Şimdi Ara

PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU (843. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Atatürk_1881 Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 14 Misafir (2 Mobil) - 13 Masaüstü2 Mobil
5 sn
107.777
Cevap
259
Favori
3.949.905
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
167 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 841842843844845
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uğur37 kullanıcısına yanıt

    daha eğlenceli birşeyler olsun ozaman


    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]Selçuktwitter
    “Şu videoyu görünce üşenmedim ve bu meme'i hazırladım. Bence eğlenceli oldu :D PS vs XBOX https://t.co/jymkC7nXy4”
    https://twitter.com/rageoyun/status/1413825443875143681?s=20
  • [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    @brnbry ön hazırlık olsun. Erol Taş is coming!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 843 sayfa olmuş, vay be.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu tabloya baktıkça Rdr2 animasyonlarına, Detroit grafiklerine verilen emeği hatırlıyor ve üzülüyorum.

    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Hepimizin ortak düşmanıdır bu mobil platform. Paint terk oyunlar kısa sürede büyük kazançlar elde etmeye başladı. Kaliteli oyunculuğun önündeki tek engel bu lanet platformdur ve bu gidişle konsol/pc oyunculuğu bitecek ya da kaliteli oyun asla göremeyeceğiz. Ps1 kütüphanesi bile mobildeki çöplerin tamamından daha iyiyken mobilin bu kadar rabet görmesi elem verici.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Funder -- 31 Ağustos 2021; 16:3:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sony heatsink'i komple kaldırıp, konsolun üstüne soğuk yerlerde kullanınız yazsa burada savunacak bir kitle var. [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 


    fazla ısınma yüzünden error veren ilk seri ps5'ler varken daha kötü soğutma koyma fikri kimden çıktıysa tebrik ederim. böyle fanbase oldukça sony daha çok şey kısar bu konsollardan.

  • Rampage kullanıcısına yanıt
    Hocam öyle demeyin Sony'nin mühendisleri felan yok mu bilmiyorlar mı adamlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • haklısın hocam o yüce ultra mega ssd'yi yapan sony soğutma işini mi çözemeyecek. [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 

  • Yıllar sonra canım FM oynamak istedi. Hafta sonu açtım nasıl özlemişsem gün boyu oynadım. Xbox'ı olan ve futbol meraklısı olan varsa tavsiye ederim ücretsiz.

  • Rampage kullanıcısına yanıt
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]

    Fazla ısınma yüzünden hata veren konsollar şekildeki gibi konumlandırılan konsollar. Xbox Series X'e de aynısını yapın, Xbox Series S'e de aynısını yapın, Xbox One X'e, PS4'e, PS4 Pro'ya da aynısını yapın, isterseniz gidin notebook'u aynı şekilde konumlandırın, ya da masaüstü bilgisayarı aynı şekilde konumlandırın olacak şey tüm cihazlarda aynıdır. Kendim evimde düzgün yer olmadığı için Xbox One X'i tv standı altında olan yere konumlandırdım. Daha öncesinde daha hava alan bir yerdeydi. Şu an PS4 Pro'dan çok daha fazla uçak sesi çıkartıyor. Ben şikayet ediyor muyum? Hayır çünkü konsolun düzgün hava almadığı için o sesi çıkarttığını ve hata verirse o yüzden hata vereceğini biliyorum. Ben hiçbir yerde düzgün şekilde konumlandırılmış konsolların fazla ısınmadan dolayı hata verdiğini görmedim. Varsa öyle bir durum paylaşın biz de görelim.


    Savunmak ile gerçeği paylaşmak arasında geceyle gündüz kadar fark var ama işte bazı arkadaşlar bunu anlayamıyor. Anlayamayanlara da bir taraflarımla gülüyorum kimse kusura bakmasın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 31 Ağustos 2021; 16:45:59 >




  • MortalRide kullanıcısına yanıt
    Değerli paylaşımlarınızın devamını bekliyoruz...

    Hocam şimdi iki konsolu karşılaştırmak açısından, Xbox Series X ile PlayStation 5'in özellikle ekzos fanlarindan çıkan sıcaklıkların bir karşılaştırması var mı, bu son soğutma seçeneği ile karşılaştırırsak...

    Bir de çekirdek üstündeki ısılar hakkında herhangi açıklanmış bir veri var mı?

