Şimdi Ara

Bayilerde araba yok!!!

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
21
Cevap
0
Favori
2.148
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    875 Mesaj
    Hmn düz mantık olaya yaklaşırsak, bu ayın sonu itibariyle hem faiz kampanyası bitecek, hem de hurda indirimi bunu düşünürsek bayiler elden geldiğince bu ay çok daha fazla satış yapmak istemezler mi?

    Kendim şahsen sormadım ama çoğu kişinin dediğine göre çoğu araca yok diyorlarmış...

    Bu işte bir gariplik yok mu?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
    _____________________________
  • En son gümrükte bekleyen araçlardan dolayı ağzı fena şekilde yanan distribütörler artık eskisi gibi araç yığmıyorlar. Zaten müşterisi çok olan avrupalı markalar da bekletmeye alıştırdıkları için şu şartlarda da bekletmeyi sorun olarak görmüyorlar. Üretimi ülkemizde olan araçlar için ise bekleme olursa süresi 20 gün civarlarında, müşterilerin büyük kısmı da bunu sorun etmiyor. Deli gibi araç satılıyor algısı yaratmaya gerek yok, dünya üzerinde bizim yıllık otomobil pazarımız kadar sadece bir markanın bir modelinin satıldığı yerler var.
    Sıfır araç konusuna yazmıştım buraya da ekleyeyim.

    Yerli araçlar için emisyon geçişi için firmalar erteleme talep etmişti ve erteleneceğine kesin gözüyle bakılıyordu bu sebeple euro 6bye göre planlama yaptı firmalar ancak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı erteleme yapmayınca birden 6d-temp e göre parça temininde sıkıntı yaşandı, bununla birlikte faizlerin bu kadar düşmesi beklenmediği için daha az sayıda parça planlaması yapılmıştı. Yerli üretici iki taraftan da yolda yakalandı, çoğu parçada temin süresi 6-8 hafta olduğu için fabrikalarda 6d-temp emisyon normuna sahip iç piyasa için araç üretilemedi. Bazı firmalarda iç piyasa için 1,5 aya varan sürede üretim yapılamadı.

    Konunun iç yüzünü bilmeyen birçok kişi firmalara sallıyor ancak mevcut durum bu, üretim ancak gerçek manada bu ay dengelenebilecek.
    Daralan pazar nedeniyle az sayıda araç ithal ettikleri için araç olmaması normal :) Ayrıca bu ucuz taktik olup "talep çok araç yok" algısı ile sektöre sahte bir canlılık katmaya ve kararsız/tasarruf pozisyonundaki çok sayıdaki potansiyel alıcıları teşvik etmeye yönelik bir taktik.
  • Yarbay
    2913 Mesaj
    Doğuş ve Borusan'a gittim Doğuşta Araba yok Yılbaşından sonra gelir diyor, Borusan ise 1 serisi ne zaman gelir bilmiyoruz hepsi satıldı dedi.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________

    2011 BMW 530d M Sport
  • Yüzbaşı
    875 Mesaj
    Burdan bnm anladığım faiz kampanyası ve hurda indirimi 2020 başlangıcı itibariyle uzatılacak ve bunu bayiler biliyor...



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    645 Mesaj
    En son gümrükte bekleyen araçlardan dolayı ağzı fena şekilde yanan distribütörler artık eskisi gibi araç yığmıyorlar. Zaten müşterisi çok olan avrupalı markalar da bekletmeye alıştırdıkları için şu şartlarda da bekletmeyi sorun olarak görmüyorlar. Üretimi ülkemizde olan araçlar için ise bekleme olursa süresi 20 gün civarlarında, müşterilerin büyük kısmı da bunu sorun etmiyor. Deli gibi araç satılıyor algısı yaratmaya gerek yok, dünya üzerinde bizim yıllık otomobil pazarımız kadar sadece bir markanın bir modelinin satıldığı yerler var.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.
  • Yarbay
    2338 Mesaj
    Sıfır araç konusuna yazmıştım buraya da ekleyeyim.

    Yerli araçlar için emisyon geçişi için firmalar erteleme talep etmişti ve erteleneceğine kesin gözüyle bakılıyordu bu sebeple euro 6bye göre planlama yaptı firmalar ancak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı erteleme yapmayınca birden 6d-temp e göre parça temininde sıkıntı yaşandı, bununla birlikte faizlerin bu kadar düşmesi beklenmediği için daha az sayıda parça planlaması yapılmıştı. Yerli üretici iki taraftan da yolda yakalandı, çoğu parçada temin süresi 6-8 hafta olduğu için fabrikalarda 6d-temp emisyon normuna sahip iç piyasa için araç üretilemedi. Bazı firmalarda iç piyasa için 1,5 aya varan sürede üretim yapılamadı.

    Konunun iç yüzünü bilmeyen birçok kişi firmalara sallıyor ancak mevcut durum bu, üretim ancak gerçek manada bu ay dengelenebilecek.
    _____________________________
  • Yarbay
    8257 Mesaj
    Üretim ile ilgili sıkıntılar ve plansızlık. Euro normlarını tutturmaları gerek. Sallamadılar şimdi yerliler ancak 1 aya çıkar.

