Şimdi Ara

Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe] (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.399
Cevap
79
Favori
77.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Açıkcası video benim için çoook büyük hayal kırıklığı, oyun aslında güzel bir oyun olabilir (olmayabilir de) ama benim için Baldur's Gate serisinin devamı kesinlikle değil. Baldur's Gate 3 artık benim için çıkmamıştır, duyurulmamıştır. Sağda solda Baldur's Gate 3'den muhabbet dönerse; "haaa o Baldur's Gate adıyla çıkan garip oyundan bahsediyorsunuz diyeceğim...

    Turn Base'in Baldur's Gate'e yakışmayacağını düşünüyordum, şimdi yakışmadığını gözlerimle görmüş oldum. RTWP versiyonu da çıkmazsa hiç para da verip oynamam bile heralde ki daha önce bahsetmişimdir sırf Beamdog'a destek olsun diye BG1-EE / BG2-EE ve IWD-EE'yi 2 şer defa satın aldım hem Beamdog hem Steam üzerinden. Arada hala açar onları oynarım yeni bir kombinasyonla.

    Eski Baldur's Gate'ler de oyunu farklı kombinasyonlarla tekrar tekrar oynamak oyuncular arasında bir adetti, zaten oyunu çoğu kişi neredeyse ezberlediği için konuşmaları, sıradan görevleri hızlı hızlı yapabiliyorduk. Bunda heralde oyunun oynama süresi için verdikleri sürenin yarısı konuşma sahneleri, sinematikleri felan olacak...

    Baldır's Gate 3'ünüz hayırlı olsun. 1. ve 2.si olmayan oyunu niye 3 diye çıkarmışlar anlamadım Star Wars gibi 1 ve 2. bölümleri sonradan yapacaklar heralde...


    ekleme:

    Grafikler felan güzel, hatta çizimleri beğendim bile, gereğinden çok daha güzel olmuş ama ne biliyim karakterler konuşurken zemin kamerasına girmek felan bana pek hoş gelmedi, ben konuşma metinlerini kitap okur gibi okuyup o sözleri kendimin söylediğini hayal etmeyi daha çok seviyordum. Belkide o yüzden bu oyunu witcher , elder's scrools serilerinin üzerinde tutuyordum.

    Ya da savaş sahnelerinde pause'a basıp 6 karaktere görev verip gerilim müziğiyle pause'yi salı verip savaşın zorluğuna göre daha sık pauselerle gerile gerile savaşmak ya da basit çarpışmalarda bir iki savaşçıyı önden yollayıp kılıçtan geçirmek bu oyunu kendine özgü kılan özelliklerdi.

    Neyse uzatmayım Baldur's Gate'in isim haklarını alıp onun adıyla ve senaryosuyla ellerinde hazır bulunan bir oyun motoruyla bambaşka bir oyun çıkarmışlar, firmaya başarılar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeris -- 28 Şubat 2020; 17:49:15 >
  • Oyundan Yeni Bilgiler:

    Oyun, AAA oyun yapım standartlarına uygun bir biçimde Divinity 4.0 motoru kullanılarak geliştiriliyor.

    Ara sahnelerdeki diyaloglarda dahilinde oyun bulunan tüm diyaloglarda neredeyse 1.5 milyon kelime bulunuyor.

    Oyunda yüzlerce farklı yer olacak ve oynanışı 100 saati rahatlıkla bulacak bir oyun olacak.

    Kamp kurduğunuz vakitlerde grubunuzdaki yoldaşlarınız ile konuşarak ilişkinizi ilerletmek mümkün olacak.

    Oyunda romantizmde bulunacak ve bu basit bir şekilde işlenmeyecek. Oyunun baş yazarlarından Adam Smith, karakterin ırkına göre romantizmin farklı gelişebileceğinden bahsetmiş. Karakterler arası romantizmin basit olmayacağını, zaman içerisinde gelişeceği ve gidişata göre de bozulabileceğinden bahsetmiş.

