Şimdi Ara

bayiler sinek avliyor (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
235
Cevap
1
Favori
10.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Edit: Konuyu dağıtmamak adına sildim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GOXB -- 4 Mart 2014; 16:00:56 >
  • Şöyle bir durum var.
    Avrupa ve amerikadaki insanlar bizden çok kazanıyorlar.Ama ben daha az para kazanmama rağmen.
    biriktirdiğim 20 bin tl ile 2010 model 50 bin km de i 20 alamazken, avrupalı aynı paraya 2007-yada 2008 audi yada golf alabiliyor.
    Başka bir örnek verirsek, 40 bin tl ye corsa ya binmekten se ,aynı paraya corollaya nenden binmiyim.
    Daha iyi şeylere avrupalı daha ucuza sahip olurken ,benim halkım niye aynı paralara güzel arabalara sahip olmasınki.
    Niye halkımıza bu kadar eziyet ediliyor ve insanca yaşaması engelleniyor.
    Son olarak, toplu taşımanın bedava olmasını ve et ve süt fiyatlarının düşürülmesini de istiyorum.
  • Motorlu araç bayilerinin profilini az çok biliyoruz.

    Tamamına yakını bayilik dışında da kapsamlı özel girişimi olan son derece varlıklı ve kurumsallaşmış yapılar.

    Böyle bir bayilik almak istediğinizde distribütör firma zaten önce buna bakar. Cebinizdeki nakit ne kadar çok olursa olsun size hemen bayilik vermezler. Kurumsal mısınız, finans yapınız her türlü iktisadi koşula uygun mu, kriz dönemlerine dayanıklı mısınız, ticari itibarınız nasıl, hepsini didik didik ederler. Zira marka uluslararası bir markadır ve bu markanın itibarı çok önce gelir. Bayinin zarar etmesine de izin vermezler.

    Demem o ki bayiler zarar filan etmez. Bazen az, bazen çok satarlar o kadar. Onlara hiç bir şey olmadı ve bundan sonra da olmaz.

    İlk defa yaşamıyoruz bu ekonomik daralmaları. Onlar her daim piyasa koşullarına uyarlar ve mallarını satarlar.

    Hele satılacak şey ülkemizde cep telefonu ve otomobil ise daha kolay satarlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atillaegemen -- 4 Mart 2014; 16:45:29 >




  • dhemir D kullanıcısına yanıt
    Ayrıca eski bir Vw satış temsilcisiyim :) Şaka bir yana bunun avatarla, yaptığım işle falan ilgisi yok. Şu bir gerçek ki piyasada ki hiçbir araç fiyatını haketmiyor. Şuan araçlar olması gerekenden 15.000 TL fazlaya satılıyor. Asıl sorgulanması gerekende bu bence. Vw' nin adı çıkmış ama asıl bindirimi çaktırmadan başka markalar yapıyor. Benim tepkim buna...
  • Geçen pazar konya yolundaki vw, porsche, bmw, mercedes, peugeot, audi bayilerini gezdim aynen öyle bayiler sinek avlıyor. Sadece vw bayisinde 6 7 kişi vardı diğerleri bomboş. Bu durumda fiyatların çok etkisi var iyice uçtu gitti fiyatlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ortalama olması gerekenden 15.000 TL daha pahalı tüm markalar...
    Çoğumuzun dediği gibi halkı sömüren zihniyet BETER OLSUN...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atillaegemen

    Motorlu araç bayilerinin profilini az çok biliyoruz.

    Tamamına yakını bayilik dışında da kapsamlı özel girişimi olan son derece varlıklı ve kurumsallaşmış yapılar.

    Böyle bir bayilik almak istediğinizde distribütör firma zaten önce buna bakar. Cebinizdeki nakit ne kadar çok olursa olsun size hemen bayilik vermezler. Kurumsal mısınız, finans yapınız her türlü iktisadi koşula uygun mu, kriz dönemlerine dayanıklı mısınız, ticari itibarınız nasıl, hepsini didik didik ederler. Zira marka uluslararası bir markadır ve bu markanın itibarı çok önce gelir. Bayinin zarar etmesine de izin vermezler.

    Demem o ki bayiler zarar filan etmez. Bazen az, bazen çok satarlar o kadar. Onlara hiç bir şey olmadı ve bundan sonra da olmaz.

    İlk defa yaşamıyoruz bu ekonomik daralmaları. Onlar her daim piyasa koşullarına uyarlar ve mallarını satarlar.

    Hele satılacak şey ülkemizde cep telefonu ve otomobil ise daha kolay satarlar.



    Doğru. Gerekirse dükkanları da kapatıp hemen başka bir sektöre geçebilirler. Bayi sahibi bir petrol istasyonu daha açar mesela. Bir zamanlar çeşit çeşit japon markalarına olanları hatırlayalım.