    Isı denilince, böyle patlayan Xbox'lar da var.
    [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 31 Ağustos 2021; 17:38:10 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Hocam bu exhaust noktaları olarak değerlendirildiğinde Austin Evans ilk çıkan kasaya göre 3-5 derece sıcak diyor. PS5 35 Xbox Series X ise 49 derecede çalışıyor Cnet'in yaptığı ölçümlere göre. PS5'in yeni versiyonu maksimum 5 derece daha yüksek çalışıyor dersek maks PS5 sıcaklığı 40 derece oluyor Xbox Series X 49 derece. Yani o açıdan değerlendirme yapılırsa PS5, Xbox Series X'ten 9 derece daha serin çalışıyor oluyor son versiyonda bile. Ancak bu yöntem sağlıklı bir ölçüm yöntemi değil. Ben şu an Die üzerinden ve direkt memory modülleri üzerinden yapılacak ölçümleri bekliyorum birisi eninde sonunda yapacaktır. En sağlıklı ölçüm o şekilde yapılıyor çünkü. Yapıldığında da gördüğüm anda burada paylaşacağım. Eğer ciddi bir sıcaklık farka varsa ve bu performansa etki edecek gibiyse gömmekten çekinmem, eğer ciddi bir sıcaklık farkı yoksa ve/veya performansa etki edecek cihaz ömrünü kısaltacak bir sıcaklık farkı yok ise de bu yapılan işlemin cihazda ciddi bir etki bırakmadığı ortaya çıkacak.


    Bu paylaşılan "Patlamış Xbox Series X" ise yanlış bilmiyorsam çok daha önce paylaşılmıştı. Şimdi ise Reddit'te trollük yapan bir PS fanboyu paylaşmış. İşin aslını tam net olarak bilmiyorum ama araştırdığım kadarıyla birisi gitmiş Xbox Series X'in exhaust çıkışına devamlı şekilde vape ile üflemiş. Cihazdaki soğutma sisteminde sorun oluşmuş bu yüzden cihaz içten dışa doğru ya erimiş ya da patlamış. Hatta bu yüzden Xbox resmi Twitter hesabı "Bunu söyleyeceğimizi hiç düşünmezdik ama lütfen Xbox Series X veya S konsollarının exhaust noktalarına vape ile üflemeyin. Soğutma sisteminde oluşan arızadan dolayı ciddi problemlerle karşılaşabilirsiniz. Vape üflemesi dışında cihazında sorun oluşan var ise support biriminden yardım alabilirsiniz" şeklinde bir Tweet paylaşmıştı.

    İlk gördüğümde ne cins insanlar var demekten kendimi alamadım :D
    https://www.cnet.com/news/microsoft-please-dont-blow-vape-smoke-into-your-xbox-series-x/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 31 Ağustos 2021; 17:50:29 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • @MortalRide hocam, son birkaç sayfayı okudum. Gereğinden fazla iddialı cümleler kuruyorsunuz.


    "Savunmak ile gerçeği paylaşmak arasında geceyle gündüz kadar fark var ama işte bazı arkadaşlar bunu anlayamıyor."


    Sizin paylaştıklarınızı gerçek olarak mı kabul etmeliyiz? Paylaştığınız şeyler twitler, youtube videoları ve "I don't know much" ile başlayan bir mühendisin yazdıkları. Ben de 10+ yıllık deneyimli bir bilgisayar mühendisiyim, benim yazdıklarımı gerçek kabul eder misiniz?


    Bu konuda gerçeği söyleyebilecek kişiler ya Sony'nin kendisi olur, ya da konsola benchmark uygulamaları kurup sensörlerle test yapabilecek bir ekipte olur. Onun harici sizin paylaştıklarınız da, yapılan basit testler de genel olarak aynı geçersizlikte.


    Benim ve forumdaki çoğu kişinin gördüğü şu. Soğutmadaki pahalı parça olan bakır miktarı azaltılmış, blok küçültülmüş, fan değişmiş. 3 boyutlu yapılarda genelde kompleksite arttıkça maliyet artar, dolasıyıla fan yaprak sayısının azalması boyut büyüse bile maliyet azaltma anlamına gelebilir. Dolayısıyla buradaki arkadaşların bunu eleştirmesi gayet normal. Sizin yaptığınız karşı görüş sunmak, "gerçekleri paylaşmak" değil...


    Bu verdiğim bir örnek, fakat geçmişe dönük buna benzer bir sürü aklıma gelen olay var. Baktığınız kaynaklar resmi ya da güvenilir olmuyor, ama etkisine kapılıyorsunuz.


    -PS5'te infinity cache olabileceğini iddia ettiniz.

    -Bütün konsollarda aynı özelliklerde çalışacak Unreal Engine 5 üzerinden PS5 reklamı yaptınız. Okuyan da Nanite, Lumen vs sadece PS5te olacak sandı.

    -Control oyununda XBoxtaki FPS düşüşlerini konsolun mimarisine bağladınız. Biliyor musunuz, oyuna update gelmese de Xboxa gelen updateler ile FPS sorunları çözülmüş. DF Weekly videosunda görebilirsiniz.