    Oyunun müzikleri için Red Dead Redemption'daki dinamik müzik sistemine benzer bir sistem mevcut. Oyundaki durumunuza göre müzikler farklı tonlarda çalarak duruma uygun bir hal alıyor.

    Çok katmanlı bir suç sistemi bulunduğundan bahsediliyor, yapılan tüm eylemlerin namınıza olumlu veya olumsuz etkileri olacağı söylenmekte.

    Oyunun birkaç ay içerisinde erken erişime sunulacağı söylendi. Erken Erişim safhasında oyun sadece Steam ve Stadia platformlarında boy gösterecek.

    Oyuncular, oyuna ister D:OS 2'de olduğu gibi önceden hazırlanmış, kendi hikayesi sahip, seslendirme aktörlerince seslendirilmiş orijin karakterleriyle başlayabilirler veya sıfırdan kendi karakterlerini yaratabilirler.

    Erken Erişim aşamasında oyunda 9 tane ana ırk bulunacak ve bunlar:


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Tiefling


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Drow


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    İnsan


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Githyanki


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Cüce


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Elf


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Yarı-Elf


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Yarı-Drow


    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    Buçukluk


    Oynanış gösterimi esnasında Asmodeus Tiefling, Hill Dwarf, High Elf, Lightfoot Halfling gibi alt sınıflarında erken erişim sürümüne dahil olduğu göründü.

    Erken Erişim safhasında karakter sınıfı olarak ise 6 adet sınıf bulunacak bunlar:

    Wizard sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Evocation, Abjuration.

    Cleric sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Life, Light, Trickery.

    Fighter sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Battle Master, Eldritch Knight.

    Ranger sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Hunter, Beast Master.

    Rogue sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Arcane Trickster, Thief.

    Warlock sınıfı ve bu sınıf dahilinde bulunan alt sınıf olarak Fiend, Great One.

    Erken Erişimin ilk aşamasında 5 tane orijin karakteri bulunacak.

    Wyll - Human Warlock

    Shadowheart - Half-elf Cleric

    Lae'zel - Githyanki Fighter

    Gale - Human Wizard

    Astarion - Elven vampire spawn, Rogue

    Karakter diyaloglarının hepsi seslendirilmiş değil ve diyaloglar tam haliyle sunulmaktan ziyade karakterin ne kast etmek istediğini açıklayan cümleler halinde sunulmuş.

    Co-op'un oyunda olacağı söylendi. Çevrimiçi Co-op modu 4 kişiye kadar destek verecek, yerel co-op'da ise oyun 2 kişinin oynamasına olanak sağlayacak.

    Oyun tamamen sıra tabanlı bir savaş sistemine sahip olacak.

    Savaş esnasında, çevre etkileşimlerinde, konuşmalarda ve daha birçok yerde oyun beceri kontrolü yapacak, beceri kontrolü masaüstü oyun mantığına uygun olarak atılan zardan gelen sonuca göre belirlenecek.

    Oyun, 5e D&D kurallarına neredeyse tam olarak uyum sağlamış bir vaziyette özellikle savaş sistemi ve avantaj, dezavantaj sistemi olarak.

    Sıra-tabanlı ilerleyiş sistemi sadece savaşlarda değil aynı zamanda savaşlar dışında da kullanılabilecek.

    Objeleri kontrol edebilme, çevre şartlarından avantaj sağlayıp, onları kullanarak saldırıları güçlendirme aynı D:OS 2'de olduğu gibi Baldur's Gate 3'de de olacak.

    Karakterlere yerleştirilen Mind Flayer larvaları, zıplama ve ittirme gibi birçok özelliği kuvvetlendirmiş.

    Oyunda, video da gösterildiği gibi oyundaki alanlara sadece kapılar aracılıyla değil aynı zamanda açıklıklar, çukurlar gibi yerlere zıplayarak da erişim mümkün olacak.

