Arkadaşlar baskı balatanın değiştirilme vaktinin geldiğini nasıl anlarız ne gibi belirtileri vardır?Teşekkürler....
Hidrolik azalır, ses yapar.
kardeş vites geçişleri zorlama olur ondan anlarsın yoksa hidrolik azalmaz o azaldıgıı zaman firen balatalarıbitmiş demektir
quote:
Orjinalden alıntı: erdalerkal
Arkadaşlar baskı balatanın değiştirilme vaktinin geldiğini nasıl anlarız ne gibi belirtileri vardır?Teşekkürler....
birçok şekilde anlaşılır ancak en barizi yüklü 4-5 kişi varken araç dik yokuşlarda kalkarken kaçırma yapar bunu hissedersiniz ani kalkış yapmaz gecikmeli yapar sanki kalkışta teker patinaj yapıyormuş gibi hissedersiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: erdalerkal
Arkadaşlar baskı balatanın değiştirilme vaktinin geldiğini nasıl anlarız ne gibi belirtileri vardır?Teşekkürler....
araban düz zemindeyken vitesi 5 e tak debriyajdan ayağını yavaş çek ve biraz gaz ver araban stop etmiyor hafif yürümeye başladıysa baskı balata nın değişme vakti gelmiştir
düz zeminde derken araba stop etmiş durumda olacak ve 5. viteste kalkmaya çalışacağız eğer araba kalkarsa baskı balata bitmişmi demek
quote:
Orjinalden alıntı: kentaur
araban düz zemindeyken vitesi 5 e tak debriyajdan ayağını yavaş çek ve biraz gaz ver araban stop etmiyor hafif yürümeye başladıysa baskı balata nın değişme vakti gelmiştir
quote:
Orjinalden alıntı: kentaur
araban düz zemindeyken vitesi 5 e tak debriyajdan ayağını yavaş çek ve biraz gaz ver araban stop etmiyor hafif yürümeye başladıysa baskı balata nın değişme vakti gelmiştir
arkadaşlar aracınıza böyle riskli şeyler yapmayın. aracı vurdurarak stop ettirmenizin motora büyük zararları vardır. bilmiyorsanız götürün bi ustaya baksın. para bile almaz.
yok illa ben teşhis edeceğim diyorsanız işin teknik kısmında;
- aracın devri özellikle vites değişimlerinde, yokuşlarda ve kalkışlarda aracın hızından orantısız yükseliyorsa, - yani aracınız 2000 devir de giderken gaza birden basınca 3000 devire çıkıyor ama hız yükselmiyorsa, - yokuşlarda kalkarkenayağınızı debriyajdan çekmenize rağmen devir yükseliyor ama araç hareket etmiyorsa,
debriyaj balatanız bitmiş demektir.
ayrıca debriyaj balatası bittikçe, çoğu araçta otomatik olarak pedalı yukarı çeker. yani daha yukarıda kavramaya başlar. eskiden pedalın yarısında araç hareket ederken, araç artık pedalın ancak ucunda hareket edebiliyorsa balatanız bitmek üzeredir.
kolay gelsin...
Güzel açıklama. 5. viteste kaldırmaya çalışmayı ben de kesinlikle tavsiye etmiyorum.
dediğiniz olay dün akşam başıma geldi 1. viteste iken biraz gaz verdim deivr 3500 buldu arabada tık yok sanki hiç gaza basmamışım bu demekki debriyaj balatalarım bitmiş oluyor. peki arabayı bu şekil biraz daha kullansam ne gibi zararları olabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: O.B.K
quote:
Orjinalden alıntı: kentaur
araban düz zemindeyken vitesi 5 e tak debriyajdan ayağını yavaş çek ve biraz gaz ver araban stop etmiyor hafif yürümeye başladıysa baskı balata nın değişme vakti gelmiştir
arkadaşlar aracınıza böyle riskli şeyler yapmayın. aracı vurdurarak stop ettirmenizin motora büyük zararları vardır. bilmiyorsanız götürün bi ustaya baksın. para bile almaz.
yok illa ben teşhis edeceğim diyorsanız işin teknik kısmında;
- aracın devri özellikle vites değişimlerinde, yokuşlarda ve kalkışlarda aracın hızından orantısız yükseliyorsa, - yani aracınız 2000 devir de giderken gaza birden basınca 3000 devire çıkıyor ama hız yükselmiyorsa, - yokuşlarda kalkarkenayağınızı debriyajdan çekmenize rağmen devir yükseliyor ama araç hareket etmiyorsa,
debriyaj balatanız bitmiş demektir.
ayrıca debriyaj balatası bittikçe, çoğu araçta otomatik olarak pedalı yukarı çeker. yani daha yukarıda kavramaya başlar. eskiden pedalın yarısında araç hareket ederken, araç artık pedalın ancak ucunda hareket edebiliyorsa balatanız bitmek üzeredir.
kolay gelsin...
el freni çekme, 2. vites 5. vites bunlara hiç gerek yok.
vezirin dediği gibi olur. 2 hafta önce değiştirene kadar öyleydi benimkide. araçta bırakın 4-5 kişiyi tek kişiyken bile dik bir yokuşta gaz verirsin, debriyajdan çekersin debriyajı bıraktığın halde araba patinaja düşmüş gibi yerinden zar zor oynar.
ayrıca debriyajı kaldırdığında pedal geri gelmiyormuş gibi hissedersin sanki yarım debriyajda tutuyor gibi. ayrıca gaza basarsın araba hızlanmaz ama 100-200 devir fazla çevirirsin normal hız ve devir oranına göre.
vites geçişlerinde vııyk viiyk diye sesler gelir hafiften.
ekstradan 1.5-2 litre yakıt artışıda hediyesi...
yani en kısa zamanda değişmem gerek
birde aracı 1. viteste kaldırırken ortalama bir gaz ver ve debriyajı yavaş yavaş çek. eyer bi sallantı titreme oluyor ise değiştirilmesi aracın sağlığı için elzemdir...
Orjinalden alıntı: superxp
düz zeminde derken araba stop etmiş durumda olacak ve 5. viteste kalkmaya çalışacağız eğer araba kalkarsa baskı balata bitmişmi demek Orjinalden alıntı: kentaur
araban düz zemindeyken vitesi 5 e tak debriyajdan ayağını yavaş çek ve biraz gaz ver araban stop etmiyor hafif yürümeye başladıysa baskı balata nın değişme vakti gelmiştir
[/quot sanırım bu kural benim araba için geçerli değil. çünkü daha bu sabah arabamı 3,4 ve 5. viteste kaldırdım. zaten sanaiye gidiyordum durmu ustaya açıkladım usta da hemen baskı balatası bitmiştir dedi. baktık bitmemiş sapa sağlam. usta anlattıklarıma inanmadı aracın bakımı bittikten sonra gözünün önünde denedim ve yine hareket etti ancak bu kez 15-20 mt. sonra araba titremeye başlayınca motoru stop ettim. usta kalktın ama devam edemedin deyip bunun normal olduğunu söyledi. sizce de öyle mi? teşekürler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme