Şimdi Ara

Başlangıçç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
300
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bu konu çok kez açıldı ama tam olarak aradığım cevabı bulamadım öncelikle kendimden bahsedeyim 18yaşındayım ve inşallah bu sene Üniversitesiye gidicem ve tam bir motor hastasıyım boyum 1.85 kilom 80 yazın ehliyetimi alıp eğitime gittikten sonra motora başlangıç yapıcam çoğu kişinin olduğu gibi bende r25 istiyorum eğitim aldıktan sonra r25le başlamam sorun çıkartırmı yoksa cbr250 ile mi başlangıç yapıyım 125CC düşünmüyorum yardımcı olursanız çok sevinirim tekrar belirteyim eğitim alıcam ekipmanlarımda ayakkabı ve pantolon hariç tam cevaplarınızı bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • PcExpertt başlangıç motoru olarak R25 aldı. Bende 20 yaşında R25 sahibiyim ama 3.motorum. 7-8 yıldır motor kullanıyorum. Kendisiyle bilgi alışverişinde bulunduğumuz bir konu vardı onu okumanı tavsiye ederim.

    https://forum.donanimhaber.com/baslangic-icin-r25--123827144

    Yeni başlayan birisinin hatasını affetmeyecek bir makine. 170-180km hıza çıkıyor. 7bin devirden sonra çok ani gaz tepkisi var. 2. viteste 90km hıza çıkıyor. Başlayan başlıyor ama tehlikeli bir şey.

    Aklına gelen bir şey olursa sorabilirsin elimden geldiğince cevaplarım.
  • Eğitim alsam bile tehlikeli yani başlangıç için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • Başlanır ama tehlikeli olur diyorum. Bu ülkede 600cc ve 1000cc ile başlayan insanlar var. Daha bileğin alışkın değil, ağırlık olayının nasıl olduğunu bilmediğin için sorun yaratabilir.

    Diğer motorun Kanuni Windy S 150. 2.motor olarak kullandım hala da duruyor. 112kg bir motor, R25 166kg. R25'i ilk aldığım zamanlar, ayaklık kapalı elimle bloğa sokarken arada dengem bozuluyordu içten içe bi "ulan gidiyor galiba" hissi veriyordu. Çünkü altında ağır bir motor var. Ağırlık işi bana göre vücut geliştirme gibi. Nasıl ki spor salonunda gidip 30kg ile başlamak yerine 5kg ile başlıyorsak motorda da öyle yapmalıyız.

    Kanuni'de 1cm gaz açma atıyorum 10km hıza denk geliyorsa, R25 ile 1cm 20-25km hıza denk geliyor. Çok ufak dokunuşlar istiyor. Çünkü üzerinde ki lastikler dandik, altında ki motor güçlü ve asfaltta hafif kötüyse ani gaz açışlarda patiye kalkıyor kıçı başı ayrı yöne bakıyor ve yanlıyorsun. Bileğin gaz koluna alışkın olmadığı için Allah korusun başına kötü şeyler gelebilir.

    Karar senin, hayat senin. Bu soruyu soran çok kişi var. Motosiklet forumlarında başlangıç olarak Ybr ve Cbf öneriliyor. 250cc sınıfına göre daha güçsüz, daha tipsiz, çekici değil ama tecrübe edinmenizi sağlayacak bir motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Unforgiven -- 14 Mart 2017; 12:25:20 >
  • Çok teşekkür ederim bu bilgiler için ama 250cc başlangıç yapmak istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cbr başlangıç için biraz daha uygun olabilir. Tek silindir, 27.5 beygir ama arka tekerleğe 23 falan gelir. R25'e göre daha az yakar cüzdanı üzmez. Parça ve servis ağı daha ucuz ve bol.
  • Ekonomik tarafı çok cezbediyo cbr ın büyük ihtimalle de onunla başlangıç yapıcam tekrar çok sağol bilgilendirme için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rica ederim.
  • R25 te cbr 250 de baslangıc ıcın ideal secım değildir..

    baslayan yokmu var,baslanmazmı baslanır,ama ıdealı degıldır,şanşlıysan belkı..

