Şimdi Ara

BAYİİ Mİ? ÖZEL SERVİS Mİ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • @out süper paylaşım. Güldürdün bizi.
  • Eskiden yetkili servislere götürürdüm, ama yaklaşık 7-8 yıldır yetkili servislere uğramıyorum.

    Ben orjinal parça ve sanayideki tanıdığım, bildiğim ustaları tercih ederim.

    Arabamı yetkili servise bırakıp çoluk çucuğun (ki çoğu serviste böyledir, usta sadece bakar, yapılırken başında bile durmaz, bitince bazen kontrol eder) elinde oyuncak olmasını istemem.

    Test sürüşü adı altında gereksiz patinajlar, sert hareketlerle zorlanmasını ve oynanmasını istemem. Aracımı ne zaman yetkili servise bıraksam radyosu oynanmış, sesi baya bir açılmış, koltuk en aşağı alınmış ve biraz daha yatık olarak buluyordum.

    Sene 1999, Tofaş servisimde Tipo'mun çamurluğu boyanmıştı, 1 sene sonra kabardı boyalar, kabul etmemek için ellerinden geleni yaptılar. Servisin müdürü şöyle demişti "Nasıl yani, bu araba 1 yıldır hiç çarpılmadı mı?" Dedim, "Kendi arabanızı 3 ayda bir çarpıyorsunuz galiba"

    Sene 2001, Tofaş servisinde rölanti bozukluğu yüzünden rölanti regülatörünü değiştirdiler, Tipo 2.0 16V için 120 ytl, parçanın İtalya'dan gelmesini bekledim. Ama sadece temizlense bile çözülebilecek bir sorunmuş.

    Sene 2001, Önceki aracımı (Rover 620Si) aldığımda 120.000 km'deydi. Yetkili servise bıraktım ve triger kayışını değiştirttim. Sonra 200.000 km'de sanayide değiştirdim ve ustanın başında durdum. Söktüğünde ustayla beraber şaşırıp kaldık, çünkü titreşimi önleyecek olan mil tam 180 derece dönük iken tirger kayışı takılmıştı. Yani titreşimi engelleyecek olan mil titreşim üretir hale gelmişti. Farketmemişiz. Bir çırağa taktırmışlar belli ki, çünkü bunu böyle takan biri "ben ustayım" diye gezmemeli.

    Aracım yapılırken, bir civatası sökülürken bile yanında olup, başımı sokup ben de görmek isterim, belki de makina mühendisi olduğum için teknikten az da olsa anladığım için yaptığı işi kontrol ederim. Görmediğim bir işlem sonrasında rahat olamam.

    benim tercihim orjinal yedek parça ve işini bildiğim ustalar.

    Sanayide her yaptığı işe güvenebileceğim bir mekanik ustam, yaptığı her işleme güvenebileceğim bir elektrikçim, yaptığı her boyaya güvenebileceğim bir kaporta-boya atölyesi var. Ve işçilik fiyatları yetkili servislerden kesinlikle daha uygun, işçilikleri de yetkili servislerdeki elemanlardan en az iki kat daha iyi.


    Zaten kendine güvenen bir usta yetkili serviste kalmaz, sanayide dükkan açar, Sanayide başarılı olamayan usta da yetkili servise kapağı atar...

    Benim kişisel görüşüm budur...
  • ya eskişehirde otokoçun verdiği fiyatın belki yarısına hatta belki de daha azında başka bi serviste 2 katı kaliteli bakım yaptırıyoruz, ustalar yılların ustaları nam san yapmış ustalar, sorunlu bişey çıktığı zaman kötü reklamdan korkan insanlar, yani güven meselesi...
  • işini çok iyi yapan özel servisler var.. hatta yetkili servisten daha çok ilgileniyorlar araçla..
    ama özel servis derken sanayide sıradan bir ustaya gitmenin zararları vardır muhakkak..
  • EĞER SENİN SAĞLIĞINI YADA ARACIN SAĞLIĞINI TEHDİT EDEN BİR SORUN OLURSA TABİKİ YETKİLİ SERVİS ANCAK PERİYODİK BAKIM,YAĞ,FİLTRE FELAN GİBİ ŞEYLERİ ÖZEL SERVİSTE NEREDEYSE YARI FİYATINA MAL EDEBİLİRSİN.
    YALNIZ ÖZEL SERVİSE GİDİNCEDE MEKANIN TEMİZLİĞİNE,TEKNOLOJİSİNE BİR GÖZ GEZDİR ÖYLE HALLET İŞİNİ!
  • yetkili servis..
  • Eğer dışarda sağlam usta bulabilirsen servise bayılmanın anlamı yok. Ama yoksa mecburen servis. Biraz kazık olur ama aracından ve senden kıymetli değildir haliyle
  • Markaya ve duruma göre değişir aslında.

    Hep serviste bakımlarını yaptırmış olduğum aracımın garantisi bittikten 7 ay sonra bozulan 462 ytl (fatura halen elimde parçanın birim fiyatı 462ytl yazıyor tutar kısmında bedelsiz yazıyor) değerindeki parçasını ücretsiz olarak, iyi niyet garantisi adı altında değiştirdiler.

    O zamana kadar 4 kez normal servis için gitmiştim servisler hatırladığımkadarıyle 300 ytl civarıydı dışarıda yaptırmakla en fazla 100 ytl kar etseydim bile yine de kurtarmıyordu.

    Ayrıca serviste yapılan bir işin değişen, bir parçanın da 2 yıl garantisi var diye biliyorum, ciddi bir kurumda gerçekten işe yarar bence.

    Bazı arkadaşlar belirtmiş zaten, serviste araçları da zaten tanıyorlar, aynı modeldeki araçlardaki olası sorunların bilincindeler bunun yanında ara ara da üreticiden gelen bazı arızaların giderilmesi için bültenler var.

    Buradaki dengeyi bence otomobil firmaları sağlamalıdır. Gereksiz yüksek ücret talep etmek yerine, makul ücretler belirleseler aslında pazar paylarını da arttıracakları görüşündeyim.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.