Şimdi Ara

B sınıfı araca 80-100 bin TL para vermek ??? (16 Ekim 2017 fiyatları) KALBİ OLAN GİRMESİN (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
150
Cevap
1
Favori
9.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben de bu durumdan hoşnut değilim ya da ne bileyim mevcut durumu tasvip etmek, durumun ne kadar da iyiye gittiğini göstermek/iddia etmek gibi bir amaçla atmadım mesajı.

    Durumun vahametinin farkındayım ama 1999/2017 mukayesesi yapınca da böyle bir durum çıkıyor ortaya. Bu demek değil ki asgari ücretlinin durumu 99 a göre güllük gülistanlık.

    Aynı hesaplamayı usd kuru ile yapınca;

    2017 yılı polo başlangıç fiyatı 64.900,00
    2017 yılı usd kuru 3,66

    64.900,00 / 3,66 = 17.732 usd


    1999 yılı polo başlangıç fiyatı 4.621.000.000
    1999 yılı usd kuru 413,190

    4.621.000.000 / 413,190 = 11.183 usd

    usd bazında %50 artmış aracın fiyatı.
  • mfeker89 kullanıcısına yanıt
    O zaman en ucuz araca fazladan 5bin fazla ödüyoruz. Bunu hesaplayan firma mı suçlu yoksa hesaplatan devlet mi? Mevcut araçlarım eskiyene kadar bineceğim bu sistem değişmedikçe emeğimi kaptırmam artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silenforce

    Dizellerin fiyatı umarım daha fazla uçar bizde benzinli arabalarımızla devam ederiz

    Dizel avantajı Istanbulda 50 kuruşa inse de şehir dışında bu rakam 100 kuruşu geçiyor. Benzinde böyle bir indirim yok ama. Ayrıca 4 yıl önce dizel benzin farkı 30 kuruş civarlarına da inmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Ötv ve ötv üzerinden kdv alınması ile ara ara ötv oranlarının artışları da söz konusu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • polo dsg değil düz vitesi 91,000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 22tupac

    polo dsg değil düz vitesi 91,000

    hocam o ''Yeni Polo''

    Yeni Polo 1.6 TDI SCR 95 PS Manuel Comfortline 91.800,00 TL

    İlk mesaja ekliyorum bunu da.
  • Dün güncel fiyat listelerine bakarken bir araç gördüm, benzinlisi ile dizeli arasında tam 30bin TL fark vardı. Şok oldum.

    30 bin TL sıfır alırken fark ver, artık 397 yılda amorti edersin benzin parasını....
  • ofamof kullanıcısına yanıt
    evet yeni poloymuş şimdi gördüm :D
    bu arada burda da 20.000 lira fark var motorlarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CarlBenz

    Vermeyin çok basit, ikinci elde temiz araç çok var.

    ikinci elde temiz araç çok var.





    yaw he he




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten dediğiniz konuda haklısınız hatta şöyle birşey var devlet şimdi eski araçlar icin MTV yüzde 25 acikladi fakat 2018 de alınacak sıfır araç için hem net fiyat hem motor hacmine göre değişen oranli MTV zammi bindirdi. Yani 31 Aralık 2017 de alinan sıfır araç ile 1 Ocak 2018 de alınan araç arasinda dağlar kadar MTV farkı oluşacak. Allah Aziz Türk milletine sabır versin diyorum. Bunlar ne yapmaya çalışıyor ben anlamadim. Elin suriyelisini aldılar ülkeye. Şimdi ırak halki ülkesini terketmeye başlamış. Onları da ümmetin torunu diye alırlar güzel ülkemize. Sen ozaman izle vergi zamlarını 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Desenize 98 model Clio'm ile daha nice yıllar beraberiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı geliyorsa almayacaksın arkadaş bu kadar basit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stand Alone

    Pahalı geliyorsa almayacaksın arkadaş bu kadar basit.

    Çok ilginç bir cevap :alkış:
  • Yedi ay önce, ıvırı zıvırıyla 55.000 TL'ye 2015 üretim, sıfır, otomatik vites sedan almıştım. Listedeki araçların yarısından daha değerli benim gözümde aracım.

    Ekonominin hali, geldiğimiz nokta.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    VW POLO 1999 yılı fiyatları. 4621 lira başlangıç fiyatı.



    B sınıfı araca 80-100 bin TL para vermek ??? (16 Ekim 2017 fiyatları) KALBİ OLAN GİRMESİN



    B sınıfı araca 80-100 bin TL para vermek ??? (16 Ekim 2017 fiyatları) KALBİ OLAN GİRMESİN

    1999 yılında yaklaşık 870 küsür lira maaşım vardı. Buna göre polo için 4621/870=5.3 maaş
    Şimdi yeni polo 91.800 TL. Şimdi maaşım 8200 küsür lira. 91800/8200=11.2 maaş.