    Bu arada vergi sistemi için bastırıyorlar. Toyota çılgın bastırıyor hybrid için özellikle.

    Emisyon ve fiyata göre vergi gelebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Aralık 2019; 19:34:0 >
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    610 Mesaj
    Birkaç bayi gezip tüm ülkede araba yok demek ne kadar doğru acaba? Bu genellemeye katılmıyorum ben.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Teğmen
    160 Mesaj
    Ben de dün araca bakım yaptırırken servis danışmanı Astra yı 108 e veriyorlar deyince yukarı çıktım baktım ne Astra var ne corsa. İki araç var ellerinde biri Astra sedan biri de crossland x
    Bu dediğim bayi İstanbul’un göbeğinde metrobüs durağıyla ünlü bir yer



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2338 Mesaj

    Şu an Renault hybrid için bastırıyor 2020 sonunda clio hybrid geliyor dizel gidiyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    amadeus99 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    263 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Nemesis-Prime

    Birkaç bayi gezip tüm ülkede araba yok demek ne kadar doğru acaba? Bu genellemeye katılmıyorum ben.
    Eğer sık satılan araçların stok durumuna bakarsaniz anlarsiniz arac olmadığını. Toyota bile geçen gunlerde elimizde araç olsaydı daha fazla satış yapardık diye ağlıyor. Stok olmadığını gördüğüm araçlar; Corolla , rio , c3. Kendime yakin sehirlerdeki tüm bayileri aramistim. Hepsi satildi bir dahaki ay ara dediler. Diğer ay arayinca gelen araclari da sattıklarını söylediler.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    12814 Mesaj

    hocam yanlış hatırlamıyorsam siz honda ve toyota zaten gelecek normlara uygun üretim yaptığı için bu norm düzenlemelerinden etkilenmez demiştiniz ! öyle değil mi ?
    |
    |
    edgar1899 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________

    Gigabyte Sumo Y 700W kasa // i5 9400F // Asus Prime H310m-k R2 // 8GB 2666Mhz DDR4 // Asus GTX 1050Ti // Sandisk Ultra 3D 500GB SSD // 2x2TB Toshiba Hitachi // PHILIPS 27 AMVA LED // Logitech K330 // Creative Sound Blaster Omni // Takstar HD5500 // Logitech F710 // Xiaomi Mi 9 Lite //
    _______ Odtü Matematik-Çukurova BÖTE-Anadolu İktisat-Mersin Tıp _______ Allah rızası icin yaşamıyorsan, neden hayatla mücadele ediyorsun ki ?
  • Yarbay
    2338 Mesaj

    Bahsettiğim planlama anlamında değildi o zamanda belirttiğim üzere maliyet anlamında. Yani Honda ve Toyotanın araca ilave maliyet getiren bir düzenlemesi yok emisyona uyum açısından ancak planlama ve lojistik açısından Toyota etkilenir. Honda için emisyon anlamında bir sorun olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 7 Aralık 2019; 21:41:15 >
    |
    |
    MaDMaxiBo kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2524 Mesaj

    quote:

    ...Emisyon ve fiyata göre vergi gelebilir...


    İktidardaki herhangi bir hükümet oy kaybetmeyeceğini bilse (veya vatandaşın/ülkenin ekonomik durumu iyi olsa) ve ülkede yerli girişimle bir veya birkaç tane otomobil markası olsa, sıfır araç satışlarını canlı tutmak için o dakika emisyona dayalı vergilendirme sistemi uygulanırdı.

    Öte yandan; sıfır araç satışlarının düşük olduğu şu dönemde dolaylı yoldan bile olsa vergi artışına gidileceğini (rutin MTV zammı hariç) sanmıyorum. Sıfır araç satışlarında patlama olursa aynı fikirdeyim; ÖTV'de oran artışı, MTV'de emisyona dayalısı, fiyata göresi, şu tarihten sonrası... her türlüsü mümkün.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    amadeus99 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    11327 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Nemesis-Prime

    Birkaç bayi gezip tüm ülkede araba yok demek ne kadar doğru acaba? Bu genellemeye katılmıyorum ben.
    Yok hocam, biz yakın zamanda Audi alma olayına dahil olduk. Araç ancak Bursa'dan bulunabildi yakın donanımda. Bu sene sektörde daralma olacak diye kotalar düşük, krediler aşağı inince yığılma oldu.

    Audi A4 40 TDI.
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    610 Mesaj

    Doğrudur hocam. Benim demek istediğim her bayide stoklar tükenmiş olmuyor. Örneğin dün bir Opel bayisine gittim. Corsa, Astra HB, Astra sedan, Insignia, Mokka, Crossland, Combo... bir sürü model vardı.

    Sanırım sizin de dediğiniz gibi her bayide olmuyor. Araştırmak lazım.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    deserthawk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    498 Mesaj
    sarı sitede 2019 model c ve e serisi ilanları bulunmuyor, olanların hepsi grey ithalata benziyor. benim de çok dikkatimi çekmişti...



