Şimdi Ara

bayiler sinek avliyor (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
1
Favori
10.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla yerli üretim araçlarda var bildiğim kadarıyla onlara neden ötv indirimi yapıp yerli araçları aldırmaya çalışmıyolar peki ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MyCoDeR -- 3 Mart 2014; 19:06:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyCoDeR

    Valla yerli üretim araçlarda var bildiğim kadarıyla onlara neden ötv indirimi yapıp yerli araçları aldırmaya çalışmıyolar peki ?

    Diğer firmalar ülkemize çöker de o yüzden. Biz bir iran kuzey kore değiliz yani okadar kapalı bir toplum değiliz. Mesela iran yerli cola içiyor. Eğer sen almanyada üretilen araca fazla vergi koyarsan almanlarda senden gelen sebzeye meyveye giyim kuşama herne gidiyorsa işte onlara vergi koyar. Butür şeyler ticari anlaşmalarla koruma altında zaten öyle kafadan istediğini yapamazsın tabi güçlü olup tekel olursan o başka. Mesela biz almanyadan aldığımız tankları pkk ya karşı kullanamıyoruz anlaşmaya aykırı saçma değil mi ama mecbur.Ha iran nasıl yapıyor dersen PETROLLLLLLLLL DOĞALGAZZZ bunlar olmasa iran açlıktan ölür bu kadar kesin ve net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AntiFANBOY -- 3 Mart 2014; 19:12:40 >
  • Yaza doğru fiyatlar ne olur acava özellikle vw de düşer mi yükselir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otomobil satışlarının çok düşük olup olmadığına; bayideki müşteri sayısına göre karar vermek pek de doğru değil bence. Bir Şubat ayı verileri gelsin görelim.

    Zaten çok düşük olursa; fiyatlar bu seviyede kalamaz. Satışlar düşük ekonomi duracak diye endişelenmeye hiiiç gerek yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar her şeyi siyasete bağlıyorsunuz ama yanlış yapıyorsunuz.Birazda dönüp kendimize bakmamız gerek.Otomobil adına araç lastiğini zar zor üretiyoruz aldığımız her şey ithal.Adamlar ne derlerse el mahkum mecbur alıyoruz.Başka alternatif var mı?Kazanılan paraların hepsi dışarı gidiyor.Böyle bir ülkede bu fiyatların olması normal adamlar fırsatını bulmuşlar bırakırlar mı?36 ay krediyle sıfır araba alıyoruz taksidi bitmeden satıp bir sıfır araba daha...Kusura bakmayın kimse bu ülkede fakirlik var falan demesin bu ülkede fakirlik falan yok açgözlülük var!Herkes borçla harçla imkansızı istiyor elinde 1 kuruş parası yok.Mazot 2 liraydı millet arabaya biniyordu 5 e yaklaştı hala biniyor.Başta 1-2 kem küm ettiler bakın çevrenize herkes alıştı.Bu ülkenin insanı rahatından ödün vermez mazot 10 lira olsun yine arabaya biner,bisiklete binmez.Böyle bir zihniyete kim hükümet olursa olsun kurtulmaz.Bazı arkadaşlar sallayıp durmuş hükümetin yerine kim gelirse ülke kurtulacak?SSK'yı batıran,bitiren parti lideri mi?Yoksa 1999 depremi sonrası koalisyonla hükümete gelip deprem çadırlarını bile satıp yiyen parti mi?Emin olun gelen şu anki halimizden iyi olmayacak.Bu iş siyasetle çözülecek bir mesele değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hafta sonu golfe baktım babam için bayide in cin top sektiriyordu. tabi ful dizel otomatik bir golfünde 93 bin olması etkili olabilir. adamla yaptıgımız muhabbette "90 lara döndük bir araba bir ev parası oldu" dedi. güldük desege mekatronik arızasını sordum önceki versiyonlarda vardı şuan aşıldı dedi. bu sefer sadece ben güldüm :D
  • Sayın tolga509
    Durumu ekonomi bilimi açısından gayet anlaşılır bir biçimde açıklamışsınız.Tebrik ederim.Sizin yaptığınız gibi bilgilendirici yorumlar konunun daha iyi anlaşılmasını sağlayabilir.
  • Bir kaç ay daha böyle devam eder inşallah. Akılları başlarına gelir belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EaglesWing

    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    burada bile herkes bayiilere sallıyor ya yemin ediyorum müstahak bize.

    aloo euro 3 tl, ötv kdv derken 1.6 motorun altında bile %70 olmuş vergi yükü.

