.

    Benim gibi bir çok kullanıcı da deneyimlerini çeşitli başlıklar altında paylaşmakta, hee bunun yanında ses sorunuyla karşılaşanlar yok mu var elbette, hatta bu sorun benim aracımda da var, ancak bunu fark etmek için ses sorunu olmadığını kanıtlamak için 3 defa video çektim ve 3. videoyu çekerken uygun ortamı yakalayıp sesi duymayı başardım. Ancak bunu yapabilmek için çaba sarf ettim. Tabi kullanım koşullarına göre ve kulak hassasiyetine göre bu sesden oldukça rahatsız olanlara sözüm yok, ancak normal koşullarda (!) normal bir kullanıcının sesten rahatsız olması gibi bir durumun söz konusu olmadığını düşünüyorum. Bu kısım da gerektiğinde daha detaylı incelenip tartışılabilir. Öte yandan bunun bir sorun olup olmadığı, bir arızaya yol açıp açmadığı, açıp açmayacağı da tartışılabilir. Ancak bu ses doğrultusunda yetkili kişilerin yaptığı açıklamalar, benim araştırmam sonucu bir arıza çıkmayacağına ben ikna oldum. Gerekirse tekrar gündeme getirilebilir, ve ikna olmayanlar da tekrar inceleme fırsatı bulur.

    Deneyimlerim bunlar, konunun takipçisiyim, elimden geldiğince katkıda bulunacağım, ancak kişisel olarak ricam, lütfen kirlilik yaratan mesajlardan uzak duralım. Sadece başlığı okuyup, yazıklar olsun vw'ye yazıp çıkmayalım. Yazdığımız şeyler, bundan sonra dsg şanzıman alıp almayacağınızla ilgili olmasın da 7 ileri dsg şanzımanlı araç almayı düşünen, almış olan kişilere yol gösterecek nitelikte olsun.

    Saygılar




  • Sanırım bir kişi daha "WV" yazarsa intihar edecem :S
  • VW ürettiği yeni teknolojiler açısından takdir edilecek bir marka ancak test sürecini mi yetersiz tutuyor acaba ??

    Çok değil 3 - 5 yıl önce FSI motoru çıkardı ancak şu an da yok ortada(Niçin bu motora bu kadar kısa yaşam süresi hakkı verildi ? LPG sorunu da cabası bu motorların)...

    1.4 170 hp motor çeşitli sebeplerden dolayı beygir azaltma operasyonuna tabi tutuldu(160 hp - aşırı ısınma- Şimdi piyasadaki 170 likler bir tehlike altında mı ?)...

    Ve 7 ileri DSG sorunu (takır tukur sesler yakışıyor mu ?)

    .................................................................................................................................................................................................

    Sanki bunlar bize Atmosferik 6 ileri manuel şanzumanlı bir oto almanın en iyi yol olduğunu mu gösteriyor yoksa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onder46 -- 28 Aralık 2009; 7:17:10 >




  • Elimde devasa bir VW KASSEL FABRİKASI TANITIM kitabı var (kitap 2-3 kg var herhalde). Kitapta fabrikada çalışan tüm personelin adı ve fotoğrafı mevcut. İnce parmaklı sarışın Alman kızlardan tutun dolma parmaklı kara bıyıklı Adana'lı ve Hatay'lılara kadar herkes var. Fabrikada ÇOK SAYIDA TÜRK çalışıyor, bazıları şef ve yönetici pozisyonuna kadar yükseklmiş, bir çoğu üretimde görevli.

    Devasa bir tesis, anlatılması imkansız bir üretim prosedürü, 50 yılda sıfırdan bu hale gelen, 2. Dünya Savaşında / 2. Cihan Harbinde yerle bir olan tuğladan yapılan fabrika şimdi dışı eski ama içi yeni bir motor, vites kutusu, karoseri üretim merkezi, 15.000 kişi çalışıyor. Kassel ve çevresinin lokomotifi ve ürettikleri ile gurur duyuyorlar.

    Tabi burada konuyu çok farklı yönlere çekmek de mümkün. Ancak bilmeden, araştırmadan ve incelemeden yorum yapmak yerine soru yöneltmenin daha uygun olacağı kanaatindeyim.

    Yukarıda da belirttiğim gibi üretilen parçalar diğer markalarınkinden daha fazla sorun çıkarmıyor. Onno Usta ve Şikayetvar.com sitelerine daha fazla yansıyor, o kadar. Bunun da sebebi Doğuş Otomotiv'in VW'nin Almanya merkezinden onay almadan hiçbir araç üzerinde onarım, değişim, tamirat, modifikasyon hakkına sahip olmaması. Yalın olarak sadece bakım yapmakla mükellefler.




  • acaba yeni polodaki 7 dsg nasıl sorun cıkarıyormu
    birde doğuşun garantisi ne kadar
    ayrıca sigorta böyle bir sorun cıkınca karşılıyormu bunları bilen varmıydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dt1907

    acaba yeni polodaki 7 dsg nasıl sorun cıkarıyormu
    birde doğuşun garantisi ne kadar
    ayrıca sigorta böyle bir sorun cıkınca karşılıyormu bunları bilen varmıydı


    Ilk 2 sorunuzun cevabini bilmiyorum ama, kasko sadece ve sadece alkolsuz veya 50 promil alkol sinirini a$madiginiz kazalardaki hasarlarinizi kar$ilar.