    Gizli ilerlerken karakterin bulunduğu konumdaki ışığın gizlilik durumuna artısı ve eksileri olacak.

    Gizlilik içerisinde ilerlerken D:OS 2'de olduğu gibi düşmanların görüş alanlarını görmek mümkün olacak.

    Gruptaki karakterlerin özelliklerini belirleyebileceğiz fakat sınıfları konusunda bir netlik mevcut değil.

    Önceki oyunlardan karakterlerin oyunda bulunup bulunmadığına konusunda şuan için herhangi bir bilgi yok.

    Şu anki bilgiler ışığında karakterler için herhangi bir Alignment sistemi gösterilmedi.

    Oyunda şuan için 2 farklı kamera açısı bulunuyor, bunlardan ilki klasik izometrik bakış açısı diğeri ise üçüncü şahıs kamera açısına yakın bir kamera açısı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheKD -- 29 Şubat 2020; 2:12:0 >
  • Hocam dediklerin doğruysa yeni oyun eskisinden çok daha mı kısıtlı olacak?

    Yani ne biliyim Druid yok mu oyunda?

    Sorcerer, Wild Mage, Monk... Anaa Paladin de mi yok? Nasıl yok? 9 Irk 6 Class 5-10 alt klass bu mudur Baldur's Gate? Multi-Class Dual-Class ne durumda?

    Bir de Druid yok mu dememiş miydim? Totemic, Shape Shifter, Avenger saymıyorum bile düz Druid? Benim ilk oynadığım ve en çok oynadığım hatta masaüstü frp zamanlarında oynadığım class druid. Ben napıyım onsuz D&D'yi...
  • Aeris kullanıcısına yanıt
    Oyun erken erişimde çıkacak, yani tam sürüm olarak çıkmayacak. Eğer D:OS oyunlarındaki gibi bir gidişat izlerlerse içerik ile beraber hikayede tam olarak sunulmayacaktır, zamanla güncellemeler alarak oyun tam sürüme ulaşacak. Bu dediklerinizin hepsi çok büyük ihtimalle oyunun tam sürümünde olur.
  • Aeris kullanıcısına yanıt
    Şu an alfa sürümündeki sınıflar bunlar, druid paladin gibi ikonik sınıflar mutlaka olacaktır. Alt sınıfları bilemiyorum, hiç bahsetmediler onlardan ama onlar da farklı bir tat katıyorlardı.
    Pathfinder wrath bir sürü sınıf ve her sınıfa 5 er tane alt sınıf eklerken geri de kalamazlar.
  • CheKD kullanıcısına yanıt
    Bilgiler için teşekkürler,her satırı okurken gerçekten acayip heyecanlandım.Muhteşem bir oyun geliyor burası kesin.
  • Şimdi bugün sakin kafa ile daha iyi bir değerlendirme yazarım diye tahmin ediyorum.

    İlk gün yaşadığımız olay aslında normaldi en azından bizim için. Çünkü bg'ye biraz da gönülden bağlı olduğumuz için biz hala aynı sanat tarzı, aynı görsellik, aynı combat sistemi kısacası bg2'de ki save dosyalarımızı alıp bg3'e entegre ederek maceraya devam edelim istiyorduk ama malesef olmadı. Tabi bunun en büyük nedeni bizim zamanımızın geçmiş olması :) Şunu kabul etmek lazım bugün bg3'ü yine bioware yapmış olsaydı DA'dan farksız olmazdı. Yani yine istediğimizi alamayacaktık. Bg3 zaten dnd5'e göre tasarlandı ki combat sistemi dnd5'de zaten TB desek yeridir. Owlcat bile yeni pathfinder'a TB sistemini açıklamışken bizim gibi eski oyuncuları dikkate almamalarını normal buluyorum. Kaldı ki daha önceki açıklamalarda hem wotc hem de larian tarafından bg'nin modern halini göreceğimizi biliyorduk. Yoksa larian menu tasarımını eski serilerden doğrudan da alabilirdi ki fark ettiyseniz eski bg serilerini anımsatan/hatırlatan tek bir şey bile yok. Yani tamamen bu dünya yeni jenerasyon için yeniden tasarlandı diyebiliriz. Şimdi bu gözle bg3'e baktığımda dikkatimi çeken aslında çok şey var. mesela;
    https://www.vg247.com/2020/02/27/baldurs-gate-3-romance-all-companions/