    Burada asıl sıkıntı devletin satıştaki rekabeti tesisi edememesi. Kartel anlaşmaları için ağır cezalar vermişti. İyi yaptı. Peki, bugün beraber fiyat belirlemediklerinden nasıl eminiz? Düzenli ve yakından takip ediliyorlar mı?

    Aynı Gümrük Birliği'ndeki -mesela- Almanya ithal malda rekabeti nasıl tesis ediyor... Gördüğüme göre orada ithalatçılar küçük. Veya büyük ithalatçının yanında alternatif küçük ithalatçı da var. Haliyle ithal ettiği model üzerinde donanım, marka konumlandırma gibi yapay müdahalelerde bulunamıyor kimse. Fabrikadan çıkıp CE'ye uygun olan her araba gelebiliyor. Bunun mutlaka fiyatların düşük kalmasında sinerjik etkisi vardır.

    Tüketici hakları istenirse genişletilebiliyor. Bunu gördük. Örneğin elektronikte Avrupa'da bir yıl olan garanti süresi bizde iki yıl olabiliyor. Aynı şekilde servis ve garanti yapılanmasına da kurallar getirilebilir. Zaten olması gereken daha iyi uygulanabilir. Rekabet çerçevesinde ithalatta sadece tek firmanın bayilik alması gibi sözleşme kuralları engellenebilir. Speedy, Bosch gibi özel servislerdeki bakımların garanti kapsamında kalması sağlanabilir. Servis hizmetlerine hem ithalatçı hem de kullanıcı için daha yüksek standartlar getirilip şikayet kanalları genişletilebilir. (Sanayi siteleri Hindistan'ın bohem yerlerine benziyor, fazlalıklardan kurtulmak, denetlenebilir servisler getrimek lazım.)

    Böylece küçük ithalatçı bir esnaf doğar. Üretim desteklenir, çünkü her markaya tek ithalatçı yok ama üreticiler bu haklarını marka konumlandırmak için kullanablecekler. Hem rekabet, hem araç çeşidi artar. İthal malın ihtiyaca cevap verme oranı yükselir, marka konumlandırmaları gibi yapay, katma değersiz ve gelir dağılımını daha da çok bozan harcamalarımız azalır.

    İthal ettiğimiz ürünlerin marka konumlandırmaları için (yollarda markaya ait lüks görünüm vermek için güvenliği eksik ama görüntüsü parlak tiplerin oluşturulması, sirkülasyonda pahalı modelleri tutmak, az kalemle ve az stokla yüksek kar marjı... vs. vs.) milli servetimizden devasa ölçülerde hacama yapıyoruz. Bir taraftan da kazalardaki ölümleri düşürmeye çalışıyoruz.




  • İnsanlarin hak, hukuk, vicdan, yurt sevgisi, tarihine, diline, dinine olan hassasiyetleri ve birbirlerine olan saygilari son 3-4 yildaki otomobil degistirme sayilari ile ters orantili duruma gelmis ise burada ciddi terslik var demektir... 3 tane son model arabam olacagina onurum olsun, yuruyen dort tekerim degil, namim olsun!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Sen romantizmine devam et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi needacar -- 4 Mart 2014; 21:39:27 >
  • Merhaba. İmzamdaki arabamı geçen sene 2. el olarak aldım. 20.000 km'de ve 62.000 TL'ye almıştım. Sıfırı o sırada 76.000 TL idi. Aradan bir sene geçti. Az önce fiyatlarına baktım. Sıfırı 100 bin TL'yi azcık geçmiş...
  • en boş dizel punto olmuş 48 bin lira fiestalar olmuş 55 bin lira golf olmuş 90 bin lira Corolla olmuş 85-90 bin lira daha onlarca örnek... onlarca beni çıldırtan delirten örnek. şu devirde bunlara rağmen kim gidipte sıfır araç alıyorsa ben o insana halkına ihanet etmiş gözüyle bakarım bu kadarda netim.
  • 3 gündür yazayım diyorum da bugn nasip oldu; daha beter olsunlar haeeemına

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu neyle başlamış nereye gelmiş, Siyasetin dibi vurulmuş burada.
  • 207m kullanıcısına yanıt
    her ne kadar forumda tartışmak bir gelenek olsa da söylediklerinde sonuna kadar haklısın..
    malum kore markaları bile aldı başını gitti..baz fiyatlar bile el yakıyor..
    ben açıkcası 1-2 sene içinde konut ve araç sektöründe bir kriz bekliyorum ikisi de şu anda şişirilmiş durumda ve bir yerde patlıyacak.
    sen bakma Vw e kızgın olmama Golf ü çok seviyorum ama hem sıfırının hem de ikinci elinin bu denli yüksek olması çok canımı acıtıyor.
    Asabiyetim ondan :(
  • Selam,