    Üstelik o zamanki maaşımla şu anki maaşım arasında kıdemden dolayı %70 kadar da fark var. Denk olsa 19.1 maaş ederdi.

    Araba için 5.3 maaş --> 19.1 maaş, vahim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Abi benzinli olsun C - D sınıfı olsun.

    Bizim millet kadar Dizele düşkün başka ülke yoktur sanırım.

    Ne halt var dizelde arkadaş.

    Git 65 Bine Megane 4 Sedan al mis gibi LPG taktır 20 kuruşa gez. Dizelmiş 90 binmiş B sınıfıymış la bi yürüyün gidin ya

    Geri kalan 30.000 TL ile de 20-30 yıl gezersin

    Yeni 60600 liraya Megane 4 Joy 1.6 manuel aldım. 1.5 DCi manuel 80800 idi.
    Aradaki 20200 TL farkı kapatmam için ortalama tüketimde 130 bin km kadar yol yapmam lazım.

    Yılda ortalama 10 bin yaparım. (1.5 ayda 436 yapmışım buna İzmir-Denizli gelişi dahil)
    Bu 10 binin 1000 max 2000 km (ki zor) şehir içi. Geri kalanı şehir dışı ve uzun yol.
    2000 şehir içi desek 160 bin küsür yapar. Dizel bakım farkını da eklersek benim dizelden kara geçmem için 175 bin km filan yol yapmam lazım.
    Üstelik 160-175 bin benzinli iyi denirken dizele ölü eşek muamelesi yapılır ikinci elde.

    Ben senede 10 bin ile 17-18 yılda kara geçeceksem dizelin bana mantığı yok. (tork beni fazla ilgilendirmez, sakin kullanan moruğum)
    20-30 yıl olmasa da az kullanana dizele büyük fark vermek anlamsız.

    NOT : Mesajınız eski ama konu canlanınca yeni gördüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 19 Ekim 2017; 16:50:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Abi benzinli olsun C - D sınıfı olsun.

    Bizim millet kadar Dizele düşkün başka ülke yoktur sanırım.

    Ne halt var dizelde arkadaş.

    Git 65 Bine Megane 4 Sedan al mis gibi LPG taktır 20 kuruşa gez. Dizelmiş 90 binmiş B sınıfıymış la bi yürüyün gidin ya

    Geri kalan 30.000 TL ile de 20-30 yıl gezersin

    Yeni 60600 liraya Megane 4 Joy 1.6 manuel aldım. 1.5 DCi manuel 80800 idi.
    Aradaki 20200 TL farkı kapatmam için ortalama tüketimde 130 bin km kadar yol yapmam lazım.

    Yılda ortalama 10 bin yaparım. (1.5 ayda 436 yapmışım buna İzmir-Denizli gelişi dahil)
    Bu 10 binin 1000 max 2000 km (ki zor) şehir içi. Geri kalanı şehir dışı ve uzun yol.
    2000 şehir içi desek 160 bin küsür yapar. Dizel bakım farkını da eklersek benim dizelden kara geçmem için 175 bin km filan yol yapmam lazım.

    Ben senede 10 bin ile 17-18 yılda kara geçeceksem dizelin bana mantığı yok. (tork beni fazla ilgilendirmez, sakin kullanan moruğum)
    20-30 yıl olmasa da az kullanana dizele büyük fark vermek anlamsız.

    NOT : Mesajınız eski ama konu canlanınca yeni gördüm.

    Aracı hiç satmayı düşünmüyorsanız haklısınız.Ama satacaksanız hesap yanlış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gentleman_

    Yedi ay önce, ıvırı zıvırıyla 55.000 TL'ye 2015 üretim, sıfır, otomatik vites sedan almıştım. Listedeki araçların yarısından daha değerli benim gözümde aracım.

    Ekonominin hali, geldiğimiz nokta.

    Evet cok degil mart ayinda 51bine alinabiliyordu o aylarda cok ugrastim tanitayim diye alan aldi firsat kacti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: melikulupinar


    quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Abi benzinli olsun C - D sınıfı olsun.

    Bizim millet kadar Dizele düşkün başka ülke yoktur sanırım.

    Ne halt var dizelde arkadaş.