    hareket ettırıp ılerlıyor olmak ıle motor trafık tecrubesı cok farklı seyler.10 yıllık otomobıl surucusunun bıle trafık akısı motor ustunde pek ıse yaramıyorken.18 yasında hemde ılk motor hemde racıng gıbı surusu nıspeten zor bır sınıf ve 250 cc..

    asla onermem ve yasın ruh halın ıtıbarıyle buradakılerı okuyacak cok ıplemeyıp yıne gonlununun kaydıgını alacaksın cok buyuk ıhtımalle,normal.herkes gectı o yollardan , o cağlardan ama para senın karar senın,zevk senın ama canda senin nihayetinde.

    lafın ozu max 150cc ve commuter yada scooter ıle baslamak en ıdealıdır,bak dogrusudur demıyorum dıgerlerı yanlıs manasında gelır cunku.

    ama en ıdealı budur,kı o bıle bır yaz 3-4 ay ybr 125 surdm dıye hemen 250ye bıle gecmemelı,sahsı gorusum en az 5000 km surmelı,gecen haftalar aylar degıl trafıkte alınan yol tecrubedır.

    AEA 250 den 400e ..400 den 600 cc ye gececeklere bıle 15.000 km surmeden yukseltmeyın dıyor,ki bunu dıyen adam motoru gozu kapalı soker takar surer tek teker yapar.


    ıyı forumlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crauls -- 14 Mart 2017; 16:49:50 >
  • Crauls kullanıcısına yanıt
    Benimde gönlümden geçen oydu ama arkadaş kafaya koymuş gibi. 250cc sınıfı başlangıç olmamalı. Tehlikeli.
  • Cevaplarınız için çok teşekkür ederim peki şöyle bi sorum olucak aea barkın abi mt-25i tanıtırken başlangıç motoru dedi o motor için mt-25 ile başlangıç yapılırmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250cc ile başlamak sıkıntı bence ya gaz kontrolü biraz ayarsız oluyor. İlle ss istiyorum diyorsan aynı görünüşte bir cbr 125 alabilirsin. Zamanla yükselt cc'yi bence kendini öldürme.
  • Açıkcası bende R25 ile başlamayı düşünüyordum.

    Trafik tecrübem var 6 yıllık araç ehliyetim var bu sürede hep manuel araç kullandım o yüzden motordaki vites geçişleri kavrama şu bu çabuk alışırım diye düşünüyorum tabi bunun yanında yamaha'nın motor okulunada muhakkak gideceğim ama ;

    250 CC olması biraz ürkütücü ilk kez motor sürücek olmamda öyle fakat 125'lik bir motor veya scooter almak istemiyorum.

    Yaşım itibariyle kullanım olarakta işe gidip gelirken adam gibi sürüp geçeceğim genelde de beşiktaş tünelini falan kullanıcam bu yüzden R25 şuan aklımda

    Motor ehliyetim şimdilik yok yazıldım eğitimleri bekliyorum bakalım.

    Bu şartlar altında hala önermeyen var mı ? varsa ciddi olarak neden,

    Sonuçta araç dediğinde 500hp 5500 motor ile 1600 motor 85hp aynı değil biliyorum ama paran varsa eğitimlerede gideceksen neden daha düşük araçla başlayasın ki ?
  • Eğitime git anlayacaksın neden 250cc ile başlanmaz olduğunu. Özetle, önce bir 8-10bin km 125cc altı tecrübesi lazım. Otomobil kullanmakla hiç kıyaslayamazsın alakası bile yok. Debriyaj sol elinde, vitesi sol ayağınla atacaksın, sağ ayak fren, sağ el fren ve gaz + bakış + ağırlık + denge + kontrol + sıfır tecrübe bunların hepsini üstüste koy =
    250cc ve üstü ile başlanmaz.
  • Hocam moda mı bu r25 ? 18 bin vermek çok mu güzel kronik sorunları dolu motora ? Parçalar motor fiyatı zaten 250 cc ile başlanmaz.

    MOTORA 150 CC İLE VEYA 125 CC İLE HATTA SKUTUR İLE BAŞLANIR!

    UCUZ BİŞEY İLE BAŞLANIR Kİ KIR DÖK UCUZA GELSİN:
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.