Şimdi Ara

B8 Passat Hill Holder Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.005
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, geçtiğimiz hafta B8 Passat aldık. Araçta en ufak rampada dahi Auto Hold butonu aktif değilken geriye kaçma mevcut. Yani, alıştığımız otomatik şanzımanlardaki kaydırma fonksiyonu rampada işe yaramamakta. Auto Hold butonu açıkken de dar yerlere park etmek sıkıntı olduğu için her park işlemi esnasında Auto Hold'u devreden çıkartıp sürüş esnasında tekrar devreye almak zorunda kalıyoruz.

    Diğer araç olan 308'de ise aracım rampadayken otomatik olarak Hill Holder'ı devreye alıp gaza dokunmamla tatlı bir şekilde freni bırakıyor. Düz yolda veya park ederken ise illa gaza basmamı istemediğinden park esnasında beni hiç tedirgin etmiyor.

    Passat'ta belirtmiş olduğum bu problemin bir çözümü, varsa Hill Holder özelliğini sürekli aktif ederek Auto Hold fonksiyonundan kurtulmak mümkün müdür?

    Edit: Belirtmeyi unutmuşum, araç 2017 Passat 1.4 TSI ACT Highline DSG.

    Edit 2: Auto Hold bulunan araçta Hill Holder bulunmuyormuş. DSG'nin normal çalışması bu şekildeymiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 29 Ocak 2020; 22:25:12 >







  • Auto Hold ile Hill holder farklı özellik sayılırlar. Passatta ikiside mevcut.
    Hill Holder fonksiyonu için frene dibine kadar basmak gerekiyor.
  • thelordof kullanıcısına yanıt
    Hocam az önce test ettim fakat frene dibine kadar bassam da, rampada birkaç kez pompa hareketi yapsam da hill holder devreye girmiyor. B8'de hill holder bulunduğuna emin misiniz? Ayarlardan mı aktif etmem gerekiyor?
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Ayarlara bakın yine de. Kendiliğinden aktif diye biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hill holder eski bir teknolojidir. B8 kasada daha üst versiyon olan auto hold vardır. Hill holder sadece yokuşta anlık destek olurken auto hold frene basıldığında aktifse her koşulda devreye girer. Yani yukarıda söylenen gibi iki ayrı sistem B8 de veya herhangi bir VW modelinde yoktur.
    Kullanmak istemiyorsanız kapatma tuşu el freninin yanında, boşuna araç ayarlarını kurcalamayın.
    Aktif olduğunda göstergede yeşil yanar. El freni çekiliyse aynı lamba kırmızı yanar.
    Ben her koşulda hep açık kullanıyorum ve çok memnunum. Bu özellik olmayan bir araca bindiğimde de birşey eksikmiş gibi geliyor.
    İyi günler dilerim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • autotech1 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için öncelikle teşekkür ederim.

    Benim sorunum aslında şu, normal kullanım esnasında hiçbir problem yok ve dediğiniz gibi bekleme esnasında konfor olarak Hill Holder'dan daha başarılı bir sistem. Fakat park manevrası yapacaksanız -özellikle de rampada- aracın Auto Hold'dan kurtulması için gaza fazla basmanız gerekiyor. Bu da dar alanda manevra esnasında kaza riski oluşturmakta. DSG'nin kaydırma hareketi olmadığından rampada park ederken Auto Hold'u kapatırsam bu sefer de geriye kaçıyor araba. Bundan dolayı rampada dar alana park etmeye korkar oldum. Yok mudur bunun bir çözümü?
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Dar alanda yokuşa park etmek zaten sıkıntılı bir iş. Auto hold sistemine alışmak gerekiyor. Gaza çok hassas bir ayarla basmanız lazım. Ne fazla ne de az. Bazen el frenini çekmek de yokuşlarda park ederken işe yarayabilir. Yine gaza bastığınızda otomatik el frenini bırakır. Bunun başka çözümü yok. İyi günler...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • autotech1 kullanıcısına yanıt
    Şimdiye kadar onlarca araç kullandım, ilk defa bir aracı parkederken bu kadar zorluk yaşıyorum. Auto Hold kalibrasyonunda bir sıkıntı var sanırım. Otomatik şanzıman konforu arttırmak için alınıyor ama DSG'de durum tam tersi gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Şimdiye kadar onlarca araç kullandım, ilk defa bir aracı parkederken bu kadar zorluk yaşıyorum. Auto Hold kalibrasyonunda bir sıkıntı var sanırım. Otomatik şanzıman konforu arttırmak için alınıyor ama DSG'de durum tam tersi gibi
    valla ben ne manuel golfümde ne de dsg passatımda auto hold ile ilgili hiçbir alışma sorunu yaşamadım. park esnasında da herhangi bir sıkıntısı yok. bence çok konforlu. bebekten zincirlikuyu'ya çıkan o dik yokuşta bile araba hiç kaymıyor, harika bişey.
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Hocam normal sürüş esnasında haklısınız, auto hold gerçekten ışıklarda beklerken ya da rampada duruşlarda frene basmayı gerektirmediği için Hill Holder'a göre büyük rahatlık.