    Git 65 Bine Megane 4 Sedan al mis gibi LPG taktır 20 kuruşa gez. Dizelmiş 90 binmiş B sınıfıymış la bi yürüyün gidin ya

    Geri kalan 30.000 TL ile de 20-30 yıl gezersin

    Yeni 60600 liraya Megane 4 Joy 1.6 manuel aldım. 1.5 DCi manuel 80800 idi.
    Aradaki 20200 TL farkı kapatmam için ortalama tüketimde 130 bin km kadar yol yapmam lazım.

    Yılda ortalama 10 bin yaparım. (1.5 ayda 436 yapmışım buna İzmir-Denizli gelişi dahil)
    Bu 10 binin 1000 max 2000 km (ki zor) şehir içi. Geri kalanı şehir dışı ve uzun yol.
    2000 şehir içi desek 160 bin küsür yapar. Dizel bakım farkını da eklersek benim dizelden kara geçmem için 175 bin km filan yol yapmam lazım.

    Ben senede 10 bin ile 17-18 yılda kara geçeceksem dizelin bana mantığı yok. (tork beni fazla ilgilendirmez, sakin kullanan moruğum)
    20-30 yıl olmasa da az kullanana dizele büyük fark vermek anlamsız.

    NOT : Mesajınız eski ama konu canlanınca yeni gördüm.

    Aracı hiç satmayı düşünmüyorsanız haklısınız.Ama satacaksanız hesap yanlış.

    Niye yanlış olsun ki. Uyguna aldım uyguna satarım. Nihayetinde her malın bir alıcısı vardır.
    Üstelik az km yapacağımdan dolayı (temiz de kullanırım) uzunca bir süre sonra satsam bile eşek gibi kullanılan muadillerinden yükseğe gider.

    Tahminimce 4-5 yıl sonra değişirim. Şimdi pek gezmiyorum ama emekli olunca biraz turlamak lazım.
    4-5 yaşında max 50-60 bin yapmış temiz bir sedan bizde havada karada satılır.
    Satmayıp gerçekten gezip tozup 160-175 bin yapsam benzinli kolay elden çıkar ama dizel ölü fiyatına düşer.

    Bu durumda uygun olursa dizele bakabilirim. (otomatik de olabilir) Uygun olmazsa yine benzinli bakarım.
    Yok arabayı imkan bulamayıp 4-5 yılda değiştirmez 10-12 yıl kullanacak olursam tüpleriz gitsin.
    Zaten bu motor benzinden ziyade tüpe uygun olsun diye yapılmış.

    NOT : Alırken ikinci ellere de baktım. (Arabaya fazla para vermek istemem. Benim için amaç değil araçtır. Eşya sonuçta.)
    3-4 yıllık temiz düzgün C sınıfları için 45-50 isteniyordu neredeyse. Şüpheli ikinci ele 45-50 vereceğime sıfıra 60 vermek daha makul.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 19 Ekim 2017; 16:52:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x571


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Üretim yok cari açık balon olmuş banka borçları patlamış kimsede sıcak para yok. Ekonomi namına bişey kalmadı bide milyonlarca aç mülteci var... Bu zamlarla kalsın diye dua etmek lazım. Bunlar iyi günlerimiz. Yakında Hindistan gibi herkes motosiklete binecek.



    B sınıfı araçların 80 90bin olması bizim fakirleştiğimizin iyi bi göstergesi. 90ı geçince rüzgar sesi almaya başlaya kağıt gibi araçlarla içinde 3 5 oyuncak var diye avunup eşe dosta hava atar olduk.



    Adam akıllı bi arabaya binemiyoruz. Şahsen 35 yaşındayım eşimde bende çalışıyoruz daha yeni c sınıfı araç alabildik "oh be araba buymuş" diyorum.



    Benim standartlarımda avrupalı akrankarım için bi 520 ya da a6 almak normal hatta çocuk olduğu için ihtiyaç.



    Ben şimdi çıkıp bi devlet büyüğüne 520 benim hakkım ihtiyacım lüks değil desem beni topa tutarlar...

    madem sıcak para yok ekonomi balon olmuş kim veriyor bu arabaları 150bin i . kim veriyor bu evlere 500bini. bende 35 yaşındayım yok öyle bir paramız yani. bence ekonomi çok iyi biz çarkımızı döndüremediğimiz için ağlanıyoruz. yoksa bir ev bir araba al kafadan 750bin tl milyonerliğe oynuyorsun yani. hadi bunların %50 si akp li devlet imkanlarını kullandı soğüşledi falan. geri kalanı da mı akp li. yok aga bu işte bir yanlışlık var.

    bende anlayamıyorum
    büyük ironi...

    alım gücü zayıflıyor
    lakin bu araçlar satılıyor.

    bu durumu ekonmist açıklasın .




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.