DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Bayan çorabıyla lpg ayarı
19
Cevap
0
Favori
15.325
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> LPG Dönüşümü >> Bayan çorabıyla lpg ayarı
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      06 Temmuz 2007 01:23:58 Konu Sahibi
      Arkadaşlar selam. Hava giriş borusunun bildiğimiz parizyen çorapla kapatılmasını duydum bugün. Şaka gibi geldi bana.
      Sizce bu olay doğrumudur. Yani hava giriş borularının kapatılması bantlanması yakıt tasarrufu sağlarmı. Yada çekişi etkilermi? Değerli yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.



      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Yarbay
      3521 Mesaj
      06 Temmuz 2007 09:15:00
      külotlu mu olacak
      |
      |
      _____________________________

      Gigabyte p55US3L rev2,I5 750,2X2 Kingston DDR3 1333 CL7,Akasa x4,Gigabyte GTX 480,Creative xfi music edition,Xilence 1000w,CoolerMaster haf 932,Philips 8694,PS3
    • Yüzbaşı
      586 Mesaj
      06 Temmuz 2007 09:50:12
      quote:

      Orjinalden alıntı: barisdragon

      külotlu mu olacak

      Parizyen şart mı Penti olmaz mı?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EN.ES -- 6 Temmuz 2007; 9:50:53 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3842 Mesaj
      06 Temmuz 2007 11:07:49
      Aracımın hava girişinin yarısı bantla kapalı vaziyette.Açtığım zaman motor bağırmaktan başka birşey yapmıyor ki.

      Araç 92 şahin
      |
      |
      _____________________________

      ///
      Niyet hayr, akıbet hayr.
    • Yarbay
      16827 Mesaj
      06 Temmuz 2007 11:18:33
      quote:

      Orjinalden alıntı: Sulphur

      Arkadaşlar selam. Hava giriş borusunun bildiğimiz parizyen çorapla kapatılmasını duydum bugün. Şaka gibi geldi bana.
      Sizce bu olay doğrumudur. Yani hava giriş borularının kapatılması bantlanması yakıt tasarrufu sağlarmı. Yada çekişi etkilermi? Değerli yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim. Selamlar.



      valal şaka değil

      mesela benim bi arkadaş giriş borusuna ortası delik plastik bardak koydu

      bu sayede hava girişi azalınca yakıt tüketimide düşmüş

      bizzatta gördüm
      |
      |
      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      06 Temmuz 2007 14:06:10 Konu Sahibi
      peki arabanın çekişi azalmıyormu?
      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Yarbay
      16827 Mesaj
      06 Temmuz 2007 14:08:54
      valla bi fark yok dedi arkadaş

      zaten araba micra idi
      |
      |
      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      06 Temmuz 2007 15:31:36 Konu Sahibi
      Benim arabam 97 model Renault 19 tek nokta enjeksiyonlu. Yani ECU var.
      ----------
      Peki ECU donanımına sahip araçlarda bu hava girişinin kapatılması olayı yanlışmış.. Böyle birşey duymuştum. Ne kadar doğru?
      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      08 Temmuz 2007 00:42:52 Konu Sahibi
      yokmu bilen beyler. valla merak etim.
      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • 08 Temmuz 2007 11:01:00
      çok araçta bende gördüm daha çok koli bandı ile hava girişini yarım yada tam olarak kapatıyorlar ama benim araçta tamamen açık,, hava girişinin kapalı olması demek zengin karışım yani sadece lpg. yakması demektir böyle oluncada yakıt tüketimi fazla olur diye düşünüyorum..
      bir çok ustayım diye geçinenlerin ayar tuttura,mayınca işin kolayına kaçmalarından oluyor tüm bunlar başka birşey değil,, işin eğitimini tam almayan eğitim almaya diye gidip lay lay yapanlar sonra gelip böyle koli bandı yada kadın çorabı ile uğraşırlar aslında kadın çorabı karbiratörün hava girişine değilde ustayız diye geçinipte hiç bişeyden haberleri olmayanların başına geçirmek gerekmez mi



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Engin_ER -- 8 Temmuz 2007; 11:03:38 >
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1864 Mesaj

      iOS Beta Tester
      08 Temmuz 2007 12:13:13 Konu Sahibi
      Engin bu knuda hemfikiriz.

      Ama ben enjeksiyonlu arabalarda yani ECU olan araclarda bu koli bantının dogru olup olmadıgını merak edıyorum. Havayı kendisimi ayarlıyor?
      |
      |
      _____________________________


      Thy Majesty
    • Yüzbaşı
      950 Mesaj
      09 Temmuz 2007 08:45:32
      Enjeksiyonlu araçlarda hiç hava yolunun kapatılmasıyla ilgili birşey duymadım.Ancak lpg dönüşümü yapılan karbüratörlü araçlarda sıkça yapılan bir uygulama bu.Sebebi de arkadaşların dediği gibi bazı ustaların işin kolayına kaçması...Karbüratör ya da manifolttan motorun hava alması neticesinde böyle birşey yapılıyor.Hava almanın nedenini bulmak yerine maalesef kimi yerlerde bantla hava giriş yolunu kapatma yoluna gidiliyor.Mesela benim aracım da karbüratörlü ama kesinlikle bant,vs uygulama yapılmadı dönüşüm esnasında..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3842 Mesaj
      09 Temmuz 2007 13:22:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: moondance

      Enjeksiyonlu araçlarda hiç hava yolunun kapatılmasıyla ilgili birşey duymadım.Ancak lpg dönüşümü yapılan karbüratörlü araçlarda sıkça yapılan bir uygulama bu.Sebebi de arkadaşların dediği gibi bazı ustaların işin kolayına kaçması...Karbüratör ya da manifolttan motorun hava alması neticesinde böyle birşey yapılıyor.Hava almanın nedenini bulmak yerine maalesef kimi yerlerde bantla hava giriş yolunu kapatma yoluna gidiliyor.Mesela benim aracım da karbüratörlü ama kesinlikle bant,vs uygulama yapılmadı dönüşüm esnasında..