    Yani yeni nesil ilk kez, bizim zamanında grubumuza viconia,aerie'yi aldığımızda yaşadıklarımızın benzerini yaşayacaklar gibi duruyor. -)

    Sonuç olarak biz bu oyunu ayıla bayıla oynayacağız orası kesin larian kalitesi belli zaten. Bence bu duruma alışmak gerek.
  • Bonus;

    Pcgamer anket açmış durumda ve şuan 25 bin kişiden fazla oy kullanmış. TB önde gidiyor lakin oranlar eşit ayarda. RTWP için hala umut var. :)

    Siz oy kullanmayı ihmal etmeyin.
    https://twitter.com/pcgamer/status/1233410250776162306
  • PC Gamer'in sonuclarini takacaklarini zerre ihtimal vermiyorum, sadece gaz almadan ibaret kanimca. Zira steam forumlari yikiliyor; TB aciklandigindan beri fena kutuplasmalar donmekte:https://steamcommunity.com/app/1086940/discussions/

    Ayrica ufak bir nuansi hatirlatmak isterim: Owlcat TB'yi RTwP uzerinden getirecek, yani TB gelse bile oyun bastan RTwP kafasiyla tasarlanmis olacagi icin ve TB'nin sonradan getirilecegi gozetildiginde o kadar istikrarli bir mod olmama ihtimali yok sayilamaz.
    Kaynak:https://www.kickstarter.com/projects/owlcatgames/pathfinder-wrath-of-the-righteous/posts/2755596

    Baldur's Gate III[PC ANA KONU](3 Ağustos)[Türkçe]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bobafett -- 29 Şubat 2020; 23:34:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bobafett

    PC Gamer'in sonuclarini takacaklarini zerre ihtimal vermiyorum, sadece gaz almadan ibaret kanimca. Zira steam forumlari yikiliyor; TB aciklandigindan beri fena kutuplasmalar donmekte:https://steamcommunity.com/app/1086940/discussions/

    Ayrica ufak bir nuansi hatirlatmak isterim: Owlcat TB'yi RTwP uzerinden getirecek, yani TB gelse bile oyun bastan RTwP kafasiyla tasarlanmis olacagi icin ve TB'nin sonradan getirilecegi gozetildiginde o kadar istikrarli bir mod olmama ihtimali yok sayilamaz.
    Kaynak:https://www.kickstarter.com/projects/owlcatgames/pathfinder-wrath-of-the-righteous/posts/2755596

    Memnun olanlar yeni jenerayon (öyle diyorum artık) dnd oyuncuları ve klasik larian topluluğu. Memnun olmayan taraf daha önce IE ile geliştirilmiş oyunları oynayan oyuncu topluluğu..(bg1,bg2,iwd..vs) En son dos2'ye korece bile eklenmişti yani jrpg oyuncuları da larian'ı yeni keşfetmiş durumda ki malum jrpg'lerin çoğu genelde TB çıkar. Bg3 için onlarda heyecanlılar çünkü witcher ya da DA gibi ara sahne dialog..vs olacak oyunda. Özetle TB ağırlık basıyor rtwp'ye göre bu bir gerçek. Obsidian'ın poe'ye TB getirmesi ya da owlcat'ın TB düşünmesi de hep bu nedenlerden dolayı neticede ki daha çok insana ulaşmak, daha çok insanı kucaklayabilmek (aynı zamanda satış yapmak) son derece önemli.