    10.000 euro fabrika çıkışı olan aracı 55.000'e satarlarsa nakliye falan derken 1000 tl belki kalır bayiilere. ha bayiiler kazık atıyor mu atıyor elbette lakin asıl mesele o değil.

    Türkiye'de en büyük sorun fahiş vergiler... Mercedes GLK'nın 350 modeline baktım bugün. Bir akrabam yurtdışında alacak. En pahalı modelinin anahtar teslimi 171 bin lira... Vergisi eklenince 497 bine satılıyor araç... 500 bin de...
    Oysa kanada da 2014 model 0 km glk 350'yi 45 bin dolara alacak. Kanada doları 1.99₺ olduğuna göre 90 bin civarı... Tabi görülüyor ki sanırım mercedes türkiyede karı fazla gösteriyor. Zaten 500 bine kaç araba satacak?
    Aradaki fark afaki...

    A, B, C sınıfı araçlarda dediğiniz gibi bayii karı düşüktür.

    +100000000...

    Asil mesele vergi millet bayi karina kafayi takmis harbiden komik milletiz vesselam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Michael Whitmann

    Görüşlerini pek merak etmiyorum da, esas merakım, bu anlattıklarından sonra, nereli olduğun, eğitiminin ne olduğu...Hangi okul mezunusun mesela?

    Gerçi hoş, benim askerde doktor olup JET FADILI savunan arkadaşım da vardı. Hatta arkadaşım derke benden 10 yaş büyük doktordu. Sonra bir ara bana 2009 yılında ayda 20bin lira kazanmazsam uykularım kaçıyor diyordu. Anlayacağın kasap gibi kesiyordu vatandaşı para için... Bu adam savunur tabii diye düşünmüştüm.

    Her gün ses kayıtlarını dinliyorum da... Şu yazdıkların o kadar boş ki... Tartışmam bile... Senin hoşuna gidiyor memnunsun, zevk alıyorsun hayatından , senin de oyun bir benim de...
  • AntiFANBOY A kullanıcısına yanıt
    Çıkar yol vergi arttırımı olmamalı popüler araç firmalarının ülkemizde fabrika açmaları için ellerinden gelen bütün kolaylıkları yapmalılar.
  • Konu basligina bak muhabbete bak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satılmaması daha iyi. Fiyatlar aşırı yüksek. Birkaç arkadaş bu mesaja, euro olarak aynı tarzında cevap verebilir. Tek söyleyeceğim, o adamların 1 euro'su bizim 1 liramız . Amerikada Mc donalds'ın kasiyeri bile saatte 5 dolar alıyor ve orta halli bir arabayı 15-20 bin dolara alıyor. Peki ya bizde?
    Ortalama bir kasiyer(Öğrenciyim yazları çalışıyorum. Bu tarz fast foodlarda çalışmadım ancak çalıştığım avmlerde tanıştığım insanlardan aldığım duyumlarla) yaklaşık 900-100 lira alıyor. Haftada 1 gün tatili var ve günde 2 farklı mesai saatleri var, bir tanesi sabah 10.00-20-00, diğeri 12.00-22.00. 30-4=26 gün çalışıyor. 1000 lira alıyor desek;
    1000/25=38,46(yuvarlanmış hali). Bunu da saate bölersek 3,84 lira ediyor. E bizim araçları dolara çevirmemize ne gerek varmış? Zaten aldığımız TL cinsinden maaş daha az.
    Adamlarda 16.885 dolara satılan sedan 5 ileri düz vites ford focus bizde kaç para?(Baz model 2.0, 1.6 bulamadığımdan bunu koydum)
    1.6i 125ps boşun boşu kapaklı Ford focus sedan ülkemizde TAMI TAMINA 58.495TL. Adamların saat başı aldığı para, birim olarak düşünmüyorum(Ki o halde baya bir fark olucak)5 birimken bizim aldığımız 4 birim(Yuvarladım). Adamlar 17bin verip aldığı araba bizde olmuş 58.5 birim.

    Bu fiyatlarla araba alınmamalı. Arabasını yeni almış, oh ben aldım ahaha almayın siz tasarruf olsun diyen bir insan değilim. Aracım 2001 model.