      Ama o bantı çıkardığımızda motor bağırmaktan başka birşey yapmıyor ki.

      Bu konu gayet ciddi bunun bir ayarı varsa onu bulalım
      |
      |
      _____________________________

      ///
      Niyet hayr, akıbet hayr.
    • 09 Temmuz 2007 13:48:17
      mesela bende lada samara var karbiratörlü hiç bant yok ama başka bir arkadaşta şahin var onda bant var yine başka bir arkadaşta şahin var onda bant yok ve bunların üçünde de voltran takılı,,

      aslında bütün mesele aracın benzinde iken karbüratör ayarlarının ekzoz emisyon cihazı ile çok düzgün ayarlanması sonrada gaz analiz-emisyon cihazı ile lpg ayarının yapılması daha doğru olur.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      950 Mesaj
      09 Temmuz 2007 15:45:06
      Eğer motor bir yerlerden hava alıyorsa öncelikle bunun nedeni bulunup çözülmeli,sonrasında bant ya da vs.madde çıkarılıp tekrar güzel bir ayar yapılmalı.Bu şekilde çözüleceğini düşünüyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      18 Mesaj
      26 Ocak 2011 18:30:17
      konu eski ama şimdi gördüm ben. o bant hava almasın engellemek için değil, tamamen kapatmak yanlş olur zaten, ufak bir delik bırakılması gerekiyor ki gaz hava karışımı olurken, hava tazikli gelsin ve lpg-hava karışımını karbüratörün içinden emme manifolduna götürsün. eğer o bant olmazsa havanın taziki düşük gelir ve gaz karışımı taziksiz gider buda teklemeye neden olur. bir nevi turbo gibi düşünebilirsiniz.
      _____________________________

      Ne mutlu Türk'üm diyene!!! M.Kemal ATATÜRK
    • Yarbay
      2038 Mesaj
      18 Ocak 2012 03:48:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: ozzgur87

      konu eski ama şimdi gördüm ben. o bant hava almasın engellemek için değil, tamamen kapatmak yanlş olur zaten, ufak bir delik bırakılması gerekiyor ki gaz hava karışımı olurken, hava tazikli gelsin ve lpg-hava karışımını karbüratörün içinden emme manifolduna götürsün. eğer o bant olmazsa havanın taziki düşük gelir ve gaz karışımı taziksiz gider buda teklemeye neden olur. bir nevi turbo gibi düşünebilirsiniz.

      ne tazzigi hocam yaa hava.filitresini.degistiriyo ee.sonra hava filitresine gelen.borunun.%75 ini kapatiyo. ne anladik o isten. filitryi degistirme o zaman yada sok at %. 90 ni.bantla bana kalirsa verim artiyor tamam ama gazi fazla cekiyor bu durumda 3 ile cikamayacak.yokusa.cikiyo.diyip basiyosun sonrada fazla yakiyor arac
      |
      |
    • Yüzbaşı
      373 Mesaj
      12 Şubat 2013 10:40:20
      mrh hava filitresini kapatınca gazı fazla emiş yapar çok yakar bunu buna katlanıyorsan gaz ayarını aç daha kolay
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      69 Mesaj
      06 Mart 2013 23:16:23
      Hava girişini bantlamaya son. Yüksek devirde daha fazla hava girişi sağlanarak daha az yakıt ve yüksek performans sağlamak için...

      http://www.propanturk.com/lpg-performans-mikseri/



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PROPANTURK -- 24 Mart 2013; 11:47:42 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      10427 Mesaj
      07 Mart 2013 11:24:54
      Hava girişini daraltacak tüm hareketler mikserinizin nozul ve ventürisinin uygun olmadığını yani hava yakıt karışımını tam olarak sağlayamadığının göstergesidir, kaliteli bir mikser asla hava girişinin bantlanmasını gerektirmez. hava girişini açtığınızda aracınız bağırıyor ve gaz yemiyorsa, hava girişini daraltmak yerine mikserinizi değiştirmenizi öneririm.

      Basitçe konuya açıklık getirmek gerekirse :
      Araca giren hava miktarı 14.7 kg ise, bu araca giden yakıt miktarı 1 lt olmalıdır.
      Eğer sizin aracınıza giren hava 14.7 lt iken merdivenaltı mikseriniz sadece 500 gr yakıt gönderebiliyor ise bu durumda aracınız homurdanacak ama doyumlu gaz yemiyecektir, bu durumda hava girişini yarım kapatarak giren havayı 7 lt ye düşürerek ideal yakıt karışımını yakalamaya çalışarak bantlama yada diğer yollara baş vurmak zorunda kalıyorlar. Buda işlerini iyi öğrenmedikleri yani ezberci olduklarını gösteriyor.

      Daha önce onlarca defa belirttiğim gibi bu tür ustaların elinde kolibantı gördüğünüz an kaputu kapatarak oradan uzaklaşın.
      Sevgi ve saygılarımla.
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
izmir havalimanı transfer
SEO
modasor
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,514
1.2.165

Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.