    Insanlarda kaskonun ariza maliyetini kar$ilama beklentisi var nedense. Arizayi kar$ilasa kar$ilasa, ureten firma kar$ilar. Kasko uretici firmanin uretim hatasi riskini veya kullanicinin yanli$ kullanim riskini neden ustune alsin ki?

    Zorunlu araç sigortası, -trafik sigortası- dışında isteğe bağlı olarak arabanızı sigortalabilirsiniz. Bu sigortaya genel olarak kasko adı verilmektedir. Aracınızın hasar görmesi durumunda kazada haklı iseniz sizi zarara uğratan aracın sigortası sizin arabanızın masraflarını karşılıyor. Ancak haksız olduğunuz durumlarda cebinizden para çıkmasını istemiyorsanız aracınızı kasko yaptırmanızda fayda var.
    Kasko neleri kapsıyor?

    Genellikle standart kasko yangın, yıldırım, infilak, çarpma, çarpılma, hırsızlık, Grev, Lokavt, Kargaşalık, Halk Hareketleri, Kötü Niyetli Hareketler, Terör , deprem, sel, dolu, çekme-çekilme gibi durumlarda sizin masrafınızın tamamını karşılıyor. Standart kaskonun fiyatı sigorta şirketine göre değişiklik gösteriyor. Yıllık 600 YTL ile 1000 YTL arası değişir. Tabi fiyat biraz da pazarlık gücünüze bağlı. Anahtar, Teyp, CD çalar, kolonlar gibi özel eşyaların kaybolması durumunda zararınızın karşılanmasını istiyorsanız, yani bunları da sigorta kapsamına almak istiyorsanız ek ücret ödemelisiniz.
    Araç kaskosu yaptırmanın avantajları

    Çoğu insan kasko yaptırdıktan sonra pişman oluyor ve ikinci, üçüncü yıl yaptırmamaya karar veriyor. Arabasının başına büyük bir iş gelmediyse kasko için verilen parayı gereksiz görmeye başlıyor. Bazen ayna kırılması, camın çatlaması gibi durumlarda kaskodan yaptırmak sizin için daha zararlı olabiliyor. Çünkü bütün nerdeyse şirketlerin uygulamış olduğu "hasarsızlık indirimi"nden faydalanamıyorsunuz. Örneğin hasarsızlık iskontosu 300 Ytl tutuyorsa, 200 liralık camı cebinizden değiştirmek işinize geliyor tabi. Yine de kasko sigortası özellikle yeni arabası olanlar için güzel bir tedbirdir.

    Alinti:http://www.arabalari.net/2008/02/kasko-nedir.html




  • Sevgili arkadaşım,

    1) VOLKSWAGEN tüm markalar gibi test sürecini piyasaya vermeden önce eşit tutuyor. Araçlar Arizona'nın +65 derece çöl sıcağında ve Norveç'in -35 derece kutup soğuğunda günlerce denemelere tabi tutuluyor, araç piyasaya çıkmadan deneme masalarında 1,5 milyon kilometre bitirmiş oluyor.

    2) FSI motor halen kullanılmakta, tüm TSI'ler (VW-AUDI-SEAT-SKODA vb.) turbolu ve/veya turbolu-kompresörlü FSI motorlarıdır. Doğrudan enjeksiyonu artık sadece VW değil, başka belli başlı markalar da kullanmaktadır. Ayrıca 6 silindirli VW motorları da FSI'lidir, halen üretimi devam etmektedir.

    3) 1.4 TSI TwinCharger motorunun 170 HP'den 160 HP'ye düşürülmesi ama 140 HP'nin de 160 HP'ye çıkartılması (bunu kimse söylemiyor, herkes 170'lik 160'a indirildi diyor, ama 140'lık 160'a çıkartıldı demiyor) tamamen motorlar arasında güç dağılımını homojenize etmek içindir. 1.4 TSI 122 HP çıktıktan sonra alınmış bir karardır.

    4) 7-İleri DSG'lerin ses sorunu Türkiye'de medyaya yansıtılan bir durum. Kavramaların kuru olmasından kaynaklandığı ifade edilse de neticede bu vites kutusu tork konvertörlü ve yıldız/planet dişlili değil, robotlaştırılmış klasik bir vites kutusudur. Çok rahatsız edici ve şikayetlere konu bir durum varsa servis çözmekle mükelleftir.

    Dikkatinize sunarım.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    VW ürettiği yeni teknolojiler açısından takdir edilecek bir marka ancak test sürecini mi yetersiz tutuyor acaba ??

    Çok değil 3 - 5 yıl önce FSI motoru çıkardı ancak şu an da yok ortada(Niçin bu motora bu kadar kısa yaşam süresi hakkı verildi ? LPG sorunu da cabası bu motorların)...

    1.4 170 hp motor çeşitli sebeplerden dolayı beygir azaltma operasyonuna tabi tutuldu(160 hp - aşırı ısınma- Şimdi piyasadaki 170 likler bir tehlike altında mı ?)...

    Ve 7 ileri DSG sorunu (takır tukur sesler yakışıyor mu ?)

    .................................................................................................................................................................................................

    Sanki bunlar bize Atmosferik 6 ileri manuel şanzumanlı bir oto almanın en iyi yol olduğunu mu gösteriyor yoksa





  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.