Şimdi Ara

BAZI DİZELLER NEDEN SİYAH DUMAN ATAR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
139.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dikkat ettiğim kadarıyla bazı marka araçların dizelleri siyah duman atarkaen bazıları atmıyor.mesele vw grubunun hemen hemen tüm modelleri gaza az yüklenmede dahi az da olsa siyah duman atıyor.gaza yüklendiğinizdede duman daha da çoğalıyor.ford focuslarda da siyah duman olayı var.ama citroen peugeot gibi araçlarda bu olay yok.

    bundan önceki arabamız olan citroen xsara 1.4 hdı de siyah duman olayı sadece çok zorlamalarda olurdu.mesela opel corsalarda (1.3 cdti) siyah duman atıyor.ama astralarda yok.

    bunun mutlaka teknik bi açıklaması vardır.bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.bu sebepten dolayı tamirci tamirci gezen çok tanıdığım var.



  • Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.
  • kontrolsüz güç, güç değildir geriden attırır derler
  • özellikle soguk havalarda araçın motoru ısınmadıgı zamanlarda cok sık görüyoruz
  • Bu durum enjeksiyon sistemindeki bir arızadan veya ayarsızlıktan kaynklanabilir.
  • her dizel içinmi geçerli bu durum,çünkü sabahları dizellerin cogunda bunu görmek mümkün
    quote:

    Orjinalden alıntı: volkan67

    Bu durum enjeksiyon sistemindeki bir arızadan veya ayarsızlıktan kaynklanabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VeroModa -- 25 Ocak 2008; 22:19:51 >
  • bence bi arızadan kaynaklanmıyor.çünkü sıfır passatlarda bile bu olay var.
  • motoru bitmeye yakın dieseller siyah duman atar bence 390 bin km de dizel laguna kullandım 1.9 dti 2001 model düşük devirlerde gaza yüklenince arkadakileri dumana boğuyordu...
  • Kötü yakıt ve enjeksiyon sistemindeki problemden kaynaklanır.
  • yakıtla alakası olabilir bak
  • Enjeksiyon sistemindeki sorundan ve kalitesiz mazot kullanımından kaynaklanıyor.

  • Focus dan tutun, bmw 3 serisi olsun, mercedes e serisi olsun ve rangeroverlarda bile siyah dumana şahit oldum..

    Berbat bir görüntü..
  • peugeot veya citroenlerde gördünüzmü?
    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL


    Focus dan tutun, bmw 3 serisi olsun, mercedes e serisi olsun ve rangeroverlarda bile siyah dumana şahit oldum..

    Berbat bir görüntü..

  • hepsinde olur
    hava filtresinin tıkalı olmasından da artabilir
  • gaza yüklenildiğinde kara duman atmayan dizel mi varmış?
  • Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.




  • İşte cevap budur tebrik ve teşekkür ederim
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.






  • Paylaşım için çok teşekkürler
  • Chip tuning yapıldığı zamanda dizeller duman atar.
  • Bu konu gerçekten çok iyi olmuş.Verilen geniş açıklama içinde teşekkürler,hep merak ettiğim bir konuydu,ancak yinede bazı dizellerin bende diğerlerine göre daha fazla duman attığına inanıyorum ya da gözlemliyorum diyelim...
    Bir örnek vermek istiyorum;İmzamdaki araçta dumana rastlamadım desem yeri var fakat eşimdeki 1,3 Multijette yüklenince dumanı dikizden seyredebiliyorsunuz...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışayım.

    Öncelikle dizel araçlar soğuk havalarda ilk çalıştırmada ve motor ısınana kadar siyah duman değil beyaz duman atar. Bu gayet normal bir durumdur. Motor ısındığında beyaz duman kesilir. Aynı zamanda benzinli araçlarda yine motor soğukken beyaz duman atarlar.

    Gelelim siyah dumana. Citroen ve Peugeot.da siyah duman atar. Özellikle C5 (kendi aracım C5 1.6 HDI) ve Peugeot 407 ağır kasalarını kaldırabilmek için bindirmelerde siyah dumanı bolca artar. Hele yazın siyah duman atmayan dizel bulmanız çok zordur ve zaten atması da normaldir. Bunun kesinlikle tek sebebi yoktur ancak miktarı ve yoğunluğu arızaya işaret edebilir. Hemen normal olan durumları sıralayayım.

    ZENGİN KARIŞIM : Siyah dumanın en çok görüldüğü durumdur. Somut olarak anlatmak gerekirse gaza birden yüklendiğinizde ve dip gaz bindirmeye devam ettiğinizde motor bu emri yerine getirmek için daha fazla yakıt daha az hava karışımı yaparak siyah dumana sebep olacaktır. Eğer aracınızda chip tuning varsa bu siyah dumanın yoğunluğu daha fazla olacaktır çünkü chip daha fazla güç demektir ve ihtiyaç duyulduğunda normalden çok fazla zengin karışım yapılmasına neden olur.

    EGR : Arızalı olsun olmasın (arızalı EGR daha fazla siyah dumana sebep olur) EGR başlı başına siyah dumanın sebebi olabilir çünkü bildiğiniz gibi EGR dışarı atılması zararlı olan gazları tekrar silindirlere geri gönderiyor ve bu da yanma verimini düşürüyor. Verimin sabit kalması için ECU normalden daha fazla zengin karışım yapılmasına neden oluyor ve bu da her gaza dokunduğunuzda siyah duman olarak geri dönüyor. EGR aynı zamanda zamanla motorda kurumlanmaya sebep olacaktır ve bu siyah dumanı daha sık görmenize sebep olacaktır.

    YAKIT : Aldığımız yakıtın kalitesi her zaman standart değerde değildir. Kötü yakıt siyah dumanı arttırıcı faktördür. Kükürt oranı ne kadar düşükse kurumlanma o kadar az olur ve siyah duman da azalır. Mümkün oldukça temiz yakıt sattığına emin olduğunuz istasyondan ve akşam saatlerinde yakıt almanız daha uygundur.

    HAVA SICAKLIKLARI : Yanma verimi hava ısısına göre değişir. Bu turbo dizel araçlar için çok belirgindir çünkü ne kadar soğuk ve yoğun hava olursa yanma verimi o kadar artar ve ECU fakir karışım yaparak bile optimal verimi sağlayabilir yani daha fazla hava daha az yakıt karışımı yapar. Bu sebeple kışın siyah duman yaz aylarına göre çok daha azdır ve sabit hızda seyrederken kışın yaz aylarına göre daha az yakıt tüketirsiniz, rampaları çok daha seri tırmanırsınız.

    SÜRÜŞ KARAKTERİSTİĞİ : Şüphesiz sürekli agresif kullanmak, yüksek devirlerde kullanmak, ani bindirmeler yapmak sürekli zengin karışıma sebep olur ve bu da doğal olarak siyah dumana.

    Bunun dışında motor enjeksiyon aksamındaki bir arıza, hava filtresinin çok kirli olması, hava debi sensörünün arızalı olması, EGR sisteminin arızalı olması siyah dumana sebep olur.





    cevap çok güzel teiekkürler arkadaşım baya bilgilendim.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.