    Ancak benim yaşadığım sorun normal sürüşte değil. Örneğin rampada önden 20 cm arkadan 20 cm boşluk olan bir park yeri düşünün. Buraya park ederken ilk hamle olarak geri geri yanaşıp arkadaki araca sıfırladık kendimizi. Vitesi D'ye alıp ileriye yavaşça hızlanmak istediğim zaman gaza %5 basıyorum araç duruyor, %10 basıyorum araç hala duruyor, %15 basıyorum araç istemediğim kadar ivmeli fırlıyor bu da bende tedirginlik yaratıyor

    Bunu nasıl ifade etsem bilemiyorum, o eski tork konvertörlülerdeki yumuşaklık ve tatlı tatlı aracı ileri kaydırma hareketi olmuyor sanırım bu DSG'lerde. Sanki araç kullanmayı yeni öğrenen birisi gaz pedalını tam kullanamıyormuş da gereksiz gaz/fren yapıyormuş gibi oluyor

    Düzde dar alanlarda Auto Hold'u devreden çıkartarak vitesin kaydırma hareketini kullanarak park etmede hiçbir sorun yok ancak rampada Auto Hold'u devreden çıkarttığımda bu sefer araç bariz bir şekilde geriye kaçıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Hocam normal sürüş esnasında haklısınız, auto hold gerçekten ışıklarda beklerken ya da rampada duruşlarda frene basmayı gerektirmediği için Hill Holder'a göre büyük rahatlık.

    Ancak benim yaşadığım sorun normal sürüşte değil. Örneğin rampada önden 20 cm arkadan 20 cm boşluk olan bir park yeri düşünün. Buraya park ederken ilk hamle olarak geri geri yanaşıp arkadaki araca sıfırladık kendimizi. Vitesi D'ye alıp ileriye yavaşça hızlanmak istediğim zaman gaza %5 basıyorum araç duruyor, %10 basıyorum araç hala duruyor, %15 basıyorum araç istemediğim kadar ivmeli fırlıyor bu da bende tedirginlik yaratıyor

    Bunu nasıl ifade etsem bilemiyorum, o eski tork konvertörlülerdeki yumuşaklık ve tatlı tatlı aracı ileri kaydırma hareketi olmuyor sanırım bu DSG'lerde. Sanki araç kullanmayı yeni öğrenen birisi gaz pedalını tam kullanamıyormuş da gereksiz gaz/fren yapıyormuş gibi oluyor

    Düzde dar alanlarda Auto Hold'u devreden çıkartarak vitesin kaydırma hareketini kullanarak park etmede hiçbir sorun yok ancak rampada Auto Hold'u devreden çıkarttığımda bu sefer araç bariz bir şekilde geriye kaçıyor.
    önceki mesajda da anlamıştım zaten ama ben böyle bir sorun yaşamıyorum. aracı çok rahat yavaş yavaş kaldırabiliyorum.




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Anladim hocam, teşekkür ederim. O zaman servise gidip test araci ile bir karsilastirma yapmamda fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar, konuyu hortlatmış oluyorum ancak aynı problemi ben de yaşıyorum. @talhadogdu konu ile ilgili bir gelişme oldu mu? DSG yüzünden gerçekten aracımdan soğudum. Hem bu problem hem de titreme ve saçma sapan vites seçim problemleri beni bezdirdi. Garantisi olmasına rağmen vw servisine garantiden dsg değişimi yaptıramadım.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.