    Bu arada RTWP olan bir oyunu TB'ye çevirmek kolaydır ancak TB tasarlanmış bir oyunu RTWP yapmak zordur. Larian'ın kaynağı yok mu peki var elbette ama yaparlar mı yapsalar da randıman tutar mı orası şüpheli. Belki mod şeklinde sonradan ekleyebilirler sonuçta geri dönüşleri dikkate alan bir firma bekleyip göreceğiz artık. Tam sürümün yayınlanması 1-2 yıl sürer zaten o zamana kadar da dos2'de olduğu gibi geri dönüşleri toplayacakları için baya oturmuş bir oyun oynarız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bobafett

    Bu gercekten uzdu iste!


    https://twitter.com/LarAtLarian/status/1233431915274870784
    TB'ye de bir şey demedim ama bu cidden beni de üzdü bu nedir arkadaş?

    DOS 3 koysalarmış oyunun ismini o zaman ?
  • The Temple of Elemental Evil'da da(dnd) bu durum 5 idi. TB oyunlarda bu sayının artması aslında çok ciddi sorunları da beraberinde getiriyor özellikle combatların uzaması,strateji kurma..vb en büyük neden. RTWP'de böyle bir sorun olmadığı için 8'e kadar yolu var sonrası zaten hammalık -) Oyun zaten daha alfa sürümünde ilerleyen zamanlarda bir çok değişiklik yapılacaktır. Dos1'de bile alfa ile tam sürüm arasında mekanikleri geçtim görsellik bile değişmişti. Bg3 de de öyle olacaktır ki şuan bol bol geri dönüşleri topluyorlar. Belki de bu sayı toee gibi 5'e çıkar ilerleyen zamanda kimbilir bekleyip görelim.
  • 4 bence de çok düşük bir rakam. 6 kişi de bile tam isteğe göre oturtamıyorduk takımı, şimdi iyice zor olur. "Follower" lar hariç diyor ama bu followerlar kesin görevler için gelecek sadece, kısa süreli olacaklardır. Ve eşyalarına, yeteneklerine karışamayız gibi geliyor bana.
  • 4 kişilik gruba bard, mage, priest, thief, ranger, barbarian, paladin, druid, warrior (dual-hand), warrior(tank with shield) hangi birini koyacaz?

    D&D şimdi thiefsiz olmaz, 1 slot ona gitti, hadi thief/mage dual class yapalım mage'de aradan çıksın. o da mage level'i thiefe yetişene kadar tuzaklar car sıkar.

    priest/fighter multi class yapsak eline shield verip tank yapsak hadi bunları da aradan çıkardık.

    yanına da 1 melee fighter / paladin / barbarian / berserker isteğinize göre seçin

    1 tane de ranged koydun bitti gitti. Tank tam tank değil, caster tam caster değil.

    1 slot saf mage'e ayırsan mage'in ezberlediği büyü sayısı belli ekip oyunun %90'ında 3 kişi kalır.

    Birde priest koysan kaldı 2 carrier...



    Druid, Bard, Monk, Shaman zaten hayal 4 kişilik ekipte ki bir çok classı da multi yapıp tam tadını alamıyacağız sanki.
  • Max size mod çıkar illaki. Futbol takımı gibi gezeriz ortalıkda
    Cidden ırklarda biraz değişiklik ve ara sinematikler olmasa; Divinity orginal sin ile tamamen aynı. Harita, konsep, grafik, oynanış, arayüz, skill hepsi hemen hemen aynı. Ben şahsen bir Dragon age ayarı bir oynanış bekliyordum.
    Larian bu konseptde yakaladığı başarının suyunu sıka sıka bir süre daha oyunlarında kullanıcak Paradoks gibi . Oyuncular tencere kaldırana kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Miralay Kaplan -- 2 Mart 2020; 17:12:34 >
  • Oyun duyurulduğunda buraya yazmıştım en kötü tercih larian diye. Kendimce haklı çıktığımı da görüyorum baldur's gate ruhunu öldürmüşler malesef. Obsidian dan çıkacak bir sonraki crpg'yi bekleyeceğiz yapacak birşey yok. Pillars of eternity ilk oyun yer yer baymıştı. 2. oyun ilkine göre daha başarılıydı, adamlar şuan tam yeni nesil ve eski nesli aynı payda da buluşturdu iki oyunun ardından BO3 ü alsalardı büyük ihtimal tam olması gerektiği gibi yaparlardı.
  • Yeni bir röportaj daha çıktı.
    https://www.geek.com/games/return-of-the-king-an-interview-with-baldurs-gate-iii-producer-david-walgrave-1819466/