    Daha çok çalış, daha az kazan, daha fazla öde. İşte durum bu. Vergiler şunlar bunlar almış başını gitmiş, benzin fiyatlarından insanlar LPG'ye mahkum olmuş(Ki aslında çevreci, ancak araçlar fabrika çıkışı LPGli olmadığı zaman sıkıntılı), Mazot benzinle yarışıyor. Bu haldeyken araba almak mantıklı değil. Yıllık bilmemkaç lire vergi, muayene, şu bu derken senede baya bir miktar da ödenmiş oluyor.

    Kusura bakmayın biraz uzun yazdım. Şimdi asıl söyleyeceklerime gelip bitiriyorum.

    Bu kadar fiyat uçurumu varken, bunların suçlusu kim? Biz mi? Devlet mi? Distribütör firmalar mı? Bence suçlu hepsi. Baktılar sesini çıkaran yok vergileri geçirelim diyenler suçlu. Baktılar insanlar alıyor, fiyatları bindiren distribütörler de suçlu. Araba olsun sedan olsun alın elimdeki parayı diyenler, vergilere zamlara ses çıkartmayanlar suçlu. Bayilerde çalışan insanlara üzülüyorum, işlerini kaybedebilirler, sesini duyurmaya çalışıp beceremeyen insanlara üzülüyorum, arabaları olmayacak, olsa bile güzel bir arabaları olmayacak. Ama ne distribütörlere, ne de sesini çıkarmayıp arabalarını alanlarlara asla üzülmüyorum, üzülmem. Birkaç senede altınızdaki D sınıfı araçlar C sınıfına dönüştü . Yakında B sınıfı sedanlara düşerseniz şaşırmayın. Bu şekilde devam ettiğiniz sürece fakirleşeceksiniz.

    Kusura bakmayın okuyanların vaktini çaldım. İyi forumlar
  • Gayet doğal. Ama asıl suçlu onlar değil. Rekabet etseler ne olur bu ortamda, bize iteleyenler onlar değil ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne kadar çok sıfır araç sahibi olma hedefi olan insan varmış.
    şöyle bir yazı buldum.
    bi göz atmamızda fayda var.

    quote:

    Otomobil Pazarı %5,68, Hafif Ticari Araç Pazarı %14,31 Azaldı.

    OCAK 2014 OTOMOBİL SATIŞ RAKAMLARI DEĞERLENDİRMESİ
    Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 2014 yılı Ocak ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %8,03 azalarak 32.670 adet olarak gerçekleşti. 2013 yılı Ocak ayında 35.523 adet toplam pazar gerçekleşmişti. 2014 yılı Ocak ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %5,68 azalarak 24.368 adet olarak gerçekleşti. 2013 yılında 25.835 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarı 2014 yılının Ocak ayında %14,31 azalarak 8.302 adet seviyesine geriledi. Geçen yıl 9.688 adet satış gerçekleşmişti. 2014 yılı Ocak ayında bir önceki yılın aynı ayına göre, 1600cc altındaki otomobil satışlarında %2,96 ve 1600-2000cc aralığındaki otomobillerde %49,26 azalma görülürken, 2000cc üstü motor hacmine sahip otomobil satışlarında %6,57 artış yaşandı. 2014 yılı Ocak ayında otomobil pazarı ortalama emisyon değerlerine göre incelendiğinde, en yüksek paya %41,31 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 10.066 adet ile sahip oldu.

    2014 yılı Ocak ayında dizel otomobil satışlarının payı %62,48’e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise %41,73’e yükseldi.

    2014 yılı Ocak ayında otomobil pazarı segmentinin %85,78’ ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre en yüksek satış adetine %52,45 pay ile C segmenti (12.780 adet), kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%46,31 pay, 11.286 adet) oldu.

    Türkiye Otomotiv pazarında 2014 yılı Ocak ayında otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı 32.670 adet olarak gerçekleşti. 35.523 adet olan 2012 yılı Ocak ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar %8,03 oranında azaldı. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Ocak ayı ortalama satışlara göre %12,83 artış gösterdi.

    Türkiye Otomotiv pazarında, 2014 yılı Ocak ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %5,68 azalarak 24.368 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene Ocak ayında 25.835 adet satış gerçekleşmişti. Otomobil pazarı, 10 yıllık Ocak ayı ortalama satışlara göre %29,58 artış gösterdi.