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Kurmay Yarbay
    16773 Mesaj
    Daralan pazar nedeniyle az sayıda araç ithal ettikleri için araç olmaması normal :) Ayrıca bu ucuz taktik olup "talep çok araç yok" algısı ile sektöre sahte bir canlılık katmaya ve kararsız/tasarruf pozisyonundaki çok sayıdaki potansiyel alıcıları teşvik etmeye yönelik bir taktik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 8 Aralık 2019; 2:6:37 >
  • Binbaşı
    1611 Mesaj

    Dün bende Bursa neskar opele gittim araç vardı ama hepsi baz donanım. Temsilci baz donanım satamıyoruz herkes full istiyor dedi. Keza full değil diye bizde almadık :)



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
    Nemesis-Prime kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1724 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Sıfır araç konusuna yazmıştım buraya da ekleyeyim.

    Yerli araçlar için emisyon geçişi için firmalar erteleme talep etmişti ve erteleneceğine kesin gözüyle bakılıyordu bu sebeple euro 6bye göre planlama yaptı firmalar ancak Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı erteleme yapmayınca birden 6d-temp e göre parça temininde sıkıntı yaşandı, bununla birlikte faizlerin bu kadar düşmesi beklenmediği için daha az sayıda parça planlaması yapılmıştı. Yerli üretici iki taraftan da yolda yakalandı, çoğu parçada temin süresi 6-8 hafta olduğu için fabrikalarda 6d-temp emisyon normuna sahip iç piyasa için araç üretilemedi. Bazı firmalarda iç piyasa için 1,5 aya varan sürede üretim yapılamadı.

    Konunun iç yüzünü bilmeyen birçok kişi firmalara sallıyor ancak mevcut durum bu, üretim ancak gerçek manada bu ay dengelenebilecek.
    emisyonu avrupa birliğine üye olduğumuz için uyguluyoruz hadi bizde ertelendi avrupada ertelenirmi aynı araç avrupadala satılıyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2338 Mesaj

    Bunu size detaylı açıklamam için at onayı, ulusal onay, kapsam genişletme gibi bir çok tanımı da açıklamam lazım ki gerçekten oldukça fazla sürer. Kısaca şöyle ifade edeyim, Avrupa'ya ihraç edilen araçla Türkiye'de satılan araç mevzuat açısından aynı mevzuata tabi olsa da onayları farklıdır. Biri için herhangi bir avrupa ülkesinden onay alınırken diğeri için TSE'den onay alınır. Bu onay süreçleri ve yeni emisyon normuna güncelleme de bir zaman alır. Bununla birlikte otomotivde planlama 5-6 ay öncesinden yapılır, parça siparişi 6-8 hafta önce geçilir. Mesela renault diyelim örneğin ekim ayı için emisyonun ertelendiğini düşündüğünüzde megane için ithal araçlara yeni normdan 1.3 turbo motor sipariş edilirken iç piyasaya verilecek araçlara eski normdan 1.6 motor sipariş verilir. Peki emisyon ertelenmediğinde ve uygulamaya alındığında ne olur elinizde iç piyasaya da sunulacak 1.3 motor yok, sipariş verdiğinizde valladolid fabrikasından gemiyle gelmesi için süre gerekiyor ayrıca o fabrikanında kendi üretim akışı var, bununla birlikte tek parametre motor da değil, çinden, hindistana, tayvandan, fransaya dünyanın dört bir yanına dağılmış tedarik ağı var, eski norma göre geçtiğiniz siparişleri iptal edip yeni norma göre sipariş geçmeniz gerekiyor, yurtdışına sattığınız araçlar ile yurtiçine verdiğiniz araçlar arasında ciddi donanım-belgelendirme ve bütçe planlaması farkı olduğu için bunu içeriye de kaydıramıyorsunuz ayrıca içeriye kaydırsanız bu kez de dışarıda sorun yaşayacaksınız.

    Bu emisyondan gelen zorluğu bir yana bırakırsak faizlerin bu denli düşüşü ve talep patlamasını 5-6 ay önceden öngöremeyeceğiniz için zaten 5-6 ay önceki planlamayı da düşük tutmuşsunuz ancak şimdi yükseltmeniz gerekiyor. Bir araçta binlerce kalem gemiyle nakliyesi yapılan parça tedariğinden bahsediyoruz burada bunun böyle çabucak değiştirilmesi revize edilmesi mümkün şeyler değil.

    Örneğin fiat ücretsiz izne gönderdiği işçileri geri çağırarak fabrikayı kapalı tutacağı haftaları yeniden faal hale getirmeye çalışıyor ve o faal hale gelip üretime geçilmesi için parça lazım. İtalyadan motor ve egzoz aksamları gelmeli, uzak doğudan parçalar gelmeli vs. Yukarıda da bahsettiğim gibi otomotivde tedarik ağı çok karmaşık ve dağınık, hızlı ve elastik konum almaya izin vermiyor.
    |
    |
    m_kucukaksoy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR1
0,525
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.