    Onaylanan ve dikkatimi çekenler;

    - Oyunun hardcore mod'u tamamen eski nesil oyunculara hitap edecek. Yeni nesil tabiri ile oyunun simülasyon tarafı -)
    - bg3'de bg1 ve bg2 hatta kitapları okuyanlar için tanıdık mekanlar/karakterler göreceğimiz kesinleşti. Bu ilginç olacak sallıyorum bizlere bir sürpriz yapıp elflerin uzun yaşadığını varsayarak mesela jaheira ya da belki imoen gibi bir karakteri 3D detaylı olarak göstermeleri ve onlarla sohbet etmek keyifli olacaktır. (yılın sorusu acaba nasıl modellediler?)
    - dos mekaniklerin %20-30'u diyorlar. Tüm dnd mekaniklerini sıfırdan yazıp eklemek ve bunu test etmek için erken erişim ciddi ciddi şart görünüyor.

    Bonus: Frpnet'de bir özet geçmiş oyunda olacaklara dair.
    https://frpnet.net/haberler/oyun-haberleri/baldurs-gate-3-oynanis-videosu-sonunda-yayinlandi

    @miayke; Obsidian'ı MS satın aldı malum o yüzden poe ile uğraşacaklarını sanmıyorum ki poe'nin lisans hakları kendilerinde yani MS'ye satmadılar. Poe uzun bir uykuya dalmış olabilir ki bence gerek yok pathfinder gibi bir oyun dururken. Ona bir göz atmanı öneririm IE adına farklı bir şeyler görmek istiyorsan. Şahsım adına bence pathfinder poe'den çok çok daha iyi bir oyun.

    @Miralay; Son çıkan haberlere göre oynanış yönü ciddi ciddi farklı olacak dos'a göre. Acaba menü tasarımını özellikle dos oyuncuları zorluk çekmesin diye mi böyle dizayn ettiler diye düşünmedim değil. Gerçi daha alfa sürümü ilerleyen zamanlarda değişikliğe bile gidebilirler.
  • Divinity oyanamadığımdan soruyorum, bu turn based sistem heroes of might and magic'deki gibi yani grupla haritada gezerken karşıya mob çıkınca oyun kendiliğinden duracak sırayla karakterler bizden komut mu bekleyecek satranç tahasındaki gibi? 1 turn içinde belli bir hareket etme alanı ve skill atma olayı mı olacak? APR'si 5 olan fighter sırası geldiğinde 5 ayrı düşmana tek tek vurabilecek mi?

    Ya da güçlü bir büyücünün olduğu alana bir kaç iskelet summon edip haritanın karanlık tarafına ya da thief ile haritayı açıp büyücüyle isketelleri savaştırabilcez mi?

    Ya da kallavi bir fighter kasıp tüm trashin arasında whirlwind'le salamıcaz mı? Ya da bir combatta büyücüyü geride tutup hiç combata sokmadan önde fighter paladinlerle alanı temizleyebilcez mi? Haritada ilerlerken thief önden giderken düşmana yakalanınca ne oluyor? Arkada kalanlar savaşa turn turn yürüyerek mi geliyor?

    Bir de cast time'ı farklı olan büyüler ne olacak? Büyüler okçuyla interrupt edilebilecek mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aeris -- 3 Mart 2020; 16:18:54 >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.