    -Ratchet & Clank: Rift Apart sadece PS5 SSD'si ile mümkün dediniz. Playstation Developer'ı Xbox'ta da sorunsuz çalışır dedi, hem de PS fanı bir youtube kanalında.

    -External SSD'ler daha hızlı çalışınca bu sefer IO mimarisini övdünüz. Buna katılmakla birlikte bir sorum olacak. Madem SSD sadece bir faktör, neden daha maliyetli ve değiştirelemez 800GB SSD yerine, 1 TB NVME koymadılar. Diğer komponentler ile birlikte yine bu hızları görebilecekmişiz son testlerden anladığımıza göre.





  • patlayan xbox haberine inananları da gördük ya daha da görecek bir şey kalmadı. [sizer]PLAYSTATION VS XBOX TARTIŞMA KONUSU[/sizer] 

  • MortalRide kullanıcısına yanıt
    Şimdi sizin yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile işlemci üzerindeki sıcaklıkları bilmiyoruz, elimizde herhangi bir bilgi yok, bilinen tek şey, eksoz fanlarindan çıkan sıcaklık.

    Şimdi PlayStation 5 için malzemeden çalıyor diyen kişiler olaya bir de şu açıdan baksın, Sony malzemeden çaldı, mühendislik sıfır, egsoz fanınından çıkan sıcaklık 40 derece, ancak Xbox piyasaya sürüldüğünden beri 49 derece ise malzeme çaldı diyen kişilerin mantığı ile ben şunu söylesem yanlış olmaz;

    Xbox'ta konsollarin ilk çıktığı dönemden bu yana malzemeden ağır çalmış...

    Yani 40 vs 49 yapınca ortaya çıkan durum bu. 49'a laf etmeyenler, lütfen PlayStation 5'in yeni soğutma çözümü hakkında eleştiri yapmasın, yapacak olanlar önce 9 derece daha ekleyip Xbox ile ilgili eleştirileri tüketsin, PlayStation'a ondan sonra bakarız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 31 Ağustos 2021; 18:9:59 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hazır olun Manas destanı geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bu tarz bir kıyaslama yapılamaz çünkü Xbox Playstation'dan çok daha güçlü bir cihaz , kullanılan SoC , Playstation'da olandan çok daha pahalı , bunu üzerine Xbox PS gibi 9.2 ile 10.2 arasında belirsiz bir noktada kendisini sürekli ayarlayan bir cihaz değil her noktada , her durumda 12.1 TF sabit performans sunmak zorunda.


    Yani söylediğiniz bu konu GTX 1070 neden GTX 1050'den çok ısınıyor gibi birşey.


    Adamlar çok daha yüksek performansı Ps'den daha küçük bir alanda sunuyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Periah -- 31 Ağustos 2021; 18:19:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • williamwallace88 W kullanıcısına yanıt
    Hocam heatsink konusunda direkt cümlem şu : "Özetlemek gerekirse ilk PS5 ile ikinci PS5 arasında hissedilebilir hiçbir fark olmayacak." direkt yazdığım yazıdan alıntı hocam.

    Bu da kullanıcıya yansıyan bir değişiklik olmayacak demek. Ben gerçekleri paylaşıyorum derken her paylaştığım gerçek diye bir argüman sunmuyorum. Burada pek çok kişi trollük yapma eğilimindeyken bir yerden bir açık bulup yanlış şeyi yanlış şekilde paylaşırken onu düzeltiyorum. Kimse her şeyi bilemez. Araştırır öğrenir. Ben de bu yüzden her yazımın altında kaynak olarak alıntı yaptığım yeri paylaşıyorum. Kaynağı okuyup doğruluğunun kesin olmadığına düşünen veya aklında soru işareti olan alıntılayarak cevap yazsın diye. Önceki yazılarımda da dediğim gibi heatsink küçültmesinden oluşan farkı exhaust noktasından ölçümle bulunan sonuçlara göre değerlendirmek mantıksız. Çünkü doğru ölçüm şekli bu değil. Zannediyorum siz de benle aynı fikirdesiniz. Orada MrFox nick'li elektrik elektronik mühendisinin yazısının tamamını paylaştım. Gözle görülür kullanıcı tarafından hissedilir bir fark olmayacağını o da düşünüyor kesin olarak. Ancak tam kesin sonuca ulaşmak için Sony mühendislerine sorulması gerekir diyor. Uğur hocamla tartışırken de bunun üstünden tartıştık. Hissedilir bir fark olmayacağı kesin ancak kesin derece farkını direkt die üzerinden ölçümlerle bulabiliriz. Reverse engineering yapsak bile kaçırdığımız pek çok nokta olur diye bu yüzden belirtiyor MrFox.