    Bu sabah şöyle bir haber metni okudum:

    Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden yapılan açıklamaya göre, Şubat ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %26,2 azalarak 27.167 adet olarak gerçekleşti.
  • Kasım ayında 78.000 tl'ye aldığım araba bugun 93.000tl olmuşsa bunda bır yanlışlık vardır arkadas...kımse bana ÖTV,kur artısı demesın 15.000 tl arkadas bu...
    Ayrıca ben emınım bugun 93.000tl fıyat cektıklerı bu arac Kasım ayı gelınce yıne 80.000tl cıvarlarına gerıleyecek...bayıler zararına satış yapmadıklarına göre ve bu ındırımlerı yapabıldıklerıne gore demek ınanılmaz karlar edıyorlar...tamam Gözümüz yok,Allah daha cok versın ama hepımız aynı gemıdeyız...batarsak hep beraber batacağız...bayıler makul ındırımler yapıcaklar ınsanlarda makul fıyatlarla arabalarını degıstırecekler...sonucta bayı,musterı hep bu sıstemın çarkları...hep bana hep bana olmuyor...

    Not:Kasım ayında aldığım arac volvo v40 cross country,d2,powershıft ,premıum donanımlı arac fıyat 78.000 tl...güncel fıyat 93.000 tl..olacak sey mi bu...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gökkum

    Kasım ayında 78.000 tl'ye aldığım araba bugun 93.000tl olmuşsa bunda bır yanlışlık vardır arkadas...kımse bana ÖTV,kur artısı demesın 15.000 tl arkadas bu...
    Ayrıca ben emınım bugun 93.000tl fıyat cektıklerı bu arac Kasım ayı gelınce yıne 80.000tl cıvarlarına gerıleyecek...bayıler zararına satış yapmadıklarına göre ve bu ındırımlerı yapabıldıklerıne gore demek ınanılmaz karlar edıyorlar...tamam Gözümüz yok,Allah daha cok versın ama hepımız aynı gemıdeyız...batarsak hep beraber batacağız...bayıler makul ındırımler yapıcaklar ınsanlarda makul fıyatlarla arabalarını degıstırecekler...sonucta bayı,musterı hep bu sıstemın çarkları...hep bana hep bana olmuyor...

    Not:Kasım ayında aldığım arac volvo v40 cross country,d2,powershıft ,premıum donanımlı arac fıyat 78.000 tl...güncel fıyat 93.000 tl..olacak sey mi bu...

    Çok iyi fiyata almışsınız, güle güle kullanın..




  • Arkadaşlar önceki mesajımda satışlarda azalma olmaz diye yazmıştım ancak şubat ayı verileri taze geldi ve sonuçlar malesef beklediğimden kötü.(otomotiv yan sanayisinde çalışıyorum o yüzden malesef yazıyorum)
    Şubatta geçen yılın aynı ayına göre %28 kadar azalmış otomobil satışları bu da ilk iki ay ortalama %20 oluyor
    durum gittikçe kötüleşecek gibi duruyor 2014 yılı keder yılı olabilir otomotiv için...
  • izmir eröz
    audi yetkili bayi.
    şu an ellerinde iki tane siyah var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gökkum

    Kasım ayında 78.000 tl'ye aldığım araba bugun 93.000tl olmuşsa bunda bır yanlışlık vardır arkadas...kımse bana ÖTV,kur artısı demesın 15.000 tl arkadas bu...
    Ayrıca ben emınım bugun 93.000tl fıyat cektıklerı bu arac Kasım ayı gelınce yıne 80.000tl cıvarlarına gerıleyecek...bayıler zararına satış yapmadıklarına göre ve bu ındırımlerı yapabıldıklerıne gore demek ınanılmaz karlar edıyorlar...tamam Gözümüz yok,Allah daha cok versın ama hepımız aynı gemıdeyız...batarsak hep beraber batacağız...bayıler makul ındırımler yapıcaklar ınsanlarda makul fıyatlarla arabalarını degıstırecekler...sonucta bayı,musterı hep bu sıstemın çarkları...hep bana hep bana olmuyor...

    Not:Kasım ayında aldığım arac volvo v40 cross country,d2,powershıft ,premıum donanımlı arac fıyat 78.000 tl...güncel fıyat 93.000 tl..olacak sey mi bu...

    Çok iyi fiyata almışsınız, güle güle kullanın..

    Teşekkür ederım...arac alacak arkadaslara tavsıyem eğer model yılı takıntınız yoksa ve uzun sure kullanmayı düşünüyorsanız aracınızı Kasım ayı gıbı gıdıp alın...ıste buyrun Kasım'da aldığım fıyat dıger tarafta sımdıkı fıyat...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.