    Türkiye Otomotiv pazarında, Hafif ticari araç pazarı 2014 yılı Ocak ayında geçen yılın aynı ayına göre %14,31 oranında azalarak 8.302 adet seviyesinde gerçekleşti. Geçen sene Ocak ayında 9.688 adet satışa ulaşılmıştı. Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Ocak ayı ortalama satışlara göre %18,20 düşüş gösterdi.

    2014 yılı Ocak ayında otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya %95,90 oranıyla yine 1600cc altındaki otomobiller 23.370 adet ile sahip oldu. Ardından %3,23 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve %0,87 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. 2013 yılı Ocak ayına göre 1600cc altındaki otomobil satışlarında %2,96 ve 1600-2000cc aralığındaki motor hacmine sahip otomobil satışlarında %49,26 azalma görüldü. 2000cc üstü otomobillerde ise %6,57 artış yaşandı.

    2014 yılı Ocak ayında otomobil pazarı ortalama emisyon değerlerine göre incelendiğinde, en yüksek paya %41,31 oranıyla 100-120 gr/km arasındaki otomobiller (10.066 adet) ve ardından %29,03 pay ile 120-140 gr/km arasındaki otomobiller (7.073 adet ) sahip oldu.

    2014 yılı Ocak ayı dizel otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre %1,62 oranında arttı. 2014 yılı Ocak ayında otomobil satış adetleri, 2012 yılı ile kıyaslandığında, dizel payı %57,99’dan %62,48’e (15.225 adet) yükseldi.

    2014 yılı Ocak ayı otomatik şanzımanlı otomobil satış adetleri 2013 yılı aynı ayına göre %6,31 arttı. 2014 yılı Ocak ayında otomobil satış adetleri geçen yıl ile kıyaslandığında, otomatik şanzımanlı otomobil satışlarının payı %37,02’den %41,73’e (10.169 adet) yükseldi.

    2014 yılı Ocak ayında otomobil pazarı segmentinin %85,78’ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine %52,45 pay alan C (12.780 adet) segmenti ve ardından %31,93 pay ile B (7.781 adet) segmenti ulaştı.

    2014 yılı Ocak ayında kasa tiplerine göre değerlendirme yapıldığında, en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (%46,31 pay, 11.286 adet) oldu. Sedan otomobilleri %34,39 pay ve 8.379 adet satış ile H/B ve %12,32 pay ve 3.002 adet satış ile SUV otomobiller takip etti.
  • eylül ayında opeldeki satış temsilciliği görevimden ayrıldım. otomotiv sektörünün ölü dönemleri dedikleri temmuz ağustos döneminde dahi aylık satış hedeflerimiz 50nin altına düşmedi. Geçen gün hal hatır sormaya uğradığımda Aylık satış hedefinin 28 olduğunu gördüm. Yazın iki dk oturamadığım, showroomda müşteri ile görüşürken diğer müşteriyi beklettiğim dönemi hatırladım. Ziyaretim boyunca telefon 1 kez olsun dahi çalmadı (aynı anda 3 telefon ile görüştüğümü biliyorum ) showroom'a bir müşteri geldi o da astra classic hb için kaparo verip çıktı.
  • 2.0 dizel insigna ya 126 bin istiyorlar :)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mhiym M kullanıcısına yanıt
    12 yıllık devlet memurusunuz, kendi evinizde oturuyorsunuz ve 2013 focusunuz var. Bunları maaşla yapmış olamazsınız. Ailenizden yardım almışsınızdır. Tüm maaşınızı biriktirdiyseniz başka tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    burada bile herkes bayiilere sallıyor ya yemin ediyorum müstahak bize.

    aloo euro 3 tl, ötv kdv derken 1.6 motorun altında bile %70 olmuş vergi yükü.

    10.000 euro fabrika çıkışı olan aracı 55.000'e satarlarsa nakliye falan derken 1000 tl belki kalır bayiilere. ha bayiiler kazık atıyor mu atıyor elbette lakin asıl mesele o değil.

    Özetle bayiler 1 kazıklıyorsa ki personel giderleri (maaş, sgk vs) ve iş yeri giderleri (kira, bakım, onarım, temizlik, elektrik, su, ısınma vs) hesaplanırsa az bile. Devlet 10 kazıklıyor (sıfır gider) demek isteniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ccolt kullanıcısına yanıt
    11o deyin güle güle binin...Almaya niyetiniz yoksa 1oo olunca arayın deyin...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.