    Eleştirme konusunda bir şey demiyorum. Tabi ki eleştirilebilir. Ancak ortada doğru bir ölçüm yok. Eleştirenler de exhaust noktalarından yapılan ölçüm üzerinden eleştiriyor. Bu ölçüm ne kadar kesinlik sağlar siz söyleyin.

    -PS5'te infinity cache olabileceğini hep ihtimal dahili olarak burada tartıştık. Buna bağlı olarak SoC üstünde yapı bazında benzer gözüktüğü için. O zaman da kesin olarak belirtememişti kimse. Xbox tarafındaki arkadaşlarla da çok uzun süre bunu konuştuk. Son paylaşılan die shot'lar ile infinity cache'in kesin olarak olmadığını zaten kesin olarak öğrenmiş olduk. Infinity Fabric üzerinden yapılan GPU CPU cache'leri Infinity Cache olarak görmüşler.

    -Unreal Engine 5 sadece PS5'te çalışacak diye söylediğimi hatırlamıyorum. Keza Unreal Engine 5'in ölçeklenebilir olduğunu Tim Sweeney ile teknolojiden sorumlu direktörün yaptığı röportajdan sonra burada ilk paylaşan kişiyim. Söylediğim şey belki şudur onu yanlış anlamışsınızdır. Unreal Engine 5 yüksek sıkıştırma ve stabil ve hızlı yüksek veri aktarımına dayalı geliştirilen bir Engine. Bu yüzden sistemdeki veri aktarım hızı ne hızlı ve kadar stabil olursa ayrıca sistem içerisindeki compression ve decompression işlemi ne kadar stabil ve hızlı yapılabiliyorsa Unreal Engine 5'te daha iyi performans veriyor. Bu yüzden PS5 diğer cihazlara göre bu noktada daha iyi olabilir demişimdir.

    -Control oyununda mimari kaynaklı hataların olabileceğini söylemiştim doğru. Daha sonra da bunun Xbox tarafının DirectX implementasyonunda API'yi düzgün hazırlayamadığından dolayı oluştuğu ortaya çıkmıştı. Tool'lar geç geldi değil bakın DirectX API'si implementasyonunda deli gibi buglar olduğu söylendi. Bu yüzden Remedy'den bir yetkili röportaj verirken PS5'in yeni nesile Xbox Series X/S'ten daha hazır bir cihaz olduğunu söylemişti. İlk söylediğimi de yeni açıklama yapıldığında kendimi düzeltip doğru bilgiyle paylaşmıştım.

    -Ratchet and Clank Rift Apart çalıştığı şekliyle sadece PS5'te mümkün dedim. Sony'de çalışan mühendisin de yaptığı açıklama da "Farklı teknikler kullanılarak farklı sistemlerde çalıştırılabilir" şeklindeydi. Yazılarımda da bahsettim Xbox Series X'te çalışması için DirectStorage ve Sampler Feedback Streaming kullanılırsa çalışma ihtimali olabilir diye. Benzer örneği Psychonauts 2'den verebiliriz. Orada da Rift'ler kullanılıyor ancak veriler ram'de tutuluyor. Yani farklı tekniklerle yapılıyor. Rift Apart'ta ise direkt SSD'den Ram'e çekiliyor her sahnede.

    -Soldered on SSD kullanılmasının sebebini kesin olarak söyleyebilmem mümkün değil. Eğer NVME ile arasında bir fark yoksa ben de NVME kullanılmasını tercih ederim. Çünkü bir SSD modülü bozulsa şu anki sistemde konsol çöp oluyor. Ancak arkaplandaki mimaride farklı avantajlar mı değerlendirildi yoksa başka bir işlem mi var bilmiyorum. Belki ana sistem çalışacağı için ve custom flash controller ile sorunsuz ve olabildiğince gecikmesi düşük olması için soldered on SSD tercih etmil olabilirler. Bununla alakalı açıklama gerçekten çok güzel olurdu. Bu nokta Beta testinden sonra benim de merak ettiğim bir nokta. Ancak Sony'nin saçma sapan ve b.ktan iletişimsizliği özellikle teknik konularda ağzını bıçak açmaması deli ediyor. Umarım bu konu hakkında bir açıklama yaparlar. Çünkü dediğim gibi NVME takılırsa da aynı performans verilebilecekse mantıklı düşünen kimse kullanıcı düşmanı Soldered on SSD istemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MortalRide -- 31 Ağustos 2021; 18:23:51 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 841842843844845
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.